Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid – to kolejne auto, które trafiło do naszej redakcji. Corolla wygląda efektownie, a do tego ma 184 hybrydowe konie.

Toyota Corolla GR Sport – sport na miarę kompaktowych potrzeb

Sportowy rodowód modelu GR Sport jest raczej symboliczny. Bo choć Corolla stylistycznie nawiązuje do najmocniejszych modeli marki – a w tym Yarisa GR, o tyle pod maską na próżno szukać wybitnej eksplozji mocy. To jednak nie oznacza, że Toyota jest wolna – Japończycy w aucie testowym postawili na najmocniejszy układ napędowy oferowany w tym modelu. Mowa o 2-litrowej hybrydzie Hybrid Dynamic Force. I choć hybryda brzmi zaawansowanie oraz nowocześnie, w rzeczywistości tak naprawdę napędza auto siłą... prostoty. Japończycy tak zaplanowali układ napędowy, aby nie miał zbyt wielu zdobyczy nowoczesnej techniki. I dobrze...

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Hybryda jest zaawansowana? Bzdura!

Od roku 1995 recepta na japońską hybrydę zmieniła się tak naprawdę bardzo nieznacznie. Nadal jej podstawą jest wolnossący benzyniak. Poza tym w układzie pojawia się motor elektryczny, który wspomaga napędzanie kół i rekuperuje energię oraz przekładnia e-CVT, czyli przekładnia planetarna. Najbardziej zaawansowany w całym układzie hybrydowym nowego typu jest bezpośredni wtrysk wspierający pośredni oraz litowo-jonowy akumulator (do tej pory Toyota stosowała baterie niklowo-wodorkowe). Ograniczenie nowoczesnych elementów ma tak naprawdę jeden cel – chodzi o trwałość pojazdu.

Toyota 2.0 Hybrid Dynamic Force, czyli tak właściwie co?

Wolnossący benzyniak spod maski Toyoty Corolli GR Sport jest "odprężony". Oferuje 152 konie i 190 Nm. Motor elektryczny z kolei dostarcza 109 koni i 202 Nm. Dwa silniki połączone przy pomocy przekładni planetarnej (która nie sumuje mocy na zasadzie 1+1) sprawia, że Corolla GR Sport 2.0 HSD dysponuje stadem 184 koni mechanicznych. Auto osiąga pierwszą setkę w 7,9 sekundy. I choć na papierze wynik wygląda naprawdę obiecująco, w czasie jazdy moc nie pojawia się na zasadzie eksplozji, a raczej spokojnego rozwijania. Corolla HSD wydaje się najbardziej dynamiczna w czasie wyprzedzania w trasie – wtedy najmocniej czuć ingerencję elektryka.

Silnik elektryczny zastosowany w Corolli GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force jest nie tylko mocny, ale może też samodzielnie napędzać auto do prędkości wynoszącej nawet 115 km/h.

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Ile pali Corolla GR Sport 2.0 Hybrid 184 KM?

Według specyfikacji producenta Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force powinna spalać średnio między 4,7 a 5,6 litra. I choć wynik wydaje się zaniżony – mamy w końcu do czynienia z hatchbackiem segmentu C, tak naprawdę jest realny do osiągnięcia w codziennej eksploatacji. W czasie testu auto w cyklu mieszanym spalało 5,6 litra. A to oznacza mniej więcej tyle, że w mieście wynik stosując zasady ecodrivingu spokojnie dałoby się obniżyć o jakieś pół litra do litra. Corolla najbardziej "paliwożerna" okaże się na autostradzie. Wtedy spalanie wynoszące 7,5 litra będzie brzmiało naprawdę rozsądnie.

Toyota Corolla GR Sport: sportowy design, a prowadzenie?

Jak już wspominałem, choć testowa Corolla mocno nawiązuje do sportowych tradycji Toyoty, de facto sportowym samochodem nie jest. Tak, ma dwukolorowe malowanie nadwozia i nawet dolna część została polakierowana barwą o nazwie Dynamic Grey, obręcze noszące logo GR Sport mają aż 18 cali, a do tego w kabinie pojawiają się stylizowane na sportowe fotele i kierownica obszyta czerwoną nicią. Na tym jednak sport się kończy. Nie ma np. żadnego odniesienia do zawieszenia. Tylko to jeszcze nie stanowi złej informacji. Corolla jest bowiem już w standardzie dość twardo resorowana. To raz. Dwa w konstrukcji tylnej osi wykorzystuje pewnie prowadzące podwójne wahacze.

Układ kierownicy Toyoty Corolli GR Sport w mieście pracuje lekko i bez oporu. W trasie wyraźnie utwardza się – co poprawia precyzję manewrów.

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Test: Toyota Corolla GR Sport – a co z wadami?

No dobrze, ale czy Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force ma jakieś wady? Japończycy podczas projektowania nowej Corolli poszli znanym sobie śladem. Zapomnieli zatem, że Europejczycy są nieco wyżsi od ich rodaków. Skutkiem jest kabina oferująca przeciętny poziom przestronności w segmencie C. U konkurentów miejsca na nogi szczególnie na tylnej kanapie jest więcej. A to nie koniec, bo hatchback ma też bagażnik o mało imponującym rozmiarze. W wersji hybrydowej to tylko 313 litrów. Większą pojemność oferują dziś auta segmentu B!

Na pocieszenie mogę dodać, że zdecydowanie więcej miejsca w kufrze daje kombiak. Dopłata na poziomie 3 tys. zł sprawia, że przestrzeń załadunkowa urośnie do 581 litrów. I ja w tym kierunku właśnie bym poszedł.

Ile kosztuje Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid?

Skoro wspomniałem już o dopłacie do wersji kombi, może warto wyjaśnić też ile właściwie kosztuje Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid Dynamic Force. Efektowny pakiet sportowy, przepastna lista wyposażenia w tym komplet systemów bezpieczeństwa i wreszcie 184-konna hybryda sprawiają, że cena Corolli sięga 139 tys. zł. Co ważne, kwota nie wydaje się specjalnie zaporowa w segmencie pojazdów kompaktowych. Szczególnie że kierowca otrzyma dynamiczny samochód, który będzie spalał w mieście nieco ponad 5 litrów paliwa. To brzmi jak naprawdę dobry deal. Czy Corolla na fali motoryzacyjnej drożyzny planuje podwyżki? Na razie w cenniku na przyszły rok przewidziany jest wzrost ceny o symboliczny tysiąc złotych.

Ja dołożyłbym do tej konfiguracji jeszcze przeszło 5 tys. zł za nagłośnienie premium JBL. Fabryczne głośniki oferują bowiem przeciętną jakość dźwięku. Dołożyłbym ten pakiet, ale w modelu GR Sport się nie da. JBL jest bowiem zarezerwowany wyłącznie dla topowej Corolli Executive.

Toyota Corolla GR Sport 2.0

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę

Test: Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid – podsumowanie:

Być może nie jestem wybitnym toyociarzem, być może Corolla hatchback jest nieco przyciasna i być może 2-litrowej hybrydzie doładowanie dałoby dużo więcej siły, mi jednak to auto naprawdę się spodobało. Polubiłem Corollę GR Sport za wyważoną dawkę sportu, za przepiękną stylizację z wysmakowanymi felgami, za wygodny i mięsisty fotel kierowcy oraz technologię, która wspomaga, a nie przeszkadza czy narzuca się. Toyota w wydaniu testowym była przemyślana, funkcjonalna i ergonomiczna. A do tego prowadziła się bezrefleksyjnie. To jedno z tych aut, do których wsiadasz i już po 2 kilometrach czujesz, że powstało z myślą o tobie. To jedna z tych Toyot, które przemawiają nie tylko do rozumu, ale i trochę do serca.

Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Toyota Corolla GR Sport 2.0 Hybrid. Sportowy, ale tylko trochę
Kuba Brzeziński
Poszerzaj swoją wiedzę, czytając naszą publikację
Praktyczny leksykon VAT 2021. Wszystko o zmianach w rozliczeniach VAT
Praktyczny leksykon VAT 2021. Wszystko o zmianach w rozliczeniach VAT
Tylko teraz
119,00 zł
129,00
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(3)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Jacek
    2021-11-25 22:38:13
    Jak ma 184KM i ma być sprzedawane w tej cenie co podali to całkiem ciekawie brzmi. Będę musiał się nad nią zastanowić, bo mam w planach zakup samochodu.
    0
  • rebek
    2021-11-26 10:02:59
    7,5litra na autostradzie to nie jest dużo, tym bardziej przy 4-5 litrach w mieście. Samochód ma dobrą linię, w "sport" chodzi tez o to, żeby dobrze trzymał się drogi szczególnie na zakrętach a corolla to ma
    0
  • lack
    2021-11-25 21:55:20
    ciekawa
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
1 sty 2000
8 gru 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Systemy bezpieczeństwa: Toyota T-Mate to nowość
Systemy bezpieczeństwa: Toyota zaprezentowała właśnie nową generację systemów bezpieczeństwa czynnego o nazwie T-Mate. Co daje?
Opony Audi Q4 e-tron. Bridgestone na pierwszy montaż
Opony Audi Q4 e-tron? Bridgestone opracował specjalne ogumienie o bardzo niskich oporach toczenia. Trafi na pierwszy montaż do elektryka.
Samochód elektryczny zimą. Jak zwiększyć zasięg?
Samochód elektryczny zimą? Baterie elektryków nie przepadają za mrozami. Są jednak sposoby na optymalizację zasięgu e-aut zimą. Oto one.
Bezpieczeństwo pieszych? 5 innowacyjnych pomysłów
Bezpieczeństwo pieszych jest jednym z miejskich priorytetów. Jak o nie dbać? Oto lista 5 innowacyjnych pomysłów.
Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
Toyota Corolla Cross zadebiutowała w Europie. SUV bazujący na kompaktowym hicie będzie oczywiście... hybrydowy. Wykorzysta piątą wersję napędu.
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
Renault Megane E-Tech plug-in hybrid jest... zaskakujące. Ale zaskakująco dobre czy zaskakująco złe? O tym właśnie opowiemy w tym materiale.
Jak zapłacić za autostradę e-TOLL? Oto nowa metoda
Jak zapłacić za autostradę e-TOLL? Na rynku pojawiła się kolejna metoda. Tą jest aplikacja mPay. Można w niej kupić bilet autostradowy.
Znaki drogowe dla elektryków. Nowość od 2 grudnia
Znaki drogowe dla elektryków będą informować o najbliższych ładowarkach pojazdów elektrycznych. W sumie pojawi się aż 6 tablic.
e-TOLL bilet jednorazowy. Gdzie go kupić?
e-TOLL bilet jednorazowy, czyli od 1 grudnia 2021 roku jedyna możliwość zapłaty za przejazd A2 i A4. Gdzie można go kupić?
Nowy Opel Astra Sports Tourer. Premiera niemieckiego kombi
Nowy Opel Astra Sports Tourer pokazał właśnie swoją twarz. Co można powiedzieć o tej premierze? Zbyt wielu tajemnic w niej nie było.
Za co można stracić prawo jazdy? Lista jest długa!
Za co można stracić prawo jazdy? Nie tylko za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o więcej niż 50 km/h. Lista jest dużo dłuższa!
Opel Corsa-e: zasięg elektryka rośnie!
Opel Corsa-e: zasięg miejskiego elektryka za mały? To teraz dodatkowo rośnie. Zmiana dotyczy też modelu Mokka-e. Ile więcej przejadą auta?
Nissan elektryczny? Tak, to nowy kierunek. Oto Ambition 2030
Nissan elektryczny? Pewnie nikt na rynku nie będzie zszokowany, ale Japończycy zaczynają stawiać na zeroemisyjność. Oto plan Ambition 2030.
Volkswagen elektryczny? Marka podsumowuje rok i snuje plany
Volkswagen elektryczny? Hasła o elektromobilności dominują na rynku. Na ile są aktualne w salonach niemieckiej marki? Oto jak firma podsumowuje rok.
Opel Gliwice: zamknięcie fabryki? Ostatnia Astra wyprodukowana
Opel Gliwice: zamknięcie fabryki niemieckiej marki w Polsce staje się faktem. Właśnie z taśmy zjechała ostatnia Astra. Co to oznacza dla zakładu?
Samochody z cofniętym licznikiem? Głównie niemieckie i premium
Samochody z cofniętym licznikiem nadal stanowią poważny problem rynku wtórnego. Jakie auta mają najczęściej obniżany przebieg? Sprawdźmy.
Silnik wodorowy: jak działa i czemu jest taki eko?
Silnik wodorowy: jak działa? Coraz więcej mówi się o autach wodorowy. Tylko do czego tak właściwie jest im ten wodór potrzebny?
Czy auto może chodzić na wolnych obrotach?
Czy auto może chodzić na wolnych obrotach? Z technologicznego punktu widzenia tak. Tylko czy to jest dla niego zdrowe? No właśnie.
Czy pęknięta szyba może wypaść?
Czy pękniętą szyba może wypaść? W scenariuszu maksymalnie pesymistycznym pewnie tak. Tylko jak duża jest szansa, że on wystąpi?
Nissan Leaf: regeneracja baterii nie jest potrzebna...
Nissan Leaf: regeneracja baterii w tym modelu nie jest konieczna. Inżynierowie wpadli na inny pomysł. Stare baterie zostaną wykorzystane na... kolei!
Czy rozgrzewać silnik zimą? No właśnie...
Czy rozgrzewać silnik zimą? To pytanie, które późną jesienią zadaje każdy kierowca. Jak najlepiej na nie odpowiedzieć? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Jak sprawdzać opony całoroczne?
Jak sprawdzać opony całoroczne? Bo choć nadają się na każdy sezon, nadal wymagają nieco uwagi od kierowcy. Powinien on pamiętać o...
Wypadek bez prawa jazdy: rachunek będzie wysoki...
Wypadek bez prawa jazdy? To jeden z czarniejszych scenariuszy. Bo choć ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie, kierowca odda je co do złotówki.
Samochód marzeń z dzieciństwa? Tak, dziś możesz go mieć!
Samochód marzeń z dzieciństwa? Każdy moto-maniak ma auto, do którego wzdychał lata temu. Może zatem pora, aby marzenie zrealizować?
Toyota Corolla 2022: co się zmieni w japońskim hicie?
Toyota Corolla 2022, czyli japoński producent szykuje szereg delikatnych zmian dedykowanych hitowemu modelowi. Co oznacza mini-lifting?