Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...

Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 to nic innego jak sprawdzona forma miejskiego crossovera uzupełniona 136-konnym elektrykiem. Dobre połączenie?

Peugeot e-2008: francuski elektryk, francuski szyk

Efektowny Francuz? Tworząc nadwozie 2008 drugiej generacji Peugeot nadał słowu efektowny całkowicie nowe znaczenie. Lampy z pionowymi paskami LED-owymi robią agresywne wrażenie, kwadratowy przód optycznie powiększa nadwozie, a przetłoczenia linii bocznej to już prawdziwy majstersztyk. Tył auta jest nudny? Być może w każdym innym crossoverze tak, ale w 2008 nie. W efekcie elektryczny model z Francji prezentuje się tak, jak jeden z modnych dodatków zaprojektowanych w paryskim domu mody.

Test Peugeot e-2008

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...

A gdy wsiądziesz do e-2008...

I jeżeli pomyślisz, że Francuzi za pomocą stylizacji nadwozia rozbili bank, musisz... zająć miejsce w kabinie. Mała kierownica jest gruba i świetnie leży w dłoniach, ekran 3D robi wrażenie premium, karbonowe dekory zachodzą aż na boczki drzwi i dodają stylu, podczas gdy akcentowe LED-y tworzą klimat podczas jazdy wieczorem. 2008 jest świetnie wykonany – nic w tym wnętrzu nie trzeszczy, robi wrażenie solidnego, a do tego okazuje się przestronny. Wnętrze spokojnie bowiem "połknie" nawet czterech dorosłych pasażerów. Kufer? Ma 434 litry – e-2008 nie musi się go zatem wstydzić.

Auta elektryczne najlepiej czują się w mieście. Peugeot e-2008 poza terenem zabudowanym ma jednak pewną niezaprzeczalną zaletę. Kabina pasażerska jest świetnie wygłuszona! Wygłuszona tak, jak w modelu segmentu D.

Peugeot e-2008, czyli 136 koni i bateria 50 kWh

Po rozruchu silnika w e-2008 zapada cisza. I nie wynika ona wyłącznie z dobrego wygłuszenia, ale też obecności jednostki elektrycznej. Motor ma 136 koni mechanicznych i jest sparowany z automatyczną przekładnią. Rozsądnie wykalkulowanej mocy towarzyszy wysoki moment obrotowy. 260 Nm było dostępnych na ogół w mocniejszych wersjach np. diesla 1.6 HDI. Co więcej, Peugeot nie jest przesadnie ciężki. Samo auto waży przeszło 1500 kg. Skutek? Tym jest przyspieszenie do pierwszej setki wynoszące tylko 8,1 sekundy. Prędkość maksymalna została określona przez producenta na 150 km/h.

Test Peugeot e-2008

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...

Tryby jazdy w Peugeocie e-2008

W trybie normal Peugeot e-2008 jest optymalnie szybki. Pozwala na sprawne poruszanie się i zawsze ma zapas mocy. W trybie sport choć przyspiesza zdecydowanie lepiej, nadal nie staje się drogowym dzikusem. Z trybem sport i tym samym układem napędowym miałem np. problem w elektrycznej Corsie. Tam 136 koni rwało przyczepność podczas dynamicznego startu. Tu tego efektu nie ma. Omówić można też tryb B w skrzyni biegów. Zajmuje się on mocną rekuperacją. I działa z tak duża siłą, że auto praktycznie samo zatrzymuje się przed światłami po puszczeniu pedału gazu.

Jeżeli o trybach jazdy już mowa, mam dobra wskazówkę dla kierowców e-2008. Lepiej nie zapuszczajcie się do ustawienia nazwanego eco. Powód? Tak, w jego przypadku zasięg rośnie o kilka dodatkowych kilometrów. Niestety moc układu spada więcej niż zauważalnie. Samochód dosłownie nie ma siły podczas ruszania spod świateł. A to skutecznie zabija frajdę z jazdy elektrykiem.

Peugeot e-2008: miejskie auto, miejski jest też zasięg

Peugeot e-2008 jest autem raczej miejskim. Na pełnym ładowaniu oferuje od 250 do 300 km zasięgu. Dzięki temu pozwoli kierowcy na śmiałe podróżowanie podczas pełnienia codziennych obowiązków, a do tego bateria o pojemności 50 kWh doładuje się podczas nocnego postoju w garażu przy użyciu naściennego wallboxa. I choć chciałbym wierzyć w wizję dalekiego podróżowania tego typu elektrykami, infrastruktura tej wiary mi nie umacnia. Podczas testu spotkałem się z ładowarką należącą do dużej sieci, która się... zawiesiła. Co gorsze, było to w weekend, a serwisant nie mógł naprawić urządzenia wcześniej niż w poniedziałek...

Test Peugeot e-2008

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...

"Spalanie" Peugeota e-2008 w czasie testu oscylowało w granicy 20 kWh/100 km. Producent mówi o wyniku wynoszącym mniej więcej 17 kWh. Czemu mój był wyższy? Raz, że mogłem chcieć tym autem się nacieszyć. A dwa, pogoda. Temperatury wynosiły zaledwie kilka stopni. A jak wiadomo, mają one zasadniczy wpływ na to, ile samochód elektryczny jest w stanie pokonać. I wcale nie chodzi wyłącznie o drastycznie wyższe zużycie prądu, ale "ukrywanie" energii przez akumulator.

Ile kosztuje Peugeot e-2008?

Na koniec został jeszcze jeden temat do omówienia. Powstaje bowiem pytanie ile kosztuje Peugeot e-2008. I w tym punkcie mam jedną dobrą, a drugą złą informację. Zacznę od tej złej. A więc za auto skonfigurowane z pakietem GT i kilkoma dodatkami trzeba zapłacić 169 300 zł. To niemało jak na miejskiego SUV-a i jakieś 50 tys. zł więcej od 130-konnego spalinowca. Jaka może być zatem dobra wiadomość? Otóż taka, że już w wersji bazowej e-2008 GT ma prawie wszystko. W egzemplarzy testowym dopłata za dodatki wyniosła zaledwie 3300 zł. To tyle, ile kosztuje... pół lakieru metalik w samochodach segmentu premium.

Test: Peugeot e-2008 – podsumowanie:

e-2008 to już kolejny testowany przeze mnie elektryk i kolejne auto, które jasno pokazuje że najsłabszym ogniwem całej układanki są... publiczne stacje ładowania. Ja niestety na taką jestem skazany. Nie mam bowiem garażu, a do tego mieszkam na 3-piętrze w bloku zlokalizowanym w mieście średniej wielkości (czytaj nie mam ładowarki przed każdym marketem). Pomijając jednak te niedostatki e-2008 jeździło mi się świetnie. Pewnie się prowadzi, jest intuicyjny, a do tego z obsługowego punktu widzenia dokładnie taki sam jak spalinowiec. To świetne auto do miasta i świetne auto dla tych, którzy w sposób stylowy chcą rozpocząć przygodę z elektromobilnością. Tego jestem pewien.

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Poszerzaj swoją wiedzę, czytając naszą publikację
Praktyczny leksykon VAT 2021. Wszystko o zmianach w rozliczeniach VAT
Praktyczny leksykon VAT 2021. Wszystko o zmianach w rozliczeniach VAT
Tylko teraz
119,00 zł
129,00
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    8 gru 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Systemy bezpieczeństwa: Toyota T-Mate to nowość
    Systemy bezpieczeństwa: Toyota zaprezentowała właśnie nową generację systemów bezpieczeństwa czynnego o nazwie T-Mate. Co daje?
    Opony Audi Q4 e-tron. Bridgestone na pierwszy montaż
    Opony Audi Q4 e-tron? Bridgestone opracował specjalne ogumienie o bardzo niskich oporach toczenia. Trafi na pierwszy montaż do elektryka.
    Samochód elektryczny zimą. Jak zwiększyć zasięg?
    Samochód elektryczny zimą? Baterie elektryków nie przepadają za mrozami. Są jednak sposoby na optymalizację zasięgu e-aut zimą. Oto one.
    Bezpieczeństwo pieszych? 5 innowacyjnych pomysłów
    Bezpieczeństwo pieszych jest jednym z miejskich priorytetów. Jak o nie dbać? Oto lista 5 innowacyjnych pomysłów.
    Toyota Corolla Cross, czyli kompakt na sterydach
    Toyota Corolla Cross zadebiutowała w Europie. SUV bazujący na kompaktowym hicie będzie oczywiście... hybrydowy. Wykorzysta piątą wersję napędu.
    Renault Megane E-Tech plug-in hybrid: test i opinia
    Renault Megane E-Tech plug-in hybrid jest... zaskakujące. Ale zaskakująco dobre czy zaskakująco złe? O tym właśnie opowiemy w tym materiale.
    Jak zapłacić za autostradę e-TOLL? Oto nowa metoda
    Jak zapłacić za autostradę e-TOLL? Na rynku pojawiła się kolejna metoda. Tą jest aplikacja mPay. Można w niej kupić bilet autostradowy.
    Znaki drogowe dla elektryków. Nowość od 2 grudnia
    Znaki drogowe dla elektryków będą informować o najbliższych ładowarkach pojazdów elektrycznych. W sumie pojawi się aż 6 tablic.
    e-TOLL bilet jednorazowy. Gdzie go kupić?
    e-TOLL bilet jednorazowy, czyli od 1 grudnia 2021 roku jedyna możliwość zapłaty za przejazd A2 i A4. Gdzie można go kupić?
    Nowy Opel Astra Sports Tourer. Premiera niemieckiego kombi
    Nowy Opel Astra Sports Tourer pokazał właśnie swoją twarz. Co można powiedzieć o tej premierze? Zbyt wielu tajemnic w niej nie było.
    Za co można stracić prawo jazdy? Lista jest długa!
    Za co można stracić prawo jazdy? Nie tylko za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o więcej niż 50 km/h. Lista jest dużo dłuższa!
    Opel Corsa-e: zasięg elektryka rośnie!
    Opel Corsa-e: zasięg miejskiego elektryka za mały? To teraz dodatkowo rośnie. Zmiana dotyczy też modelu Mokka-e. Ile więcej przejadą auta?
    Nissan elektryczny? Tak, to nowy kierunek. Oto Ambition 2030
    Nissan elektryczny? Pewnie nikt na rynku nie będzie zszokowany, ale Japończycy zaczynają stawiać na zeroemisyjność. Oto plan Ambition 2030.
    Volkswagen elektryczny? Marka podsumowuje rok i snuje plany
    Volkswagen elektryczny? Hasła o elektromobilności dominują na rynku. Na ile są aktualne w salonach niemieckiej marki? Oto jak firma podsumowuje rok.
    Opel Gliwice: zamknięcie fabryki? Ostatnia Astra wyprodukowana
    Opel Gliwice: zamknięcie fabryki niemieckiej marki w Polsce staje się faktem. Właśnie z taśmy zjechała ostatnia Astra. Co to oznacza dla zakładu?
    Samochody z cofniętym licznikiem? Głównie niemieckie i premium
    Samochody z cofniętym licznikiem nadal stanowią poważny problem rynku wtórnego. Jakie auta mają najczęściej obniżany przebieg? Sprawdźmy.
    Silnik wodorowy: jak działa i czemu jest taki eko?
    Silnik wodorowy: jak działa? Coraz więcej mówi się o autach wodorowy. Tylko do czego tak właściwie jest im ten wodór potrzebny?
    Czy auto może chodzić na wolnych obrotach?
    Czy auto może chodzić na wolnych obrotach? Z technologicznego punktu widzenia tak. Tylko czy to jest dla niego zdrowe? No właśnie.
    Czy pęknięta szyba może wypaść?
    Czy pękniętą szyba może wypaść? W scenariuszu maksymalnie pesymistycznym pewnie tak. Tylko jak duża jest szansa, że on wystąpi?
    Nissan Leaf: regeneracja baterii nie jest potrzebna...
    Nissan Leaf: regeneracja baterii w tym modelu nie jest konieczna. Inżynierowie wpadli na inny pomysł. Stare baterie zostaną wykorzystane na... kolei!
    Czy rozgrzewać silnik zimą? No właśnie...
    Czy rozgrzewać silnik zimą? To pytanie, które późną jesienią zadaje każdy kierowca. Jak najlepiej na nie odpowiedzieć? Postanowiliśmy to sprawdzić.
    Jak sprawdzać opony całoroczne?
    Jak sprawdzać opony całoroczne? Bo choć nadają się na każdy sezon, nadal wymagają nieco uwagi od kierowcy. Powinien on pamiętać o...
    Wypadek bez prawa jazdy: rachunek będzie wysoki...
    Wypadek bez prawa jazdy? To jeden z czarniejszych scenariuszy. Bo choć ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie, kierowca odda je co do złotówki.
    Samochód marzeń z dzieciństwa? Tak, dziś możesz go mieć!
    Samochód marzeń z dzieciństwa? Każdy moto-maniak ma auto, do którego wzdychał lata temu. Może zatem pora, aby marzenie zrealizować?
    Toyota Corolla 2022: co się zmieni w japońskim hicie?
    Toyota Corolla 2022, czyli japoński producent szykuje szereg delikatnych zmian dedykowanych hitowemu modelowi. Co oznacza mini-lifting?