Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 to nic innego jak sprawdzona forma miejskiego crossovera uzupełniona 136-konnym elektrykiem. Dobre połączenie?

Peugeot e-2008: francuski elektryk, francuski szyk

Efektowny Francuz? Tworząc nadwozie 2008 drugiej generacji Peugeot nadał słowu efektowny całkowicie nowe znaczenie. Lampy z pionowymi paskami LED-owymi robią agresywne wrażenie, kwadratowy przód optycznie powiększa nadwozie, a przetłoczenia linii bocznej to już prawdziwy majstersztyk. Tył auta jest nudny? Być może w każdym innym crossoverze tak, ale w 2008 nie. W efekcie elektryczny model z Francji prezentuje się tak, jak jeden z modnych dodatków zaprojektowanych w paryskim domu mody.

Test Peugeot e-2008

Test Peugeot e-2008

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...

A gdy wsiądziesz do e-2008...

I jeżeli pomyślisz, że Francuzi za pomocą stylizacji nadwozia rozbili bank, musisz... zająć miejsce w kabinie. Mała kierownica jest gruba i świetnie leży w dłoniach, ekran 3D robi wrażenie premium, karbonowe dekory zachodzą aż na boczki drzwi i dodają stylu, podczas gdy akcentowe LED-y tworzą klimat podczas jazdy wieczorem. 2008 jest świetnie wykonany – nic w tym wnętrzu nie trzeszczy, robi wrażenie solidnego, a do tego okazuje się przestronny. Wnętrze spokojnie bowiem "połknie" nawet czterech dorosłych pasażerów. Kufer? Ma 434 litry – e-2008 nie musi się go zatem wstydzić.

Auta elektryczne najlepiej czują się w mieście. Peugeot e-2008 poza terenem zabudowanym ma jednak pewną niezaprzeczalną zaletę. Kabina pasażerska jest świetnie wygłuszona! Wygłuszona tak, jak w modelu segmentu D.

Peugeot e-2008, czyli 136 koni i bateria 50 kWh

Po rozruchu silnika w e-2008 zapada cisza. I nie wynika ona wyłącznie z dobrego wygłuszenia, ale też obecności jednostki elektrycznej. Motor ma 136 koni mechanicznych i jest sparowany z automatyczną przekładnią. Rozsądnie wykalkulowanej mocy towarzyszy wysoki moment obrotowy. 260 Nm było dostępnych na ogół w mocniejszych wersjach np. diesla 1.6 HDI. Co więcej, Peugeot nie jest przesadnie ciężki. Samo auto waży przeszło 1500 kg. Skutek? Tym jest przyspieszenie do pierwszej setki wynoszące tylko 8,1 sekundy. Prędkość maksymalna została określona przez producenta na 150 km/h.

Test Peugeot e-2008

Test Peugeot e-2008

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...

Tryby jazdy w Peugeocie e-2008

W trybie normal Peugeot e-2008 jest optymalnie szybki. Pozwala na sprawne poruszanie się i zawsze ma zapas mocy. W trybie sport choć przyspiesza zdecydowanie lepiej, nadal nie staje się drogowym dzikusem. Z trybem sport i tym samym układem napędowym miałem np. problem w elektrycznej Corsie. Tam 136 koni rwało przyczepność podczas dynamicznego startu. Tu tego efektu nie ma. Omówić można też tryb B w skrzyni biegów. Zajmuje się on mocną rekuperacją. I działa z tak duża siłą, że auto praktycznie samo zatrzymuje się przed światłami po puszczeniu pedału gazu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli o trybach jazdy już mowa, mam dobra wskazówkę dla kierowców e-2008. Lepiej nie zapuszczajcie się do ustawienia nazwanego eco. Powód? Tak, w jego przypadku zasięg rośnie o kilka dodatkowych kilometrów. Niestety moc układu spada więcej niż zauważalnie. Samochód dosłownie nie ma siły podczas ruszania spod świateł. A to skutecznie zabija frajdę z jazdy elektrykiem.

Peugeot e-2008: miejskie auto, miejski jest też zasięg

Peugeot e-2008 jest autem raczej miejskim. Na pełnym ładowaniu oferuje od 250 do 300 km zasięgu. Dzięki temu pozwoli kierowcy na śmiałe podróżowanie podczas pełnienia codziennych obowiązków, a do tego bateria o pojemności 50 kWh doładuje się podczas nocnego postoju w garażu przy użyciu naściennego wallboxa. I choć chciałbym wierzyć w wizję dalekiego podróżowania tego typu elektrykami, infrastruktura tej wiary mi nie umacnia. Podczas testu spotkałem się z ładowarką należącą do dużej sieci, która się... zawiesiła. Co gorsze, było to w weekend, a serwisant nie mógł naprawić urządzenia wcześniej niż w poniedziałek...

Test Peugeot e-2008

Test Peugeot e-2008

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...

"Spalanie" Peugeota e-2008 w czasie testu oscylowało w granicy 20 kWh/100 km. Producent mówi o wyniku wynoszącym mniej więcej 17 kWh. Czemu mój był wyższy? Raz, że mogłem chcieć tym autem się nacieszyć. A dwa, pogoda. Temperatury wynosiły zaledwie kilka stopni. A jak wiadomo, mają one zasadniczy wpływ na to, ile samochód elektryczny jest w stanie pokonać. I wcale nie chodzi wyłącznie o drastycznie wyższe zużycie prądu, ale "ukrywanie" energii przez akumulator.

Ile kosztuje Peugeot e-2008?

Na koniec został jeszcze jeden temat do omówienia. Powstaje bowiem pytanie ile kosztuje Peugeot e-2008. I w tym punkcie mam jedną dobrą, a drugą złą informację. Zacznę od tej złej. A więc za auto skonfigurowane z pakietem GT i kilkoma dodatkami trzeba zapłacić 169 300 zł. To niemało jak na miejskiego SUV-a i jakieś 50 tys. zł więcej od 130-konnego spalinowca. Jaka może być zatem dobra wiadomość? Otóż taka, że już w wersji bazowej e-2008 GT ma prawie wszystko. W egzemplarzy testowym dopłata za dodatki wyniosła zaledwie 3300 zł. To tyle, ile kosztuje... pół lakieru metalik w samochodach segmentu premium.

Test: Peugeot e-2008 – podsumowanie:

e-2008 to już kolejny testowany przeze mnie elektryk i kolejne auto, które jasno pokazuje że najsłabszym ogniwem całej układanki są... publiczne stacje ładowania. Ja niestety na taką jestem skazany. Nie mam bowiem garażu, a do tego mieszkam na 3-piętrze w bloku zlokalizowanym w mieście średniej wielkości (czytaj nie mam ładowarki przed każdym marketem). Pomijając jednak te niedostatki e-2008 jeździło mi się świetnie. Pewnie się prowadzi, jest intuicyjny, a do tego z obsługowego punktu widzenia dokładnie taki sam jak spalinowiec. To świetne auto do miasta i świetne auto dla tych, którzy w sposób stylowy chcą rozpocząć przygodę z elektromobilnością. Tego jestem pewien.

Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot e-2008 - praktyczny na piątkę, a elektryczny na...
Kuba Brzeziński
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.