REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G. Co można powiedzieć o tym aucie? Choć osiągnęło już wiek emerytalny, na razie nie chce udać się na spoczynek. I dobrze!

Mazda 6 to Japończyk, ale z rosyjskim epizodem

Mazda 6 trzeciej generacji została zaprezentowana w roku 2012. I w fakcie tym uwagę kupującego powinny zwrócić tak naprawdę dwie rzeczy. Po pierwsze od tego momentu minęło już 9 lat – a to prawie lata świetlne w segmencie D. Po drugie – o czym jeszcze nie wspomniałem – Japończycy dość nietuzinkowo wybrali miejsce prezentacji. Szóstka odsłoniła swoją "twarz" podczas targów w... Moskwie! From Russia with love – jak pisał klasyk? Trochę tak. Bo choć ta sylwetka ma blisko dekadę, nadal prezentuje się naprawdę nieźle – szczególnie z krwistym lakierem.

REKLAMA

W Mazdzie 6 od zawsze podoba mi się długa maska – wygląda trochę jakby była zapożyczona z coupe. W modelu testowym przeciętnie wyglądały jednak felgi. Choć obręcze mają 17 cali, zostały wyposażone w wysokie opony przypominające pontony! Niski profil dodałby uroku.

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Test: Mazda 6 – jeżeli coś zdradza wiek, to jest to wnętrze

REKLAMA

Nadwozie testowej Mazdy 6 jeszcze w tak dużym stopniu nie zdradzało wieku tej konstrukcji. Nieco gorzej jest jednak we wnętrzu. Auto jest wyraźnie analogowe – przez co gorzej wypadnie na tle takich rywali jak Passat, Superb czy nawet Insignia. I najlepszy dowód takiego stanu rzeczy przynosi zegar pokazujący prędkość. Jest prosty i po prostu olbrzymi! Gdy policjanci będą chcieli sprawdzić jak szybko jedzie kierowca Mazdy, wystarczy że ustawią się na pasie obok sedana. Licznik jest tak duży, że gdy spojrzą przez boczną szybę, dostrzegą prędkość – nie będą musieli odpalać rejestratora. Wiek czuć też po ekranie multimedialnym. Jest mały i przeciętny graficznie. A do tego nie podobała mi się tapicerka foteli – była nieprzyjemna w dotyku.

Z drugiej strony Mazda to też stylistyczny minimalizm – który mnie wprost zachwyca. Konsola wygląda tak, jakby była projektowana trochę jako dzieło sztuki. To samo dotyczy np. kierownicy. Poza tym warto zwrócić uwagę na ekran head-up, który pokazuje obraz bez brzydkiej płytki wyłaniającej się z podszybia oraz konsolę, która została wyłożona miękkim materiałem imitującym skórę.

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G – wolnossący i... No właśnie jaki?

REKLAMA

Inżynierowie Mazdy są... uparciuchami. Pewnie dlatego na siłę forsują ideę silnika wolnossącego. Motor ma 4 cylindry i 2 litry pojemności. Ma nawet nieźle wyglądającą moc – 165 koni mechanicznych oraz precyzyjnie wskazany moment obrotowy – wynosi dokładnie 213 Nm. Mimo wszystko to klasyczny wolnossak – czyli budzi się przy takich obrotach, do których nie dobrnie żadnej kierowca w segmencie D. I choć benzyniakowi brakuje dynamiki przy starcie (sprint do 100 km/h w 9,3 sek.), a do tego podczas wyprzedzania w trasie lepiej zrobić redukcję do czwórki i zostać przy tym przełożeniu przez cały manewr, silnik 2.0 SkyActiv-G ma pewną zaletę. A tą jest rozsądny apetyt na paliwo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W cyklu mieszanym Mazda spalała nieco ponad 7 litrów paliwa. To oznacza, że podczas spokojnej jazdy w trasie da się zejść do jakiś 6 litrów. Poza tym podobał mi się dźwięk pracy benzyniaka – bardzo gustownie powarkiwał w czasie przyspieszania oraz oczywiście gałka zmiany biegów. Krótki lewarek wygląda jakby został zapożyczony z MX-piątki. Ma krótki skok i pozwala na całkiem precyzyjną zmianę kolejnych przełożeń.

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Jak się prowadzi Mazda 6?

Mazda 6 ma prawie 4,9 metra długości i 480-litrowy bagażnik. Jednocześnie waży jednak tylko 1455 kilogramów. Lekkość Szóstki czuć w czasie jazdy – zachowuje się na drodze jak dużo mniejszy kompakt. Sedan zgrabnie pokonuje zakręty i woli raczej sportową jazdę. Sportową pod warunkiem, że prędkość zbyt mocno nie wzrośnie – bo wtedy układ kierowniczy nieco traci na precyzji. Poza tym z Mazdą lepiej uważać na ciasnym parkingu. Nie jest przesadnie zwrotna.

Ile kosztuje Mazda 6 SkyJOY 2.0 SkyActiv-G?

9 lat spędzonych w segmencie D sprawia, że Mazda 6 jest weteranem. Na parkingu przed blokiem może rozsadzić w fotelu zmęczone kości i zacząć opowiadać młodszym Passatom i Insigniom jak to kiedyś było na rynku motoryzacyjnym w Europie. I gdy Szóstka zacznie oddawać się typowo dziadkowym rozrywkom, potencjalny nabywca będzie okazję zwrócić uwagę na jej potężną zaletę. A ta dotyczy... ceny. Bazowa Mazda 6 SkyJOY napędzana 165-konnym silnikiem 2.0 kosztuje 127 900 zł. Model testowy został dodatkowo przybrany czerwonym lakierem i pakietem plus. A to oznacza że jego cena sięgnie nieco ponad 140 tys. zł.

Za tą kwotę kupujący otrzyma m.in. kamerę 360 stopni, nawigację satelitarną, przednie reflektory diodowe, podgrzewaną kierownicę, wyświetlacz head-up, system audio z 6 głośnikami i 17-calowe felgi. A to brzmi jak okazja w segmencie D! Konkurenci z niemieckim rodowodem przy podobnym poziomie wyposażenia okażą się pewnie o jakieś kilkanaście tysięcy złotych drożsi.

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Mazda 6 2.0 SkyActiv-G

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G – podsumowanie:

Mazda 6 bez wątpienia jest dinozaurem w segmencie D. Całe szczęście Japończycy doskonale wiedzieli jak ją zakamuflować. W efekcie gdy pojawi się w towarzystwie dużo młodszych konkurentów, nie wygląda jak halloweenowy kościotrup w przedszkolu. Szóstka starzeje się z klasą i trzyma fason jak Jane Fonda. A jako że do tego oferuje naprawdę świetną cenę, poważnie bym był w stanie pomyśleć o jej zakupie. No może jeszcze poważniej bym to zrobił, gdyby wreszcie inżynierowie Mazdy uwierzyli w doładowanie, a nie "siłę" wolnossącego benzyniaka. Bo niezbyt dynamiczny silnik to jedna z głównych wad tej konstrukcji.

Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Test: Mazda 6 2.0 SkyActiv-G: emerytura nie dla niej. I dobrze!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA