Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour w wersji po liftingu stanął przed naszą redakcją. Co można powiedzieć o tym kombi segmentu D? Ma swój styl!

Test: Talisman po liftingu mocno się zmienił?

Renault Talisman po liftingu nie przygotował zbyt wielu nowości dla kierowcy. Nadal stawia na połączenie obłości i ostrych linii oraz nadal ma ogromne światła przednie z LED-ami wygiętymi w pałąki. Design choć nadal może zostać uznany za nowoczesny, coraz mocniej zdradza upływ czasu. Francuzom w segmencie D przydałaby się stylistyczna rewolucja. I dokładnie taki sam wniosek dotyczy kabiny pasażerskiej.

We wnętrzu Talismana czuć wiek. Ale nadal ma serię zalet!

We wnętrzu niby wszystko jest na swoim miejscu – ekran pojawia się i w miejscu zegarów, i na konsoli. Zupełnie jak u współczesnych konkurentów. Ich jakość odstaje jednak od tego, co oferuje Volkswagen, Skoda czy nawet Opel. Z drugiej strony choć kabina Talismana ujawnia coraz większą ilość zmarszczek, nadal ma serię niezaprzeczalnych zalet. A jedną z głównych są masywne fotele gwarantujące naprawdę wyjątkowy komfort. Poza tym Renault jest przestronne – zabierze na pokład nawet cztery dorosłe osoby oraz oferuje 572-litrowy bagażnik. Kolejnym plusem jest obsługa – czy to multimedia czy inne systemy działają intuicyjnie.

Test Renault Talisman Grandtour

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Duże kombi i mały benzyniak pod maską, czyli Talisman 1.3 TCe

Przestrzeń przygotowana we wnętrz Talismana może zaskoczyć kierowcę. Mocniej zdziwi go jednak inna rzecz. Pod ogromną i masywną maską ukrywa się silnik benzynowy o pojemności wynoszącej nieco ponad... 1.3 litra. Jednostka TCe jest świetnie znana z innych modeli Renault. Czy jednak pasuje do dużego kombi? Jak najbardziej. Szczególnie że oferuje 160 koni mocy i 270 Nm momentu obrotowego. Sprint do pierwszej setki na pokładzie Talismana trwa 9,1 sekundy. I wynik mógłby być zdecydowanie lepszy, gdyby samochód nie był tak powolny po starcie. Benzyniak na wolnych obrotach śpi. Dopiero po przegnaniu turbodziury pokazuje swoje prawdziwe oblicze.

Silnik 1.3 TCe nie ma dużej pojemności, ale naprawdę rasowo powarkuje. Nie krzyczy, a powarkuje. To jednak pewnie zasługa 4-cylindrowej głowicy.

Sytuacji niestety nie poprawia też przekładnia EDC. Choć posiada ona dwa sprzęgła, czas reakcji jest daleki od ideału – na redukcję biegów trzeba poczekać sekundę do dwóch. Skrzynia ewidentnie stawia na ekologię i spalanie, przez co nie lubi niskich obrotów. Oczywiście sposób pracy automatu to kwestia przyzwyczajenia. A jeżeli kierowca przywyknie do wolniejszej reakcji, będzie się mógł cieszyć naprawdę rozsądnym spalaniem. Talisman to ogromne kombi mieszczące cztery dorosłe osoby i przeszło 500 litrów bagażu. Mimo wszystko w cyklu mieszanym spalał nieco ponad 8 litrów benzyny. W trasie zapotrzebowanie na paliwo pewnie może być o litr do dwóch niższe.

Test Renault Talisman Grandtour

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Renault Talisman stawia na komfort. I robi to dobrze

Renault Talisman po liftingu to wygodny krążownik szos. Kombi nie ma najmniejszego zamiaru udawać drogowego sportowca i mocno czuć to podczas jazdy. Układ kierowniczy pracuje bez oporu – bez względu na fakt czy kierowca jedzie wolno, czy szybko. Tak, w ten sposób ogranicza precyzję prowadzenia, ale potęguje poczucie komfortu powodowane przez miękko resorujące zawieszenie. Talisman nie przepada za zakrętami – tak, to prawda. Nie to jednak przeszkadza podczas jazdy najbardziej. Najbardziej uciążliwa jest masa. Ogranicza osiągi i sprawia, że kierowca sprawniej musi planować hamowanie.

Ile kosztuje Talisman Intens po liftingu?

Testowy Talisman został skonfigurowany z drugim w kolejności pakietem wyposażenia – Intens. A do tego jest napędzany jedynym benzyniakiem i oferuje naprawdę bogate wyposażenie. W standardzie ma nawigację satelitarną, 17-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp do kabiny, klimatyzację automatyczną, świtała LED-owe, kamerę cofania i pakiet systemów bezpieczeństwa. A to wszystko zostanie wycenione przez Renault na 145 900 zł. Za co można dopłacić? Niebieski lakier kosztuje 2600 zł, elektryczna regulacja foteli 2500 zł, dach panoramiczny 4500 zł, a system utrzymywania pasa ruchu 1250 zł.

Test Renault Talisman Grandtour

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze

Test: Renault Talisman Grandtour po liftingu - podsumowanie:

Renault Talisman przeszedł lifting, a tak naprawdę powinien przejść zmianę generacyjną. Wiek konstrukcji mocno czuć po multimediach, sposobie wykonania i właściwościach jezdnych. I choć francuskie kombi w oparciu o obiektywne kryteria nie miałoby szans w starciu z Passatem, jedno trzeba mu oddać. Talisman ma swój świat – świat, w którym kierowca może zanurzyć się we wszechobecny komfort. Poza tym Talisman w przeciwieństwie do Passata i Insignii nie jest spotykany na każdym rogu oraz w tej konfiguracji kosztuje 145 tys. zł – chciałoby się napisać TYLKO 145 tys. zł. A to sprawia, że świetnie rozumiem ludzi, którzy kupują to auto. Talisman jest jak czerwone buty – pozwala wyróżnić się z tłumu w segmencie D.

Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour jest jak czerwone buty. To dobrze
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
    Nowy Peugeot 308. Test kolejnej odsłony nowego kompaktu z Francji. Po hybrydzie dostaliśmy model napędzany 130-konnym benzyniakiem.
    Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, ale nie gotówkowy
    Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, bo często inaczej nie da się kupić własnego auta. Trzeba jednak też wiedzieć jaki wziąć kredyt na samochód.
    Jak sprawdzić zużycie opon? Stan opon sprawdzi się sam. Zdalnie!
    Jak sprawdzić zużycie opon? Powstał właśnie system, który zdalnie wykrywa stan zużycia opony zamontowanej w samochodzie osobowym.
    VW ID.Buzz. Cena startuje od 248 091 zł. Czy to drogo?
    VW ID.Buzz. Cena w Polsce startuje od 248 091 zł. Za dokładnie tą sumę pierwsi klienci znad Wisły mogą złożyć zamówienie na 5-miejscowego e-busa.
    Czy w kamperze można spać podczas jazdy? Sprawdźmy.
    Czy w kamperze można spać podczas jazdy? To pytanie, które często pojawia się z ust osób, zaczynających dopiero przygodę z kamperingiem. A więc?
    Jaką szerokość mają drogi w Polsce? Odpowiedzi jest wiele...
    Jaką szerokość mają drogi w Polsce? Ciężko udzielić jednej odpowiedzi. Bo wszystko zależy od tego, o drodze jakiej kategorii mówimy.
    Stacje ładowania w Łodzi. 100 nowych punktów dla elektryków
    Stacje ładowania w Łodzi, czyli właśnie rozpoczyna się nowa inwestycja. W jej ramach powstanie 100 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
    Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
    Peugeot 9X8 będzie walczyć w wyścigach długodystansowych FIA. Tak, to hybryda. Jej silniki mają jednak w sumie 980 koni mocy. A to dopiero początek.
    Jakie opony do motocykla? Podpowiadamy o czym pamiętać
    Jakie opony do motocykla? To pytanie, przed którym może stanąć wielu motocyklistów na początku sezonu. Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać.
    Problem z samochodem zastępczym. UOKiK reaguje
    Problem z samochodem zastępczym? Miało go wielu Polaków. Teraz kwestię postanowił uregulować UOKiK. Jakie są wnioski i działania?
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. Pomysł Forda i Volvo
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r.? Ford i Volvo chcą wprowadzenia takiej regulacji na terenie UE. Ma dotyczyć aut osobowych i dostawczych.
    Kara za brak licencji wspólnotowej to nawet... 12 tys. zł!
    Kara za brak licencji wspólnotowej? Tak po 21 maja 2022 roku jest realna. Dokument jest wymagany podczas międzynarodowego transportu rzeczy.
    Mandat za jazdę po lesie, czyli jak dostać 500 zł grzywny
    Mandat za jazdę po lesie? Tak, jest możliwy. A do tego jego kwota okazuje się niemała! Kierowca dostanie co najmniej 500 zł.
    Wywóz auta na Ukrainę. Rośnie eksport pojazdów z Polski
    Wywóz auta na Ukrainę, czyli Ukraińcy będący w Polsce chętnie eksportują kupione u nas pojazdy. Ile pojazdów z Ukrainy przyjeżdża nad Wisłę?
    Badanie czystości powietrza? Wykonuje je... van kuriera!
    Badanie czystości powietrza może być realizowane nie tylko przez instytucje. I udowadnia to DPD. Firma wyposażyła swoje auta w specjalne czujniki.
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo?
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo? To pytanie, które w dobie rosnących cen benzyny, oleju napędowego i LPG szczególnie często zadają kierowcy.
    Rowery elektryczne. Ile kosztują, jak działają, jakie dają korzyści?
    Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością na rynku jednośladów. Co powinieneś o nich wiedzieć przed zakupem? Oto nasz poradnik.
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Jaką karę dostanie kierowca?
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Nowe przepisy weszły w życie w roku 2021. W roku 2022 w pełni usankcjonowana została kara. I wynosi...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r. No nie do końca...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r.? To pytanie często zadawane przez internautów. I choć A2 w tym rejonie powstanie, raczej nie do 2023 roku.
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu. Możliwe?
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu, czyli rząd mówi o nowych opcjach mObywatela. Aplikacja w wersji 2.0 może zaskoczyć.
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja w akcji
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja teraz zajmie się ocenieniem skali uszkodzeń i przygotowaniem wartości odszkodowania. I to w Polsce!
    Gdzie jest najwięcej wypadków? Lista powiatów.
    Gdzie jest najwięcej wypadków? To pytanie postanowił zadać sobie GUS. Odpowiadając na nie, przygotował listę najniebezpieczniejszych powiatów.
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022. Czyli o co chodzi w tym dokumencie i jak go zdobyć?
    Bentley Bentayga EWB. Brytyjski SUV z długimi drzwiami
    Bentley Bentayga EWB, czyli auto, które można skonfigurować na 24 miliardy sposobów. Co wiadomo o dłuższej wersji hitowego modelu Bentley`a?
    Eko jazda dieslem. Jak oszczędzać paliwo?
    Eko jazda dieslem: czy różni się od eko jazdy benzyniakiem? O jakich zasadach powinien pamiętać kierowca? O tym opowiemy w naszym materiale.