REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test hybrydowego Tiguana pokazał połączenie dwóch światów. Z jednej strony 245-konnego silnika, a z drugiej spalania za 10 zł.

Volkswagen Tiguan jaki jest...

Tiguan jaki jest, każdy widzi. Właśnie tymi słowami postanowiłem zacząć ten test z prostego powodu. Bo całkiem niedawno testowałem już Tiguana – tylko z silnikiem diesla pod maską. I tak naprawdę poza kolorem nadwozia, wzorem felg czy kolorystyką wnętrza, model wysokoprężny nie różni się on w zasadniczy sposób od hybrydy plug-in. No może przy zachowaniu drobnej uwagi: 20-calowe obręcze Kapstadt i niebieski lakier Night shade podobały mi się i to bardzo. Nie do końca jestem przekonany jednak do jasnego weluru na fotelach – w aucie rodzinnym może się dość szybko brudzić.

REKLAMA

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Zobacz również: Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Volkswagen Tiguan eHybrid, czyli benzyniak, elektryk i bateria

REKLAMA

Testowy Tiguan został wyposażony w hybrydę plug-in. Układ napędowy składa się z 1.4-litrowego, doładowanego benzyniaka o mocy 150 koni mechanicznych. Asystuje mu 115-konny elektryk. Hybryda oferuje w sumie 245 koni mocy – to dokładnie tyle, ile pod prawym pedałem ukrywa nowy Golf GTI. Transferowanie mocy na przednie koła za pośrednictwem świetnie znanej skrzyni DSG (ale tylko o 6 biegach!) jest na tyle sprawne, że pierwsza setka pojawia się na liczniku po 7,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Hybrydowy Tiguan jest zatem naprawdę dynamiczny.

W teorii 6 biegów to mało. Ten układ został jednak dopracowany w taki sposób, że nawet na autostradzie przy większej prędkości po wrzuceniu szóstego przełożenia silnik nie pracuje zbyt głośno i na wysokich obrotach.

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

100 km Tiguanem eHybrid za... 10 zł! Tak, to prawda

REKLAMA

I wrażenia podczas jazdy to dopiero pierwszy z aspektów. Bo kierowcę z całą pewnością zainteresuje też oszczędność. Tiguan w trybie elektrycznym może pokonać niespełna 49 km. I choć wartość tą pokazuje oficjalna specyfikacja, znajduje ona odzwierciedlenie w rzeczywistości. A to oznacza, że ciągłe ładowanie auta w domu i jazda wyłącznie na elektryku sprawia, że koszt pokonania każdych 100 km dużym SUV-em to niespełna 10 zł. Jeżeli auto pojedzie w trasę i nie będzie go gdzie naładować, to jeszcze nie oznacza wysokich kosztów. W końcu średnie spalanie będzie oscylować w granicy 7 litrów. A to nadal bardzo dobry wynik – w końcu mówimy o 2-tonowym SUV-ie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W cyklu miejskim i zasięg, i czasy ładowania wyglądają dobrze. 48 km powinno wystarczyć podczas jednodniowego wojażu po mieście. A bateria naładuje się w domu już po 5 godzinach – czyli spokojnie w czasie nocnego postoju w garażu.

eHybrid Volkswagena nie jest ociężałe i nie „krzyczy”

Kluczem do sukcesu jest też sposób pracy układu napędowego. Tak, w sytuacji w której kierowca potrzebuje mocy np. w czasie wyprzedzania, silnik mocno krzyczy – to przywara wszystkich 1.4 TSI i 1.5 TSI. Zmiana źródła energii z elektrycznego na spalinowe i w odwrotną stronę odbywa się jednak bez zbędnych szarpnięć. To poprawia komfort jazdy. Poza tym hybrydowość Tiguana nie oznacza np. ociężałości. Choć samochód został wyposażony w baterię o pojemności 9,2 kWh, w przeciwieństwie do wielu hybryd plug-in w czasie jazdy nie czuć że jest ciężki. Sprężyście resoruje nierówności.

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Ile kosztuje Volkswagen Tiguan eHybrid?

Sposób pracy hybrydy plug-in spod maski poliftingowego Tiguana pokazuje dość jasno, że po latach prób Niemcy wreszcie złapali dobre flow a napędem spalinowo-elektrycznym. To jednak nie może dziwić – dysponują ogromnym sztabem inżynierów. Zaskakiwać może natomiast coś innego i chodzi tu o cenę auta. Testowy Tiguan był skonfigurowany w topowej wersji Elegance. Dodatkowo miał dokupioną nawigację satelitarną, sportowe zawieszenie z profilami i adaptacyjną regulacją, wyświetlacz head-up, fotele kierowcy i pasażera ergoActive z
funkcją masażu oraz pakiet systemów asystujących IQ.Drive. A mimo wszystko jego cenę udało się utrzymać poniżej 200 tys. zł – z dostępnym obecnie rabatem na poziomie 15 tys. zł wyniosła nawet 184 380 zł. W tym segmencie i z tą technologią nie jest to suma wygórowana!

Test hybrydowego Tiguana - podsumowanie:

Ogromnym zaskoczeniem w tym teście była tak naprawdę... hybryda. Identycznie jak w przypadku Passata, spisuje się naprawdę dobrze. A to oznacza, że świat jednostek spalinowo-elektrycznych nie jest wyłącznie światem Toyoty. To rzeczywistość, na którą otworzyły się też inne marki. I próby te kończą się dla nich coraz lepiej – szczególnie że stawiają one na hybrydy, ale plug-in. Jeżeli chodzi natomiast o samego Tiguana, powtórzę maksymę z pierwszych słów tego tekstu. SUV jaki jest, każdy widzi. Parafrazując tytuł mojego poprzedniego testu, Tiguan jest jak kumpel, dobry kumpel. Z hybrydą też!

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA