Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości jasno pokazał skalę postępu tego modelu. Auto stało się bardziej dojrzałe. Ale czy dojrzałość jest dobra?

Nissan Qashqai 2021 - wygląda gustownie i dynamicznie

Podczas pierwszego kontaktu z nowym Qashqaiem uderzyły mnie dwie rzeczy. Po pierwsze piękny, szary lakier. I jest to barwa metaliczna! Po drugie 20-calowe felgi o wyjątkowym wzorze – z dynamicznie ukształtowanymi ramionami łączącymi chromowania i czerń. Skupiłem się jednak wyłącznie na dwóch akcentach z prostego powodu. Bo z trzecią odsłoną crossovera miałem już wcześniej kontakt. Pomijam zatem futurystyczny przód z wąskimi lampami, zestaw ostrych – żeby nie powiedzieć sportowych – linii oraz tył z gustownym, aerodynamicznym przetłoczeniem poprowadzonym pod tylnymi lampami.

Po smutnym XX wieku Japończycy ewidentnie rozsmakowali się w akcentach stylistycznych. Przykład? Na błotniku w okolicy przedniej lampy pojawia się wytłoczony napis Qashqai. Bardzo dobrze prezentuje się też przetłoczenie w dolnej części drzwi czy fakt, że linia okien i dachu prawie spotyka się w trzeciej szybce na wysokości bagażnika. Nawet czarne plastiki uzupełniające nadwozie od dołu idealnie dopełniają stylistyczną całość.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Nowy Nissan Qashqai: nowocześnie, komfortowo i przestronnie

Nowoczesność to też słowo, które świetnie pasuje do opisania kabiny pasażerskiej. Nie da się inaczej opisać prawie 11-calowego head-upa, 12,3-calowych zegarów czy 9-calowego ekranu multimedialnego. Wyświetlacz pojawia się też w panelu sterowania klimatyzacją oraz nie zabrakło miejsca m.in. dla ładowarki indukcyjnej w dolnej części konsoli centralnej. Oczywiście Japończycy nie zapomnieli o swojej naturze - a konkretnie zachowawczości. Dlatego jeżeli ktoś miał już styczność ze współczesnym Nissanem, w tej kabinie pod względem obsługi poczuje się jak w domu.

Dobre wrażenia płynące z jazdy nowym Qashqaiem budują drobiazgi. Wyświetlacz head-up automatycznie dostosowuje swoją jasność do warunków na zewnątrz, fotel jest wprost piekielnie wygodny i sprawia wrażenie jakby został wyciągnięty z Mercedesa, a do tego pozycję za kierownicą można dostosować w bardzo szerokim zakresie (w dużej mierze elektrycznie oczywiście). Konsola jest wyłożona miękkim materiałem, jakość spasowania naprawdę dobra, a do tego czarne wnętrze zostało uzupełnione granatowymi akcentami na drzwiach. Bardzo gustowne.

Qashqai z zewnątrz mocno nie urósł. Inżynierowie całkowicie przeprojektowali jednak wnętrze. W efekcie crossover stał się dużo bardziej przestronny. Pięć dorosłych osób? Absolutnie żaden problem. Pojemność bagażnika? 436 litrów - przy czym pojemność ta ukrywa się też m.in. pod dodatkową półką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej o technologii nowego Nissan Qashqaia: Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV - dynamiczny i oszczędny

Testowy Qashqai był napędzany 1.3-litrowy benzyniakiem DIG-T. Motor oferuje 158 koni mechanicznych i przekazuje je na przednie koła za sprawą precyzyjnie pracującej przekładni 6-biegowej. 260 Nm momentu obrotowego sprawia, że crossover osiąga pierwszą setkę w 9,5 sekundy. Auto być może nie jest demonem prędkości, ale przyspiesza dość dynamicznie. To raz. Dwa standardem w nowy Qasqaiu jest też układ lekkiej hybrydy z litowo-jonowym akumulatorem. To sprawia, że auto gasi benzyniaka zawsze wtedy, gdy akurat nie jest on potrzebny.

Japończycy podają, że Nissan Qashqai powinien spalać w cyklu miejskim 6,5 litra benzyny. I wynik przy normalnej jeździe jest możliwy do osiągnięcia. Mi w teście Nissan spalał około 7 litrów.

A na drodze Nissan Qashqai 2021 zachowuje się...

158-konny Qashqai nie jest demonem prędkości. Zawieszenie ma jednak zaskakująco sportowe. Sztywne resorowanie lubi ciasne zakręty i sprawia, że nadwozie wysokiego crossovera nie wychyla się nadmiernie w czasie pokonywania łuków. Podczas jazdy nowym Qashqaiem zaskakuje jednak jeszcze coś. Pracy elementów zawieszenia praktycznie nie słychać. To kolejny aspekt, w którym trzecia generacja Nissana okazuje się wyjątkowo dojrzała. I tak naprawdę jeżeli chodzi o podwozie, mógłbym życzyć sobie tylko jednej rzeczy – nieco ciaśniejszego układu kierowniczego. Miękko pracujący ułatwia on manewry w mieście – a to pewnie stanowi ukłon w stronę mimo wszystko rodzinnego charakteru auta.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Nissan Qashqai Tekna+: czy 160 tys. zł to dużo?

Testowy Nissan Qashqai – jak już wspominałem – był napędzany 158-konnym silnikiem 1.3 DIG-T. Dodatkowo został skonfigurowany z pakietem Tekna+. Ile kosztuje takie auto? Cena została określona na 160 600 zł. Zła informacje? Suma jest niemała. Dobra? Dobrych jest zdecydowanie więcej, bo tak naprawdę poza kolorem nadwozia, za nic nie da się w tym aucie dopłacić. Wszystko ma w standardzie. I pisząc wszystko mam na myśli m.in.:

  • kamerę 360 stopni,
  • pakiet systemów bezpieczeństwa,
  • skórzaną tapicerkę z elektryczną regulacją foteli i funkcją masażu,
  • system nagłośnienia BOSE z 8. głośnikami,
  • nawigację satelitarną z mapami 3D i Google Street View,
  • okno panoramiczne,
  • 10,8-calowy head-up,
  • 12,3-calowe,
  • cyfrowe zegary,
  • reflektory LED,
  • bezkluczykowy dostęp,
  • automatycznie ściemniające się lusterka,
  • 20-calowe felgi.

Cennik Nissana Qashqaia vs. cennik konkurentów

I sami przyznajcie, że wyposażenie nowego Qashqaia mając na myśli taką listę wyposażenia i cenę wydaje się wyjątkowo bogate. Szczególnie że jeżeli aż do tego stopnia pobawicie się np. cennikiem Tiguana, zdecydowanie przekroczycie kwotę na poziomie 200 tys. zł. Niewiele taniej (ale też z gwiazdką) będzie nawet u Koreańczyków. 150-konny (a więc słabszy od Qashqaia) Hyundai Tucson bez lekkiej hybrydy będzie kosztować 155 600 zł. I choć kierowca zapłaci o 5 tys. zł mniej, auto nie otrzyma m.in. dwukolorowego nadwozia, 20-calowych obręczy czy masażu w fotelach.

Test: Nissan Qashqai 2021 - podsumowanie:

Widać że twórcom nowego Qashqaiai mocno zależało na jakości. Auto jest solidniej wykonane i sprawia wrażenie bardziej dojrzałego. A jednocześnie Japończycy zachowali kluczową zaletę – naprawdę atrakcyjną cenę i bogate wyposażenie. Jeżeli dodać do tego podobne rozmiary nadwozia co u poprzednika, ale wyraźnie poprawioną przestronność, otrzymujemy coś, co spokojnie można nazwać receptą na kolejny sukces. Nowego Qashqaia nie zatrzyma żaden z konkurentów i jestem głęboko co do tego przekonany. Szczególnie że do mnie ten surowy Japończyk z ostrymi rysami i pięknym, szarym lakierem naprawdę mocno przemówił. Przemówił na tyle, że mógłbym go kupić.

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

    Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

    Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

    Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

    Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

    Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

    Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

    Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

    Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.

    Astra kombi GSe w sprzedaży. Ma 225 koni i... tania nie jest

    W polskich salonach można już składać zamówienia na Opla Astrę Sports Tourer GSe. Przestronne kombi otrzymało nieco sportową stylizację i aż 225-konny napęd. Rodzinna Astra jest hybrydą plug-in.

    Ceny samochodów w Polsce. Wiemy, kto statystycznie wydaje najwięcej na auto!

    Osoby, które ukończyły 55 rok życia, decydują się na najdroższe auta, a utrzymująca się inflacja pogłębia różnicę w cenach wybieranych aut pomiędzy nimi i najmłodszym pokoleniem. Starsi klienci są też otwarci na bardziej nowoczesne rozwiązania.

    Używana Dacia Duster II. Awarie, wady, ceny, opinie

    Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

    Jak dobrać opony do samochodów elektrycznych i hybrydowych?

    Samochody elektryczne i hybrydowe mają swoje wymagania. Trakcyjnie te są związane nie tylko z tarciem, ale i większą masą. Dziś opowiemy zatem jak dobrać do nich odpowiednie opony.

    Europejczycy chcą elektryków. Tylko czy rynek sprosta zainteresowaniu?

    Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.

    Czy tu można wyprzedzić? Odpowiedź daje sygnalizator S-4

    Linia przerywana, a do tego dwa czerwone iksy i zielona strzałka. Czy kierujący widząc takie zestawienie znaków drogowych, może wyprzedzić inny pojazd? To bardzo dobre pytanie. Odpowiedź nie jest taka oczywista.