Kategorie

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio ma spojrzenie sowy i pięknie zaprojektowane wnętrze. Czy w przypadku SUV-a z Włoch uroda to wszystko? No właśnie nie.

Alfa Romeo Stelvio: ma wydatne biodra i skupione spojrzenie

Stelvio - identycznie jak Giulia - rodziło się w bólach. A decydowały o tym prawdopodobnie braki technologiczne Grupy Fiata. Ostatecznie pierwszy produkcyjny SUV Alfy Romeo ujrzał światło dzienne w roku 2016 i tak naprawdę z miejsca... zauroczył wszystkich kierowców. Pierwsze wrażenia? Stelvio ma oczy sowy, a do tego wyjątkowo wydatne biodra. Przez to wydaje się być zdecydowanie większym autem niż jest w rzeczywistości. Co więcej, cechą charakterystyczną Stelvio są liczne przetłoczenia.

Stelvio z łopatkami z... Ferrari!

Alfa Romeo Stelvio wyróżnia się na tle takich konkurentów jak Audi Q5 czy BMW X3 nie tylko nietuzinkowym wyglądem. To auto ma również przepiękne wnętrze. Kierownica wygląda jak dzieło sztuki, a do tego została uzupełniona ogromnymi łopatkami do zmiany biegów - wyglądają jak zapożyczone z Ferrari! Ogromny plus dotyczy też fotela - ma masywne wzmocnienia boczne, które w wersji testowej dało się elektrycznie zacisnąć. W efekcie świetnie trzyma ciało kierowcy w zakręcie.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Wnętrze Alfy Stelvio to... sala koncertowa

O ile na konsoli centralnej rządzi minimalizm przycisków, o tyle nieco więcej jest ich na tunelu centralnym. Tam pojawia się pokrętło sterowania multimediami, radiem i system DNA. Przycisk rozruchowy? Ten stał się elementem kierownicy - a to również akcent, który wyraźnie nawiązuje do Ferrari. I w kabinie na uwagę zasługują jeszcze dwie rzeczy. Po pierwsze piękny dekor - w kolorze srebrnym i z prążkowanym wzorem. Po drugie system nagłośnienia Harman Kardon - grał wyśmienicie.

Jakość spasowania Alfy Romeo Stelvio jest więcej niż dobra. Od czasu do czasu było słychać drobny trzask dochodzący z deski rozdzielczej. Były to jednak sytuacje raczej sporadyczne. Poza tym włoski SUV na oferuje przesadnej ilości przestrzeni. Gdy kierowca jest wysoki, za nim usiąść może już raczej nastolatek, a bagażnik oferuje 525 litrów.

Diesel w Alfie. 2.2 litra pojemności, 210 koni i automat

Zaraz za swoimi oczami i zaraz pod pięknie ukształtowaną maskę Włosi ukryli silnik diesla. Jednostka ma blisko 2.2 litra pojemności, dysponuje 4 cylindrami i oferuje 210 koni mechanicznych mocy. Osiągi? Przy starcie Stelvio jest wyraźnie leniwe. Niechętnie przyspiesza do prędkości mniej więcej 20 - 30 km/h. Później - gdy ujawnia się maksymalny moment obrotowy o wartości 470 Nm - zaczyna dosłownie rwać do przodu (dlatego dobrze, że ma czteronapęd!). Skutek? Sprint do pierwszej setki trwa tylko 6,6 sekundy.

Kultura pracy? Alfa Romeo Stelvio JTDM jest cicha, ale głównie w trasie - gdy prędkość obrotowa spada. W mieście motor diesla potrafi być hałaśliwy. W kabinie wyraźnie słychać też pracę czteronapędu.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Alfa Stelvio: dieslowi nie brakuje mocy. Słabym punktem jest skrzynia

Układ napędowy Alfy Romeo Stelvio ma dwa główne problemy. Po pierwsze auto jest dość ciężkie - waży blisko 1700 kg i wyraźnie to czuć szczególnie w czasie przyspieszania i hamowania. Po drugie przekładnia automatyczna ma 8 biegów, ale w zamian potrafi szarpać w czasie jazdy. To jednak być może nie jej wina, a... ekologii. Skąd ten pomysł? Podczas jednostajnego utrzymywania prędkości skrzynia wrzuca na luz - szarpnięcie pojawia się wtedy, gdy kierowca doda gazu, a przekładnia wrzuci bieg.

Alfa Romeo Stelvio to ciężki SUV ze sztywnym zawieszeniem

Masę czuć jednak nie tylko w czasie przyspieszania i hamowania. Dość mocno obciążone nią jest również zawieszenie - zawieszenie, które jednocześnie jest bardzo sztywne. Skutek? Trakcyjnie Stelvio nie miałoby problemów z szybkim wchodzeniem w zakręty. Jednocześnie z uwagi na masę, nadwozie SUV-a wychyla się dość mocno. Poza tym takie połączenie sprawia, że Alfa Romeo nie jest przesadnie komfortowa i raczej nie przepada za niskiej jakości nawierzchniami. Na nierównej drodze resorowanie może pracować dość głośno.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Ile kosztuje Alfa Romeo Stelvio Veloce?

Cennik Alfy Romeo Stelvio startuje od kwoty na poziomie 159 900 zł. Wersja testowa - posiadająca najmocniejszego diesla i bogate wyposażenie - zostanie wyceniona już na ponad 275 tys. zł. Czy to dużo? Generalnie tak - na tle konkurencji wartość wydaje się jednak całkiem rozsądna. Dobrze wyposażone Q5 czy X3 z mocnym dieslem będzie pewnie o jakieś 30 - 40 tys. zł droższe. A tu w promocji kierowca otrzyma jednocześnie bardzo unikalny charakter - bo Stelvio w przeciwieństwie do Audi czy BMW nie jest widziane na każdym skrzyżowaniu w dużym mieście.

Test: Alfa Romeo Stelvio - podsumowanie:

Podczas jazdy Alfą Romeo Stelvio wyraźnie czuć, że auto nie jest tak cyfrowe, jak jego rynkowi rywale. Przez to kierowca doskonale wie o tym, że to on - a nie elektronika - decyduje o tym, gdzie pojedzie ten SUV i jak agresywnie będzie zachowywał się na drodze. Czy Stelvio jest zatem typem sportowca? Z pewnością nie. Oferuje sportowe atrybuty, ale to mimo wszystko auto rodzinne, które ma jedynie dać namiastkę sportowości. Największa zaleta Stelvio? Rzuca się w oczy - bo ten samochód, identycznie jak modelka na wybiegu, dość ostentacyjnie prezentuje swoje atrybuty podczas każdego przejazdu ulicami.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDM 210 KM AT8 Q4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 2143 cm3
  • Maksymalna moc: 210 KM (przy 3750 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 470 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 215 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4687 mm
  • Szerokość: 1903 mm
  • Wysokość: 1671 mm
  • Rozstaw osi: 2818 mm
  • Pojemność bagażnika: 525/1600 litrów
  • Cena: od 159 900 zł

Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDM Veloce - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 275 120 zł,
  • światła biksenonowe,
  • napęd na cztery koła,
  • lakier perłowy,
  • deska rozdzielcza obszyta skórą,
  • elektrycznie unoszona tylna klapa,
  • system nagłośnienia Harman Kardon,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • sportowe fotele,
  • skórzana tapicerka,
  • system Alfa DNA,
  • system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu,
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • automatyczna regulacja fotela kierowcy i pasażera.

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Darek
    2021-08-26 09:50:20
    Bardzo przepraszam, ale co do wagi tej alfy to wydaje się, że jest najlżejszym autkiem w porównaniu z konkurencją o podobnych rozmiarach.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
1 sty 2000
19 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

Branża transportowa... przeżywa renesans

Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.