Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio ma spojrzenie sowy i pięknie zaprojektowane wnętrze. Czy w przypadku SUV-a z Włoch uroda to wszystko? No właśnie nie.

Alfa Romeo Stelvio: ma wydatne biodra i skupione spojrzenie

Stelvio - identycznie jak Giulia - rodziło się w bólach. A decydowały o tym prawdopodobnie braki technologiczne Grupy Fiata. Ostatecznie pierwszy produkcyjny SUV Alfy Romeo ujrzał światło dzienne w roku 2016 i tak naprawdę z miejsca... zauroczył wszystkich kierowców. Pierwsze wrażenia? Stelvio ma oczy sowy, a do tego wyjątkowo wydatne biodra. Przez to wydaje się być zdecydowanie większym autem niż jest w rzeczywistości. Co więcej, cechą charakterystyczną Stelvio są liczne przetłoczenia.

Stelvio z łopatkami z... Ferrari!

Alfa Romeo Stelvio wyróżnia się na tle takich konkurentów jak Audi Q5 czy BMW X3 nie tylko nietuzinkowym wyglądem. To auto ma również przepiękne wnętrze. Kierownica wygląda jak dzieło sztuki, a do tego została uzupełniona ogromnymi łopatkami do zmiany biegów - wyglądają jak zapożyczone z Ferrari! Ogromny plus dotyczy też fotela - ma masywne wzmocnienia boczne, które w wersji testowej dało się elektrycznie zacisnąć. W efekcie świetnie trzyma ciało kierowcy w zakręcie.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Wnętrze Alfy Stelvio to... sala koncertowa

O ile na konsoli centralnej rządzi minimalizm przycisków, o tyle nieco więcej jest ich na tunelu centralnym. Tam pojawia się pokrętło sterowania multimediami, radiem i system DNA. Przycisk rozruchowy? Ten stał się elementem kierownicy - a to również akcent, który wyraźnie nawiązuje do Ferrari. I w kabinie na uwagę zasługują jeszcze dwie rzeczy. Po pierwsze piękny dekor - w kolorze srebrnym i z prążkowanym wzorem. Po drugie system nagłośnienia Harman Kardon - grał wyśmienicie.

Jakość spasowania Alfy Romeo Stelvio jest więcej niż dobra. Od czasu do czasu było słychać drobny trzask dochodzący z deski rozdzielczej. Były to jednak sytuacje raczej sporadyczne. Poza tym włoski SUV na oferuje przesadnej ilości przestrzeni. Gdy kierowca jest wysoki, za nim usiąść może już raczej nastolatek, a bagażnik oferuje 525 litrów.

Diesel w Alfie. 2.2 litra pojemności, 210 koni i automat

Zaraz za swoimi oczami i zaraz pod pięknie ukształtowaną maskę Włosi ukryli silnik diesla. Jednostka ma blisko 2.2 litra pojemności, dysponuje 4 cylindrami i oferuje 210 koni mechanicznych mocy. Osiągi? Przy starcie Stelvio jest wyraźnie leniwe. Niechętnie przyspiesza do prędkości mniej więcej 20 - 30 km/h. Później - gdy ujawnia się maksymalny moment obrotowy o wartości 470 Nm - zaczyna dosłownie rwać do przodu (dlatego dobrze, że ma czteronapęd!). Skutek? Sprint do pierwszej setki trwa tylko 6,6 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kultura pracy? Alfa Romeo Stelvio JTDM jest cicha, ale głównie w trasie - gdy prędkość obrotowa spada. W mieście motor diesla potrafi być hałaśliwy. W kabinie wyraźnie słychać też pracę czteronapędu.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Alfa Stelvio: dieslowi nie brakuje mocy. Słabym punktem jest skrzynia

Układ napędowy Alfy Romeo Stelvio ma dwa główne problemy. Po pierwsze auto jest dość ciężkie - waży blisko 1700 kg i wyraźnie to czuć szczególnie w czasie przyspieszania i hamowania. Po drugie przekładnia automatyczna ma 8 biegów, ale w zamian potrafi szarpać w czasie jazdy. To jednak być może nie jej wina, a... ekologii. Skąd ten pomysł? Podczas jednostajnego utrzymywania prędkości skrzynia wrzuca na luz - szarpnięcie pojawia się wtedy, gdy kierowca doda gazu, a przekładnia wrzuci bieg.

Alfa Romeo Stelvio to ciężki SUV ze sztywnym zawieszeniem

Masę czuć jednak nie tylko w czasie przyspieszania i hamowania. Dość mocno obciążone nią jest również zawieszenie - zawieszenie, które jednocześnie jest bardzo sztywne. Skutek? Trakcyjnie Stelvio nie miałoby problemów z szybkim wchodzeniem w zakręty. Jednocześnie z uwagi na masę, nadwozie SUV-a wychyla się dość mocno. Poza tym takie połączenie sprawia, że Alfa Romeo nie jest przesadnie komfortowa i raczej nie przepada za niskiej jakości nawierzchniami. Na nierównej drodze resorowanie może pracować dość głośno.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Ile kosztuje Alfa Romeo Stelvio Veloce?

Cennik Alfy Romeo Stelvio startuje od kwoty na poziomie 159 900 zł. Wersja testowa - posiadająca najmocniejszego diesla i bogate wyposażenie - zostanie wyceniona już na ponad 275 tys. zł. Czy to dużo? Generalnie tak - na tle konkurencji wartość wydaje się jednak całkiem rozsądna. Dobrze wyposażone Q5 czy X3 z mocnym dieslem będzie pewnie o jakieś 30 - 40 tys. zł droższe. A tu w promocji kierowca otrzyma jednocześnie bardzo unikalny charakter - bo Stelvio w przeciwieństwie do Audi czy BMW nie jest widziane na każdym skrzyżowaniu w dużym mieście.

Test: Alfa Romeo Stelvio - podsumowanie:

Podczas jazdy Alfą Romeo Stelvio wyraźnie czuć, że auto nie jest tak cyfrowe, jak jego rynkowi rywale. Przez to kierowca doskonale wie o tym, że to on - a nie elektronika - decyduje o tym, gdzie pojedzie ten SUV i jak agresywnie będzie zachowywał się na drodze. Czy Stelvio jest zatem typem sportowca? Z pewnością nie. Oferuje sportowe atrybuty, ale to mimo wszystko auto rodzinne, które ma jedynie dać namiastkę sportowości. Największa zaleta Stelvio? Rzuca się w oczy - bo ten samochód, identycznie jak modelka na wybiegu, dość ostentacyjnie prezentuje swoje atrybuty podczas każdego przejazdu ulicami.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDM 210 KM AT8 Q4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 2143 cm3
  • Maksymalna moc: 210 KM (przy 3750 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 470 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 215 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4687 mm
  • Szerokość: 1903 mm
  • Wysokość: 1671 mm
  • Rozstaw osi: 2818 mm
  • Pojemność bagażnika: 525/1600 litrów
  • Cena: od 159 900 zł

Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDM Veloce - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 275 120 zł,
  • światła biksenonowe,
  • napęd na cztery koła,
  • lakier perłowy,
  • deska rozdzielcza obszyta skórą,
  • elektrycznie unoszona tylna klapa,
  • system nagłośnienia Harman Kardon,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • sportowe fotele,
  • skórzana tapicerka,
  • system Alfa DNA,
  • system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu,
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • automatyczna regulacja fotela kierowcy i pasażera.

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Darek
    2021-08-26 09:50:20
    Bardzo przepraszam, ale co do wagi tej alfy to wydaje się, że jest najlżejszym autkiem w porównaniu z konkurencją o podobnych rozmiarach.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

Używany Volkswagen Passat B8. Awarie, wady, ceny, opinie

Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

Jak podróżować autem ze zwierzętami?

Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).

Ile kosztuje serwis klimatyzacji w 2023 roku?

Klimatyzacja – to słowo, które na wiosnę zaczyna dominować w rozmowach kierowców. Część musi zrobić serwis klimy, a część zdiagnozować jej problemy. Ile to kosztuje? Sprawdźcie.

Jeep Wrangler 4XE Sahara. Srebrny lakier i hybryda plug-in pod maską

Jeep Wrangler swoim kształtem przywodzi na myśl końcówkę lat 80. XX wieku. I do twarzy mu z tym! Wersja aktualnie sprzedawana w Europie ma jednak hybrydę plug-in pod maską. Jak wygląda ten model? Sprawdźcie w naszej galerii.

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

Korytarz życia: przepisy, obowiązki i kary. Co musisz wiedzieć?

Korytarz życia jest od grudnia roku 2019 obowiązkiem kierowców w Polsce. Tylko że jak pokazuje praktyka, z obowiązku tego kierujący nie zawsze się wywiązują... Przypomnijmy zatem, co warto widzieć w tym temacie.