Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!

Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia: myślałem, że jest przestarzała, słabo wykonana i powolna. Myliłem się. Julii nie ocenia się za pomocą wskaźników, a emocjomierzem!

Praktycznie wszystkie recenzje sedana Alfy Romeo zaczynają się od peanów na część designu nadwozia. No i w pewnym sensie muszę się z nimi zgodzić. Masywne biodra w okolicy słupka C, długa niczym w coupe maska czy mocne profilowanie progów w dolnej części drzwi mogą się podobać. Fajne są też akcenty karbonowe stanowiące uzupełnienie czerwonego, perłowego lakieru, zadziorny spojler na tylnej klapie czy 19-calowe felgi z wybitnie otwartym wzorem w kolorze tytanu, które tak właściwie wyglądają jakby zamiast opon miały pasek czarnej farby na rancie. Te wszystkie elementy złożone w całość sprawiają, że na Alfę na polskich ulicach patrzą się wszyscy!

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!

Alfa Romeo Giulia: bella czy jednak nie?

Tylko czy Alfa Romeo Giulia jest najpiękniejszym sedanem, którego widziałem w życiu? Raczej… nie. Nie do końca rozumiem czemu projektanci postawili na nieco złośliwe, sowie i zezowate oczy. Jeszcze bardziej nie rozumiem czemu za ich kloszami ukrywają się bi-ksenony, a nie stosowane przez praktycznie całą konkurencję LED-y. A do tego mam pewne zastrzeżenia dotyczące wizerunku Alfy. Choć to konkurent Trójki od BMW czy A4 od Audi, krótkie drzwi przednie i tylne w połączeniu z długim przodem i tyłem sprawiają, że sedan wygląda na mniejszego niż jest w rzeczywistości.

Diesel? To kolejne słowo, które nie pasuje mi do Alfy Romeo. Tak, rozumiem realia obecnego rynku i fakt, że benzyniak o podobnej mocy paliłby o połowę więcej paliwa. To jednak arystokratyczna Włoszka. Czy zatem nie powinna wymagać od kierowcy nieco poświęcenia ekonomicznego? Całe szczęście nie jest to typowy diesel nastawiony przede wszystkim na oszczędność. Bo choć średnie spalanie nieznacznie przekraczało 7 litrów, motor oferował 210 koni mocy i aż 470 Nm momentu obrotowego. A dzięki temu Giulia bez dwóch zdań nie była wolnym autem!

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!

Giulia 2.2 JTDM Q4. Diesel to dobry kierunek?

Sprint do pierwszej setki na pokładzie wysokoprężnej Alfy trwa 6,8 sekundy. Wynik już jest naprawdę dobry - uderzenie mocy wyraźnie czuć po wciśnięciu pedału gazu. Mimo wszystko wiele byłbym w stanie postawić na to, że samochód stałby się zdecydowanie szybszy gdyby nie… automatyczna skrzynia biegów. 8-biegowa przekładnia zmienia przełożenia w sposób powolny i czasami ma problem z decyzyjnością. Sprawdziłaby się, jednak w dużo spokojniejszym Jeepie. Czy jest szansa na jej przebudzenie? Tak, ale dopiero w trybie sportowym. Wtedy jednak na stałe zaczyna przetrzymywać silnik na biegach. A zwiększony hałas w kabinie wynikający z wyższych obrotów może denerwować podczas jazdy w mieście.

A więc może zalety Alfy Romeo Giulii ukrywają się w kabinie pasażerskiej? Tutaj niestety też mam pewne uwagi. I te dotyczą m.in. jakości. Materiały wykończeniowe są miłe w dotyku, plastiki miejscami okazują się miękkie, a całość dopełnia pięknie wkomponowany karbon. I to byłoby bardzo miłe, gdyby nie fakt że konsola potrzaskuje podczas jazdy po nierównościach. Tak, to włoski sedan grupy D. Z drugiej strony auto pretenduje do segmentu premium. A w świecie luksus trzaski wydobywające się z deski rozdzielczej nie są raczej miło widziane. Co jeszcze mnie denerwowało w Giulii Veloce? Łopatki zmiany biegów są tak wielkie, że przeszkadzają podczas parkingowych manewrów, a manetka kierunkowskazu nie zatrzymuje się po włączeniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!

Alfa Romeo Giulia. Przycisk z Ferrari, który wszystko zmienia…

Pewnie pomyślicie sobie, że jak na razie Alfa nie wypadła najlepiej. W końcu ma kilka dość zasadniczych wad. Ja pewnie też bym zakończył tekst taką konkluzją gdybym… się tym autem nie przejechał. Bo cała magia zaczyna się w momencie, w którym staniesz się kierowcą Alfy. Wsuniesz się do kabiny, wyregulujesz ściśle otaczający ciało fotel, ustawisz kierownicę z przyciskiem startowym jak w Ferrari 458 i ruszysz z miejsca. Oczywiście 210-konny sedan mógłby być bardziej elastyczny. 470 Nm daje mu jednak wystarczające uderzenie mocy ze startu. Tym bardziej, że główna siła Giulii nie płynie spod maski, a spod… nadwozia.

Alfa Romeo Giulia. Uważasz, że BMW serii 3 ma sztywne zawieszenie?

Wydaje ci się, że najbardziej sztywnym sedanem segmentu D jest BMW serii 3? Nawet nie wiesz w jak dużym błędzie jesteś! Alfa Romeo Giulia to przysłowiowy „taboret”. Ale dzięki temu trzyma się drogi jak przyklejona i zachowuje się zupełnie jak rasowe coupe. A układ kierowniczy… Wystarczy muśnięcie kierownicy, aby koła podjęły reakcję. Do tego Alfa przekazuje informację z drogi i ma do dyspozycji dołączany napęd na cztery koła. Skutek? Tak, to nadal rodzinny sedan. Mimo wszystko w czasie jego prowadzenia kierowca może się świetnie bawić. Bo w drodze po zakupu do marketu zawsze ma szansę poigrać z prawami fizyki np. podczas zjazdu z estakady.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!

Napisałem, że Alfa Romeo Giulia prowadzi się jak coupe ukryte w ciele sedana segmentu D. I to prawda. Tych słów nie można jednak brać zbyt dosłownie. Bo warto pamiętać o tym, że wysokoprężna Giulia jest nie tylko większa od przeciętnego coupe. Zjadła też w swoim życiu dużo więcej hamburgerów. A to oznacza, że ciąży jej nieco zbędna masa. Skutek? Wagę czuć w czasie hamowania i pokonywania ostrzejszych łuków. Nie, Alfie nadal nie brakuje precyzji. Kierowca mimo wszystko musi pamiętać, że sedan waży grubo ponad półtorej tony i może z uwagi na ten fakt poszerzyć nieco tor pokonywania zakrętu.

Test: Alfa Romeo Giulia Veloce Ti - podsumowanie

Alfa Romeo Giulia sprawi, że inni kierowcy i przechodnie... nie będą mogli oderwać od ciebie wzroku. Na każdych światłach będziesz miał wrażenie, że albo masz brudną twarz, albo mylą cię z którymś z amerykańskich aktorów. To jednak jeszcze nie oznacza, że Julia jest samochodem idealnym. Bo włoski sedan ma cały szereg wad. Największa? Jest naprawdę perfidnym złodziejem. Jak bardzo byś nie chciał i tak po pierwszych kilku kilometrach ukradnie ci serce. I zrobi to bez żadnej litości. Nie, nie polubiłem Giulii. Ja się w niej po prostu zakochałem. Bez pamięci. I to pomimo diesla pod maską.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM AT8 Q4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 2143 cm3
  • Maksymalna moc: 210 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 470 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,8 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 52 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,2 litra
  • Długość: 4643 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Wysokość: 1436 mm
  • Rozstaw osi: 2820 mm
  • Pojemność bagażnika: 480 litrów
  • Cena: od 139 000 zł

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM Veloce Ti - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 284 400 złotych,
  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
  • system DNA,
  • tempomat,
  • skórzana tapicerka foteli,
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • perłowy lakier nadwozia,
  • pakiet karbonowych wykończeń,
  • kamera cofania,
  • system nagłośnienia Harman Kardon,
  • system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu,
  • nawigacja satelitarna,
  • światła przednie bi-ksenowowe.

Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Test: Alfa Romeo Giulia nie jest premium. Ona ma swoją ligę!
Kuba Brzeziński
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Włączony silnik w garażu to potężne zagrożenie

    Włączony silnik w garażu jest zdecydowanie jednym z tych błędów, których należy się wystrzegać. Szczególnie jeżeli garaż nie ma wentylacji.

    Czy zakup nowego samochodu należy zgłosić do urzędu skarbowego?

    Czy zakup nowego samochodu należy zgłosić do urzędu skarbowego? To pytanie, które zadawać sobie mogą nabywcy. Poszukajmy odpowiedzi.

    Wymiana opon na letnie. Za wcześnie gorzej niż za późno!

    Wymiana opon na letnie. Za wcześnie umówiona wizyta u wulkanizatora może wyłączyć auto z użytkowania. Powód? Tym jest zmienność pogody.

    Kiedy koniec diesla w Polsce? Nie tylko diesla zresztą. To dziś ważne pytanie.

    Kiedy koniec diesla w Polsce? Spada udział diesli wśród pojazdów osobowych. A przecież dużymi krokami zbliża się zakaz sprzedaży aut spalinowych.

    Rodzinny sedan Nissana. Odpowiedź na współczesny styl życia

    Rodzinny sedan Nissana to nic innego jak koncept Contemporary Lifestyle Vehicle. Auto bazuje na kultowym modelu Skyline.

    Kia EV9. Premiera 7-miejscowego, elektrycznego SUV-a z Korei

    Kia EV9. Premiera zdradziła wiele szczegółów dotyczących nowego elektrycznego SUV-a. Niektóre z funkcji pojazdu brzmią naprawdę imponująco.

    Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Będziecie zaskoczeni!

    Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Japończycy mają się czym pochwalić. Szczególnie że mówimy tylko o jednej generacji auta i 7 latach obecności na rynku.

    Ładowarki dla elektrycznych ciężarówek przy autostradach. Nowy pomysł UE

    Ładowarki dla elektrycznych ciężarówek przy autostradach i znowelizowane rozporządzenie AFIR toruje drogę dla elektrycznych napędów.

    Mitsubishi zaprezentuje 16 nowych modeli. Nowy plan rozwoju marki

    Mitsubishi zaprezentuje 16 nowych modeli. To efekt ogłoszenia trzyletniego średniookresowego planu na lata fiskalne 2023-2025 "Challenge 2025".

    Czemu wymiana opon na letnie jest tak ważna?

    Czemu wymiana opon na letnie jest tak ważna? Dostosowanie typu opon do sezonu to kwestia bezpieczeństwa. Więcej na ten temat w naszym tekście.

    Niebezpieczny kierowca, czyli jaki? Oto opinia Polaków

    Niebezpieczny kierowca? Dziś przedstawimy opinie Polaków na ten temat i dane wynikające ze statystyk policyjnych.

    Toyota Prius 2023. Rezerwacje na nową hybrydę ruszyły

    Toyota Prius 2023 to nowa hybryda plug-in z Japonii. Właśnie wystartowały w Polsce rezerwacje na model. Na razie to jedynie rezerwacje online.

    Czy samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy?

    Czy samochód elektryczny ma akumulator rozruchowy? Kierowcy często zastanawiają się nad tym czy elektryk ma akumulator rozruchowy 12V.

    Toyota Proace Verso kamper. Oto nowa zabudowa Tanuki

    Toyota Proace Verso kamper zyskała nową wersję. Auto otrzymuje wyposażenie kempingowe skonfigurowane przez doświadczonych podróżników.

    Auta elektryczne we flocie. AstraZeneca kupiła 190 Volkswagenów

    Auta elektryczne we flocie? Tak, mogą się sprawdzić. AstraZeneca kupiła właśnie 190 e-Volkswagenów z rodziny ID. Choć raczej nie kupiła, a wynajęła.

    Jak wybrać nowe opony? Wybór sercem czy rozumem?

    Jak wybrać nowe opony? Właściwie dobrane opony skrócą drogę hamowania pojazdu nawet o kilkanaście metrów. Warto pamiętać też o zasadzie 3P.

    Łapki na kierownicę. Nowa akcja policji. O co w niej chodzi?

    Łapki na kierownicę to akcja policji, która ma uświadomić jakie zagrożenia niesie za sobą używanie telefonu komórkowego w czasie prowadzenia pojazdu.

    Amarok 2023. Cena modelu startuje od 229 000 zł netto

    Amarok 2023. Cena nowego pick-up`a Volkswagena przestała być tajemnicą. Co więcej, zamówienia na model można już składać u dealerów marki.

    Odcinkowy pomiar prędkości. Tunel pod Świną kolejnym punktem na mapie

    Odcinkowy pomiar prędkości. Tunel pod Świną zostanie włączony do sieci pomiarowej GITD. W Świnoujściu na odcinku drogi DK93 rusza budowa OPP.

    Wymiana opon na letnie 2023. Kiedy, jak i za ile? Sprawdźmy

    Wymiana opon na letnie 2023, czyli dziś przygotujemy dla kierowców tabletkę wiedzy na ten temat. Kiedy zmienić opony, o czym pamiętać i ile to kosztuje w 2023 roku?

    Czy można dostać mandat z kamery? I to na kilka sposobów

    Czy można dostać mandat z kamery? Oczywiście że tak. Co więcej, sposobów zdobywania nagrań służby mają co najmniej kilka. Poznajmy je.

    Mitsubishi L200 2024. Tak będzie wyglądać nowe wcielenie pick-up`a

    Mitsubishi L200 2024, czyli kolejna generacja modelu ujrzy światło dzienne jeszcze w tym roku lub na początku kolejnego. Co wiadomo o modelu?

    Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

    Volkswagen ID.2all zapowiada koncepcję dostępnej, elektrycznej mobilności dla Europejczyków. Jest rozmiarów modelu Polo. Trafi zatem do segmentu B.

    Przewoźniku - dopilnuj nowego obowiązku, jeśli nie chcesz stracić zezwolenia

    Pakiet mobilności ponownie o sobie przypomina. Zgodnie ze zmianami w ustawie o transporcie drogowym, przewoźnicy są zobowiązani do spełnienia kolejnego obowiązku. Chodzi o przepis, wprowadzający konieczność zgłoszenia ilości zatrudnionych kierowców. W tym roku oświadczenie należy zgłosić już do 31 marca, a brak wypełnienia formalności może wiązać się poważnymi konsekwencjami dla przewoźników.

    SCT Warszawa. Warszawscy rodzice chcą ostrzejszych restrykcji

    SCT w Warszawie powstanie. Siedem postulatów wobec władz Warszawy wystosowała wspólna inicjatywa rodziców i ruchów społecznych. O co wnoszą?