REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność

Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 po liftingu stało się stylistycznie bardziej drapieżne. Otrzymało też kilka nowych gadżetów. Na szczęście zmiany jedynie wzmocniły zalety SUV-a.

Nowe Audi Q5: lifting czyli co?

Lifting Audi Q5 ze stylistycznego punktu widzenia nie był mocno zasadniczy. I choć Niemcy nie zmienili zbyt dużej ilości elementów, różnicę widać gołym okiem. Jak ją podsumować? Nowe Q5 z przodu wygląda trochę jak... A4 na szczudłach. Czy to źle? Nie wydaje mi się. "Oczy" SUV-a stały się bardziej modne i mają ostrzejsze spojrzenie, a sam przód przestał być tak masywny i nabrał zdecydowanie bardziej sportowego charakteru. Jeżeli chodzi o tył, kluczowe zmiany są dwie. Po pierwsze identycznie jak w Q7 pojawiła się listwa łącząca światła. Po drugie światła w dobrze wyposażonych modelach posiadają tzw. sygnatury świetlne.

REKLAMA

Wybór tylnych lamp OLED daje dwie możliwości. Kierowca decyduje o stylu oświetlenia lamp (chodzi o wzór świateł pozycyjnych). Poza tym gdy inne auto zbliży się do tyłu Q-piątki na mniej niż 2 metry, reflektory ostrzegawczo mocniej zaświecą się.

Audi Q5 po liftingu

Audi Q5 po liftingu

Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność

Audi Q5 po liftingu: nowe, ale trochę… stare!

REKLAMA

Po zajęciu miejsca za kierownicą nowego Audi Q5 kierowca odkryje, że to nadal... stare, dobre Audi. Co to oznacza? Fotel ma szeroką regulację (można podnieść np. podparcie pod udami), spore możliwości daje też elektryczny silnik ustawiający kierownicę. W efekcie praktycznie każdy powinien znaleźć pozycję idealną dla siebie. Poza tym w tej kabinie króluje przejrzystość - kokpit nie jest przeładowany przyciskami, inżynierowie zadbali o ergonomię, a zegary choć elektroniczne, nie atakują prowadzącego nadmierną ilością komunikatów. Sporą zaletą Q5 jest też przestrzeń - starczy jej z przodu i z tyłu oraz w bagażniku (ma od 550 do ponad 600 litrów).

Audi nie zaskakuje w kwestii materiałów wykończeniowych. I to akurat... dobra informacja! Plastiki są miękkie, tapicerki przyjemne w dotyku, skóra na kierownicy prawie aksamitna, a całość świetnie spasowana. O jakości niemieckiego auta niech świadczy fakt, że podczas wjeżdżania na krawężnik nawet potężna panorama nie wydawała z siebie żadnych trzasków.

Audi Q5 po liftingu: zniknęło pokrętło

Skoro nowe Q5 ma kabinę w stylu starych Audi, gdzie ukrywają się nowości? SUV proponuje chociażby nowy system multimedialny MIB3. Jak go opisać? Ma wielki ekran (10,1 cala), ładną grafikę, szybko reaguje na dotyk, a do tego jest sterowany... wyłącznie dotykowo. Tak, w XXI wieku sterowanie za pomocą dotyku nie jest wielkim osiągnięciem. Fani marki wiedzą jednak, że w tym modelu funkcja ta oznacza wykasowanie pokrętła, które pojawiało się na tunelu centralnym. Oczywiście sterowanie dotykowe ma swoje wady - np. ciężko trafić w wybraną funkcję na dziurawej drodze. Z drugiej strony brak pokrętła osobiście uznaję za sporą zaletę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Audi Q5 po liftingu

Audi Q5 po liftingu

Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność

Audi Q5 40 TDI: diesel cały czas w modzie

REKLAMA

Testowe Audi Q5 dumnie woziło na klapie bagażnika oznaczenie 40 TDI. I choć liczba jest dość wysoka, niestety nie oznacza 4 litrów pojemności i 8 cylindrów ustawionych w układzie V. Pod obiecująco wyglądającą plakietką ukrywa się obecność diesla o pojemności 2 litrów. Rozczarowanie? Nie do końca - szczególnie że motor oferuje aż 204 konie mocy. A moc stanowi dopiero pierwszą z zalet, bo wtóruje jej moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Siła jest dostępna już przy 1750 obr./min. i trafia na koła za pośrednictwem gładko pracującej przekładni DSG i napędu quattro z dołączaną tylną osią.

Quattro przestało być stałym napędem z mechanizmem różnicowym (ta opcja została tylko w SQ5). Tutaj standardowo napęd otrzymuje przednia oś, a tylna jest dołączana (trwa to 0,2 sekundy). Powód? Oczywiście ekologia i normy emisji spalin. Każdy zaoszczędzony gram CO2 ma znaczenie!

Diesel Audi: dobre osiągi i wysoka kultura pracy

Nowoczesny diesel spod maski Audi ma szereg zalet. Jest optymalnie szybki - rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 7,6 sekundy. Zważywszy na fakt, że napędza ważące blisko 1900 kg auto rodzinne, spalanie na poziomie 8 litrów należy uznać za optymalne. Za sprawą filtra DPF i SCR na próżno szukać w okolicy jego wydechu tumanów czarnego dymu. I co więcej, Q5 40 TDI może się pochwalić wyjątkową kulturą pracy. Podczas przyspieszania silnik przyjemnie powarkuje - mógłbym przysiąc że momentami jak benzyniak. Podczas spokojnej jazdy w trasie z kolei w kabinie panuje wyjątkowa cisza.

Audi Q5 po liftingu

Audi Q5 po liftingu

Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność

Jak się prowadzi Audi Q5 po liftingu?

Choć diesle w Europie powinny być w odwrocie, w samochodach pokroju Audi Q5 długo nie będą. Powód? W tym segmencie rynku są zbyt oszczędne i zbyt... czyste! W efekcie dopracowany ropniak jest jedną z dwóch największych zalet nowego Q5. Jaka jest druga? Ta dotyczy prowadzenia. Tak, Audi jest typowym SUV-em. Kierowca znajduje się dość wysoko nad ziemią. I tak, nowe Q5 nie jest demonem szybkiej jazdy w zakręcie. Z drugiej strony ma precyzyjny układ kierowniczy, który sprawia że kierowca praktycznie w każdym momencie jazdy wie, jak zachowa się pojazd. Auto jest stabilne na drodze nawet przy wyższych prędkościach.

Nowe Audi Q5: i gdyby nie ta cena…

I gdy pisząc o poliftingowym Audi Q5 zrobiło mi się już naprawdę miło, muszę przejść do kolejnej kwestii - tj. ceny. Bazowe Audi Q5 40 TDI kosztuje 208 100 złotych (tańszy jest np. wariant 35 TDI). Jeżeli jednak kierowca dobierze wersję S line i doposaży model w serię dodatków, na fakturze pojawi się kwota... 321 680 złotych. To oznacza dopłatę 113 580 złotych. Mniej więcej tyle kosztuje bazowy Volkswagen Passat Variant. I choć kwota wydaje się wygórowana, warto zdać sobie sprawę z dwóch rzeczy. Niestety takie są realia w segmencie premium. To raz. Dwa, te auta głównie leasinguje się. A przy leasingu rata wyniesie nieco ponad 2 tys. złotych netto. Dużo znośniejsza kwota, prawda?

Test: Audi Q5 po liftingu - podsumowanie:

Inżynierowie niemieckiej marki bardzo metodycznie podeszli do tematu liftingu Audi Q5. Zidentyfikowali największe zalety SUV-a, dopracowali jego drobne słabości, a na koniec uzupełnili całość serią ciekawych elektro-gadżetów. W ten sposób powstało im auto idealne. Stworzyli samochód, który się świetnie prowadzi, jest stabilny, bez problemu pomieści rodzinę i pozwoli na wygodne podróżowanie na dalekich dystansach. Nowe Audi Q5 jest jak świetnie uczący się mądrala, którego każdy z nas miał w klasie w podstawówce. Być może nigdy nie opowie śmiesznego żartu, nigdy nie stanie się duszą towarzystwa i nigdy nie chwyci was za serce, jednak zawsze będzie klasowym prymusem, którego wszyscy nie tyle uwielbiają, co szanują.

Audi Q5 po liftingu

Audi Q5 po liftingu

Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność

Audi Q5 40 TDI quattro S tronic - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1968 cm3
  • Maksymalna moc: 204 KM (przy 3800 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 1750 - 3250 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 222 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 65 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,9 litra
  • Długość: 4682 mm
  • Szerokość: 1893 mm
  • Wysokość: 1637 mm
  • Rozstaw osi: 2823 mm
  • Pojemność bagażnika: 520/1520 litrów
  • Cena: od 189 800 zł

Audi Q5 S line - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 321 680 złotych,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • reflektory LED Matrix,
  • czerwone zaciski hamulców,
  • komfortowy podłokietnik,
  • system audio 3D Bang & Olufsen Premium,
  • dach szklany panoramiczny,
  • ogrzewanie przednich foteli,
  • nawigacja satelitarna,
  • klimatyzacja automatyczna 3-strefowa,
  • kamera cofania,
  • kluczyk komfortowy,
  • kierownica 3-ramienna wielofunkcyjna,
  • regulacja podparcia lędźwiowego w przednich fotelach.

Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA