Kategorie

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro - bo elektryczny nie znaczy ani brzydki, ani ciasny, ani mało komfortowy, ani powolny. Czy jednak e-Audi to nadal Audi?

Audi e-tron Sportback S line 55 quattro: wcięcie w talii i ostry design

Audi e-tron Sportback to typowe Audi. Nadwozie pojazdu składa się z serii ostrych linii, w przednim zderzaku inżynierowie znaleźli miejsce dla ogromnych wlotów powietrza, podczas gdy z tyłu w oczy rzuca się chociażby LED-owa wiązka rozciągnięta między reflektorami. Na zdjęciach e-tron wygląda na rozmiarami podobnego do Q5. To jednak mylne wrażenie. W rzeczywistości elektryczny SUV ma prawie 5 metrów długości i blisko 2 metry szerokości. Jest zatem duży i po prostu majestatyczny. Jeżeli pod względem wielkości i odczuć w czasie jazdy miałbym go gdzieś pozycjonować, to zdecydowanie bliżej mu do Q7 niż Q5. Warto o tym pamiętać.

Czy nadwozie zdradza elektryczny rodowód? Tak naprawdę nie. Identycznie jak w pozostałych SUV-ach Audi maska jest długa, spojrzenie wściekłe, tył niezwykle zgrabny i zadziorny zarazem, a linia boczna mocno przetłoczona i wyposażona w szerokie biodra. Wprawne oko dostrzeże tak naprawdę jeden szczegół. Klapka "wlewu paliwa" nie pojawia się w tylnej części nadwozia, a w przednim nadkolu od strony kierowcy.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Audi to jednak Audi. Klapki do ładowania w e-tronie Sportback nie otwiera się poprzez jej naciśnięcie. Kierowca naciska, ale przycisk - wtedy klapka automatycznie opuszcza się. Nawet klapka dająca możliwość podłączenia szybkiej ładowarki zaczepia się na magnes - tak żeby nie przeszkadzała w czasie ładowania. Drobiazgi, ale bardzo znaczące.

Wnętrze Audi e-tron Sportback: luksus przez duże L

Kabina pasażerska? Za kierownicą Audi e-trona Sportback S line 55 quattro można się poczuć dokładnie tak samo jak w Q7 czy Q8. Identycznie jak w topowych SUV-ach konsola jest przeładowana ekranami. Są aż trzy! Pierwszy wciela się w rolę wirtualnych zegarów, drugi obsługuje multimedia, a trzeci klimatyzację. Deska rozdzielcza Audi idealnie łączy miękki plastik, skórzane wykończenia i drewniane wstawki. W wersji testowej była jasna, ale niezwykle gustowna. Wiele dobrego można też powiedzieć na temat foteli. Te mają regulowaną nie tylko wysokość czy kąt oparcia, ale też sposób pracy wzmocnień bocznych czy długość podparcia dla ud.

Audi e-tron Sportback jest wygodne, ale też wyjątkowo przestronne. To elektryczne, ale nadal bardzo rodzinne auto z przeszło 600-litrowym bagażnikiem. Komfort? Ten dodatkowo poprawia świetne wygłuszenie kabiny - przy niskich prędkościach we wnętrzu panuje absolutna cisza. Poza tym na pokładzie auta testowego pojawił się system audio Bang & Olufsen 3D. Powiedzieć, że jest idealny to mało powiedzieć! Elektryczny rodowód sprawił, że inżynierowie musieli przeprojektować niektóre elementy. Tunel centralny przestał być tylko podłokietnikiem. Stał się głęboką kieszenią - z jego wnętrza zniknął bowiem wał napędowy znany ze spalinowych wersji 4x4.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Co mi się nie podobało w kabinie e-trona? Szczególnie drażniły mnie... wirtualne lusterka. Po pierwsze wyglądają trochę jak uszy Shreka - odbierają urok nadwoziu zamiast go dodawać. Po drugie wymagają przyzwyczajenia i mają spore ograniczenia. Początkowo patrząc w lusterka wdziałem tylko wystające patyki za oknem. Dopiero po kilku godzinach jazdy zacząłem patrzeć na ekrany. A gdy już patrzyłem, miałem ograniczone pole widzenia. Bo w zwykłym lusterku można przestawić głowę i zmienić kąt widzenia. Tu się tak nie da... Wniosek? Ja podczas zakupu e-trona zaoszczędziłbym 7670 złotych - nie dodałbym wirtualnych lusterek do listy opcji.

Audi e-tron Sportback: zasięg i możliwości napędu

Choć e-tron Sportback wygląda jak typowe Audi, ma dość nietypowy silnik. Bo w miejscu, w którym Niemcy normalnie montują widlastego diesla lub benzyniaka, w tym przypadku pojawia się układ elektryczny. Co to oznacza? Nie jeden, a dwa silniki o łącznej mocy 408 koni mechanicznych. A gdyby ta wartość nie zrobiła na kimś wrażenia, warto dodać że prowadzący e-trona ma sposobność sprawdzenia siły aż 664 Nm momentu obrotowego. Moc w sportowym SUV-ie pojawia się na zasadzie włącznika. Naciskasz pedał gazu, po czym układ napędowy uwalnia całą swoją siłę.

Audi e-tron Sportback 55 quattro przekazuje moc na cztery koła - bo ma dwa silniki. Poza tym przyspiesza do pierwszej setki w 5,7 sekundy oraz pozwala na osiągnięcie 200 km/h. Co więcej, autu nie brakuje krzepy nie tylko w mieście, ale również w trasie. Do bezpiecznego wyprzedzenia ciężarówki nie potrzeba dużej przestrzeni na drodze - i okazało się to niezwykle cenne w czasie mojego testu, bo trafiłem na okres, w którym TIR-y zasypywały drogi lodowym gradem.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Audi e-tron Sportback 55 quattro: ile pokona na ładowaniu?

Zasięg? Ten mnie nawet zaskoczył. Tak, był daleki od deklarowanego przez Audi. W specyfikacji auta pojawia się zapis mówiący o tym, że model może pokonać nawet od 375 do 444 kilometrów. W moim aucie wskaźnik pokazywał 280 kilometrów. Czemu mnie zatem zaskoczył? Latem pewnie byłby wyższy. Ja testowałem e-trona w temperaturach w okolicy 0. Poza tym tyle ile pokazywał wskaźnik, auto spokojnie mogło pokonać. Zasięg przy normalnej jeździe spadał dość wolno - nie np. o 10 kilometrów po pokonaniu 2. Średnie „spalanie” SUV-a w teście wyniosło 33,1 kWh/100 km. Przy ładowaniu z domowego gniazdka daje to koszt na poziomie… nieco ponad 18 złotych. I to zdecydowanie najlepsza opcja, bo „tankowanie” na mieście będzie kosztować już ponad 72 złote.

Podczas jazdy testowej doszedłem do wniosku, że Audi e-tronem Sportback chętnie zrobiłbym wakacyjny trip. Wybrałbym się nad morze lub w góry - z planowaniem trasy i blisko 2-godzinnych postojów na ładowanie włącznie. Chętnie bym zobaczył jak niemiecki elektryk spisuje się w dalszej trasie. To byłaby trochę moto-przygoda!

Audi e-tron Sportback: jak prowadzi się elektryczny SUV?

Podczas jazdy czuć, że Audi e-tron Sportback jest ciężki. 95-kWh bateria na tyle dociąża SUV-a, że ten waży blisko 2,5 tony! Mimo wszystko świetne zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy dają sporą frajdę w czasie jazdy. Elektryczny SUV jest niezwykle stabilny w czasie jazdy. To prawdziwy krążownik, który oczywiście sprawdza się w mieście, jednak powstał z myślą o dalszych przejazdach. Jest komfortowy, wygodny, a momentami nawet relaksujący. Tak, poza miastem trochę brakuje dźwięku silnika. Bez powarkiwania V-szóstki kierowca lepiej może się jednak skupić na… możliwościach układu napędowego.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Audi e-tron Sportback i cena, czyli jak drogi jest e-SUV?

Kwestia ceny zawsze jest tym tematem, który w przypadku samochodów Audi - szczególnie pochodzących z parku prasowego - nie jest najprzyjemniejszy. A więc ile kosztuje e-tron Sportback? Wersja bazowa zostanie wyceniona na 319 700 złotych - to sporo. Testowa była jednak solidnie droższa. Model S line 55 quattro z dodatkowym wyposażeniem uszczupli portfel kierowcy o jakieś 508 tysięcy złotych. I choć dla przeciętnego kierowcy będzie to kwota zaporowa, przestanie być zaporowa dla kogoś, kto rozgląda się za luksusowym i dużym SUV-em. Na tle Audi Q8 czy Mercedesa GLE o podobnych osiągach wartość wydaje się „normalna”.

Audi e-tron: test wersji Sportback udany?

Czas powrócić do pytania zadanego na początku tekstu. Czy e-Audi to nadal Audi? Bez wątpienia tak! Ma tak samo sportową stylizację jak bracia, tak samo dobrze się prowadzi, jest takim samym krążownikiem szos i może być tak samo… drogi. Jak duże znaczenie dla Audi e-trona Sportback 55 quattro ma zatem elektryfikacja? Wprowadza nieco inne spojrzenie na podróżowanie. W mieście? W mieście - ładując e-trona we własnym garażu - kierowca odczuje głównie oszczędności. Pomijając ciszę płynącą spod maski, nie znajdzie większej różnicy w stosunku do napędu spalinowego. Bo SUV prowadzi się jak "normalne" auto. W trasie - np. w czasie wyjazdu z rodziną - będzie musiał wcześniej planować i liczyć się z postojami. W zasadzie tylko tyle - eko-zmiana przyzwyczajeń wystarczy.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!

Kuba Brzeziński

Audi e-tron Sportback - dane techniczne:

  • Silnik: dwa elektryczne
  • Maksymalna moc: 408 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 664 Nm
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,7 s.
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 33,1 kWh
  • Zasięg w teście: 287 km
  • Zużycie energii na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 25,7 kWh
  • Bateria: litowo-jonowa, 95 kWh
  • Czas ładowania: 1h 40 min (50 kW, od 12 do 100 proc.)
  • Długość: 4901 mm
  • Szerokość: 1935 mm
  • Wysokość: 1616 mm
  • Rozstaw osi: 2928 mm
  • Pojemność bagażnika: 615/1655 litrów
  • Cena: od 319 700 zł zł

Audi e-tron Sportback S line 55 quattro - cena i wyposażenie:

  • Cena: 508 490 zł,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • reflektory typu Matrix,
  • wyświetlacz head-up,
  • pakiet wspomagający kierowcę w ruchu miejskim,
  • pakiet wspomagający kierowcę w ruchu pozamiejskim,
  • kamera 360 stopni,
  • fotele konturowe - ogrzewane, elektrycznie sterowane,
  • Audi Virtual Cockpit,
  • system nagłośnienia Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D,
  • system nawigacji satelitarnej,
  • komfortowy kluczyk,
  • klimatyzacja automatyczna 4-strefowa,
  • dach szklany panoramiczny,
  • szyby boczna dźwiękoszczelne.

Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Audi e-tron Sportback 55 quattro: SUV też może być... elektryczny!
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.