REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Juke wygląda jak rzeźba nowoczesna, ma konsolę wyłożoną alkantarą i świetnie czuje się w zakrętach. Jakie ma wady? Poszukajmy ich!

Na początku powinienem przyznać, że nie byłem zwolennikiem designu pierwszej generacji Nissana Juke. I choć druga pod względem kształtu czy dyskusyjnego ułożenia świateł czerpie z poprzednika, w tym przypadku odczucia mam całkowicie odmienne. Nowy Juke z twarzy wygląda trochę jak wkurzony transformers - szczególnie z ukośnymi LED-ami w górnej części pasa przedniego. Ma masę przetłoczeń i nowoczesnych kształtów - na tyle dużo, że wygląda trochę jak koncept, a nie wersja produkcyjna. I to w żadnym razie nie jest złe. Dzięki temu Juke wygląda świeżo i świetnie pasuje do centrum dużego miasta.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT - awangardowy, ale nie brzydki!

Motoryzacyjna rzeźba nowoczesna przygotowana przez Nissana została uzupełniona klamką w dachu. Tak, za jej sprawą nadwozie wygląda na dwudrzwiowe. Warto jednak pamiętać o tym, że rozwiązanie ma ograniczoną praktyczność. Szczególnie wtedy gdy obładowani zakupami wychodzicie z marketu i chcecie wrzucić jedną z toreb za fotel kierowcy.

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Nissan Juke w środku: jak wygląda?

Konsola Nissana Juke wydaje się być pełna - sporo się na niej dzieje. Przy bliższym przyjrzeniu kierowca zauważy jednak, że efekt został osiągnięty za sprawą dużych kratek nawiewów i sporej ilości obłości. Bo z obsługowego punktu widzenia Juke stawia na minimalizm - ma spory ekran i tylko kilka przycisków. Tak, w kabinie Nissana Juke jest dużo twardych plastików. Warto jednak pamiętać o tym, że to mimo wszystko crossover segmentu B. Nie ma się zatem co spodziewać perfekcyjnej jakości wykończenia. W zamian Japończycy postawili na absolutnie cudowny wynalazek - wyłożyli boczki drzwi i część konsoli alkantarą. Materiał pewnie jest syntetyczny, ale za to wyjątkowo przyjemny w dotyku.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na plus Nissanowi zapisać warto też fajną kierownicę. Nie dość, że koło jest spłaszczone u dołu, to jeszcze okazuje się małe i poręczne. Przestrzeń? Na przednich fotelach Juke można się rozsiąść! Wtedy jednak z tyłu zmieszczą się głównie dzieci. Jeżeli chodzi o bagażnik, ten po opuszczeniu podłogi oferuje 422 litry - czyli więcej niż kompakty segmentu C. Wady? Lakierowane plastiki we wnętrzu są podatne na powstawanie zarysowań, widoczność do tyłu jest ograniczona (auto testowe na szczęście korzystało z kamery 360 stopni), a nawigacja satelitarna zaraz po zjechaniu z drogi głównej miała problem z danymi kartograficznymi.

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Jaki silnik w Nissanie Juke? Litr pojemności i 3 cylindry

Nissan Juke prezentuje się masywnie. Do napędu auta wyznaczony został jednak benzyniak o symbolicznej pojemności na poziomie jednego litra. Motor choć ma 3 cylindry, otrzymał doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. W efekcie oferuje 117 koni mechanicznych. Japoński crossover ma rozsądną moc, a to oznacza że nie jest żadnym demonem prędkości - osiąga pierwszą setkę w 10,4 sekundy. Mimo wszystko jeżeli kierowca będzie umiejętnie korzystał z precyzyjnej, 6-biegowej skrzyni, auto sprawdzi się nie tylko w mieście, ale również podczas wyprzedzania w trasie.

Zobacz również: Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Kolejną zaletą jest przyzwoita oszczędność. Eksploatowałem Juke w cyklu mieszanym. Spalanie w czasie testu wyniosło 7,5 litra benzyny. A to wynik, który z powodzeniem można uznać za przyzwoity. Wady? Niestety są momenty, w których 3-cylindrowy rodowód benzyniaka jest mocno wyczuwalny. Zaraz po rozruchu potrafi powodować spore wibracje, a do tego przy wyższych obrotach dość głośno powarkuje charakterystycznym gangiem.

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Bo Nissan Juke to… lubi ostrzegać!

Nissan Juke najlepiej czuje się w mieście. Z drugiej strony stawia na dobre właściwości jezdne. Kierownica pracuje dość precyzyjnie, a zawieszenie jest raczej sztywne. Podczas jazdy crossoverem bardziej od mechaniki przeszkadza… elektronika. System ostrzegania o kolizji jest wyjątkowo czuły. Skutek? Gdy przejeżdżałem przez skrzyżowanie i na sąsiednim pasie stały auta oczekujące na możliwość skrętu w lewo, najpierw informował mnie o możliwości kolizji. Jeżeli nie reagowałem - a nie reagowałem, bo miałem swój pas, zaczynał delikatnie przyhamowywać. Poza tym np. czujnik światła nie reagował na deszcze - nie przerzucał świateł do jazdy dziennej na mijania.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Nissan Juke: opinia po teście

Nissan Juke N-Design to bardzo przyjemne auto. Nie udało mi się go pokochać - być może z uwagi na stosunkowo niską moc, ale bez wątpienia mocno go polubiłem. Ale nie to w tym aucie jest najważniejsze. Najważniejsze jest to, że za 100 tysięcy złotych kupujący otrzymuje wyróżniającego się i charakterystycznego crossovera, który w tym wydaniu całkowicie stracił płeć. Nie jest już typowo damski, a sprawdzi się także z facetem za kierownicą. Najmocniejsze zalety? Design to raz. Dwa, spory plusem jest sposób prowadzenia oraz sposób zaprojektowania kabiny pasażerskiej.

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Nissan Juke DIG-T 117 KM MT - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 117 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm (przy 1750 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 46 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4210 mm
  • Szerokość: 1800 mm
  • Wysokość: 1595 mm
  • Rozstaw osi: 2636 mm
  • Pojemność bagażnika: 422/1305 litrów
  • Cena: od 69 830 zł

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 102 270 zł,
  • Tapicerka materiałowa czarna z elementami Alcantara,
  • 19" "Akari" felgi ze stopu metali lekkich,
  • Klimatyzacja automatyczna,
  • Czujnik deszczu,
  • Podgrzewane i automatycznie składane lusterka,
  • Podgrzewane przednie siedzenia,
  • Przednie światła przeciwmgłowe LED,
  • Przyciemniane szyby,
  • Przednie czujniki parkowania,
  • Inteligentny system kamer 360° (AVM),
  • Inteligentny tempomat,
  • Inteligentny system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
  • Przycisk do aktywacji systemu Inteligentnego Asystenta Jazdy (MT),
  • System ostrzegający o pojeździe w martwym polu,
  • System ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym,
  • 8 głośników Bose Personal: 4 głośniki + 2 wbudowane w zagłówku fotela kierowcy + 2 wbudowane w zagłówku fotela pasażera,
  • NissanConnect Nawigacja.

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA