REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Juke wygląda jak rzeźba nowoczesna, ma konsolę wyłożoną alkantarą i świetnie czuje się w zakrętach. Jakie ma wady? Poszukajmy ich!

Na początku powinienem przyznać, że nie byłem zwolennikiem designu pierwszej generacji Nissana Juke. I choć druga pod względem kształtu czy dyskusyjnego ułożenia świateł czerpie z poprzednika, w tym przypadku odczucia mam całkowicie odmienne. Nowy Juke z twarzy wygląda trochę jak wkurzony transformers - szczególnie z ukośnymi LED-ami w górnej części pasa przedniego. Ma masę przetłoczeń i nowoczesnych kształtów - na tyle dużo, że wygląda trochę jak koncept, a nie wersja produkcyjna. I to w żadnym razie nie jest złe. Dzięki temu Juke wygląda świeżo i świetnie pasuje do centrum dużego miasta.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT - awangardowy, ale nie brzydki!

Motoryzacyjna rzeźba nowoczesna przygotowana przez Nissana została uzupełniona klamką w dachu. Tak, za jej sprawą nadwozie wygląda na dwudrzwiowe. Warto jednak pamiętać o tym, że rozwiązanie ma ograniczoną praktyczność. Szczególnie wtedy gdy obładowani zakupami wychodzicie z marketu i chcecie wrzucić jedną z toreb za fotel kierowcy.

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Nissan Juke w środku: jak wygląda?

Konsola Nissana Juke wydaje się być pełna - sporo się na niej dzieje. Przy bliższym przyjrzeniu kierowca zauważy jednak, że efekt został osiągnięty za sprawą dużych kratek nawiewów i sporej ilości obłości. Bo z obsługowego punktu widzenia Juke stawia na minimalizm - ma spory ekran i tylko kilka przycisków. Tak, w kabinie Nissana Juke jest dużo twardych plastików. Warto jednak pamiętać o tym, że to mimo wszystko crossover segmentu B. Nie ma się zatem co spodziewać perfekcyjnej jakości wykończenia. W zamian Japończycy postawili na absolutnie cudowny wynalazek - wyłożyli boczki drzwi i część konsoli alkantarą. Materiał pewnie jest syntetyczny, ale za to wyjątkowo przyjemny w dotyku.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na plus Nissanowi zapisać warto też fajną kierownicę. Nie dość, że koło jest spłaszczone u dołu, to jeszcze okazuje się małe i poręczne. Przestrzeń? Na przednich fotelach Juke można się rozsiąść! Wtedy jednak z tyłu zmieszczą się głównie dzieci. Jeżeli chodzi o bagażnik, ten po opuszczeniu podłogi oferuje 422 litry - czyli więcej niż kompakty segmentu C. Wady? Lakierowane plastiki we wnętrzu są podatne na powstawanie zarysowań, widoczność do tyłu jest ograniczona (auto testowe na szczęście korzystało z kamery 360 stopni), a nawigacja satelitarna zaraz po zjechaniu z drogi głównej miała problem z danymi kartograficznymi.

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Jaki silnik w Nissanie Juke? Litr pojemności i 3 cylindry

Nissan Juke prezentuje się masywnie. Do napędu auta wyznaczony został jednak benzyniak o symbolicznej pojemności na poziomie jednego litra. Motor choć ma 3 cylindry, otrzymał doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. W efekcie oferuje 117 koni mechanicznych. Japoński crossover ma rozsądną moc, a to oznacza że nie jest żadnym demonem prędkości - osiąga pierwszą setkę w 10,4 sekundy. Mimo wszystko jeżeli kierowca będzie umiejętnie korzystał z precyzyjnej, 6-biegowej skrzyni, auto sprawdzi się nie tylko w mieście, ale również podczas wyprzedzania w trasie.

Zobacz również: Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Kolejną zaletą jest przyzwoita oszczędność. Eksploatowałem Juke w cyklu mieszanym. Spalanie w czasie testu wyniosło 7,5 litra benzyny. A to wynik, który z powodzeniem można uznać za przyzwoity. Wady? Niestety są momenty, w których 3-cylindrowy rodowód benzyniaka jest mocno wyczuwalny. Zaraz po rozruchu potrafi powodować spore wibracje, a do tego przy wyższych obrotach dość głośno powarkuje charakterystycznym gangiem.

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Bo Nissan Juke to… lubi ostrzegać!

Nissan Juke najlepiej czuje się w mieście. Z drugiej strony stawia na dobre właściwości jezdne. Kierownica pracuje dość precyzyjnie, a zawieszenie jest raczej sztywne. Podczas jazdy crossoverem bardziej od mechaniki przeszkadza… elektronika. System ostrzegania o kolizji jest wyjątkowo czuły. Skutek? Gdy przejeżdżałem przez skrzyżowanie i na sąsiednim pasie stały auta oczekujące na możliwość skrętu w lewo, najpierw informował mnie o możliwości kolizji. Jeżeli nie reagowałem - a nie reagowałem, bo miałem swój pas, zaczynał delikatnie przyhamowywać. Poza tym np. czujnik światła nie reagował na deszcze - nie przerzucał świateł do jazdy dziennej na mijania.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Nissan Juke: opinia po teście

Nissan Juke N-Design to bardzo przyjemne auto. Nie udało mi się go pokochać - być może z uwagi na stosunkowo niską moc, ale bez wątpienia mocno go polubiłem. Ale nie to w tym aucie jest najważniejsze. Najważniejsze jest to, że za 100 tysięcy złotych kupujący otrzymuje wyróżniającego się i charakterystycznego crossovera, który w tym wydaniu całkowicie stracił płeć. Nie jest już typowo damski, a sprawdzi się także z facetem za kierownicą. Najmocniejsze zalety? Design to raz. Dwa, spory plusem jest sposób prowadzenia oraz sposób zaprojektowania kabiny pasażerskiej.

Nissan Juke

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Nissan Juke DIG-T 117 KM MT - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 117 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm (przy 1750 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 46 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4210 mm
  • Szerokość: 1800 mm
  • Wysokość: 1595 mm
  • Rozstaw osi: 2636 mm
  • Pojemność bagażnika: 422/1305 litrów
  • Cena: od 69 830 zł

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 102 270 zł,
  • Tapicerka materiałowa czarna z elementami Alcantara,
  • 19" "Akari" felgi ze stopu metali lekkich,
  • Klimatyzacja automatyczna,
  • Czujnik deszczu,
  • Podgrzewane i automatycznie składane lusterka,
  • Podgrzewane przednie siedzenia,
  • Przednie światła przeciwmgłowe LED,
  • Przyciemniane szyby,
  • Przednie czujniki parkowania,
  • Inteligentny system kamer 360° (AVM),
  • Inteligentny tempomat,
  • Inteligentny system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
  • Przycisk do aktywacji systemu Inteligentnego Asystenta Jazdy (MT),
  • System ostrzegający o pojeździe w martwym polu,
  • System ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym,
  • 8 głośników Bose Personal: 4 głośniki + 2 wbudowane w zagłówku fotela kierowcy + 2 wbudowane w zagłówku fotela pasażera,
  • NissanConnect Nawigacja.

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA