Kategorie

Seat Tarraco: test wersji FR z napędem 4Drive i dieslem 2.0 TDI

Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco ma wściekłe spojrzenie oraz przytulną i bezpieczną kabinę. Czy tak wygląda idealne połączenie dla rodzinnego SUV-a? Sprawdziliśmy to.

Seat Tarraco to największy SUV w ofercie hiszpańskiej marki. Zabiera na pokład nawet 7 osób, a w konfiguracji 5-osobowej oferuje bagażnik o pojemności - uwaga! - 760 litrów! I przestrzeń czuć nie tylko w kabinie pasażerskiej, ale i ją... widać. Dobry przykład stanowią chociażby tylne drzwi - są wyjątkowo długie. Tak, linia boczna Seata wygląda prawie identycznie jak linia boczna np. Tiguana. Hiszpanie oferują jednak wartość dodaną. Bo chłodny, niemiecki design uzupełnili w przypadku tego Tarraco wariantem FR. Czym jest Seat Tarraco FR? To tak naprawdę SUV inspirowany sportowymi klimatami.

Zobacz również: Test: Seat Tarraco 2.0 TSI 190 KM DSG 4Drive - komfortowy jak… nie-Seat!

Stąd np. bardziej agresywny kształt zderzaków, który w przypadku przodu świetnie współgra z ukrytymi pod obrysem maski światłami i nieco wystającym nosem grilla. A na tym ciekawe dodatki nie kończą się. Zdecydowanie jednym z lepszych są 20-calowe felgi aluminiowe. Za obręcze o nazwie Cosmo trzeba dopłacić nieco ponad 3 tysiące złotych. To jednak będzie najlepsza inwestycja w przypadku konfiguracji. Bo alusy prezentują się niesamowicie! Poza tym w Tarraco podoba mi się linia tylna - z czerwonym LED-em łączącym światła oraz nazwą modelu napisaną jakby odręcznie.

Seat Tarraco test

Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive

Kuba Brzeziński

Seat Tarraco FR: sportowy, ale z dużą nutką… komfortu!

Kabina pasażerska Seata nie przygotowała większych niespodzianek stylistycznych. Elementem linii FR są sportowe fotele wykończone częściowo alkantarą, a dodatkowo inżynierowie postawili na nowy kształt koła kierownicy - dobrze wyprofilowanego i obszytego czerwoną nitką. Przestrzeń? To zdecydowanie jedna z większych zalet Tarraco. Cztery dorosłe i wysokie osoby są w stanie wygodnie podróżować tym SUV-em nawet na dalekich dystansach. Fotele w bagażniku? Poprawiają możliwości transportowe, ale lepiej przeznaczyć je głównie dla dzieci, ewentualnie dorosłych podczas krótkich przejazdów.

Zobacz również: Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kierownica jest miła w dotyku, alkantara stabilnie utrzymuje ciało pasażera w fotelu, ogromny dach panoramiczny doświetla wnętrze nawet w pochmurne dni, podczas gdy uszy podróżujących dość skutecznie smaruje 350-watowy system audio markowany logo Beatsa. Niestety to jeszcze nie oznacza, że kabina Tarraco jest idealna. Bo zastrzeżenia można mieć chociażby do jakości - konsola oraz elementy tunelu centralnego są trochę zbyt plastikowe jak na auto warte 200 tysięcy złotych. Kierowca po tego typu pojeździe może spodziewać się większego udziału miękkich tworzyw sztucznych podczas tworzenia wnętrza.

Seat Tarraco test

Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive

Kuba Brzeziński

Seat Tarraco 2.0 TDI - niemodny, ale ciekawy diesel

Testowy Seat Tarraco był napędzany silnikiem 2.0 TDI. To świetnie znany diesel z gamy Grupy Volkswagena. Korzysta z wtrysku common rail, posiada filtr cząstek stałych i katalizator SCR oraz oferuje moc 190 koni mechanicznych. A na tym jego zalety nie kończą się, bo do dyspozycji kierowcy jest też 400 Nm momentu obrotowego, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa oraz napęd na cztery koła 4Drive. SUV Seata zdecydowanie nie porusza się w klasie piórkowej. Waży w końcu ponad 1,7 tony. Mimo wszystko potrafi być oszczędny - w trakcie testu spalił średnio 8,5 litra oleju napędowego.

Zobacz również: 2.0 TDI CR opinie: warto wybrać ten silnik?

Wady Seata Tarraco 2.0 TDI? Po 190 koniach mechanicznych można oczekiwać większej dynamiki. Sprint do pierwszej setki trwający 8 sekund to optymalny, ale tylko optymalny wynik. Poza tym auto w trasie nastraja raczej do spokojnej jazdy - za sprawą skrzyni dbającej na siłę o ekologię, potrzebuje chwili do zainicjowania redukcji w czasie wyprzedzania. Dodatkowo choć diesle Grupy Volkswagena zdążyły przyzwyczaić kierowców do wysokiej kultury pracy, ten motor zachowuje się dość głośno w czasie jazdy. To jednak pewnie nie tyle jego wina, co bardziej oszczędności poczynionych na wygłuszeniu komory silnika.

Seat Tarraco test

Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive

Kuba Brzeziński

Seat Tarraco FR - s jak komfortowy!

W poprzednim akapicie pisałem o tym, ze Tarraco - pomimo wariantu FR - nastraja raczej do spokojnej jazdy. I widać to również po konstrukcji podwozia. Bo choć układ kierowniczy potrafi pracować bardzo precyzyjnie i chętnie słucha poleceń kierowcy, zawieszenie raczej stawia już na komfort. Nie przepada za szybko pokonywanymi zakrętami, a do tego w czasie jazdy czuć, że środek ciężkości jest ustawiony wysoko. Podwozie ma jednak też pewne zalety. Mimo rozmiarów, auto okazuje się zwrotne. To przy długości wynoszącej ponad 4,7 metra przyda się na ciasnym parkingu przed marketem.

Zobacz również: Audi Q5 2021 - pierwsza jazda niemieckim hitem!

Ile kosztuje Seat Tarraco?

Polski cennik modelu Tarraco startuje od 125 600 złotych. Za tą kwotę kupujący otrzyma model napędzany 150-konnym benzyniakiem i skonfigurowany w wersji Style. To jednak kwota wyjściowa. Bo trwa właśnie wyprzedaż Seata Tarraco. Jaki rabat otrzyma kupujący? Ten wynosi aż 12 tysięcy złotych. Co to oznacza dla modelu testowego? Że salon sprzedaży wyceni go na niespełna 200 tysięcy złotych (normalnie prawie 210 tysięcy). Cenę auta winduje nie tylko linia FR, ale fakt czerpania napędu z topowego diesla oraz posiadania opcji inteligentnego napędu na cztery koła 4Drive. Wyposażenie dodatkowe? Za felgi dopłacić trzeba 3 tysiące, dach panoramiczny kosztuje blisko 5 tysięcy, a system audio jest wyceniony na około 2 tysiące.

Seat Tarraco test

Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive

Kuba Brzeziński

I choć generalnie kwota sięgająca 200 tysięcy złotych może wydawać się spora, gdy skupimy się na głównych konkurentach rynkowych Tarraco taka przestanie być. Patrząc na cenniki Kii Sorento, Hyundaia Santa Fe czy nawet Skody Kodiaq z powodzeniem można uznać, że Hiszpanie mają dość rozsądnie brzmiącą ofertę.

Zobacz również: Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i - czteropędna i hybrydowa

Seat Tarraco: test wypadł… No właśnie jak?

Seat Tarraco FR ma pewne marzenie. Chciałby być sportowym SUV-em! Czy nim jest? Robi świetnie wrażenie. Słowo sportowy pojawia się w jego kontekście jednak nieco na wyrost. Powód? Podstawowy dotyczy chociażby 190-konnego i raczej mało dynamicznego diesla. Poza tym Tarraco pomimo starań hiszpańskich stylistów, nadal pozostaje rodzinnym misiem komfortowo połykającym kolejne kilometry w czasie dalekich podróży. I w zasadzie nie ma w tym nic złego. Szczególnie że z nowymi światłami LED, odręcznym napisem na klapie bagażnika, szarym lakierem i pięknymi, 20-calowymi felgami ma więcej niż całą masę uroku.

Seat Tarraco 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1968 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 1900 - 3300 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,0 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,5 litra
  • Długość: 4735 mm
  • Szerokość: 1839 mm
  • Wysokość: 1658 mm
  • Rozstaw osi: 2790 mm
  • Pojemność bagażnika: 760/1655 litrów
  • Cena: od 125 600 zł

Seat Tarraco FR 2.0 TDI - cena i wyposażenie:

  • Cena: 196 796 zł,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • kamera 360 stopni,
  • adaptacyjne zawieszenie DCC,
  • ładowarka indukcyjna do telefonu w schowku,
  • trzeci rząd foteli,
  • asystent jazdy w korku,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system audio Beats - 9 głośników i subwoofer o mocy 340 watów,
  • elektrycznie otwierany dach panoramiczny,
  • system nawigacyjny,
  • klimatyzacja automatyczna trzystrefowa,
  • wirtualny kokpit z ekranem 10,25 cala,
  • czujnik deszczu,
  • system bezkluczykowego dostępu do kabiny i uruchamiania silnika,
  • elektrycznie unoszona i opuszczana klapa bagażnika,
  • podgrzewane przednie i tylne fotele,
  • przednie światła LED,
  • tylne światła LED,
  • napęd na cztery koła 4Drive.

Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Seat Tarraco FR 2.0 TDI 190 KM DSG 4Drive
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    20 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.