REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest krwiście czerwona i… typowo miejska! Tym razem przed naszą redakcją stanęła Mazda 2 Skydream wyposażona w silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid. Jak sprawdziła się lekka hybryda z Japonii? O tym w naszej relacji.

Mazda 2 wygląda jak zminiaturyzowany model CX-3 ze zmniejszonym prześwitem. Czy to źle? W żadnym razie. Bo fakt ten oznacza pojawienie się serii efektownych akcentów. Podczas oglądania nadwozia hatchbacka z Japonii warto zwrócić uwagę np. na lampy przednie delikatnie schowane pod obrysem maski. Tak, Mazda wygląda przez nie na nieco wkurzoną, z drugiej strony to nadaje miejskiemu autu charakteru. Poza tym w oczy rzucają się przetłoczenia przedniego i tylnego nadkola spotykające się na linii bocznej oraz dość sportowy tył z czarnym spojlerem umieszczonym nad zgrabną klapą bagażnika.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mazda 3 Hikari 2.0 Skyactiv-G - jest stylowa, ale nie… szybka

Mazda 2 Skydream - japońska sztuka motoryzacyjna!

Jakie wrażenia zapewnia kabina Mazdy 2? Kiedyś samochody z Japonii były toporne. Po starych Mazdach nie ma jednak nawet śladu! Konsola wygląda jak dzieło sztuki nowoczesnej. Jest minimalistyczna i ma czystą formę, a mimo wszystko prezentuje się świetnie i nowocześnie. Japończycy zadbali też o serię wysmakowanych akcentów. Przykład? Konsola jest obita syntetyczną skórą z efektownym przeszyciem, a zegary wyglądają trochę tak, jakby zostały zapożyczone z auta sportowego. Skojarzenia z autami o sportowych charakterze budzi jednak również kierownica, fotel oraz gałka zmiany biegów.

mazda 2 1.5 skyactiv

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Kierownica jest mała i dobrze leży w dłoniach. Siedziska w pierwszym rzędzie foteli są dobrze wyprofilowane, trzymają ciała pasażerów w zakręcie, a do tego okazują się idealnie twarde w czasie jazdy. Skrzynia? Gałka jest krótka i foremna. Precyzja jej pracy jest na tyle duża, że kierowca dosłownie jest naprowadzany na konkretny bieg. Testowa Mazda 2 - jako że była skonfigurowana w bogatej wersji - oferowała też świetny system audio. Poza tym choć Dwójka jest hatchbackiem miejskim, została dobrze wygłuszona, przez co nie czuć w niej prędkości dochodzących do 100 km/h. Przestrzeń? Tej jest pod dostatkiem - model ma np. o 10 cm większy rozstaw osi od Fabii.

Zobacz również: Test: Volkswagen Polo Highline 1.0 TSI 115 KM - dojrzały, ale nadal miejski

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda 2: head-up jest raczej mało czytelny

Oczywiście kabina testowej Mazdy 2 miała też pewne wady. Podczas jazdy mocno przeszkadzał mi np. brak analogowego prędkościomierza. Wskazania były wyświetlane na niewielkim ekranie umieszczonym w polu obrotomierza - a to rozwiązanie dość mało intuicyjne. Tak, prędkość jest pokazana również na wysuwanym znad kierownicy head-upie. Ten niestety w słoneczny dzień jest mało czytelny. Obraz na nim najlepiej widać podczas jazdy nocą.

mazda 2 1.5 skyactiv

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Mazda przedstawiła nam do testu Dwójkę wyposażoną w silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid. Pod tajemniczą nazwą ukrywa się 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 1.5 litra i mocy 90 koni mechanicznych, który został sparowany z lekką hybrydą. Skutek? Jako że auto jest w stanie zbierać energię podczas hamowania, może dłużej utrzymywać motor w trybie uśpienia w korku. Poza tym wolnossący benzyniak posiada 6-biegową skrzynię manualną oraz przekazuje napęd na przednie koła. Wrażenia? W mieście Mazda 2 zbiera się zaskakująco dobrze. Zresztą wskazuje na to czas sprintu do pierwszej setki określony przez producenta na 9,8 sekundy.

Zobacz również: Test: Mazda CX-5 2.5 SkyActiv-G SkyPassion w pełnej krasie

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - mild-hybrydowy, ale i… dynamiczny!

Silnik Skyactiv-G 1.5 M Hybrid pracuje też cicho i raczej nie zachęca do wkręcania na obroty - nie brakuje mu siły już w okolicy 3 tys. obr/min. Problem z dynamiką jazdy zaczyna się jednak za miastem. Powyżej 100 km/h Mazda 2 przyspiesza wyjątkowo niechętnie. W tych warunkach nie do końca sprawdza się także szósty bieg. Nie jest w stanie utrzymać zadanej przez kierowcę prędkości, przez co samochód zwalnia i zmusza prowadzącego do redukcji na piątkę.

mazda 2 1.5 skyactiv

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Mazdzie 2 M Hybrid dwie rzeczy rzeczywiście trzeba oddać.  Po pierwsze choć silnik gaśnie na postoju, jego ponowny rozruch odbywa się bez żadnego szarpnięcia - praktycznie niezauważalnie. Po drugie układ napędowy jest naprawdę oszczędny. Podczas testu w cyklu mieszanym potrzebował tylko 5,7 litra benzyny na pokonanie każdych stu kilometrów. Dla porównania warto dodać, że doładowane benzyniaki 3-cylindrowe często mają apetyt nawet o litr większy! Zastrzeżenia? Jeżeli uruchomicie nawiew na szyby, układ Start/Stop z automatu przestaje działać - ot taka ciekawostka.

Zobacz również: Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - jeżeli pytasz ile kosztuje…

Mazda 2 to zdecydowanie samochód kierowcy!

Mazda 2 Skydream jest sportowa nie tylko w środku. Sportowo się też prowadzi. Sztywne zawieszenie dobrze utrzymuje nadwozie w pionie podczas pokonywania zakrętów - ale co warto zauważyć, potrafi też głośniej pracować w czasie jazdy po nierównościach. Precyzyjny układ kierowniczy raz, że informuje kierowcę o sytuacji na drodze, a dwa pozwala na pewne wskazywanie toru jazdy. Wspomaganie? Jest ani mocne, ani za słabe. Podczas jazdy czuć delikatny opór, z drugiej strony manewrowanie na parkingu nie przysparza większych problemów nawet płci pięknej.

mazda 2 1.5 skyactiv

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Nie ma żadnych wątpliwości, że Mazda 2 jest modelem drogim w segmencie B. Cennik startuje od blisko 75 tysięcy złotych. Konkurenci potrafią być nawet o 25 tysięcy złotych tańsi. Warto jednak w tym momencie zdać sobie sprawę z tego, że bazowa Mazda 2 nie jest wcale taka bazowa. To samochód, który już na starcie oferuje wysoki poziom wyposażenia - a to po części tłumaczy cenę. Cenę tłumaczy jednak jeszcze jeden fakt - a ten dotyczy wrażeń podczas jazdy. Przy pierwszym kontakcie z hatchbackiem odniosłem wrażenie, że mam do czynienia z autem… segmentu premium. Dwójka jest bardzo dojrzała i bardzo dopracowana pod kątem jakości.

Mazda 2: wybór z serca? No może prawie…

Kierowca nie czuje się jak w samochodzie miejskim, a bardziej zminiaturyzowanym kompakcie. Czemu jeszcze podobała mi się Mazda 2? Na początku testu pisałem o tym, że filozofia prostoty Mazdy odeszła do lamusa. Tak naprawdę jednak nie do końca, bo choć Dwójka jest nowoczesna, nie byłą przesadnie elektroniczna. Do polecenia tego samochodu z całego serca brakuje mi tak naprawdę wyłącznie jednego. A tym czymś jest… mocniejszy silnik. 90-konna jednostka jest wybitnie oszczędna i sprawdzi się w mieście. Poza miastem czuć w nim jednak wyraźnie niedostatki mocy.

mazda 2 1.5 skyactiv

mazda 2 1.5 skyactiv

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream

Kuba Brzeziński

Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna
  • Pojemność silnika: 1496 cm3
  • Maksymalna moc: 90 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 148 Nm (przy 3800 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 183 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,8 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Długość: 4065 mm
  • Szerokość: 1695 mm
  • Wysokość: 1495 mm
  • Rozstaw osi: 2570 mm
  • Pojemność bagażnika: 280/950 litrów
  • Cena: od 74 700 złotych

Test: Mazda 2 Skydream - cena i wyposażenie:

  • Cena: 98 620,12 zł
  • 16-calowe obręcze aluminiowe,
  • System wykrywania pieszych przed pojazdem,
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości - aktywny tempomat,
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości,
  • System monitorowania martwego pola oraz system monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu,
  • Czujnik zmierzchu,
  • Klimatyzacja automatyczna,
  • Kolorowy wyświetlacz Head-up,
  • System nawigacji,
  • Tapicerka skórzana w kolorze niebieskim,
  • system kamer 360°.

Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid Skydream
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA