REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest niebieska i ma czarne felgi, może zaimponować poziomem wyposażenia, a do tego pod jej maską pracuje oszczędny, doładowany silnik. Czy Fabia to lider segmentu B? Skoda bez wątpienia ma dość poważnego asa w rękawie. Sprawdźcie jakiego.

Na początek muszę powiedzieć, że nigdy nie byłem zwolennikiem stylizacji Fabii. Pierwsze dwie generacje prezentowały się dość… przezroczysto. Brakowało im wyrazistości. Trzecia odsłona na szczęście zmieniła tą sytuację i to mocno. Mimo upływu lat (bo model został zaprezentowany w 2014 roku), geometryczna bryła nadal wygląda świeżo, nowocześnie i dynamicznie. Po liftingu przeprowadzonym w roku 2018 mała Skoda otrzymała smuklejszy nos - przód został nieco wyciągnięty. Początkowo nie byłem zwolennikiem tego rozwiązania. W tym połączeniu zaczyna mieć jednak wielki sens.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Mitsubishi Space Star Insport 1.2 CVT - żółty maluch z karbonowym urokiem

Skoda Fabia - piękne obręcze i klamki z Audi Q8!

Co mam na myśli? Głównie zestawienie nowoczesnych reflektorów z czarnym grillem i wyraźnie przetłoczoną maską. W testowej wersji fajnie prezentował się też ciemny lakier - niebieska barwa pięknie połyskiwała w słońcu. A smaczku całości nadawały czarne obręcze aluminiowe. Miały tylko 16-cali, ale dość dobrze wypełniały nadkola miejskiej karoserii Fabii. Poza tym nadwozie małej Skody niesie też parę ciekawostek. Przykład? Wystarczy spojrzeć na klamki. Te pojawiają się w całej Grupie Volkswagena. A to oznacza, że identyczne ma nie tylko Octavia, Passat czy Tiguan, ale również Audi Q8 i Q7.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Kabina pasażerska Skody stawia na prostotę. Zegary są aż za bardzo czytelne, a komputer pokładowy ma sporej wielkości ekran. System multimedialny można obsługiwać za pomocą przycisków i dotykowego ekranu, a do tego przyciski pojawiające się na konsoli są ogromne i umieszczone w intuicyjnych miejscach. W testowej Fabii nie brakowało foteli z elementami syntetycznego zamszu, podgrzewanych siedzisk, automatycznej klimatyzacji czy nawigacji satelitarnej. Warto jednak wiedzieć, że była to topowa wersja Style doposażona o szereg dodatków.

Zobacz również: Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Skoda Fabia Style - plastiki są twarde. Ale czy to źle?

Co z materiałami wykończeniowymi? Plastiki są twarde - zarówno na konsoli, jak i boczkach drzwi. I choć nie rażą w oczy (bo zostały rozświetlone np. srebrną listwą akcentową), nie są przesadnie miłe w dotyku. Fabię tłumaczyć mogą jednak dwie rzeczy. Po pierwsze każdy z elementów był solidnie spasowany - podczas jazdy nie było słychać żadnych trzasków. A to dobrze wróży na przyszłą eksploatację. Po drugie to małe auto miejskie, a twarde plastiki są standardem w segmencie B. I z trendu tego nie wyłamuje się nawet Audi A1 - które potrafi kosztować ponad 200 tysięcy złotych!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Spora zaleta Skody Fabii dotyczy… układu napędowego. Pod maską wersji testowej pracował świetnie znany z Grupy Volkswagena silnik 1.0 TSI. W tym przypadku miał on 95 koni mechanicznych oraz 5-biegową skrzynię manualną. Wrażenia? Przyspieszaniu towarzyszy delikatny bulgot charakterystyczny dla konstrukcji 3-cylindrowych. Kierowca nie powinien mieć jednak większych kompleksów z tym związanych. W końcu ma do dyspozycji i bezpośredni wtrysk, i doładowanie. W efekcie Fabia przyspiesza naprawdę optymalnie - sprint do pierwszej setki trwa jakieś 10,7 sekundy.

Zobacz również: Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Skoda Fabia 1.0 TSI - moment obrotowy z… diesla!

Silnik 1.0 TSI bardzo chętnie wyrywa ze startu. A wszystko za sprawą momentu obrotowego na poziomie 160 Nm. Jeszcze kilka lat temu taka wartość przy mocy 95 koni mechanicznych była zarezerwowana głównie dla… diesla! A to nie koniec, bo ten moment obrotowy jest dostępny już przy 1800 obr./min. - czyli zaraz po starcie. Czeski hatchback ma wyjątkowo długie biegi. To może denerwować osoby o sportowym zacięciu, ale daje Fabii dość ważną zaletę. Pomimo zastosowania przekładni 5-biegowej w tym samochodzie nie jest głośno nawet podczas jazdy autostradowej - silnik jest utrzymywany na niskich obrotach.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

W czasie testu jeździliśmy Skodą w cyklu mieszanym. Wyniki spalania? To średnio wyniosło 6,6 litra. Wynik należy uznać za dobry - szczególnie że wraz z 45-litrowym zbiornikiem daje autu zasięg wynoszący jakieś 680 kilometrów. Dobra informacja? Wiemy, że w tym silniku przy spokojnej jeździe w trasie można ograniczyć apetyt do nieco ponad 5 litrów - a to oznacza zasięg na poziomie 800 - 900 kilometrów. Zła informacja? W mieście spalanie okaże się wyższe - pewnie o jakiś litr i sięgnie blisko 8 litrów na każde 100 kilometrów.

Zobacz również: Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Skoda Fabia - podąża za duchem komfortu

Zawieszenie Fabii stara się wyważać komfort z optymalną pewnością prowadzenia. Skutek? Miękko choć dość głośno resoruje nierówności, a do tego choć trzyma auto na asfalcie w czasie pokonywania większych zakrętów, jednocześnie zauważalnie pochyla nadwozie w łuku. Komfortowy jest też układ kierowniczy. W mieście pozwala na łatwe manewrowanie na ciasnych parkingach i oferuje przyzwoitą precyzję. Mocne wspomaganie zaczyna przeszkadzać dopiero przy większej prędkości. Wtedy układ mógłby się mocniej usztywniać - to poprawiłoby pewność manewrów.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!

Kuba Brzeziński

Testowa Fabia jest ładna, solidnie wykonana i niezwykle poprawna. Niestety model skonfigurowany przez Skodę zostanie wyceniony przez salon sprzedaży na ponad 74 tysiące złotych. Na szczęście kwotę tą można mocno zoptymalizować. Wystarczy że kupujący zamiast wersji Style weźmie Ambition, a do tego dwa pakiety wyposażenia. Wtedy otrzyma 95-konną Fabię wyposażoną m.in. w kamerę cofania, system Smart Link oraz felgi aluminiowe już za 62 500 złotych. A to kwota, która daje Skodzie dość kluczową z rynkowego punktu widzenia zaletę - tj. sprawia, że stosunek jakości do ceny staje się więcej niż korzystny!

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 95 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm (przy 1800 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 185 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,7 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 5 biegów
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 3992 mm
  • Szerokość: 1732 mm
  • Wysokość: 1488 mm
  • Rozstaw osi: 2470 mm
  • Pojemność bagażnika: 330/1150 litrów
  • Cena: od 49 000 złotych

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - cena i wyposażenie:

  • Cena: 74300 zł
  • 16-calowe, czarne felgi,
  • kamera Cofania,
  • radio z systemem Smart-Link+ i ŠKODA Surround,
  • system bezkluczykowego dostępu do kabiny i uruchamiania silnika,
  • pakiet zimowy - podgrzewane fotele przednie i spryskiwacze szyby przedniej,
  • klimatyzacja automatyczna Climatronic,
  • system wykrywający auta w martwym polu,
  • reflektory Bi-LED z funkcją corner,
  • nawigacja Amundsen,
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • elektrycznie sterowane szyby tylne,
  • przyciemniane tylne szyby.

Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style - wybór rozsądny, ale nie nudny!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA