Kategorie

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Rudy lakier, srebrne dodatki i 18-calowe, piękne felgi. Seat Arona Xcellence z pakietem Outdoor Edition bez wątpienia rzuca się w oczy. Tylko na czy na tym kończą się zalety małego crossovera? To postanowiliśmy sprawdzić.

Bez wątpienia jedną z mocniejszych stron hiszpańskiego crossovera jest design. Ostro zarysowane lampy świetnie współgrają z srebrną listwą poprowadzoną wokoło grilla. Linia boczna jest zdominowana przez ostro poprowadzoną linię na drzwiach oraz dwukolorową tonację nadwozia, podczas gdy tył nabiera muskulatury za sprawą srebrnej wstawki wspinającej się prawie pod samą klapę bagażnika. Bardzo ważne są też dodatki z czarnego plastiku w dolnej części nadwozia. Za ich sprawą projektanci Seata podkreślili, że Arona mimo wszystko mentalnie wywodzi się z segmentu SUV-ów.

Zobacz również: Silnik 1.0 TSI VAG - awarie, problemy, opinie

Test: Seat Arona urzeka jakością wykończenia

Kabina pasażerska jest zdecydowanie mniej kolorowa od nadwozia. W niej króluje czerń. Czy to źle? Ja osobiście wolę ciemniejszą stylizację kabiny. Jest bardziej praktyczna. Konsola jest dopracowana pod kątem ergonomii - wszystko jest na intuicyjne wyciągnięcie ręki. Materiały? Plastiki są dobrze spasowane i nie potrzaskują w czasie jazdy, a część konsoli została wyłożona miękką skórą syntetyczną. Pozycja za kierownicą zdradza konotacje z Grupą Volkswagena. Kierowca może wszechstronnie ustawić kolumnę i fotel, a do tego otrzymuje mocne wsparcie boczne dla ciała.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

Testowy Seat Arona był napędzany litrowym benzyniakiem. Motor ma 3 cylindry, doładowanie i 115 koni mechanicznych. To jednak nie koniec, bo moc na koła transferuje automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach. O tym układzie napędowym można powiedzieć sporo dobrego. Benzyniak choć 3-cylindrowy, pracuje bardzo cicho. Moc? Crossover jest ani zbyt szybki, ani zbyt wolny. Spalanie? W cyklu mieszanym w czasie testu osiągnęliśmy wynik na poziomie 7,6 litra. Tak, producent upiera się przy spalaniu niższym. Ja jednak jeździłem dość dynamicznie. To raz. A dwa niespełna 8 litrów to i tak moim zdaniem oznacza optymalny apetyt.

Zobacz również: Silnik TSI a gaz - czy to dobre połączenie?

Seat Arona Outdoor Edition - z charakteru SUV, a prowadzenia kompakt

Spora zaleta Seata Arony dotyczy prowadzenia. Nie od dziś wiadomo, że Seat jest najbardziej sportową marką w całej dywizji samochodów popularnych Grupy Volkswagena. I to akurat czuć. Zawieszenie stosunkowo komfortowo przyjmuje nierówności, ale w tym samym czasie pewnie utrzymuje pojazd na drodze. Dla przykładu nadwozie nie przechyla się zbyt mocno w zakrętach. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, ten jest mocno wspomagany, mimo wszystko pracuje z delikatnym oporem. Nie, nie jest przesadnie responsywny, to jednak nie przeszkadza kierowcy w dość precyzyjnym planowaniu manewrów.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

Cennik Seata Arony w Polsce startuje od 71 700 złotych. A to przyzwoita wartość jak na niewielkiego, miejskiego crossovera. Niestety nasz model testowy był sporo droższy. Za świetnie wyposażone auto w efektownym, pomarańczowym lakierze kupujący musi zapłacić blisko 118 tysięcy złotych. Skąd taka cena? Po pierwsze dysponowaliśmy mocniejszym wariantem benzyniaka 1.0 TSI, a po drugie ten był zestawiony z dwusprzęgłowym automatem. Po trzecie nasz Seat to Arona Outdoor Edition. A sam pakiet stylistyczny wymaga dopłaty oszacowanej na 11 001 złotych.

Zobacz również: Elektryczna Cupra - premiera w roku 2021!

Seat Arona - jeden z czworaczków, ale z własnym charakterem!

Wysoka cena to jedno. Podczas konfiguracji Seata moją uwagę zwrócił jednak jeszcze jeden fakt. Hiszpańska firma stosuje rozczulające wręcz ceny dodatków. Przykład? Za system audio Beats z 6 głośnikami i subwooferem trzeba dopłacić 2302 złote, a wirtualny kokpit kosztuje 1576 złotych. Czemu ceny dodatków tak jak w przypadku innych marek motoryzacyjnych nie mogą być okrągłe, a są podawane z dokładnością do każdej złotówki? Ot taka drobna ciekawostka. Ciekawostka, która na szczęście nie ma wpływu na ogólny odbiór Arony. Bo Arona jest po prostu fajna!

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?

Kuba Brzeziński

To auto, które choć funkcjonuje w segmencie miejskich crossoverów, podczas jazdy sprawia wrażenie dużo bardziej dojrzałego. To samochód, w którym kierowca nie będzie narzekać na jakość wykończenia czy stabilność na drodze. To też model, który rzuca się w oczy i wygląda naprawdę dobrze. Bardzo ważne jest też to, że podczas jazdy nie czuć że Arona jest wyłącznie bratem T-Crossa, Q2 czy Kamiqa. Bo choć twórcy Seata wzięli części z tego samego magazynu, sposób ich zestawienia oraz drobne detale w wykończeniu nadają modelowi odrębny od reszty stawki charakter.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 115 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna dwusprzęgłowa, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 40 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4138 mm
  • Szerokość: 1780 mm
  • Wysokość: 1543 mm
  • Rozstaw osi: 2566 mm
  • Pojemność bagażnika: 400 litrów
  • Cena: od 71 700 złotych

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 117 818 zł
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • kamera cofania,
  • system monitorowania martwego pola,
  • bezkluczykowy dostęp do kabiny i uruchamianie silnika,
  • aktywny tempomat,
  • wirtualny kokpit,
  • system nawigacyjny,
  • 18-calowe felgi aluminiowe,
  • system BeatsAudio z 6 głośnikami i subwooferem,
  • podgrzewane przednie fotele.

Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Test: Seat Arona Xcellence 1.0 TSI 115 KM DSG - może się podobać, ale czy da się lubić?
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.