REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Testowy ASX był nie tylko idealnie niebieski i nie tylko miał sportowe dodatki. To też wersja niezwykle limitowana. Zostanie bowiem sprzedana na polskim rynku zaledwie w ilości 100 sztuk. Czy warto kupić japońskiego rodzynka?

Mitsubishi ASX jest znany na rynku od dekady. I choć 10 lat to całe wieki w motoryzacji, Japończycy dbają o to, aby samochód nie był mocno nadgryziony zębem czasu. Przykład? Pod koniec roku 2019 model przeszedł kolejną modernizację. A teraz jej elementem stała się limitowana wersja Insport. Jak bardzo jest limitowana? Powstanie zaledwie 100 sztuk. I tak, wiem że to nadużycie, ale muszę dodać, że nawet Ferrari powstają w większej ilości egzemplarzy. Zalety ASX-a Insport? W samochodzie testowym niesamowity był niebieski lakier. Pięknie połyskiwał w słońcu i robił naprawdę piorunujące wrażenie.

REKLAMA

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

ASX Insport - niezbyt sportowy, ale za to… ładny!

To jednak nie koniec, bo niebieski bardzo dobrze współgrał też z czarnymi i czerwonymi wstawkami. Karoseria została ubrana 18-calowymi felgami, a to jeszcze nie koniec. Na uwagę zasługiwał jeszcze jeden akcent. Niektóre plastiki użyte do wykończenia nadwozia mają strukturę… karbonu! Wniosek? Polski oddział japońskiej firmy ewidentnie zaszalał na dziale afterparts w jednym ze sklepów motoryzacyjnych. Tylko czy to źle? Moim zdaniem nie. Muskularny ASX z przytłaczająco dużą i chromowaną kratownicą grilla zyskał w ten sposób nieco więcej charakteru.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Po otwarciu drzwi kierowcę uderzy to, że w kabinie pasażerskiej ASX-a jest niezwykle ciemno. Czarne są i plastiki, i tapicerka. Mnie to jednak nie przerażało. Po pierwsze dlatego, że ciemne wykończenie jest praktyczniejsze. Po drugie dlatego, że czarna barwa dużo lepiej maskowała niedoskonałości materiałów wykończeniowych. Na fotelach pojawia się częściowo syntetyczna skóra, plastiki w większości są twarde, a podsufitka przypomina plusz. W Mitsubishi przeszkadzać mogą też drobne niedopatrzenia. Przykład? Na podnóżku umieszczonym zamiast pedału sprzęgła brakuje niewielkiej zaślepki w punkcie mocowania.

Zobacz również: Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mitsubishi ASX Insport - miła w dotyku alkantara na fotelach

Zalety? Zegary są wyjątkowo czytelne i zostały umieszczone w tubach. A do tego między nimi pojawia się niewielki, kolorowy ekran. Tak, jakość grafiki jest dyskusyjna, mimo wszystko przekazuje wszystkie konieczne informacje. Spodobała mi się też tapicerka foteli. Część siedziska została wyłożona miłą w dotyku alkantarą. A jej przeszycia są wykonane… czerwoną nicią! Na pedałach pojawiły się aluminiowe nakładki, podczas gdy kamera cofania nie tylko jest, ale ma wręcz zadziwiająco dobrą jak na Japończyka grafikę i jej obraz jest wyświetlany na 8-calowym ekranie dotykowym.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Pod maską testowego Mitsubishi ASX Insport pracował 2-litrowy, wolnossący benzyniak. Przedstawiciel wymierającego gatunku oferował 150 koni mechanicznych. I choć wartość może się wydawać optymalna, warto pamiętać że jest dostępna dopiero powyżej 6 tysięcy obr./min. - czyli dokładnie tam, gdzie skrzynia CVT nigdy nie pozwoli zajrzeć układowi napędowemu. Skutek? ASX z pewnością nie jest demonem prędkości. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu prawie 12 sekund. Z drugiej strony przekładnia pracuje gładko, auto chętnie przyspiesza w mieście, a do tego ma rozsądne spalanie. W cyklu mieszanym palił 8 litrów.

Zobacz również: Używane: Mitsubishi ASX (od 2010) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC - w trasie to długodystansowiec

Jeszcze lepiej Mitsubishi wypada podczas spokojnej jeździe w trasie. W takim przypadku na 62-litrowym zbiorniku spokojnie można wygenerować zasięg wynoszący nawet 900 kilometrów. Wady? Połączenie cherlawego benzyniaka i skrzyni CVT sprawia, że podczas przyspieszania kierowca musi słuchać głośnego buczenia silnika. Na szczęście można się do nieco przyzwyczaić. ASX Insport głównie z nazwy ma sportowe konotacje. I to czuć nie tylko po układzie napędowym, ale i podwoziu. Mitsubishi dobrze trzyma się nawierzchni, ale ma zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy. Poza tym nadwozie lubi wychylać się w zakrętach.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX Insport choć chciałby udawać nieco młodzieżowego, upływu czasu nie ukryje. Ta konstrukcja ma dekadę i to czuć. Tylko czy to źle? Odpowiedź zależy od punktu widzenia. Jeżeli kierowca poszukuje elektronicznych gadżetów, tych niestety ich nie uświadczy. Gdy jednak szuka samochodu, na którym można polegać dłużej niż przez pierwsze 3 - 4 lata eksploatacji, Mitsubishi raczej nie powinien być zawiedziony. To auto wykonane w zgodzie z zasadami starej szkoły. Ma ograniczoną do minimum elektronikę i prostą technologię w postaci wolnossącego silnika o pojemności 2 litrów.

Mitsubishi ASX Insport - on po prostu nie lubi… się psuć!

W skrócie Mitsubishi ASX to nie jest pojazd zaprojektowany przez dział zajmujący się planowaniem awarii. W tworzeniu tej konstrukcji brali udział ludzie, którzy postojów na poboczach chcieliby uniknąć. A to połączenie, które daje kierowcy gwarancję, że za kierownicą ASX-a bez problemów pokona setki tysięcy kilometrów. W dzisiejszej rzeczywistości motoryzacyjnej to wartość sama w sobie.

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm (przy 4200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,8 litra
  • Długość: 4365 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1640 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 406 litrów
  • Cena: od 77 490 złotych

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - cena i wyposażenie:

  • Cena: 107 990 zł
  • Felgi aluminiowe 18-cali w kolorze czarnym z czerwonymi detalami
  • Częściowo skórzana tapicerka foteli
  • Kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego przeszyte czerwoną nicią
  • Podsufitka w kolorze czarnym
  • Aluminiowe nakładki na pedały
  • Przednie reflektory BI-LED dla świateł drogowych i mijania
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Tylne światła wykonane w technologii LED
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Kamera cofania
  • System multimedialny z aplikacją Android Auto i Apple Car Play
  • 6 głośników
  • Tempomat

Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT Insport - wymierający gatunek…
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA