Kategorie

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Nowy Ford Puma wygląda obłędnie - szczególnie z dużymi felgami i niebieskim lakierem. A do tego prowadzi się jak gorący hatchback i jest wystarczająco dynamiczny. Z tym modelem wszystko byłoby dobrze, gdyby nie kolor pomarańczowy…

Puma jest ważnym modelem w ofercie Forda - ma stanąć do walki z takimi tuzami rynku, jak Nissan Juke. I o ile Japończycy poszli drogą oryginalności, Amerykanie postawili na płynność linii i wyjątkową… urodę. Nowa Puma - szczególnie ST-Line - jest i muskularna, i elegancka. A gdyby tego było mało, otrzymała niebieską barwę o nazwie Desert Island Blue. Dopłata do tego lakieru została oszacowana na 3050 złotych. Tak, to niemało. Mimo wszystko barwa idealnie połyskująca w słońcu jest warta każdej złotówki z tej kwoty. To samo dotyczy obręczy dostępnych wyłącznie w wartym przeszło 8 tysięcy pakiecie X.

Zobacz również: Silnik 1.0 EcoBoost Ford - awarie, problemy, opinie

Ford Puma ST-Line: piękny niebieski i wzrok… Panamery!

Co jeszcze można powiedzieć o stylizacji? Podczas sesji zdjęciowej odkryłem pewną ciekawostkę. Otóż jak pod odpowiednim kątem spojrzycie na przód nowego Forda Pumy, zwrócicie uwagę że jest on podobny do nieco większego kolegi. Mowa o Porsche Panamerze - Puma otrzymała identycznie duże lampy i identycznie zezowate spojrzenie. I choć Panamera zdecydowanie nie jest najbardziej wysmakowanym samochodem z Niemiec, już skojarzenie z limuzyną segmentu F jak najbardziej dodaje Fordowi splendoru. Kolejna uwaga? Spójrzcie na lusterka. Te zastosowane w Pumie są wyjątkowo małe.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

W kwestii stylizacji wnętrza inżynierowie stojący za projektem nowej Pumy nie mieli zamiaru bawić się w specjalną zmyślność. Konsola została w całości przeniesiona z Fiesty. Czy to źle? W żadnym razie. Być może jest nieco zbyt pionowa i wysoka, jednak okazuje się dopracowana pod kątem ergonomii i nowoczesności. Z Fiesty zapożyczona jest jednak jeszcze jedna rzecz. Duża ilość twardych plastików na desce rozdzielczej i boczkach drzwi. Dodatkowo fotele w wersji ST-Line są częściowo pokryte skórą syntetyczną - i ta choć wygląda estetycznie, ogranicza komfort jazdy w czasie upałów.

Nowa Puma: grafika z kotem i kontrolka dla turbo

Zalety wnętrza Forda Pumpy ST-Line? Tych nie brakuje! Po rozruchu silnika oczom kierowcy na ekranie zastosowanym w miejscu klasycznych zegarów ukazuje się grafika z pumą. To wygląda niezwykle efektownie. Podczas jazdy prowadzący może też obserwować ciekawą kontrolkę. Gdy odpuści się gaz, ta wskazuje na ładowanie baterii. Jeżeli mocno doda się gazu, pokazuje że właśnie uruchomiona została turbosprężarka. Kolejna zaleta dotyczy sposobu pracy zawieszenia. Choć punktem wyjścia jest segment B, resorowanie pracuje cicho nawet na większych nierównościach.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

Gdy zachwyt grafiką z pumą i ciekawą kontrolką minie, pojawi się inny. Tym razem dotyczący dźwięku. Testowy Ford Puma został wyposażony w system markowany logo Bang & Olufsen. Zestaw 8 głośników i subwoofera kosztuje 2420 złotych. A to symboliczna kwota mając na uwadze fakt, że jakość dźwięku jest więcej niż imponująca! Skutek? Gdy tylko w radio pojawia się jeden z waszych ulubionych utworów, z automatu ustawiacie dźwięk głośniej. Tak żeby móc się delektować każdą z nut.

Zobacz również: Test: Ford Focus Active 2.0 EcoBlue 150 KM A8

Ford Hybrid mHEV: mało hybrydowa hybryda

Testowa Puma została wyposażona w silnik 1.0 EcoBoost mHEV. To oznacza, że układ napędowy wykorzystuje technologię hybrydową. Motor w czasie hamowania odzyskuje energię (dopóki kierowca nie wysprzęgli skrzyni), a następnie wykorzystuje ją w czasie jazdy. I choć hybryda brzmi dumnie, hybrydowość tego akurat napędu jest raczej ograniczona - dotyczy w największym stopniu dłuższego czasu, który na postoju można spędzić z uśpionym silnikiem spalinowym, no i oczywiście silnej rekuperacji, którą czuć zaraz po puszczeniu pedału gazu. Dla porównania Niemcy np. w układach mild hybrid oferują kierowcom tryb cruzingu. W nim silnik jest gaszony nie na postoju, a już w czasie dojeżdżania do skrzyżowania.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

Nową Pumę testowałem w czasie tęgich upałów. A to zdradziło dość kluczową wadę nowego układu napędowego. Mianowicie kompresor klimatyzacji jest napędzany z paska, a nie elektrycznie. Przez to gdy auto zatrzyma się przed sygnalizatorem, a silnik zgaśnie, w kabinie momentalnie robi się gorąco. Nie ma dopływu zimnego powietrza. Skutek? Silnik jest dość szybko odpalany ponownie. Dodatkowo sama hybryda nie jest przesadnie dynamiczna. Po 155-konnym silniku zamontowanym w ważącym 1280 kilogramów samochodzie można się spodziewać lepszego czasu przyspieszenia do pierwszej setki niż 9 sekund. Szczególnie że moment obrotowy o wartości 220 Nm jest dostępny już przy 1750 obr./min.

Puma 1.0 EcoBoost Hybrid - start/stop nie szarpie

Spalanie? To wypadło akurat przyzwoicie. W cyklu mieszanym Puma spalała blisko 7 litrów benzyny. Zatem spokojnie można przyjąć, że podczas spokojnej jazdy poza miastem można zejść do nieco ponad 5 litrów. Kolejna zaleta? Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ma jeden z lepiej działających układów start/stop na rynku. A objawia się to gładkością rozruchu silnika po czasie dezaktywacji. Motor uruchamia się praktycznie niezauważalnie - konkurencja przyzwyczaiła natomiast do tego, że odpalaniu towarzyszy mocno wyczuwalne szarpnięcie.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

Pierwsza Puma - zaprezentowana w roku 1997 - reprezentowała segment małych coupe. Walczyła o klientów m.in. z oryginalną, ale i brzydką Tigrą. Druga generacja całkowicie zmieniła jednak grupę docelową. Teraz auto jest crossoverem segmentu B. I choć crossover może sygnalizować terenowe konotacje, Amerykanie nie chcieli iść w tym kierunku. Puma nie jest terenowa i takiej nie ma zamiaru nawet udawać. To miejski krążownik, który świetnie czuje się na asfalcie i w ciasnych zakrętach. Resorowanie stabilnie porusza nadwoziem i jest raczej sztywne. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, choć mocno wspomagany, gwarantuje precyzję manewrów. Skutek? Puma to auto kierowcy i taki gorący hatchback na szczudłach.

Zobacz również: Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Test: Ford Puma Hybrid - i wszystko byłoby pięknie, gdyby nie…

Czemu w tytule tekstu pojawiła się wzmianka o kolorze pomarańczowym? To dość prosto wyjaśnić. Puma spodobała mi się. Polubiłem to że prowadzi się jak sportowy hatchback i nie przeszkadzały mi nawet przesadnie napchane nadwozie czy raczej mała hybrydowość silnika.  Niestety test został nagle przerwany. Puma choć o własnych siłach, musiała wrócić do matecznika. A wszystko za sprawa pomarańczowej kontrolki check, która zaświeciła się na cyfrowych zegarach. Lampka świeciła się bez litości - i to pomimo faktu, że model testowy miał zaledwie 8 tysięcy kilometrów na liczniku.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym

Kuba Brzeziński

Czy zatem Puma jest złym autem? Tego nie powiem w życiu. Czy stanie się gatunkiem rynkowo zagrożonym? Z pewnością nie - jaj urok przekona wielu kierowców. Przykład z pomarańczową kontrolką pokazuje jednak, że zastosowana w crossoverze hybryda może nie być tak dopracowana, jak mogłoby się wydawać. A to - pomijając moją prawdziwą sympatię do tego auta - nie stanowi najlepszej wróżby dla kogoś, kto ma zamiar wydać blisko 120 tysięcy złotych na samochód salonowy i chciałby pojeździć nim dłużej niż 3 lata.

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna + mHEV
  • Pojemność silnika: 998 cm3
  • Maksymalna moc: 155 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Skrzynia biegów: manualna 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 42 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,9 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Długość: 4207 mm
  • Szerokość: 1805 mm
  • Wysokość: 1534 mm
  • Rozstaw osi: 2588 mm
  • Pojemność bagażnika: 406/1161 litrów
  • Cena: od 69 900 złotych

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line - cena i wyposażenie:

  • Cena: 119 530 zł
  • Sportowe zawieszenie
  • 12,3-calowy, kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
  • 18" obręcze kół ze stopów lekkich
  • System nawigacji satelitarnej z Ford SYNC 3, DAB+ i systemem audio premium B&O (8 głośników + subwoofer)
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Tapicerka częściowo skórzana z czerwonymi przeszyciami
  • Reflektory statyczne Full LED
  • Blind Spot Information z Cross Traffic Alert
  • Adaptive Cruise Control - tempomat adaptacyjny
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Active Park Assist
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM ST-Line - niebieski z… pomarańczowym
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    2 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.