REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ekologiczny znaczy mało pociągający? No właśnie nie. Mitsubishi Outlander PHEV udowadnia, że napęd spalinowo-elektryczny jest wyłącznie dodatkiem do całkiem przystojnego, rodzinnego krążownika. Zobaczcie relację z naszej jazdy.

Ze stylistycznego punktu widzenia Outlander nie jest wielką nowością. Obecna generacja trafiła do sprzedaży 8 lat temu i od tej pory przechodzi kolejne liftingi. Czy to źle? Nie do końca. Szczególnie że zelektryfikowany SUV prezentuje się naprawdę dobrze. Ma agresywny przód z mocno zaznaczoną, chromowaną linią - dzięki temu wygląda trochę jak rodzinny… transformers. Poza tym designerzy z Kraju Kwitnącej Wiśni postawili na stonowaną, ale i elegancką stylistykę nadwozia oraz w wersji testowej cudowne połączenie perłowej bieli i szprycowanych felg. Dysonans? Z boku Outlander wygląda na wielkiego. Z przodu wydaje się zbyt wąski.

REKLAMA

Zobacz również: Nowy Mitsubishi Outlander PHEV już w polskich salonach

Outlander Instyle Plus - eleganckie pikowania i dodatki

W kabinie pasażerskiej panuje typowo japoński klimat. Co to oznacza? Całość jest uporządkowana, ale też względnie ergonomiczna. Bez wątpienia jednym z lepszych akcentów w Mitsubishi Outlanderze PHEV Insport są pikowane fotele. Wyglądają na mięsiste (i takie też są!), a do tego nadają elegancji kabinie pasażerskiej. Poza tym zostały zestawione z błyszczącymi, czarnymi wykończeniami na konsoli oraz wstawkami przypominającymi karbon. Trzecią z zalet japońskiego SUV-a jest… wygoda. Tak auto jest hybrydą plug-in i ma mocno zaznaczony ekologiczny charakter. To mimo wszystko nadal wygodny krążownik dla całej rodziny, którym z przyjemnością można połykać kolejne kilometry podczas wakacyjnych wyjazdów.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Kuba Brzeziński

W trakcie jazd testowych Outlanderem mogą uwagę zwrócił jeszcze jeden akcent. Samochód na tablicy zegarów ma analogowy i elektroniczny wskaźnik ładowania. Początkowo zastanawiałem się czemu… Podczas tygodniowej przygody z Mitsu przekonałem się jednak o tym. Bo może się okazać, że analogowy wskaźnik pokazuje pracę silnika spalinowego, podczas gdy jednocześnie w trakcie hamowania działa rekuperacja. Bez informacji na ekranie kierowca by o tym nie wiedział. Wady? Przycisk komputera standardowo dla Mitsubishi jest skrzętnie schowany za kierownicą i pierwszy raz, gdy kierowca chce ustawić głośniej radio, zmienia stację na inną.

Zobacz również: Top 10: Nowoczesne silniki muszą być awaryjne? No właśnie nie!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Outlander PHEV 2020 - 2.4 litra i dwa elektryki = 224 konie!

Mitsubishi Outlander 2020 to nie tylko zmiana stylistyczna. Podczas kolejnego liftingu Japończycy zmodernizowali też układ napędowy. W ten sposób hybryda plug-in przestała być napędzana 2-litrowym silnikiem benzynowym. Teraz pod maską ląduje jednostka o pojemności 2.4 litra. O ile sam benzyniak generuje 135 koni mechanicznych, o tyle cały układ - składający się jeszcze z dwóch elektryków 82 i 95 KM - oferuje kierowcy już 224 konie. Skutek? Auto jest naprawdę dynamiczne i wyraźnie czuć, że przy starcie bardzo mocno napędzają go silniki elektryczne. Kiedy benzyniak wkracza do akcji? Np. w czasie wyprzedzania w trasie lub podczas ładowania akumulatorów w mieście.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Kuba Brzeziński

Japończycy podczas projektowania Mitsubishi Outlandera PHEV wykorzystali oczywiście bezstopniową przekładnię CVT. Tak, utrzymuje ona benzyniaka na wysokich obrotach, ale jednocześnie układ napędowy "nie drze" się tak głośno jak np. w Toyocie. To jednak nie koniec, bo CVT ma też inną zaletę - gwarantuje liniowy przyrost mocy. Ważnym elementem układu plug-in jest oczywiście bateria. Akumulator litowo-jonowy w najlepiej opcji pozwala na pokonanie nawet 45 kilometrów na jednym ładowaniu. A to ładowanie w przypadku klasycznego gniazdka trwa jakieś 7 godzin. To długo i niezbyt długo. Bo tyle pewnie każdego dnia w nocy SUV spędza w garażu.

Zobacz również: Używane: Mitsubishi Outlander III (od 2012) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi Outlander PHEV - trochę elektryk, ale bardziej hybryda

Co po wyładowaniu prądu? Outlander PHEV staje się klasyczną hybrydą. Naprzemiennie korzysta z napędu elektryka i benzyniaka oraz dość sprawnie wykorzystuje możliwość odzyskiwania energii hamowania. Hybrydowość Mitsubishi jest o tyle dobrą informacją, że auto może się pochwalić naprawdę rozsądnym apetytem na paliwo. W trakcie testu w cyklu mieszanym udało się wygenerować wynik nieznacznie przekraczający 6 litrów. A to oznacza, że Outlander może być tani w eksploatacji nie tylko na zasięgu elektrycznym, ale i elektryczno-spalinowym.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Kuba Brzeziński

Mocno zelektryfikowanej hybrydzie nie brakuje dynamiki. Mimo wszystko warto pamiętać o tym, że Outalnder PHEV nie jest samochodem sportowym, a rodzinnym. A to ma wpływ m.in. na sposób zachowania się modelu na drodze. Zawieszenie jest zdecydowanie nastawione na komfort. Miękko tłumi nierówności i zaczyna delikatnie postukiwać dopiero na drogach naprawdę niskiej jakości. Układ kierowniczy? Z uwagi na wygodę kierowcy jest mocno wspomagany. W efekcie brakuje mu sporo w kwestii precyzji, a jazda w trasie wymaga częstego korygowania toru jazdy.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - podsumowanie:

Najgorsze w tym teście było to, że niestety Outlander ma tez i nieco smutniejszą twarz. Ma swój styl i swój charakter - to bez dwóch zdań! Jednocześnie też zwiastuje koniec pewnej ery. I nie chodzi o elektryfikację i odejście od spalania benzyny, a… wyjście Mitsubishi z Europy - do którego ma dość w perspektywie dwóch najbliższy lat. Zaraz po moim teście tego auta gruchnęła taka właśnie informacja. I zrozumcie mnie dobrze. Nigdy nie byłem fanatykiem Mitsu. Ale Mitsubishi było też dla mnie nieodzownym elementem rynku motoryzacyjnego. Skupienie się marki na Azji stanowi zatem kolejny sygnał zmian, które ciężko będzie odwrócić…

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!

Kuba Brzeziński

Ciężko będzie odwrócić tym bardziej, że naprawdę polubiłem Outlandera PHEV. Polubiłem go za łatwość i intuicyjność prowadzenia, za ogromną wygodę jazdy, za to że kierowca wcale nie musi myśleć o jego ekologicznym charakterze, bo ten dokonuje się samodzielnie, za piękne pikowane fotele i świetny system audio oraz za to, że choć jest stylistycznie typowo japoński i ma już 8 lat, rzucał się w oczy w ruchu miejskim. A fajnie jest o tym wiedzieć jak kupuje się hybrydę plug-in za ponad 200 tysięcy złotych.

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus 2.4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna + elektryk
  • Pojemność silnika: 2360 cm3
  • Maksymalna moc: 135 KM (przy 4500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 211 Nm (przy 4500 obr./min.)
  • Łączna moc układu: 224 KM
  • Prędkość maksymalna: 170 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 2,0 litra
  • Długość: 4695 mm
  • Szerokość: 1800 mm
  • Wysokość: 1696 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 463/1602 litry
  • Cena: od 175 990 złotych

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - cena i wyposażenie:

  • Cena: 209 990 zł
  • Felgi aluminiowe 18-cali
  • Przednie reflektory w technologii Bi-LED (światła mijania i drogowe)Przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED
  • Automatyczne światła drogowe
  • Podgrzewana szyba czołowa
  • Elektrycznie sterowane okno dachowe
  • Skórzana tapicerka foteli typu PREMIUM w kolorze czarnym z ozdobnymi przeszyciami
  • Tempomat adaptacyjny z radarem
  • Zdalne zarządzanie funkcją ogrzewania (ogrzewanie postojowe)
  • Zdalne zarządzanie funkcją schładzania kabiny (klimatyzacja postojowa)
  • Podgrzewana kierownica
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
  • Android Auto/Apple Car Play oraz wbudowanym systemem nawigacji
  • Mitsubishi Power Sound System z 6 głośnikami i zewnętrznym wzmacniaczem o mocy 510W
  • System ograniczający skutki kolizji czołowych z funkcją wykrywania pieszych
  • System informujący o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • System kamer 360°

Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Plus - elektryk dodaje mu charakteru!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA