reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Tak, Astra ma już 5 lat. I tak, to tylko hatchback segmentu C. Czy wiecie jednak, że ten niemiecki kompakt produkowany pod szyldem francuskiego koncernu tak naprawdę jest… polskim samochodem? Zobaczcie raport z naszej jazdy, a wszystko się wyjaśni.

Opel Astra nie jest rynkową nowością. Model został zaprezentowany w roku 2015. Czemu zatem pojawił się w teście? Bo Niemcy zdążyli go liftingować. Modernizacja ma dla kierowcy dwie dobre informacje. Po pierwsze stylistom nie specjalnie chciało się przemęczać. A to oznacza, że zmieniły się wyłącznie detale. Po drugie Astra nadal prezentuje się tak samo dobrze jak w roku 2015. Hatchback ma dynamicznie poprowadzoną linię maski, boczną i dachu. Do tego ma skupione i groźne reflektory, robi wrażenie za sprawą zgrabnego „tyłeczka” oraz nie zagubiła lakierowanego na czarno łącznika między szybą tylnych drzwi a klapą bagażnika.

Zobacz również: Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Opel Astra K - rodzinne i funkcjonalne auto

Konsola Opla Astry stawia na obłości. Te mają podkreślać nowoczesny charakter auta. Poza tym Niemcy poszli w stronę minimalizmu. W porównaniu z poprzednikiem, na desce rozdzielczej nie ma wysypu przycisków. Ekran dotykowy? Ten po przejściu do głównego menu wygląda trochę zbyt ubogo. Rozumiem istotę pomysłu polegającego na zgromadzeniu ikon w górnym, lewym rogu. Z drugiej strony taki układ pozostawia duże i puste pole na wyświetlaczu. Mocną zaletą Opla Astry K jest funkcjonalność. W tunelu centralnym pojawiają się praktyczne schowki, a podłokietnik ma głęboką i pojemną skrytkę.

Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Autor: Kuba Brzeziński

Opal Astra jest modelem przestronnym. W jego kabinie bez problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Poza tym do dyspozycji pasażerów pozostaje 370-litrowy bagażnik. Po zajęciu miejsca za kierownicą prowadzący odkryje miękkie i miłe w dotyku materiały wykończeniowe oraz… świetny fotel AGR. Można go idealnie dopasować do każdej sylwetki - a wtedy otacza ciało jak trochę za ciasna kurtka. I choć mam wrażenie, że kierownica Astry 1.2 Turbo jest trochę za duża, a gałka zmiany biegów wręcz monstrualna, obydwa elementy dobrze leżą w dłoniach podczas jazdy. Uwagi? Przekładnia zmiany biegów mogłaby pracować nieco precyzyjniej. Nieco archaicznie wyglądają też klasyczne zegary ukryte w stylowych tubach - zdradzają nieco wiek Astry.

Opel Astra 1.2 Turbo - niemieckie auto i 3-cylindrowy silnik

Na szczycie grilla umieszczone zostało niemieckie logo. Zaraz zanim pracuje jednak… francuski silnik. Opel jednostkę spod maski Astry K nazywa 1.2 Turbo. W tym przypadku motor oferuje 130 koni mechanicznych i współpracuje z manualną skrzynią biegów. Jak pracuje? W dolnym rejestrze obrotów jego chęć do przyspieszania jest raczej mizerna. Jednostka łapie jednak wiatr w żagle już w okolicy 2000 obr./min., a wtedy być może nie rwie do przodu, ale przyspiesza naprawdę optymalnie. Najlepiej osiągi Astry 1.2 Turbo czuć w trasie. Opel uwielbia np. wyprzedzanie.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!
Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Siwka

Maciej Siwka jest adwokatem, partnerem zarządzającym w Kancelarii Achtelik Siwka i Wspólnicy Adwokaci i Radcy Prawni sp. p. z siedzibą w Katowicach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama