REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak RS, przyspiesza do pierwszej setki w 5,5 sekundy, a do tego bardzo dobrze rozumie czym jest… komfort jazdy! Bo choć Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 sprawia wrażenie twardego sportowca, ma bardzo miękkie serce.

Sylwetka trzeciej generacji Superba jest świetnie znana kierowcom. To zestaw prostych i lejących się linii, którzy tworzy design nowoczesnego, ale i eleganckiego liftbacka. Co zmieniło się po liftingu? Tak naprawdę głównie światła przednie i tylne oraz grill (w wersji testowej polakierowany na czarno). Czy zmiany poszły na plus? Bez wątpienia tak. Za ich sprawą Skoda otrzymała nieco groźniejsze spojrzenie. Jeżeli chodzi o model testowy, to stylistycznie przypomina wersję RS np. Octavii. Na sportowy wygląd można się jednak oszukać. Bo choć wersja dostarczona przez Skodę była napędzana topowym benzyniakiem, równie dobrze pod maską może pracować silnik 1.5 TSI.

REKLAMA

Skoda Superb - jej drugie imię to… przestrzeń!

Nadwozie Skody Superb jest długie i szerokie. A to sprawia, że cztery osoby mogą podróżować tym autem w naprawdę komfortowych warunkach. Na tym jednak nie koniec, bo potężna klapa tylna ukrywa jeszcze bardziej potężny bagażnik! Kufer jest foremny i już w ustawieniu standardowym oferuje przestrzeń na poziomie 625 litrów. A to chyba rekord w segmencie D. Niewątpliwym plusem Superba po liftingu jest cała masa schowków. W konsoli pojawia się przestrzeń na telefon (posiada nawet ładowarkę indukcyjną), na tunelu centralnym zarysowane zostały uchwyty na kubki (mieszczą także duży kubek z kawą ze stacji!), a w drzwiach pojawiają się spore kieszenie na drobiazgi.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Przestrzeń to jedno. Funkcjonalność drugie. Jakie jeszcze zalety ma kabina nowej Skody Superb? Bardzo spodobało mi się wyśmienite wygłuszenie. O tym, że samochód jedzie dość szybko, pasażerowie mogą się przekonać głównie za sprawą momentalnie zmieniających się obrazków za szybami. Nie ma żadnych mocnych szumów czy hałasów. Poza tym Superb to teraz synonim jakości. Konsola jest precyzyjnie złożona i w dużej mierze miękka. A fotel… ten był wyśmienity. Po pierwsze został obity miłą w dotyku alkantarą. Po drugie po pełnym ustawieniu sprawia wrażenie, jakby został uszyty na miarę. Po trzecie dobrze komponuje się ze spłaszczoną u dołu, sportową kierownicą.

Zobacz również: Test: Skoda Superb Combi Sportline 2.0 TDI DSG 190 KM

Nowa Skoda Superb. Czego w niej brakuje?

REKLAMA

Niestety od kwestii jakości w Skodzie Superb Sportline są pewne odstępstwa. Przykład? Szyberdach wyraźnie trzeszczał podczas pokonywania nierówności. A to w segmencie D znacząca wada! Na tym problemy z oknem dachowym jednak nie kończą się. Gdy patrzy się na nie z zewnątrz, wydaje się duże i szerokie. Od strony wnętrza otwór w dachu przypomina klasyczny szyberdach, a nie dach panoramiczny. Poza tym Skoda zapomniała np. o elektrycznie zasuwanej rolecie. Czego jeszcze brakuje w Superbie? Osobiście zaskoczył mnie fakt, że w aucie nie ma np. kamery 360 stopni. I nie mam jej nie tylko na liście wyposażenia modelu testowego, ale też nie znajdziecie jej w cenniku!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Choć testowa Skoda Superb była skonfigurowana w wersji Sportline i z topową jednostką napędową, na próżno szukać w tym aucie przesadniej sztywności zawieszenia. Czeski liftback stawia raczej na komfort. Bardzo miękko, ale też i sprężyście resoruje nierówności. Skutek? Auto prowadzi się z dużą łatwością i intuicyjnie. Co w sytuacji, w której kierowca Superba postanowi skorzystać z możliwości silnika? To też nie jest problem. Skoda nie boi się szybko pokonywanych zakrętów. Trakcję gwarantuje zawieszenie i czteronapęd, a poczucie pewności daje precyzyjny (aczkolwiek za mało komunikatywny) układ kierowniczy.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - szybki, naprawdę szybki!

Skoda Super Sportline to bez wątpienia rzucająca się w oczy stylizacja, przepastne i dobrze wykonane wnętrze oraz komfortowy układ resorujący. I choć ciepłych słów pod adresem czeskiego auta już nie brakuje, nie przeszedłem jeszcze do największej jego zalety. A ta dotyczy… układu napędowego. Pod maską testowego Superba pracował silnik 2.0 TSI. Występował w topowej odmianie, miał 272 konie mocy, a do tego współpracował z elektronicznie sterowanym czteronapędem i 7-biegową skrzynią DSG. Sprint do pierwszej setki? Ten trwa zaledwie 5,5 sekundy - i to chyba jest najlepszą rekomendacją dla tego auta!

Zobacz również: Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki

Bardzo ważne dla układu napędowego Skody Superb Sportline 2.0 TSI są jeszcze dwa aspekty. Napęd na cztery koła sprawia, że każdy z 272 koni jest akuratny. W tym aucie nawet podczas dynamicznego startu ciężko zerwać trakcję. Poza tym jednostka bardzo dobrze pasuje do skrzyni DSG. Choć dwusprzęgłowy automat z Niemiec sparowany z mniejszymi motorami potrafi poszarpywać, tu pracuje gładko. Oszczędność? Na tą lepiej nie liczyć… Mocny benzyniak musi mieć swój apetyt. Szczególnie w sytuacji, w której kierowca odkryje magię dynamicznego startu i elastyczności w trasie. Skutek? Poza miastem da się osiągnąć spalanie rzędu 9 litrów. W mieście lepiej przygotować się na 11 litrów.

Test: Skoda Superb Sportline - podsumowanie:

Wiecie czemu pierwsza generacja Superba odniosła sukces? Bo był to tańszy i bardziej przestronny Passat. Dziś choć Skoda nadal oferuje więcej miejsca od niemieckiego rywala, zdążyła zakopać cenową przepaść. Przykład? Testowe auto zostało wycenione na - uwaga! - 221 300 złotych. Lista opcji składa się z dodatków wartych w sumie… 47 950 złotych. Różnica w stosunku do Volkswagena? Maksymalnie kilka tysięcy złotych. Czy wyższa cena sprawia, że Superb stracił zainteresowanie rynku? Wręcz przeciwnie. To auto jeszcze nigdy nie było takie popularne. A co to oznacza? Że cena przestała czynić cuda. W XXI wieku dużo lepszą metodą jest postawienie na jakość - i Czesi w porę to zrozumieli.

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!

Kuba Brzeziński

Jak zatem podsumować Skodę Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4? Tak skonfigurowany liftback jest naprawdę szybki. W żadnym razie nie jest jednak sportowy! To komfortowy krążownik, w którym kierowca ma delektować się kolejnymi kilometrami trasy - czy to podczas dalekich wyjazdów, czy codziennego dojeżdżania do pracy. Co ze sportową stylizacją? To głównie sposób na karmienie odrobiny próżności u właściciela. I w tej historii wszystko byłoby naprawdę piękne, gdyby nie… cena. Tak, Superb jest wart tych 220 tysięcy - co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Niestety to nadal dość wysoka kwota.

Zobacz również: Oznaczenia skrzyni DSG - jak odnaleźć się w kodach?

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 272 KM (przy 5600 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 2000 - 5400 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 66 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4869 mm
  • Szerokość: 1864 mm
  • Wysokość: 1503 mm
  • Rozstaw osi: 2836 mm
  • Pojemność bagażnika: 625/1760 litrów
  • Cena: od 101 700 złotych

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 221 300 zł
  • Obręcze kół ze stopów lekkich 19 cali
  • Progresywny układ kierowniczy
  • Podgrzewana przednia szyba
  • VIRTUAL COCKPIT - cyfrowy zestaw wskaźników
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 210 km/h
  • Kamera cofania
  • LANE i SIDE ASSIST
  • REAR TRAFFIC ALERT
  • TRAFFIC JAM ASSIST
  • EMERGENCY ASSIST
  • Bluetooth Premium
  • System nawigacji COLUMBUS 9,2'' z mapą Europy
  • Elektrycznie sterowane okno dachowe
  • Niezależny system ogrzewania ze zdalnym sterowaniem
  • PARK ASSIST system wspomagania parkowania
  • SOUND SYSTEM CANTON (12 głośników, moc 610 W)
  • CLIMATRONIC - automatyczna klimatyzacja trójstrefowa z regulacją elektroniczną
  • Elektrycznie sterowane przednie fotele sportowe z regulacją długości siedziska
  • Sportowa skórzana podgrzewana wielofunkcyjna kierownica dla DSG
  • Wycieraczka tylnej szyby AERO
  • Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika
  • Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z DRIVING MODE SELECT
  • KESSY FULL bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem (z funkcją SAFE)

Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 272 KM 4x4 - nie idealny, ale… bardzo dobry!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA