REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma nieco zdenerwowane spojrzenie i jest… czerwona! Corsa 1.2 Turbo GS Line choć nawiązuje do sportowych tradycji marki, oferuje tylko 100 koni mocy. Tylko czy to właściwie za mało w hatchbacku segmentu B? Niemcy udowodnili, że nie. I nie tylko to udowodnili.

Być może nadwozie nowej Corsy nie jest przesadnie wyraziste, mimo wszystko rzuca się w oczy i okazuje się po prostu ładne. W przeciwieństwie do poprzednika mały Opel odrzucił toporność kształtów i postawił na przymrużone oczy z przodu, krótkie drzwi tylne i zgrabny tył. I choć bazowe felgi 16-calowe nie mają porywającego wzoru, wersje GS Line można zostawić z innym, ciekawym dodatkiem. Mowa o czarnym wykończeniu dachu. Pakiet „Czarny dach” wymaga co prawda dopłaty wynoszącej 2100 złotych, mimo wszystko świetnie dopełnia czerwoną barwę metaliczną i nadaje małemu hatchbackowi charakteru.

REKLAMA

Test: Corsa GS Line - fotele warte milion!

Choć podczas testu miałem do czynienia z wariantem GS Line, linia nadwozia nie przejawiała tak właściwie mocno sportowego charakteru. Coś innego można jednak powiedzieć o kabinie pasażerskiej. Pierwszym jej punktem są fotele przednie. Mają czerwony pasek idący przez sam środek siedziska - przypominający trochę suwak, a do tego są sportowe. Można je ustawić naprawdę nisko, a do tego dobrze trzymają ciała nawet szczuplejszych pasażerów w zakręcie. Siedziska są stosunkowo twarde. Czy to oznacza, że podczas dalszych wyjazdów będzie bolał kręgosłup? Nic z tych rzeczy!

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Jakość wykończenia jest naprawdę dobra. A przez to ta kabina aż… nie pasuje do Corsy! W przeciwieństwie do poprzedników plastiki nie trzeszczą i choć są twarde, okazują się przyjemne w dotyku. Poza tym bardzo spodobały mi się spartańsko proste zegary - są czytelne i mają przejrzysty komputer pokładowy. Na plus zapisuję też ekran systemu multimedialnego - tak, jest nieco powolny, z drugiej strony ma niespotykaną w segmencie B wielkość. Co z ilością przestrzeni? W tej kwestii Corsa wypada przeciętnie - identycznie jak np. bratni Peugeot 208. Z tyłu odnajdą się raczej niżsi pasażerowie, podczas gdy bagażnik mieści zaledwie 309 litrów.

Zobacz również: Opel Corsa GSi powraca! No może prawie...

Opel Corsa GS Line - tylko czy aż 100 koni?

Jednostka napędowa bez wątpienia jest jedną z mocniejszych stron nowego Opla Corsy. Czemu? Powody są trzy. Po pierwsze zaskakuje dynamiką! Choć benzyniak ma 100 koni mechanicznych, przyspiesza naprawdę wyśmienicie. Sprint do pierwszej setki trwa 9,9 sekundy - podczas jazdy kierowca odnosi jednak wrażenie, że czas jest krótszy. A wszystko w dużej mierze za sprawą momentu obrotowego wynoszącego 205 Nm. I choć wartość jest dość wysoka, a do tego dostępna już przy 1750 obr./min., siła jest rozwijana harmonijnie i równomiernie. W efekcie nie ma żadnych szarpnięć czy problemów z utrzymaniem trakcji przednich kół.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Druga z zalet dotyczy kultury pracy. Silnik Opla ma tylko 3 cylindry. Z drugiej strony poza charakterystycznym gangiem pojawiającym się na wysokich obrotach, ciężko rozpoznać nieparzystą ilość tłoków. Nie ma żadnych wibracji na biegu jałowym czy w czasie przyspieszania. Motor PSA to majstersztyk! Trzeci plus Opla Corsy 1.2 Turbo odnosi się do spalania. 3-cylindrowy benzyniak potrafi jeździć na kropelce. Podczas jazdy testowej osiągnąłem wynik w cyklu mieszanym wynoszący 6,4 litra - taką wartość wskazywał komputer. Po przeliczeniu ilości pokonanych kilometrów i spalonego paliwa, wskazanie było - co dość ciekawe! - jeszcze niższe.

Corsa 1.2 Turbo - czy ten silnik można odpalić?

Zastrzeżenia dotyczące układu napędowego 1.2 Turbo? Na początek będę się czepiał nieco skrzyni biegów. Tak, przekładnia ma 6 biegów - to świetnie zwłaszcza poza miastem. Niestety w tym samym czasie ma naprawdę długi skok (zupełnie jak w starych Astrach), a do tego momentami brakuje jej precyzji - szczególnie podczas redukcji. Poza tym zastrzeżenia mam do sterowania. Czasami do odpalenia silnika wystarczy delikatne muśnięcie przycisku Start/Stop, czasami trzeba go jednak wdusić i trzymać dopóki system nie postanowi zareagować. Właśnie dlatego, gdy próbowałem odpalić Corsę po odebraniu jej do testów, myślałem że się zepsuła…

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Opel Corsa GS Line otrzymuje bez dopłaty zawieszenie o sportowej charakterystyce. Nie wiem czy jest obniżone, nie do końca jestem w stanie powiedzieć jakie konkretnie zmiany zostały w nim wykonane. Jedno wiem na sto procent - skok amortyzatorów został dość mocno zredukowany. Corsa jest sztywna i raczej nie ma mowy o komfortowym wybieraniu nierówności. Z drugiej strony zawieszenie nie pracuje nadmiernie hałaśliwie, a do tego daje inny skutek - sprawia, że Opel dobrze trzyma się nawierzchni. Uwagi? Układ kierowniczy jest zbyt mocno wspomagany. Tak, to domena segmentu B - w końcu samochody te mają umożliwiać sprawne manewrowanie w ciasnych uliczkach, a nie odnajdować się na torach wyścigowych.

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line, Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM, Opel Corsa GS Line

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!

Kuba Brzeziński

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - podsumowanie:

Testowa Corsa 1.2 Turbo GS Line z pewnością nie jest najtańsza, najszybsza i najpiękniejsza. Mimo wszystko mi ten samochód naprawdę się spodobał! Lubię w nim usztywnione zawieszenie, cudowny fotel i naprawdę bezrefleksyjne prowadzenie. Świetny był też duży ekran systemu nawigacyjnego, a dopracowany, francuski silnik był czymś na kształt kandyzowanej wisienki na torcie. 3-cylindrowiec nie ma żadnych przypadłości charakterystycznych dla tego typu konstrukcji, a do tego okazał się więcej niż dynamiczny i drakońsko oszczędny. A to chyba wszystko, czego potrzeba do sprawnej jazdy w mieście.

Zobacz również: Używany Opel Corsa D - dobra passa trwa dalej

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 194 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litrów
  • Długość: 4060 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1433 mm
  • Rozstaw osi: 2538 mm
  • Pojemność bagażnika: 309/1015 litrów
  • Cena: od 49 990 złotych

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - cena i wyposażenie:

  • Cena: 83 050 zł
  • 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 4-ramienne
  • Sportowe zawieszenie
  • System Multimedia z 7-calowym ekranem dotykowym, łączami Bluetooth i USB oraz funkcją projekcji interfejsu smartfona
  • Sportowe zderzaki
  • Sportowe fotele
  • Czarna podsufitka i aluminiowe nakładki pedałów
  • Reflektory, światła przeciwmgielne i tylne w technologii LED
  • Układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • Układ automatycznego hamowania przy niskich prędkościach z funkcją wykrywania pieszych
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy
  • Układ utrzymania na pasie ruchu
  • Tempomat z funkcją ogranicznika prędkości
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie, jednostrefowa
  • System Multimedia Navi Pro
  • Ładowarka indukcyjna telefonu
  • Panoramiczna kamera cofania 180 stopni
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Pakiet wizualny „Czarny dach”

Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Test: Opel Corsa 1.2 Turbo 100 KM GS Line - polubisz ją, ale nie za sportowy charakter!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA