REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest pomarańczowa, uśmiechnięta i hybrydowa. Nadwozie C-HR-a było inspirowane kształtem diamentu. Czy jednak samo auto jest diamentem rynku motoryzacyjnego? To mieliśmy ostatnio okazję sprawdzić. Oto test 184-konnej wersji 2.0 Hybrid Dynamic Force.

Projektanci podczas tworzenia nadwozia Toyoty C-HR ponoć inspirowali się kształtem diamentu. Stąd duża ilość załamań zarówno w przedniej, jak i tylnej części oraz na linii bocznej. Crossoverowi z Japonii jednego nie da się odmówić. Wygląda naprawdę oryginalnie. Z tym swoim uśmiechem z przodu i przydymionymi lampami oraz efektownym połączeniem pomarańczowego koloru i czerni rzuca się w oczy i raczej nie będzie anonimowy w ruchu miejskim. A do tego jest muskularny i wygląda na dużo większego niż jest w rzeczywistości. Czy mi to auto się podoba? Nie do końca jestem przekonany do japońskich zabiegów stylistycznych. Wyniki sprzedaży pokazują jednak, że mój pogląd na design C-HR-a pozostaje w mniejszości.

REKLAMA

Toyota C-HR: ergonomia i funkcjonalność

O kabinie pasażerskiej C-HR-a można powiedzieć chyba tylko tyle, że przedstawia koncepcję charakterystyczną dla japońskiej marki. Standardowo dla Toyoty przyciski na konsoli są czytelne i duże - przez to łatwo w nie trafić palcem nawet podczas jazdy po polnej drodze. Do tego zegary stanowią połączenie kolorowego ekranu o niewielkiej ilości pikseli z klasycznymi zegarami, a monitor systemu pokładowego działa sprawnie, choć niedługo po rozruchu nieco powolnie. Bardzo fajne jest to, że kierownica ma optymalny rozmiar i dobrze leży w dłoniach, gałka zmiany biegów jest masywna i wygląda jakby została wykonana z aluminium, na boczkach drzwi pojawia się materiał o fakturze 3D, konsola jest zwrócona w stronę kierowcy, a fotele można idealnie dopasować do ciała i są wygodne. Prowadzący czuje się dosłownie otoczony przez auto.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange, Toyota C-HR 2.0 Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, 2.0 Hybrid Dynamic Force, Toyota C-HR

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Kuba Brzeziński

Testowa Toyota C-HR została wyposażona w opcjonalny system nagłośnieni markowany logo JBL. Za 8-kanałowy wzmacniacz o mocy 800 W oraz 9 głośników należy dopłacić 4 900 złotych. I system jest wart… każdej złotówki z tej kwoty! Po tygodniu jazd C-HR-em na tyle przyzwyczaiłem się do dobrej jakości dźwięku, że w kolejnym aucie testowym miałem wrażenie iż odbiornik radiowy zepsuł się. Wady? Podstawowa w przypadku crossovera Toyoty dotyczy ilości przestrzeni. Gdy w pierwszy rzędzie zasiądą dwie wysokie osoby, z tyłu nie pozostanie przesadna ilość miejsca na nogi. Poza tym bagażnik oferuje 358 litrów pojemności. A taki wynik sprawia, że C-HR sprawdzi się maksymalnie w rodzinie 2+2 przy głównie miejskiej eksploatacji.

Zobacz również: Top 10: Nowoczesne silniki muszą być awaryjne? No właśnie nie!

C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force - wtrysk pośredni i bezpośredni

REKLAMA

Pod maską poliftingowej Toyoty C-HR pracował silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force. To układ napędowy nowej generacji, który zadebiutował w Europie pod maską Corolli. Co można o nim powiedzieć? W charakterze wprowadzenia najlepiej przytoczyć kilka najważniejszych faktów z oficjalnej specyfikacji. 2-litrowy benzyniak pracuje w cyklu Atkinsona, a do tego ma zredukowane siły tarcia wewnętrznego oraz rekordową wydajność cieplną na poziomie 41 proc. Co więcej, korzysta z układu D-4S - w ten sposób wtryskuje paliwo pośrednio i bezpośrednio. Jeżeli chodzi o agregat elektryczny, ten ma aż 109 koni mocy, może napędzać samodzielnie auto nawet do 120 km/h oraz współpracuje z akumulatorem niklowo-wodorkowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co Hybrid Dynamic Force oznacza w praktyce dla Toyoty C-HR? Niezwykle sprawny napęd! Crossover o łącznej mocy na poziomie 184 koni mechanicznych przyspiesza do pierwszej setki w 8,2 sekundy. To gwarantuje wystarczającą dynamikę. Poza tym układ napędowy jest elastyczny, w trasie dość szybko zbiera moc konieczną np. w czasie wyprzedzania, a do tego może być naprawdę oszczędny. Oficjalna specyfikacja Toyoty mówiła o tym, że samochód spali w cyklu mieszanym 5,3 litra benzyny. Ile C-HR zużył paliwa w teście? Dokładnie tyle samo. Wynik 5,3 litra wskazywał zarówno komputer pokładowy, jak i wyliczenie oparte o ilość zatankowanej benzyny i pokonanych kilometrów. To jeden z niewielu modeli, które nie koloryzują spalania.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange, Toyota C-HR 2.0 Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, 2.0 Hybrid Dynamic Force, Toyota C-HR

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Kuba Brzeziński

2.0 Hybrid Dynamic Force - intuicyjne sterowanie eko-silnika

Wady japońskiej hybrydy? Pierwsze zastrzeżenie dotyczy przekładni e-CVT. Tak, pracuje ona niezwykle gładko w mieście i sprawia, że hybryda zmienia tryby jazdy bez żadnych szarpnięć. Niestety mechanizm ma np. tendencję do przetrzymywania silnika benzynowego na wysokich obrotach podczas przyspieszania. A to jest denerwujące. Po drugie jazda hybrydą może męczyć, ale… tylko przez pierwszych kilka minut jazdy. Wystarczy że kierowca zacznie obserwować sposób pracy układu spalinowo-elektrycznego na ekranie komputera pokładowego, a dość szybko zrozumie zasadę działania eko-silnika. Wtedy hybrydowe nawyki same wejdą w krew, a np. puszczenie gazu zamiast hamowania stanie się intuicyjne.

Zobacz również: Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - Japończycy szykują nowy model!

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force dysponuje mocą 184 koni mechanicznych. To niemało. Mimo wszystko crossover nie ma sportowych ambicji. Inżynierowie opracowujący C-HR-a nie chcieli żeby jego kierowca ciasno pokonywał szybkie zakręty i widać to chociażby po zbyt mocno wspomaganym układzie kierowniczym. Z drugiej strony C-HR idzie w stronę bezpieczeństwa. Bardzo pewnie zachowuje się na drodze - jest stabilny i na nierównościach, i w koleinach. A wszystko zawdzięcza w dużej mierze platformie podłogowej GA-C i charakterystycznemu dla niej sztywnemu zawieszeniu oraz nisko położonemu środkowi ciężkości.

Toyota C-HR: komfort, czyli jazda w ciszy!

Podczas jazdy Toyota C-HR Selection Orange kierowca powinien zwrócić uwagę na jeszcze dwa aspekty. Po pierwsze w kabinie pasażerskiej jest naprawdę cicho. Japończycy podczas liftingu zastosowali dodatkowe wygłuszenia i przeprojektowali zawieszenie. W efekcie resorowanie nie stuka nawet podczas jazdy po większych nierównościach (głośniej pracowało nawet w RAV4!) i do uszu pasażerów nie dociera zbyt duża ilość hałasów ze świata zewnętrznego. Po drugie choć testowa Toyota C-HR posiadała pełen pakiet systemów bezpieczeństwa, pracowały one z rozsądnym marginesem tolerancji. To oznacza, że komputer nie ostrzegał mnie przed kolizją i nie hamował za każdym razem, gdy ktoś przede mną skręcał, a ja chciałem jechać prosto.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange, Toyota C-HR 2.0 Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, 2.0 Hybrid Dynamic Force, Toyota C-HR

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Kuba Brzeziński

Ile kosztuje Toyota C-HR? Model bazowy napędzany 1.2-litrowym, doładowanym benzyniakiem zostanie wyceniony na 94 900 złotych. Wersja Selection Orange w połączeniu z mocniejszą hybrydą sprawia jednak, że cena crossovera rośnie do blisko 153 tysięcy złotych. To bez wątpienia niemało! Toyota nie stanowi okazji, ale czy jest droga? Tak właściwie to nie do końca. C-HR mocno nie wyrywa się z rynkowych realiów. Dla porównania topowa Kia Niro zostanie wyceniona na niespełna 136 tysięcy złotych. Za tą kwotę ma jednak niższą moc, gorsze osiągi i serię brakujących elementów wyposażenia.

Zobacz również: Top 10: Jak jeździć hybrydą? Dzięki tym wskazówkom twoje auto spali mniej!

Test: Toyota C-HR 2.0 HDF - podsumowanie:

Raczej nigdy nie byłem fanem diamentowej stylizacji Toyoty C-HR. I lifting tego akurat nie zmieni. Nie zmieni też faktu, że crossover ma trochę za mały bagażnik. Z drugiej strony, gdy siedziałem za kierownicą tego auta, karoseria ani kufer mi nie przeszkadzały. Tym samym mogłem się skupić na wyśmienitej hybrydzie, dobrych właściwościach jezdnych i porządnym audio. Poza tym odkryłem, że tym autem jeździ się po prostu dobrze. Jest intuicyjne i relaksujące, a do tego nie chce się nim pędzić. W efekcie może być idealnym towarzyszem ekologicznych i oszczędnych podróży po mieście.

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM e-CVT - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna + motor elektryczny
  • Pojemność silnika: 1987 cm3
  • Maksymalna moc: 184 KM (benz. - 152 KM, el. - 109 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: benz. - 190 Nm (przy 4400 - 5200 obr./min.), el. - 202 Nm
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,2 s.
  • Skrzynia biegów: przekładnia planetarna e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 35 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,3 litra
  • Długość: 4395 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Wysokość: 1555 mm
  • Rozstaw osi: 2640 mm
  • Pojemność bagażnika: 358 litrów
  • Cena: od 94 900 złotych

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - cena i wyposażenie:

  • Cena: 152 795 zł
  • Tempomat adaptacyjny
  • Światła główne w technologii LED
  • Kamera cofania
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym, 8-calowym ekranem dotykowym
  • Interfejs Android Auto, interfejs Apple CarPlay
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu
  • Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa) z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe
  • 18-calowe felgi aluminiowe czarne matowe z oponami 225/50 R18
  • Lakier w kolorze Hot Orange
  • Tapicerka skórzana z perforacją
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją hamowania
  • Automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich
  • Inteligentny system automatycznego parkowania
  • Nawigacja satelitarna
  • Premium Audio JBL

Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Bida
    2021-11-21 04:27:17
    Ja chce taką toyota c hr
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

REKLAMA

Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

REKLAMA

Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

REKLAMA