reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Choć testowa Dacia Sandero była modelem prawie topowym, kosztuje nieco ponad 55 tysięcy złotych. A to w segmencie B prawdziwe grosze! Tylko czy tanio w tym przypadku nie oznacza trochę za drogo?

Oddzielnym tematem w przypadku Sandero jest technologia. Renault chciało żeby to auto było tanie, a to oznacza że nawet nowoczesne rozwiązania nie są tak nowoczesne. Przykład? Ekran dotykowy szybko reagował na muśnięcie palcem, ale oferuje obraz naprawdę słabej jakości - kamera cofania nocą przypomina raczej jasną plamę na czarnym tle. Automatyczna klimatyzacja znana m.in. z poprzedniej generacji Clio bez większej logiki zmieniała natężenie powietrza wtłaczanego do kabiny pasażerskiej. Przestrzeń? Sandero ma sporej wielkości bagażnik - oferuje 320 litrów i dość mało miejsca na tylnej kanapie - wsiądą tam głównie dzieci.

Dacia Sandero Stepway TCe 100

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Autor: Kuba Brzeziński

Dacia Sandero Stepway TCe 100 - nowy silnik, ale czy dobry?

Pod maską testowej Dacii Sandero Stepway TCe 100 pracuje nowy silnik Renault. Litrowa konstrukcja ma 3 cylindry i 12 zaworów, a do tego oferuje 100 koni mocy i 160 Nm momentu obrotowego. Zalety? Motor okazuje się wystarczająco dynamiczny i w mieście, i trasie. Dobrze radzi sobie z masą miejskiego niby-crossovera i ma dość przyzwoite spalanie. W cyklu mieszanym to wynosiło 7,1 litra paliwa. Kolejna zaleta dotyczy technologii. Francuzi podczas konstruowania silnika wykorzystali wtrysk wielopunktowy. A to oznacza mniej więcej tyle, że Sandero świetnie nadaje się np. do przerobienia na zasilanie tanim gazem.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Jak wspominałem już wcześniej, gałka zmiany biegów jest nienaturalnie długa. Z drugiej strony sama skrzynia pracuje w miarę precyzyjnie. Jakie wady ma Sandero TCe 100? Przy rozruchu motor pracuje niezwykle kulturalnie. Brzmi prawie jak 4-cylindrowiec. Te wrażenia utrzymują się jednak wyłącznie na wolnych obrotach, bo później zaczyna się gang charakterystyczny dla konstrukcji posiadających o jeden cylinder mniej. Poza tym francuski benzyniak po rozgrzaniu potrafi nieco poszarpać podczas postoju na światłach, a do tego w czasie testu miał np. tendencję do falowania obrotami.

Dacia Sandero Stepway - zawieszenie jest miękkie i cicho pracuje

Prowadzenie testowej Dacii Sandero Stepway przypomina nieco jazdę starymi samochodami Renault. To oznacza mniej więcej tyle, że zawieszenie jest miękkie, ale sprężyste, a układ kierowniczy choć wspomagany, pracuje z wyraźnym oporem. Czy Dacia prowadzi się precyzyjnie? Raczej nie. Samochód ma np. tendencję do odbijania kołem kierownicy po najechaniu na przeszkodę. Jeżeli chodzi o resorowanie, to ma dwie spore zalety. Po pierwsze naprawdę dobrze tłumi nierówności na drogach niskiej jakości. Po drugie pracuje ciszej niż np. w Volkswagenie Polo czy Seacie Ibiza. A to już dobre osiągnięcie.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?
Test: Dacia Sandero Stepway TCe 100 - czy tanie auto może być za drogie?

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Warchoł

Prawnik, ekspert w dziedzinie postępowania egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama