Kategorie

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Samochody miejskie już dawno przestały skupiać się głównie na praktyczności. Przykład? Idealnym jest nowy Nissan Micra Tekna DIG-T 117. Japoński model jest ładny, dynamiczny i nieźle się prowadzi. Lista zalet stanowi jednak dopiero połowę historii tego auta…

Piąta generacja Nissana Micry w niczym nie przypomina swoich protoplastów. Pierwsze dwie odmiany były pozbawione stylistycznej wyrazistości, podczas gdy dwie kolejne stawiały na dość dziwaczną formę. W tym przypadku Japończycy odrobili wszystkie lekcje! W efekcie udało im się stworzyć hatchbacka segmentu B, który jest ładny i rzuca się w oczy. Micra Tekna ma nadwozie inspirowane kształtem klina, przez co prezentuje się agresywnie i sportowo. A na tym jeszcze nie koniec, bo egzemplarz testowy korzystał z połączenia czarnego metalicznego lakieru z pomarańczowymi dodatkami i 17-calowymi felgami aluminiowymi. Czy czegoś więcej potrzeba?

Zobacz również: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT - awangardowy, ale nie brzydki!

Sportowy charakter Nissana Micry przenosi się też do kabiny pasażerskiej. Konsola składa się z zestawienia ostrych linii, które nadają hatchbackowi nowoczesnego i dynamicznego charakteru, a do tego kierownica ma małą średnicę i jest spłaszczona u dołu. Nowoczesny design w połączeniu z pomarańczowymi akcentami (za które na marginesie trzeba dopłacić 1250 złotych i które są identyczne jak te, zastosowane w nowym Renault Capturze), sprawia że prowadzący może się naprawdę dobrze poczuć w tym aucie. Tym bardziej że ma do dyspozycji np. niezwykle ładne boczne wloty powietrza lakierowane na srebrno czy oferującą wysoką jakość obrazu kamerę 360 stopni.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Nissan Micra Tekna - osłony zbyt duże, a fotel płaski…

Wady? Nissan Micra Tekna DIG-T 117 ma zaskakująco płaski fotel. Zdecydowanie brakuje mu profilowanego siedziska. Na tylnej kanapie mogłoby być więcej miejsca na nogi, podczas gdy słupek A jest gruby i skutecznie ogranicza kierowcy widoczność. Poza tym osłony przeciwsłoneczne są olbrzymie i po rozłożeniu zasłaniają pół przedniej szyby, lampka nad głową kierowcy przypomina tą znaną z Malucha, a spora część plastików użytych do wykończenia jest naprawdę twarda. Niskiej jakości materiał pojawia się m.in. na drzwiach i tunelu centralnym. Nieprzyjemna w dotyku jest też klapa schowka na rękawiczki.

Nissan technologicznie mocno wpisuje się we współczesne trendy. Nie ma się zatem co dziwić, że pod maską hatchbacka pojawia się 3-cylindrowy silnik benzynowy. Litr pojemności, bezpośredni wtrysk i doładowanie sprawiają, że jednostka jest w stanie zaoferować aż 117 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Ma wartość na poziomie 180 Nm i jest osiągany już przy 1750 obr./min. To z jednej strony dar, a z drugiej przekleństwo. Dar, bo Micra bardzo chętnie wyrywa do przodu. Przekleństwo, bo po wciśnięciu pedału gazu najpierw nie dzieje się nic, a później pojawia się eksplozja mocy, której towarzyszy całkiem rasowy gang silnika.

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Nissan Micra DIG-T 117 - dynamiczny, ale i oszczędny!

Litrowy Nissan Micra DIG-T 117 posiada dynamiczny silnik, który w tym nadwoziu przyspiesza więcej niż chętnie. Sprint do pierwszej setki trwa według specyfikacji producenta 9,9 sekundy - i za kierownicą ciężko uwierzyć, że aż tyle czasu! Dodatkowo benzyniak jest względnie oszczędny. Średnie spalanie w teście wyniosło 6,8 litra benzyny - przy czym hatchback dość dużo poruszał się w mieście. W trasie spokojnie powinien zejść do nieco ponad 5 litrów. Wady? Japońsko-francuski zespół (bo motor DIG-T powstał we współpracy z Renault) powinien dopracować nieco kwestię wibracji. Te nie pojawiają się nagminnie. Mimo wszystko motor poszarpuje czasami dość mocno podczas postoju na czerwonym świetle.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Nadwozie, wnętrze, silnik, a także… zawieszenie jasno pokazują, że w gamie Nissana już dawno odeszły czasy, w których propozycja w segmencie B jest nijaka. Micra okazuje się wyrazista i dynamiczna, a do tego prowadzi się naprawdę dobrze. Tak, momentami jest nieco zbyt twarda. Z drugiej strony sztywność w połączeniu z klinowatym nadwoziem sprawia np. że jest dużo bardziej od swoich rywali odporna na efekt podmuchów bocznego wiatru. A do tego lubi ciasne zakręty i daje poczucie pewnego zachowania na drodze. Nissan Micra Tekna DIG-T 117 mógłby mieć jedynie nieco mocniej dociążony przód. Podczas ruszania ze skręconymi kołami potrafi delikatnie i na sekundę zerwać trakcje.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - podsumowanie:

Design bez wątpienia stanowi jedną z ważniejszych zalet Nissana Micry Tekna DIG-T 117. Hatchback ma sportowe nadwozie i gustownie zaprojektowane wnętrze. A to środowisko, w którym bez dwóch zdań odnajdą się współcześni kierowcy. Wady? Główne słabości Micry dotyczą kwestii jakości. Ta mogłaby być nieco lepsza zwłaszcza w kabinie pasażerskiej. Z drugiej strony Nissan nie jest przesadnie drogi. W wersji testowej kosztuje niespełna 77 tysięcy złotych. I za tą kwotę - co warto mocno podkreślić - ma 117-konny silnik, dobre wyposażenie i… 5-letnią gwarancję producenta (ograniczoną przebiegiem na poziomie 100 000 km).

Tak ukształtowany stosunek wartości do ceny sprawia, że kandydatura Micry Tekna DIG-T 1176 jest w segmencie B więcej niż atrakcyjna. Szczególnie jeżeli na tapecie obok Nissana pojawi się nie tyle bratnie Renault Clio, co warta nawet kilkanaście tysięcy złotych więcej konkurencja z Grupy Volkswagena. Wniosek? Nissan raczej nie będzie miał powodów do narzekania na brak zamówień.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 117 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm (przy 1750 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 195 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 41 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litra
  • Długość: 3999 mm
  • Szerokość: 1743 mm
  • Wysokość: 1439 mm
  • Rozstaw osi: 2525 mm
  • Pojemność bagażnika: 300/1004 litry
  • Cena: od 54 040 złotych

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 76 581 zł
  • System nagłośnienia Bose Personal
  • Sound Stage Control
  • Automatyczny hamulec awaryjny  z funkcją wykrywania pieszych
  • Adaptacyjne światła drogowe
  • Inteligentny system ostrzegania i  interwencji przy niezamierzonej  zmianie pasa ruchu
  • Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
  • Czujnik deszczu
  • System kamer 360°
  • Przednie światła FULL LED
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Automatyczna klimatyzacja

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.