Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Samochody miejskie już dawno przestały skupiać się głównie na praktyczności. Przykład? Idealnym jest nowy Nissan Micra Tekna DIG-T 117. Japoński model jest ładny, dynamiczny i nieźle się prowadzi. Lista zalet stanowi jednak dopiero połowę historii tego auta…

Piąta generacja Nissana Micry w niczym nie przypomina swoich protoplastów. Pierwsze dwie odmiany były pozbawione stylistycznej wyrazistości, podczas gdy dwie kolejne stawiały na dość dziwaczną formę. W tym przypadku Japończycy odrobili wszystkie lekcje! W efekcie udało im się stworzyć hatchbacka segmentu B, który jest ładny i rzuca się w oczy. Micra Tekna ma nadwozie inspirowane kształtem klina, przez co prezentuje się agresywnie i sportowo. A na tym jeszcze nie koniec, bo egzemplarz testowy korzystał z połączenia czarnego metalicznego lakieru z pomarańczowymi dodatkami i 17-calowymi felgami aluminiowymi. Czy czegoś więcej potrzeba?

Zobacz również: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT - awangardowy, ale nie brzydki!

Sportowy charakter Nissana Micry przenosi się też do kabiny pasażerskiej. Konsola składa się z zestawienia ostrych linii, które nadają hatchbackowi nowoczesnego i dynamicznego charakteru, a do tego kierownica ma małą średnicę i jest spłaszczona u dołu. Nowoczesny design w połączeniu z pomarańczowymi akcentami (za które na marginesie trzeba dopłacić 1250 złotych i które są identyczne jak te, zastosowane w nowym Renault Capturze), sprawia że prowadzący może się naprawdę dobrze poczuć w tym aucie. Tym bardziej że ma do dyspozycji np. niezwykle ładne boczne wloty powietrza lakierowane na srebrno czy oferującą wysoką jakość obrazu kamerę 360 stopni.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Nissan Micra Tekna - osłony zbyt duże, a fotel płaski…

Wady? Nissan Micra Tekna DIG-T 117 ma zaskakująco płaski fotel. Zdecydowanie brakuje mu profilowanego siedziska. Na tylnej kanapie mogłoby być więcej miejsca na nogi, podczas gdy słupek A jest gruby i skutecznie ogranicza kierowcy widoczność. Poza tym osłony przeciwsłoneczne są olbrzymie i po rozłożeniu zasłaniają pół przedniej szyby, lampka nad głową kierowcy przypomina tą znaną z Malucha, a spora część plastików użytych do wykończenia jest naprawdę twarda. Niskiej jakości materiał pojawia się m.in. na drzwiach i tunelu centralnym. Nieprzyjemna w dotyku jest też klapa schowka na rękawiczki.

Nissan technologicznie mocno wpisuje się we współczesne trendy. Nie ma się zatem co dziwić, że pod maską hatchbacka pojawia się 3-cylindrowy silnik benzynowy. Litr pojemności, bezpośredni wtrysk i doładowanie sprawiają, że jednostka jest w stanie zaoferować aż 117 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Ma wartość na poziomie 180 Nm i jest osiągany już przy 1750 obr./min. To z jednej strony dar, a z drugiej przekleństwo. Dar, bo Micra bardzo chętnie wyrywa do przodu. Przekleństwo, bo po wciśnięciu pedału gazu najpierw nie dzieje się nic, a później pojawia się eksplozja mocy, której towarzyszy całkiem rasowy gang silnika.

Zobacz również: Test: Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG - spokojniejsza siostra Cupry

Nissan Micra DIG-T 117 - dynamiczny, ale i oszczędny!

Litrowy Nissan Micra DIG-T 117 posiada dynamiczny silnik, który w tym nadwoziu przyspiesza więcej niż chętnie. Sprint do pierwszej setki trwa według specyfikacji producenta 9,9 sekundy - i za kierownicą ciężko uwierzyć, że aż tyle czasu! Dodatkowo benzyniak jest względnie oszczędny. Średnie spalanie w teście wyniosło 6,8 litra benzyny - przy czym hatchback dość dużo poruszał się w mieście. W trasie spokojnie powinien zejść do nieco ponad 5 litrów. Wady? Japońsko-francuski zespół (bo motor DIG-T powstał we współpracy z Renault) powinien dopracować nieco kwestię wibracji. Te nie pojawiają się nagminnie. Mimo wszystko motor poszarpuje czasami dość mocno podczas postoju na czerwonym świetle.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Nadwozie, wnętrze, silnik, a także… zawieszenie jasno pokazują, że w gamie Nissana już dawno odeszły czasy, w których propozycja w segmencie B jest nijaka. Micra okazuje się wyrazista i dynamiczna, a do tego prowadzi się naprawdę dobrze. Tak, momentami jest nieco zbyt twarda. Z drugiej strony sztywność w połączeniu z klinowatym nadwoziem sprawia np. że jest dużo bardziej od swoich rywali odporna na efekt podmuchów bocznego wiatru. A do tego lubi ciasne zakręty i daje poczucie pewnego zachowania na drodze. Nissan Micra Tekna DIG-T 117 mógłby mieć jedynie nieco mocniej dociążony przód. Podczas ruszania ze skręconymi kołami potrafi delikatnie i na sekundę zerwać trakcje.

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - podsumowanie:

Design bez wątpienia stanowi jedną z ważniejszych zalet Nissana Micry Tekna DIG-T 117. Hatchback ma sportowe nadwozie i gustownie zaprojektowane wnętrze. A to środowisko, w którym bez dwóch zdań odnajdą się współcześni kierowcy. Wady? Główne słabości Micry dotyczą kwestii jakości. Ta mogłaby być nieco lepsza zwłaszcza w kabinie pasażerskiej. Z drugiej strony Nissan nie jest przesadnie drogi. W wersji testowej kosztuje niespełna 77 tysięcy złotych. I za tą kwotę - co warto mocno podkreślić - ma 117-konny silnik, dobre wyposażenie i… 5-letnią gwarancję producenta (ograniczoną przebiegiem na poziomie 100 000 km).

Tak ukształtowany stosunek wartości do ceny sprawia, że kandydatura Micry Tekna DIG-T 1176 jest w segmencie B więcej niż atrakcyjna. Szczególnie jeżeli na tapecie obok Nissana pojawi się nie tyle bratnie Renault Clio, co warta nawet kilkanaście tysięcy złotych więcej konkurencja z Grupy Volkswagena. Wniosek? Nissan raczej nie będzie miał powodów do narzekania na brak zamówień.

Nissan Micra Tekna DIG-T 117

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!

Kuba Brzeziński

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 117 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm (przy 1750 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 195 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,9 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 41 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litra
  • Długość: 3999 mm
  • Szerokość: 1743 mm
  • Wysokość: 1439 mm
  • Rozstaw osi: 2525 mm
  • Pojemność bagażnika: 300/1004 litry
  • Cena: od 54 040 złotych

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 76 581 zł
  • System nagłośnienia Bose Personal
  • Sound Stage Control
  • Automatyczny hamulec awaryjny  z funkcją wykrywania pieszych
  • Adaptacyjne światła drogowe
  • Inteligentny system ostrzegania i  interwencji przy niezamierzonej  zmianie pasa ruchu
  • Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
  • Czujnik deszczu
  • System kamer 360°
  • Przednie światła FULL LED
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Automatyczna klimatyzacja

Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Micra Tekna DIG-T 117 - samuraj z… miasta rodem!
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jakie opony do motocykla? Podpowiadamy o czym pamiętać
    Jakie opony do motocykla? To pytanie, przed którym może stanąć wielu motocyklistów na początku sezonu. Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać.
    Problem z samochodem zastępczym. UOKiK reaguje
    Problem z samochodem zastępczym? Miało go wielu Polaków. Teraz kwestię postanowił uregulować UOKiK. Jakie są wnioski i działania?
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. Pomysł Forda i Volvo
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r.? Ford i Volvo chcą wprowadzenia takiej regulacji na terenie UE. Ma dotyczyć aut osobowych i dostawczych.
    Kara za brak licencji wspólnotowej to nawet... 12 tys. zł!
    Kara za brak licencji wspólnotowej? Tak po 21 maja 2022 roku jest realna. Dokument jest wymagany podczas międzynarodowego transportu rzeczy.
    Mandat za jazdę po lesie, czyli jak dostać 500 zł grzywny
    Mandat za jazdę po lesie? Tak, jest możliwy. A do tego jego kwota okazuje się niemała! Kierowca dostanie co najmniej 500 zł.
    Wywóz auta na Ukrainę. Rośnie eksport pojazdów z Polski
    Wywóz auta na Ukrainę, czyli Ukraińcy będący w Polsce chętnie eksportują kupione u nas pojazdy. Ile pojazdów z Ukrainy przyjeżdża nad Wisłę?
    Badanie czystości powietrza? Wykonuje je... van kuriera!
    Badanie czystości powietrza może być realizowane nie tylko przez instytucje. I udowadnia to DPD. Firma wyposażyła swoje auta w specjalne czujniki.
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo?
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo? To pytanie, które w dobie rosnących cen benzyny, oleju napędowego i LPG szczególnie często zadają kierowcy.
    Rowery elektryczne. Ile kosztują, jak działają, jakie dają korzyści?
    Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością na rynku jednośladów. Co powinieneś o nich wiedzieć przed zakupem? Oto nasz poradnik.
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Jaką karę dostanie kierowca?
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Nowe przepisy weszły w życie w roku 2021. W roku 2022 w pełni usankcjonowana została kara. I wynosi...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r. No nie do końca...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r.? To pytanie często zadawane przez internautów. I choć A2 w tym rejonie powstanie, raczej nie do 2023 roku.
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu. Możliwe?
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu, czyli rząd mówi o nowych opcjach mObywatela. Aplikacja w wersji 2.0 może zaskoczyć.
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja w akcji
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja teraz zajmie się ocenieniem skali uszkodzeń i przygotowaniem wartości odszkodowania. I to w Polsce!
    Gdzie jest najwięcej wypadków? Lista powiatów.
    Gdzie jest najwięcej wypadków? To pytanie postanowił zadać sobie GUS. Odpowiadając na nie, przygotował listę najniebezpieczniejszych powiatów.
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022. Czyli o co chodzi w tym dokumencie i jak go zdobyć?
    Bentley Bentayga EWB. Brytyjski SUV z długimi drzwiami
    Bentley Bentayga EWB, czyli auto, które można skonfigurować na 24 miliardy sposobów. Co wiadomo o dłuższej wersji hitowego modelu Bentley`a?
    Eko jazda dieslem. Jak oszczędzać paliwo?
    Eko jazda dieslem: czy różni się od eko jazdy benzyniakiem? O jakich zasadach powinien pamiętać kierowca? O tym opowiemy w naszym materiale.
    Licencja wspólnotowa, brak przewoźników i paraliż w Europie?
    Licencja wspólnotowa brak przewoźników. Pytanie na dziś brzmi: czy nowe przepisy mogą sparaliżować transport w Europie? Mogą. To realne widmo!
    Obowiązkowe naklejki na samochód. Mandat to 500 zł!
    Obowiązkowe naklejki na samochód? 4 maja 2022 roku w Polsce zaczął obowiązywać wzór naklejki dotyczącej strefy zeroemisyjnej.
    P-21 powierzchnia wyłączona. Mandat w roku 2022 będzie wysoki?
    P-21 powierzchnia wyłączona. Mandat w przypadku zignorowania tego znaku będzie wysoki? Zajrzyjmy do nowego taryfikatora.
    Dwucyfrowy kod prawa jazdy. Dwie cyfry to za mało!
    Dwucyfrowy kod prawa jazdy sprawia, że choć kierowcy powinny dotyczyć ograniczenia w prowadzeniu, de facto go nie dotyczą. I zaraz powiemy czemu.
    Serwis poza ASO a gwarancja. Przeglądy tylko w ASO?
    Serwis poza ASO a gwarancja. Czy niekorzystanie z usług autoryzowanych stacji oznacza problem z gwarancją? Już nie. Prezes UOKiK interweniował.
    Ukraińcy w Polsce a ubezpieczenie samochodu i... nie tylko
    Ukraińcy w Polsce a ubezpieczenie samochodu i... nie tylko. Co warto wiedzieć? Oto pięć podstawowych pytań, na które poznaliśmy odpowiedź.
    Oświadczenie sprawcy kolizji polsko-ukraińskie
    Oświadczenie sprawcy kolizji polsko-ukraińskie. W tym materiale zamieszczamy gotowy druk, który może ułatwić kierowcom rozliczenie szkody.
    Linia bezwzględnego zatrzymania P-12. Co oznacza?
    Linia bezwzględnego zatrzymania P-12. Jak się zachować w przypadku jej pojawienia się na drodze? Co powinien o niej wiedzieć kierowca?