Kategorie

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Mercedes A 200 Sedan ma serię dość mocnych zalet. Wygląda jak młodszy brat pięknego CLS-a, prowadzi się jak po sznurku, a do tego robi wrażenie ambientami w kabinie. Czy jednak do gwiazdy na masce pasuje silnik Renault? To właśnie sprawdzałem.

W świecie motoryzacji zazwyczaj jest tak, że sedan zbudowany na bazie hatchbacka jest po prostu… brzydki! Mercedes klasy A Saloon wyłamuje się jednak z tego schematu. Nadwozie auta robi piorunujące wrażenie. A wszystko za sprawą tego, że projektanci poszli w kierunku sportowej stylizacji. Karoseria auta powstała na planie gwoździa - ewentualnie klina jak ktoś woli. Przód jest tak niski, że kierowca ma wrażenie iż zdejmie zderzak przy pomocy krawężnika za każdym razem gdy parkuje przodem. Poza tym maska jest długa niczym w rasowym coupe, a pewna masywność zaczyna się dopiero dalej.

Mercedes A 200 Sedan AMG - baby-CLS robi wrażenie

Kabina pasażerska ma obły kształt. Po części chodziło pewnie o aerodynamikę, a po części o zapewnienie przestrzeni dla pasażerów. Tak czy tak fajnie, że projektanci uzupełnili nadwozie serią dość mocnych przetłoczeń. Te nadają bryle charakteru i sprawiają, że A klasa sedan wygląda na małego sportowca. Dopełnieniem całości jest króciutki i niezwykle zwarty tył. Bagażnik jest tak zgrabny, że prezentuje się jak efekt długich godzin ćwiczeń na siłowni! W ramach pakietu AMG testowy Mercedes A 200 Sedan otrzymał też 19-calowe, szprychowe felgi aluminiowe. I te… wyglądają jak milion dolarów!

Zobacz również: Test: Mercedes CLA 200 Shooting Brake - ta gwiazda… rzuca się w oczy!

O ile nadwozie stanowi stylistyczną ucztę, o tyle wnętrze wydaje się już kosmiczne! Tak, kosmiczne. Kierowca od pierwszego momentu jest atakowany dwoma, 10-calowymi ekranami. A to jeszcze nie koniec, bo poza nimi pojawia się seria przycisków na drzwiach, kierownicy, konsoli i w okolicy pada (takiego jak w laptopie). Skutek? Możesz mieć wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu pojazdów, a przy pierwszym kontakcie z Mercedesem i tak poczujesz się jakbyś nie wiedział nic. Tu wszystko jest inne! Czy to źle? Nie do końca. Do technologii zastosowanej przez Niemców można szybko przyzwyczaić się, a wtedy obsługa auta staje się naprawdę intuicyjna.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński

Mercedes A Sedan - ambientowe oświetlenie robi wrażenie

Poza tym wtedy kierowca zaczyna też odkrywać zalety tej kabiny pasażerskiej. Po pierwsze materiały są naprawdę dobrej jakości i przyjemne w dotyku. Po drugie sportowe fotele choć wydają się płaskie, świetnie trzymają ciało w zakręcie i są naprawdę wygodne. Po trzecie seria ekranów sprawia, że we wskazówkach dawanych przez nawigację praktycznie nie ma niedopowiedzeń - wszystko jest oczywiste. I wreszcie po czwarte kierowca może nieco pobawić się ambientami. A te dają wielkie pole do popisu - np. można wybrać inny kolor na górze i dole deski - oraz robią piorunujące wrażenie podczas jazdy nocą.

Co z przestrzenią? Mercedes A 200 Saloon być może jest sedanem, ale z pewnością nie limuzyną. Bo o ile w pierwszym rzędzie foteli przestrzeni nie brakuje, o tyle na tylnej kanapie jest raczej ciasno. Zmieszczą się tam głównie małe dzieci. I choć bagażnik ma pojemność na poziomie 410 litrów, otwór załadunkowy jest raczej wąski i ciężko będzie wykorzystać wielkość kufra w pełni. Oczywiście idąc w kierunku osądu sprawiedliwego należy powiedzieć, że przeciętna przestrzeń nie powinna dziwić w klasie A. To w końcu przedstawiciel segmentu C. Ma nieco wyciągnięte nadwozie, to jednak nadal kompakt!

Zobacz również: Test: Renault Kadjar Intens TCe 160 EDC FAP - co poprawił lifting?

Mercedes A 200 Sedan - a silnik pochodzi z… Francji!

Testowy Mercedes A 200 Sedan był napędzany za pomocą doładowanego motoru benzynowego. I na początek mam pewną ciekawostkę na jego temat. Tak, na masce znajduje się gwiazda. Pod maską ukrywa się jednak silnik opracowany przez… Renault! Jednostka 1.3 litra to nic innego jak 1.3 TCe znany chociażby z Kadjara. Moc? Ta sięga 163 koni mechanicznych. I choć jest dostępna dość wysoko, motor nadrabia wszelkie braki za sprawą momentu obrotowego na poziomie 250 Nm, który odkrywa swoje uroki już przy 1620 obr./min. Skutek? Sedan osiąga pierwszą setkę w nieco ponad 8 sekund.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński

Benzyniak jest wystarczająco dynamiczny w Mercedesie A 200 Sedan. Pozwala na sprawne przyspieszanie w mieście i szybko jest gotowy do wyprzedzania w trasie. A do tego oferuje przyzwoite spalanie. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,3 litra. Podczas testu osiągnąłem wynik na poziomie 7,2 litra i co ważne, nadal uważam go za więcej niż optymistyczny. Szczególnie że w połączeniu z 43-litrowym zbiornikiem paliwa daje Mercedesowi zasięg oszacowany na 600 kilometrów. A na uwagę zasługuje też 7-biegowy, dwusprzęgłowy automat 7G-DCT. Ten pracuje bardzo gładko.

Mercedes A 200 Sedan - eksplozja mocy?

Wady? Można mówić o standardowej słabości francuskich silników z serii TCe - to samo zauważyłem podczas testu Kadjara. Konkretnie benzyniak okazuje się narowisty. Polega to na tym, że podczas jazdy np. po obwodnicy kierowca chce zmienić pas i wyprzedzić, wciska więc głęboko pedał gazu. Przez sekundę do dwóch niestety jednak nie dzieje się dosłownie nic. Przyrost prędkości jest symboliczny. Po chwili pojawia się eksplozja mocy. Przez pierwsze kilka kilometrów taki sposób działania układu napędowego może denerwować. Później kierowca przyzwyczaja się.

Zobacz również: Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Stylizacja AMG zakłada nie tylko montaż dużych obręczy aluminiowych. Stylizacja AMG to też usztywnione zawieszenie. A to akurat opcja naprawdę przydatna. Szczególnie że kasuje zdolność do podskakiwania na nierównościach tak charakterystyczną np. dla klasy B. Prowadzenie? Mercedes A 200 Sedan świetnie zachowuje się na drodze. Pewnie pokonuje zakręty, nie boi się przeszkód i ma precyzyjny układ kierowniczy. A to sprawia, że kierowca w optymalnych warunkach ma możliwość korzystania w pełni z możliwości jednostki napędowej. To oczywiście przy mocy na poziomie 163 koni nie oznacza mocno sportowej jazdy. Mimo wszystko każdy pokonany kilometr jest w stanie dać namiastkę frajdy.

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem

Kuba Brzeziński

Test: Mercedes A 200 Sedan - podsumowanie:

Mercedes A 200 Sedan w pakiecie AMG i z 19-calowymi felgami szprychowymi z pewnością może w sobie rozkochać. Jest na tyle ładny, że spokojnie ma szansę stać się muzą codziennych podróży. W aucie nie do końca przekonują mnie jednak dwie rzeczy. Po pierwsze zbytnia elektronizacja - kierowca w tym aucie czuje się trochę tak, jakby siedział za pulpitem w NASA. Po drugie Niemcy powinny zmienić nieco charakterystykę pracy silnika. Fajnie, gdyby benzyniak bardziej równomiernie rozwijał moc. Czy to jednak odbierze kompaktowi sukces rynkowy? Bez wątpienia nie. I to dobrze widać nawet na polskich drogach - A sedan to prawdziwy hit.

Test: Mercedes klasy A 200 Sedan - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 163 KM (przy 5000 - 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1620 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 225 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa o 7 biegach
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4549 mm
  • Szerokość: 1796 mm
  • Wysokość: 1446 mm
  • Rozstaw osi: 2729 mm
  • Pojemność bagażnika: 410 litrów
  • Cena: od 113 500 złotych

Test: Mercedes klasy A 200 Sedan - cena i wyposażenie:

  • Cena: 171 008 złotych
  • System dostępu i uruchamiania bezkluczykowego
  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
  • Funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach
  • Reflektory LED-owe
  • Kamera 360 stopni
  • Linia stylizacyjna AMG
  • Nawigacja satelitarna z systemem MBUX
  • Klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC
  • Wyświetlacz multimedialny 10,25”
  • CPA - system zapobiegający kolizjom
  • Dynamic Select
  • Oświetlenie ambient
  • Tempomat
  • Sportowa wielofunkcyjna kierownica
  • Lusterka fotochromatyczne
  • Asystent opuszczania wnętrza pojazdu
  • Asystent limitu prędkości
  • Obniżone zawieszenie

Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes A 200 Sedan, czyli jeździliśmy baby-CLSem
Kuba Brzeziński
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.