reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Druga (poliftingowa) generacja Nissana Qashqai dostępna jest na naszym rynku od 2017 r. i gościła już na testach w naszej redakcji. Czemu pojawia się znowu? Głównie z uwagi na nową jednostkę napędową w gamie. Przy okazji - postaram się także przybliżyć część rozwiązań technologicznych Nissana, które zwiększają komfort jazdy i bezpieczeństwo.

O modelu i wcześniejszych testach.

Druga generacja Nissana Quashqai produkowana jest od 2013 roku, a facelifting zaordynowano mu w 2017 r. (oprócz zmiany samego wyglądu, przy okazji wprowadzając kilka nowinek technicznych). Testowana wersja Tekna + jest kompleksowo wyposażonym wariantem, oferującym wszystkie niezbędne (i kilka zbędnych) nowoczesnych systemów. Mimo tego, że jak każdy SUV, Quashqai wygląda jakby miał sobie poradzić w warunkach gorszych niż asfaltowe drogi, napęd na 4 koła (dołączany) nadal dostępny jest tylko z silnikiem diesla.

Więcej - w zakresie testu ogólnego modelu - przeczytasz tutaj: Nissan Quashqai - Test.

W tym miejscu należałoby zwrócić uwagę na jeden z elementów testu - który ewidentnie był problemem konkretnego egzemplarza - prowadzenie przy szybkiej jeździe. W testowanym ostatnio modelu problemy przy prędkościach autostradowych nie powtórzyły się, auto było stabilne, pewne i zaskakująco precyzyjne w prowadzeniu (biorąc pod uwagę charakter i bryłę auta).

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Autor: Adam Kret

Silnik i jazda

Skoro pojawił się nowy silnik warto od niego zacząć - jest to 4 cylindrowa, turbodoładowana jednostka (DIG-T 140) o pojemności 1332 cm3 i mocy 140 koni mechanicznych. Trzeba przyznać, że pasuje do pojazdu. Mimo małej pojemności skokowej, auto rozpędza się bez większych problemów (jest wręcz dość dynamiczne, nie licząc małej turbodziury), a spalanie nie powoduje drenażu portfela.

Qashqai w tej konfiguracji rozpędza się do prędkości dalece przekraczających dopuszczalne na polskich drogach, zachowując przyzwoitą jak na takie auto dynamikę przyspieszania - nawet w granicach 140 km/h. Biorąc pod uwagę masę auta, wydaje się wręcz że dysponujemy większą mocą niż znamionowe 140 konie mechaniczne, podane do tego w dość elastyczny sposób, w sporym zakresie obrotów.

Wspomniane spalanie - wypada w przedziale 6-8 litrów (trasa / cykl mieszany), apetyt auta zaczyna rosnąć przy wyższych prędkościach, ale dzięki 6-o biegowej skrzyni biegów, zbliża się do raptem 10l/100 km przy prędkościach autostradowych (... i wyższych). Nowy silnik należy więc zaliczyć po stronie zalet Qashqaia - jednostka jest zupełnie wystarczająca i pozwala na dynamiczną jazdę.

Auto co do zasady prowadzi się dobrze, irytujące są jedynie skoki wspomagania zależne od prędkości. Powoduje to, że obrót wieńca nie zawsze powoduje przewidywalne zachowanie auta - dość arbitralnie “przestawiając wajchę” na mniej lub bardziej bezpośrednie przełożenie. W konsekwencji zdarza się albo niedoszacować, albo przeszacować łuk po którym porusza się auto - jeśli w trakcie manewru znacząco zmieniła się prędkość (np. rozpędzając się podczas włączania się do ruchu, czy skrętu w lewo). Problem nie pojawia się wtedy, gdy auto nabierze prędkości i pokonuje łuk ze stałą szybkością.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM
Test: Nissan Qashqai Tekna+ DIG-T 140 KM

Ulgi na rozwój i innowacje w PIT i CIT. Zmiany 202169.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

LingoLab.pl

Internetowa Szkoła Językowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama