REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Być może Mitsubishi ASX jest produkowane już od dekady. To jednak jeszcze nie oznacza, że jest bezbronne w stosunku do konkurencji. Zobaczcie naszą relację z jazdy japońską „terenówką” do miasta.

Mitsubishi ASX po kolejnym liftingu stał się bardziej dojrzały. Kompaktowych rozmiarów nadwozie zostało przebrane srebrnymi zębami na grillu, mniejszymi i bardziej kusymi lampami oraz kwadratowym i wyrazistym zarysem tylnego zderzaka. I choć auto jest dedykowane głównie do wypraw… miejskich, teraz na poziomie designerskim ma dużo więcej wspólnego z terenowymi prekursorami produkowanymi przez japońską markę. Fajnie, że już w standardzie ASX ma LED-owe lampy z przodu. To ważna innowacja. Szkoda jednak, że elektrycznie składane lusterka tak głośno pracują podczas składania po zablokowaniu zamków.

REKLAMA

Mitsubishi ASX z dobrą jakością wykończenia kabiny

Kabina pasażerska Mitsubishi ASX-a z całą pewnością nie była projektowana przez włoskich designerów. Okazuje się nieco toporna i dużo bardziej przypomina wnętrze terenówki niż miejskiego crossovera. Jakość materiałów? Tapicerki nie są przyjemne w dotyku, a na konsoli nie brakuje twardych plastików. Z drugiej strony całość jest naprawdę dobrze złożona. W efekcie podczas jazdy testowej nie słyszałem żadnych trzasków - i to pewnie nie zmieni się przez kilka pierwszych lat eksploatacji. Całe szczęście ASX-a polega na tym, że twarde plastiki i mało porywająca stylizacja w zasadzie wyczerpują listę wad kabiny pasażerskiej…

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

W pierwszej kolejności kierowca i pasażerowie zwrócą uwagę na naprawdę dużą ilość przestrzeni we wnętrzu. Cztery dorosłe osoby bez żadnego problemu zajmą tu wygodną pozycję. To jednak nie koniec, bo bagażnik też jest spory. Ma przeszło 400 litrów pojemności, które może być jednak trudno wykorzystać w pełni - a wszystko za sprawą mało foremnego kształtu i np. wystających nadkoli. Konsola? Ta jest naprawdę zmyślnie zaprojektowana. Japończycy pamiętali o zasadach ergonomii - no może poza dwoma przypadkami. Pierwszy dotyczy przycisku sterowania komputera pokładowego, który został ukryty za kierownicą.

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

Mitsubishi ASX Intense Plus - ładny obraz kamery cofania

REKLAMA

Drugie z delikatnych niedopatrzeń odnosi się do łopatek pozwalających na manualną zmianę biegów. Te nie kręcą się razem z kierownicą, co w zasadniczy sposób utrudnia np. redukcję przełożenia przed wejściem w zakręt. Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT został wyposażony w naprawdę dobry system audio. Być może jakość dźwięku nie jest jeszcze audiofilska. Mimo wszystko w aucie tej klasy może zrobić wrażenie. Na uwagę zasługuje też kamera cofania - jakość jej obrazu jest naprawdę wysoka. Dzięki temu w dzień kierowca może się cieszyć soczystym obrazem, a w nocy widzi coś więcej niż tylko czarną plamę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Japończycy lubią iść pod prąd. A widać to chociażby w kwestii układu napędowego. Gdy cała Europa stawia na jednostki downsizingowane i doładowane, Mitsubishi poszło drogą wolnossącego benzyniaka z rozsądną mocą. Silnik ma 2 litry pojemności i tylko 150 koni mechanicznych mocy. A to nie koniec, bo wartość ta jest osiągana dopiero przy 6 tysiącach obr./min. Skutek? Testowy ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT to raczej nie auto do dynamicznej jazdy. Crossover owszem przyspiesza dość chętnie, jednak zaledwie do prędkości 50 - 60 km/h. Po opuszczeniu miasta możliwości napędu stają się raczej ograniczone.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX 2.0 MIVEC CVT - ile spala ten silnik?

W tym szaleństwie jest jednak pewna metoda. Bo Mitsubishi ASX rzeczywiście męczy się na autostradzie i raczej nie pozwala na dynamiczne wyprzedzanie. Z drugiej strony wolnossący silnik o większej pojemności i rozsądnej mocy gwarantuje inną wartość. Przy spokojnej jeździe może się odwdzięczyć w miarę niskim spalaniem. W trasie zapotrzebowanie na paliwo powinno oscylować gdzieś w granicy 6 litrów. Co z cyklem mieszanym? Podczas testu udało mi się osiągnąć wynik wynoszący 8,2 litra. A to w zasadzie niewiele więcej od deklaracji, którą do specyfikacji technicznej wpisał producent.

Zobacz również: Top 10: Silniki wolnossące w nowych samochodach. Tak nadal można je spotkać!

Układ napędowy Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC ma jeszcze jedną wadę. A ta dotyczy… skrzyni biegów. Bo choć CVT gwarantuje gładką zmianę przełożeń i stanowi rozwiązanie dużo bardziej trwałe np. od dwusprzęgłowych odpowiedników, dodatkowo tonuje zapędy jednostki napędowej. Co więcej, Japończycy zaplanowali zmianę przełożeń w skrzyni na planie linii łamanej - podobne rozwiązanie było stosowane np. w Mercedesie W124. Podczas ruszania rozwiązanie mocno nie przeszkadza. Okazuje się denerwujące głównie w sytuacji, w której kierowca musi np. dość szybko zawrócić.

Mitsubishi ASX - uwaga na kierownicę!

Przy pierwszym kontakcie Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT sprawia wrażenie sztywnego i zwartego. W ten sposób nawet podczas szybciej pokonywanych łuków zachowuje się pewnie i trzyma obranego przez kierowcę toru jazdy. Poza tym wspomaganie działa dość mocno. A to ułatwia manewrowanie w mieście i sprawia, że parkowanie staje się proste. Wady? Układ kierowniczy jest zdecydowanie zbyt bezpośrednio połączony z kołami. W efekcie gdy na parkingu napotkacie przeszkodę - np. studzienkę, przejechanie po niej poczujecie za sprawą szarpnięcia koła kierownicy. To dość denerwujące.

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta

Kuba Brzeziński

Mitsubishi ASX w wersji testowej choć był najlepiej wyposażonym modelem dostępnym w Polsce (brakowało mu tylko napędy 4WD), nie okazał się mocno przeładowany elektroniką. Tak, kierowcy może brakować części systemów dostępnych u niemieckiej konkurencji. Z drugiej strony stawiając na nieco technologicznego archaizmu Japończycy zadbali o inny aspekt. ASX może być naprawdę trwałym modelem! Szczególnie że ma dodatkowo 2-litrowy, niewysilony silnik oraz prostą przekładnię CVT. Urzekająca w tym aucie jest jeszcze jedna rzecz - mowa o cenie. Model kosztuje 108 812,16 złotych. Zobaczcie jak dokładnie - bo nawet z groszami - wyceniło go Mitsubishi.

Zobacz również: Mitsubishi Pajero znika z rynku! Koniec po blisko 40 latach!

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm (przy 4200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 190 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna CVT
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 7,9
  • Długość: 4365 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1640 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 406 litrów
  • Cena: od 75 490 złotych

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - cena i wyposażenie:

  • Cena: 108 812,16 złotych
  • Stacja multimedialna SDA z Android Auto/Apple Car Play
  • 6 głośników
  • Sterowanie systemem audio na kierownicy
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem na kierownicy
  • System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
  • Kamera cofania
  • System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM)
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • Klimatyzacja automatyczna 1-strefowa
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Tempomat
  • System dostępu bezkluczykowego (KOS)
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Felgi aluminiowe 18-cali z oponami 225/55R18
  • Zestaw naprawczy opon
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Przednie reflektory w technologii Bi-LED
  • Tylne lampy w technologii LED
  • Czujnik zmierzchu dla świateł mijania
  • Przednie reflektory przeciwmgielne w technologii LED
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Fotochromatyczne lusterko wsteczne
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów
  • Centralny podłokietnik z tyłu z uchwytami na napoje
  • Chłodzony schowek przed pasażerem
  • Centralny podłokietnik z przodu
  • Łopatki do zmiany przełożeń

Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Test: Mitsubishi ASX Intense Plus 2.0 MIVEC 2WD CVT - „terenowy” do miasta
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA