Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Jest krwiście czerwony, ma 177 koni mechanicznych i… prawdziwie rodzinną przestrzeń w kabinie. W skrócie dziś testujemy nowego Hyundaia Tucsona w wersji N Line i z silnikiem 1.6 T-GDI.

Jedno koreańskiemu SUV-owi trzeba przyznać. Nowy Hyundai Tucson wygląda naprawdę dobrze! Ma agresję w spojrzeniu, serię dynamicznych przetłoczeń i typowo europejski look. Bardzo ważne jest też to, że wygląda na dużo mniejszego niż jest w rzeczywistości. A o rozmiarach auta najłatwiej przekonać się wtedy, gdy kierowca próbuje zaparkować je na znormalizowanym miejscu np. pod supermarketem. Koreańczyk wypełni je dość szczelnie. Co więcej, wersja N Line w specyfikacji testowej oznaczała też połączenie krwistej czerwieni nadwozia z czarnymi felgami. A to szczyt motoryzacyjnej mody w drugiej i już trzeciej dekadzie XXI wieku.

Test: Hyundai Tucson N Line - czerń i czerwień także w kabinie

Kabina pasażerska Hyundaia Tucsona robi dobre wrażenie. A dzieje się tak głównie za sprawą połączenia czarnych materiałów wykończeniowych z czerwonymi nitkami i wykończeniami - w zgodzie z wersją N Line. W ten sposób kabina koreańskiego SUV-a sprawia trochę wrażenie sportowej. A to pożądana wartość w tym segmencie. Jeżeli chodzi o jakość materiałów, skóra jest ekologiczna, a alkantara jedynie udaje alkantarę. Z drugiej strony sposób spasowania jest naprawdę dobry. Przez to żaden z plastików nie wydawał z siebie nieprzyjemnych dźwięków. A to dobrze rokuje na przyszłość - szczególnie że egzemplarz testowy pokonał już 18 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Test: Hyundai i30N Performance 2.0 T-GDI 275 KM

Koreańczycy zadbali o wysoki poziom ergonomii. Tak, w tej kabinie zdecydowanie nie brakuje przycisków. Z drugiej strony ich oznaczenia są czytelne, przez co kierowca dość szybko może odnaleźć poszczególne funkcje i odkryć, że… jest to dużo wygodniejsze od szukania kolejnego podmenu w ekranie dotykowym. Poza tym przyciski przydają się do jeszcze jednej rzeczy. Po lewej stronie kolumny kierowniczej pojawiają się guziki służące do obsługi systemów bezpieczeństwa. Gdy kierowca wdusi ten odpowiedzialny za asystenta pasa ruchu, układ zamiera prawie na zawsze i przestaje wyrywać kierownicę z rąk podczas jazdy.

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Kuba Brzeziński

nieznane

Test: Hyundai Tucson N Line - kilka drobnych wpadek…

Sporo plusów ma też dach panoramiczny. Raz że doświetla wnętrze, a dwa że nie trzeszczy podczas pokonywania nierówności - co wcale nie jest standardem w tym segmencie. W kabinie pasażerskiej nowego Hyundaia Tucsona nie brakuje też i słabszych akcentów. Przykład? Fajnie, że samochód jest uruchamiany za pomocą przycisku. Kierowca nawet nie musi wyjmować kluczyka z kieszeni. Szkoda jednak, że przycisk został wpasowany w standardową stacyjkę wyposażoną w nieaktualne napisy OFF, ACC, ON. Księgowi Hyundaia powinni wiedzieć, że przeprojektowanie takiego elementu kosztowałoby grosze. Efekt byłby jednak dużo lepszy. A tak mamy akcent, który choć drobny, zwraca na siebie uwagę.

Sercem układu napędowego testowego Hyundaia Tucsona N Line stał się motor 1.6 T-GDI. Pod skrótem literowym ukrywa się dość nowoczesna jednostka korzystająca nie tylko z doładowania, ale i bezpośredniego wtrysku paliwa. Moc? Ta sięga 177 koni mechanicznych i jest zdecydowanie wystarczająca. Auto z uwagi na nisko zarysowany moment obrotowy dynamicznie przyspiesza w mieście (8,9 sekundy do setki!). Pozwala też na bezpieczne wyprzedzanie w trasie. A do tego dość rasowo mruczy w sytuacji, w której kierowca głębiej wciśnie pedał gazu. Zastrzeżenie można mieć tak naprawdę jedno i dotyczy ono spalania. Hyundai w trasie niechętnie schodzi poniżej 9 litrów benzyny. W mieście warto wiedzieć, że zapotrzebowanie na paliwo sięgnie raczej 11 litrów.

Zobacz również: Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DSG, PDK, Powershift): co to jest, jak działa, ile kosztuje i czy jest warta swojej ceny?

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - dynamiczny, ale jeszcze nie sportowy

Układ napędowy czerwonego Hyundaia Tucsona N Line 1.6 T-GDI przekazywał moc na przednie koła za pośrednictwem przekładni DCT. Ta ma dwa sprzęgła i 7 przełożeń. Podczas spokojnej jazdy przekładnia sprawdza się idealnie. Gładko zmienia biegi, a czas wrzucenia kolejnego przełożenia jest momentalny. Nieco wolniej reaguje w sytuacji, w której podczas jazdy kierowca postanowi mocno dodać gazu. Na zrzucenie biegów i umożliwienie autu dynamiczniejszego przyspieszenia trzeba chwilkę poczekać. To jednak raczej nie jest wina samej przekładni, a bardziej „ekologicznych” ustawień wprowadzonych do sterownika.

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Kuba Brzeziński

nieznane

Pierwszą rzeczą, którą podczas jazdy zauważy kierowca Hyundaia Tucsona jest miękki układ kierowniczy. Fakt ten daje prawdziwe błogosławieństwo podczas parkowania. Kierownicą można kręcić praktycznie przy użyciu palca - a to ważne, bo samochód ma dość duży promień skrętu. Z drugiej strony układ jest przez to mniej precyzyjny przy większych prędkościach, a do tego mocno reaguje na ukształtowanie drogi. Przykład? Potrafi nieco ściągać podczas hamowania w sytuacji, w której przed światłami znajdują się koleiny. I choć komfort jest wyznacznikiem Tucsona, inżynierowie jednocześnie połączyli go z dość twardym zawieszeniem. W przypadku tak wysokiego auta to nie powinno jednak dziwić.

Zobacz również: Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - podsumowanie:

Zanim przejdę do podsumowanie, Hyundaiowi należy się jeszcze jedno wyjaśnienie. I to dotyczy ceny. Auto w takiej specyfikacji kosztuje 155 tysięcy złotych, przy czym cennik startuje od blisko 90 tysięcy złotych. Czy to dużo? Z pewnością nie. Za równie dobrze wyposażoną Kugę czy Tiguana trzeba zapłacić sporo więcej. Warto też zaznaczyć, że powyższy cennik jest nie do końca aktualny. W końcu jesteśmy obecnie w okresie przecen rocznika. A to oznacza, że auto z roku 2019 można kupić z bonifikatą sięgającą 11 tysięcy złotych. W tym przypadku oferta staje się jeszcze bardziej atrakcyjna.

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!

Kuba Brzeziński

nieznane

Nowy Hyundai Tucson z całą pewnością ma wady. Nieco czuć wiek tej konstrukcji (która niedawno została poddana liftingowy, stąd przydomek nowy), a do tego oszczędności, które stały się podstawą dobrej ceny w tym segmencie. Z drugiej strony wiek daje mu dość zasadniczą zaletę. W kategorii normalnej jazdy to w miarę analogowy samochód. Ma klasyczne i bardzo proste zegary, przyzwoicie się prowadzi, a do tego jest całkiem pojemny, funkcjonalny i praktyczny. I jak sądzę w tym wszystkim pewnie ukrywa się powód jego sprzedażowego sukcesu w Europie i na świecie.

Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1591 cm3
  • Maksymalna moc: 177 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 265 Nm (przy 1500 - 4500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 201 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa o 7 biegach
  • Zbiornik paliwa: 62 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,2 litrów
  • Długość: 4480 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1655 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 513/1503 litry
  • Cena: od 87 400 złotych

Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - cena i wyposażenie:

  • Cena: 155 000 złotych
  • nawigacja satelitarna z ekranem o przekątnej 8 cali
  • system nagłośnienia z 6 głośnikami
  • funkcja bezprzewodowego ładowania telefonu
  • aplikacje Apple CarPlay i Android Auto
  • system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu
  • aktywna maska
  • system utrzymywania pasa ruchu
  • system informacji o znakach drogowych
  • tempomat
  • automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • chłodzony schowek
  • podgrzewana kierownica
  • elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • czujnik deszczu
  • system bezdotykowego otwierania i uruchamiania pojazdu
  • automatycznie otwierana klapa tylna
  • przednie światła BI-LED, tylne światła LED
  • przyciemniane tylne szyby
  • 19-calowe felgi aluminiowe
  • panoramiczny dach szklany

Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Test: Hyundai Tucson N Line 1.6 T-GDI 7DCT 2WD - sukces ma koreańskie imię!
Kuba Brzeziński
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nissan Juke Hybrid N-Design

    Nissan Juke Hybrid N-Design to nowa hybryda w gamie marki. Układ łączy 1.6-litrowego benzyniaka i silnik elektryczny. Moc systemowa to 143 KM.

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku?

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku? Lista przypadków być może nie jest długa, ale warto o niej pamiętać.

    Sprzedaż Lexusa NX? No to mamy nowego lidera w Polsce

    Sprzedaż Lexusa NX? Tylko w styczniu roku 2023 w Polsce salony opuściły 544 egzemplarze. To lider rejestracji samochodów klasy premium.

    Nissan Ariya od biegu do bieguna. Tak, ma 39-calowe koła!

    Nissan Ariya od biegu do bieguna to nie szalony render. To samochód, który powstał i którym Japończycy mają zamiar pokonać 27 tys. km.

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. Co to jest eSCOR?

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka, czyli eSCOR rozwiązanie stworzone przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG).

    Stop agresji drogowej. Ponad 28 tys. zgłoszeń w roku 2022

    Stop agresji drogowej to policyjne skrzynki mailowe, na które kierowcy mogą zgłaszać wykroczenia. W roku 2022 zgłoszeń takich było ponad 28 tys.

    Kosztowna zima nie tylko dla kierowców. Wysokie mandaty

    Zima – kojarzy się z białym szaleństwem na stoku i bywa, że jej piękno zapiera nam dech w piersiach. Ale stanowi również wyzwanie dla kierowców. Nie chodzi jednak tylko o utrudnione warunki jazdy, za które odpowiadają np. zalegający śnieg lub oblodzone drogi. Zimą kierujący pojazdami narażeni są na „dodatkowe” kary i mandaty. 

    Nissan Max-Out. Elektryczny kabriolet przyszłości. WIDEO prezentacja

    Nissan Max-Out pokazuje przyszłość japońskiej marki. Zobacz jak się prezentuje nowe auto! Czy Nissan Max-Out podbije rynek?

    Produkcja opon w Polsce. Te liczby robią wrażenie!

    Produkcja opon w Polsce? Choć rodzimych marek już nie ma, w naszym kraju zadomowili się światowi producenci. Dane ich fabryk brzmią imponująco.

    Mistrzostwa mechaników 2023. Ruszyły zapisy zespołów

    Mistrzostwa mechaników 2023 czas zacząć. Ruszyły zapisy zespołów. Te będą konkurować aż do kwietnia. Finał w czasie Poznań Motor Show.

    Range Rover Velar 2023. Lifting na kilku ważnych polach

    Range Rover Velar 2023. Lifting luksusowego SUV-a skupił się na kilku ważnych polach. Co poprawili Brytyjczycy? Mocno skupili się na technologii.

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Na A4 będą. Co z resztą tras?

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Operator odcinka A4 Katowice-Kraków zapowiedział wzrost cen. Co z resztą tras typu A w Polsce?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czy uratuje przed karą?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czyli co stanie się w sytuacji, w której kierowca zapomni opłacić podatku od czynności cywilnoprawnych po zakupie auta?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG. Budżetowy booser sukcesu?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG to nowość w gamie kompaktowego modelu. Nowość, która ma dopełnić budżetową część oferty marki.

    Autonomiczny Mercedes? Certyfikacja III poziomu SAE w USA

    Autonomiczny Mercedes? Dokładnie. To pierwsza firma motoryzacyjna na świecie z certyfikacją systemu na trzecim poziomie SAE na rynku USA.

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku. Marka zawdzięcza ten tytuł sprzedaży na poziomie prawie 10,5 miliona egzemplarzy aut.

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130 jest napędzany 4-cylindrowym, 1.5-litrowym dieslem. A oszczędny silnik to początek jego zalet. Tylko na nie popatrzcie!

    Toyota Proace Electric. Cena czyni cuda? Wyniki sprzedaży

    Toyota PROACE City Electric. Cena nigdy nie jest największą zaletą elektryka. Mimo wszystko ten cieszy się sporą popularnością w Polsce.

    Mercedes 280 GE Dakar, czyli jak G klasa wygrała legendarny rajd

    Mercedes 280 GE Dakar był napędzany benzyniakiem M110 i pokonał 12 tys. km w ciągu 20 dni. Skutek? G klasa wygrała rajd Paryż-Dakar 1983.

    Volkswagen sadzi lasy. Po raz drugi! Tym razem 3,5 ha drzew

    Volkswagen sadzi lasy. To kontynuacja programu. Po każdym teście dziennikarskim samochodu z silnikiem spalinowym sadzone jest 70 drzew.

    BMW X1. Jakie opony są fabryczne? OEM dostarcza Continental

    BMW X1. Jakie opony są montowane w tym aucie w fabryce? Atesty wyposażenia OEM Continental zdobył właśnie dla modelu EcoContact 6 Q.

    Toyota C-HR 2023. Turcja to kraj, w którym będzie produkowana

    Toyota C-HR 2023. Turcja została wybrana na kraj, w którym składana będzie druga generacja japońskiego crossovera. Co jeszcze wiadomo o aucie?

    Przejścia dla zwierząt. W Polsce jest ich w sumie 5008!

    Przejścia dla zwierząt to integralny element budowy dróg szybkiego ruchu. Jak się je wytycza? Jak się je stawia? I ile to kosztuje? Sprawdźmy.

    Mercedes SL Motorsport Collectors. Kabrio z designem z F-jedynki

    Mercedes SL Motorsport Collectors to limitowany model, który wyróżnia się za sprawą stylizacji inspirowanej bolidem F1 W13 E Performance.

    Karambol a odszkodowanie. Analiza prawna

    Karambol a odszkodowanie. Kolizja wielu aut utrudnia wskazanie sprawcy. Co z odszkodowaniem w takim przypadku? Sprawdźmy to.