Kategorie

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - czy SUV może być sportowy?

Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Skoda Karoq Sportline ma wszystko, co tego typu autu jest potrzebne do sukcesu. No może prawie wszystko… Bo ma niestety zastosowane dość dyskusyjnie wyglądające podzielone światła.

Opowieść o teście Skody Karoq zacznę dość nietypowo. Bo w pierwszej kolejności napiszę o… wnętrzu! Kierowca po otwarciu drzwi SUV-a w pierwszej kolejności odkryje zalety foteli. Te nie tylko wyglądają świetnie, ale równie świetnie sprawdzają się w czasie jazdy. Dobrze obejmują ciało pasażera i gwarantują mu stabilną pozycję podczas pokonywania zakrętów. Właściciela Skody urzec mogą też materiały. Praktycznie nie ma tu twardych plastików, a wszystkie części konsoli są miłe w dotyku i dobrze spasowane. Pasażerowie nie będą mogli narzekać również na ilość miejsca. W kabinie zmieszczą się cztery dorosłe osoby i przeszło 520 litrów bagażu.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline - kierowcę wita… projektor!

Skoda jeszcze dwie dekady temu była po prostu tanim środkiem transportu. Dziś zdecydowanie zyskuje na jakości i lifestylowym charakterze. Dowód? Po otwarciu drzwi testowego Karoqa Sportline na chodniku wyświetlany jest napis Skoda. Projektorem jeszcze niedawno był zarezerwowany wyłącznie dla samochodów luksusowych! Co z wadami? Raczki na drzwiach trzeszczą - szczególnie wtedy gdy łapie się je podczas zamykania drzwi. Poza tym błyszczące plastiki w dolnej części konsoli centralnej są podatne na zarysowania, a zawieszenie przednie resoruje nierówności zdecydowanie zbyt głośno.

Zobacz również: Test Skoda Karoq 2.0 TDI DSG Style

O karoserii Skody Karoq nie chciałem mówić w pierwszej kolejności celowo. A głównie dlatego, że nie do końca rozumiem pomysł stylistyczny Czechów. O ile dość klasyczna bryła bez wątpienia ma i zachowane proporcje, i może się po prostu podobać, o tyle zastrzeżenia mam głównie do pasa przedniego z podzielonymi lampami. Tak, bez wątpienia stał się wyróżnikiem aut Skody. Mimo wszystko ja jeszcze nie zdążyłem do końca do niego przywyknąć. Najlepszy akcent nadwozia? Bez wątpienia jest nim głębokie wklęśnięcie pojawiające się na linii bocznej. To nadaje Karoqowi charakteru. Poza tym świetny był lakier. Stonowany srebrny okazywał się dyskretny, ale mienił się w słońcu.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG. Benzyniak przyjemnie powarkuje

Czesi podczas produkowania testowej Skody Karoq Sportline postawili na sprawdzoną jednostkę napędową. Pod maską SUV-a ląduje 2-litrowy benzyniak TSI - ten który debiutował pod maską Golfa GTI piątej generacji. Motor jest zestawiony z czteronapędem oraz 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową typu DSG. Karoq bez wątpienia nie jest demonem prędkości. Mimo wszystko czas przyspieszenia na poziomie 7,3 sekundy robi wrażenie. Jeszcze bardziej wrażenie robi jednak coś innego. Chodzi o dźwięk pracy silnika. Za każdym razem gdy kierowca wciśnie pedał gazu motor generuje gardłowe powarkiwanie.

Zobacz również: Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Rasowy bulgot pewnie jest w jakimś stopniu tworzony przez głośniki zamontowane aucie. Tylko kogo to właściwie obchodzi, skoro na twarzy pojawia się uśmiech! Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI daje potężne poczucie frajdy. Do tego dobrze przyspiesza, ale też nie jest typowym sportowcem trzymającym pasażerów cały czas w napięciu. Czy podczas testu ujawniły się jakieś wady? Ja zauważyłem dwie. Pierwszą i dość naturalną jest wysokie spalanie. W cyklu mieszanym motor potrafi „wypić” nieco ponad 9 litrów benzyny. Drogą z wad jest fakt, że na zimnym silniku auto może nieco poszarpywać.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

A Skoda Karoq Sportline prowadzi się…

Karoq prowadzi się bardzo dobrze. Ciasno bierze zakręty, utrzymuje stały kontakt z nawierzchnią i ma do dyspozycji dołączany napęd tylnej osi. Z drugiej strony zawieszenie jest o wiele za sztywne. Przez to podczas jazdy w trasie po drodze niższej kategorii, kierowca i pasażerowie zostaną dosłownie wytrzęsieni. Jak jeździ się Karoqiem Sportline 2.0 TSI DSG? Relaksująco i w zasadzie bez większego zastanawiania się. Czeski SUV prowadzi się akuratnie. Raczej nie zaskoczy kierowcy nieoczekiwaną reakcją, a do tego choć posiada asystentów jazdy, ci rzeczywiście wspierają kierowcę, a nie starają się mu przeszkadzać.

Zobacz również: Test: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4Drive - świetny towarzysz podróży

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM jest szybka, dobrze się prowadzi i oferuje bogate wyposażenie. Niestety auto ma też kilka wad, z których najbardziej zasadnicza dotyczy… ceny. Blisko 170 tysięcy złotych to spora kwota - szczególnie na tle takich rywali jak chociażby Kia Sportage. Co w tej sytuacji? Kierowcy, którym Karoq podoba się na tyle, że chcą złożyć zamówienie, mogą zawsze zoptymalizować poziom wyposażenia czy listę opcji. To pozwoli uatrakcyjnić nieco cenę.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4200 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 213 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,4 litrów
  • Długość: 4382 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość: 1628 mm
  • Rozstaw osi: 2629 mm
  • Pojemność bagażnika: 521/1630 litrów
  • Cena: od 91 750 złotych

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 166 150 złotych
  • KESSY FULL - bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem i funkcją SAFE
  • DCC - zawieszenie adaptacyjne i DRIVING MODE SELECT (dla napędu 4x4 z funkcją OFF-ROAD)
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 160 km/h
  • LANE ASSIST - asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola z REAR TRAFFIC ALERT
  • TRAVEL ASSIST - funkcja rozpoznawania znaków drogowych
  • AUTO LIGHT ASSIST - funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
  • Sound System Canton (9 głośników, cyfrowy korektor, subwoofer, moc 550W)
  • System nawigacji satelitarnej COLUMBUS z mapą Europy i z usługą Map Care (kolorowy ekran dotykowy 9,2 cala, obsługa głosowa)
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • VIRTUAL COCKPIT - Cyfrowy zestaw wskaźników
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
  • Podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    30 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.