Kategorie

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - czy SUV może być sportowy?

Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Skoda Karoq Sportline ma wszystko, co tego typu autu jest potrzebne do sukcesu. No może prawie wszystko… Bo ma niestety zastosowane dość dyskusyjnie wyglądające podzielone światła.

Opowieść o teście Skody Karoq zacznę dość nietypowo. Bo w pierwszej kolejności napiszę o… wnętrzu! Kierowca po otwarciu drzwi SUV-a w pierwszej kolejności odkryje zalety foteli. Te nie tylko wyglądają świetnie, ale równie świetnie sprawdzają się w czasie jazdy. Dobrze obejmują ciało pasażera i gwarantują mu stabilną pozycję podczas pokonywania zakrętów. Właściciela Skody urzec mogą też materiały. Praktycznie nie ma tu twardych plastików, a wszystkie części konsoli są miłe w dotyku i dobrze spasowane. Pasażerowie nie będą mogli narzekać również na ilość miejsca. W kabinie zmieszczą się cztery dorosłe osoby i przeszło 520 litrów bagażu.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline - kierowcę wita… projektor!

Skoda jeszcze dwie dekady temu była po prostu tanim środkiem transportu. Dziś zdecydowanie zyskuje na jakości i lifestylowym charakterze. Dowód? Po otwarciu drzwi testowego Karoqa Sportline na chodniku wyświetlany jest napis Skoda. Projektorem jeszcze niedawno był zarezerwowany wyłącznie dla samochodów luksusowych! Co z wadami? Raczki na drzwiach trzeszczą - szczególnie wtedy gdy łapie się je podczas zamykania drzwi. Poza tym błyszczące plastiki w dolnej części konsoli centralnej są podatne na zarysowania, a zawieszenie przednie resoruje nierówności zdecydowanie zbyt głośno.

Zobacz również: Test Skoda Karoq 2.0 TDI DSG Style

O karoserii Skody Karoq nie chciałem mówić w pierwszej kolejności celowo. A głównie dlatego, że nie do końca rozumiem pomysł stylistyczny Czechów. O ile dość klasyczna bryła bez wątpienia ma i zachowane proporcje, i może się po prostu podobać, o tyle zastrzeżenia mam głównie do pasa przedniego z podzielonymi lampami. Tak, bez wątpienia stał się wyróżnikiem aut Skody. Mimo wszystko ja jeszcze nie zdążyłem do końca do niego przywyknąć. Najlepszy akcent nadwozia? Bez wątpienia jest nim głębokie wklęśnięcie pojawiające się na linii bocznej. To nadaje Karoqowi charakteru. Poza tym świetny był lakier. Stonowany srebrny okazywał się dyskretny, ale mienił się w słońcu.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG. Benzyniak przyjemnie powarkuje

Czesi podczas produkowania testowej Skody Karoq Sportline postawili na sprawdzoną jednostkę napędową. Pod maską SUV-a ląduje 2-litrowy benzyniak TSI - ten który debiutował pod maską Golfa GTI piątej generacji. Motor jest zestawiony z czteronapędem oraz 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową typu DSG. Karoq bez wątpienia nie jest demonem prędkości. Mimo wszystko czas przyspieszenia na poziomie 7,3 sekundy robi wrażenie. Jeszcze bardziej wrażenie robi jednak coś innego. Chodzi o dźwięk pracy silnika. Za każdym razem gdy kierowca wciśnie pedał gazu motor generuje gardłowe powarkiwanie.

Zobacz również: Test Kia Sportage 1.6 T- GDI 7DCT AWD GT Line

Rasowy bulgot pewnie jest w jakimś stopniu tworzony przez głośniki zamontowane aucie. Tylko kogo to właściwie obchodzi, skoro na twarzy pojawia się uśmiech! Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI daje potężne poczucie frajdy. Do tego dobrze przyspiesza, ale też nie jest typowym sportowcem trzymającym pasażerów cały czas w napięciu. Czy podczas testu ujawniły się jakieś wady? Ja zauważyłem dwie. Pierwszą i dość naturalną jest wysokie spalanie. W cyklu mieszanym motor potrafi „wypić” nieco ponad 9 litrów benzyny. Drogą z wad jest fakt, że na zimnym silniku auto może nieco poszarpywać.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

A Skoda Karoq Sportline prowadzi się…

Karoq prowadzi się bardzo dobrze. Ciasno bierze zakręty, utrzymuje stały kontakt z nawierzchnią i ma do dyspozycji dołączany napęd tylnej osi. Z drugiej strony zawieszenie jest o wiele za sztywne. Przez to podczas jazdy w trasie po drodze niższej kategorii, kierowca i pasażerowie zostaną dosłownie wytrzęsieni. Jak jeździ się Karoqiem Sportline 2.0 TSI DSG? Relaksująco i w zasadzie bez większego zastanawiania się. Czeski SUV prowadzi się akuratnie. Raczej nie zaskoczy kierowcy nieoczekiwaną reakcją, a do tego choć posiada asystentów jazdy, ci rzeczywiście wspierają kierowcę, a nie starają się mu przeszkadzać.

Zobacz również: Test: Seat Ateca Xcellence 2.0 TSI DSG 4Drive - świetny towarzysz podróży

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM jest szybka, dobrze się prowadzi i oferuje bogate wyposażenie. Niestety auto ma też kilka wad, z których najbardziej zasadnicza dotyczy… ceny. Blisko 170 tysięcy złotych to spora kwota - szczególnie na tle takich rywali jak chociażby Kia Sportage. Co w tej sytuacji? Kierowcy, którym Karoq podoba się na tyle, że chcą złożyć zamówienie, mogą zawsze zoptymalizować poziom wyposażenia czy listę opcji. To pozwoli uatrakcyjnić nieco cenę.

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG

Kuba Brzeziński

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 4200 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 213 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,2 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,4 litrów
  • Długość: 4382 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość: 1628 mm
  • Rozstaw osi: 2629 mm
  • Pojemność bagażnika: 521/1630 litrów
  • Cena: od 91 750 złotych

Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG - cena i wyposażenie:

  • Cena: 166 150 złotych
  • KESSY FULL - bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem i funkcją SAFE
  • DCC - zawieszenie adaptacyjne i DRIVING MODE SELECT (dla napędu 4x4 z funkcją OFF-ROAD)
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 160 km/h
  • LANE ASSIST - asystent pasa ruchu i BLIND SPOT DETECT- funkcja monitorowania martwego pola z REAR TRAFFIC ALERT
  • TRAVEL ASSIST - funkcja rozpoznawania znaków drogowych
  • AUTO LIGHT ASSIST - funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych
  • Sound System Canton (9 głośników, cyfrowy korektor, subwoofer, moc 550W)
  • System nawigacji satelitarnej COLUMBUS z mapą Europy i z usługą Map Care (kolorowy ekran dotykowy 9,2 cala, obsługa głosowa)
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • VIRTUAL COCKPIT - Cyfrowy zestaw wskaźników
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
  • Podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy

Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Karoq Sportline 2.0 TSI 190 KM DSG
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    12 cze 2021
    Zakres dat:

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...

    Od ilu lat można jeździć na hulajnodze elektrycznej?

    Od ilu lat można jeździć na hulajnodze elektrycznej? To pytanie, które dość często przewija się po nowelizacji przepisów. Jaka jest odpowiedź?

    Zakaz używania telefonu na pasach

    Zakaz używania telefonu na pasach zacznie obowiązywać od 1 czerwca 2021 roku. Co oznacza dla pieszych? Chociażby mandat za komórkę.

    Dodatki do OC. Które warto wybrać?

    Dodatki do OC to nie zawsze sposób na powiększenie kwoty składki. Czasami to metoda na wybór ciekawej polisy, która może realnie pomóc kierowcy.

    Telefon na pasach. Odszkodowanie będzie mniejsze?

    Telefon na pasach a odszkodowanie. Czyli dziś opowiemy o tym, co nowe przepisy obowiązujące od 1 czerwca 2021 roku mogą oznaczać dla pieszych.

    Wodorowy Peugeot e-Expert Hydrogen

    Wodorowy Peugeot e-Expert Hydrogen trafi do sprzedaży w roku 2021. Kompaktowy furgon dostawczy będzie zasilany ogniwem paliwowym.

    Test: Audi Q5 Sportback. SUV na sportowo? Pierwsza jazda.

    Audi Q5 Sportback oficjalnie pojawiło się w Polsce. Jakie są nasze pierwsze wrażenie z jazdy? To prawie zwykłe Q5. A prawie robi wielką różnicę!

    Telefoniczna ugoda z ubezpieczycielem. Co warto wiedzieć?

    Telefoniczna ugoda z ubezpieczycielem to coraz częściej stosowana forma rozliczenia szkody. Co warto wiedzieć o niej i co tak właściwie oznacza?