REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - modny crossover w świetnej cenie

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest przestronny, komfortowy i wygląda niezwykle modnie! I choć z pewnością nie brakuje mu wad, stosunek wartości do ceny ma bezkonkurencyjny. Oto nowa Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP.

Dacia musi być tania, a skoro jest tania, nie może dobrze wyglądać. A może może? Duster to właśnie udowadnia. Crossover z Rumunii prezentuje się naprawdę dobrze. Lampy przednie są trochę kwadratowe, jednak świetnie pasują do muskulatury nadkoli i maski, a do tego zostały uzupełnione nowoczesnymi LED-ami. Jeżeli chodzi o tylną część nadwozia, tu też nie brakuje przetłoczeń. A dodatkowo pojawiają się modnie wyglądające lampy z zaznaczonym znakiem X. Nadwozie Dacii Duster przynosi też pewne zaskoczenia. Przykład? Inżynierowie zastosowali teleskopy unoszące maskę. To rzadko spotykane rozwiązanie w tanich autach.

REKLAMA

Prestige TCe 150 4x2 FAP - wnętrze jest… staromodne!

W pierwszym momencie kierowca rumuńskiego crossovera może się poczuć przytłoczony czernią. W tej kabinie ciemne jest dosłownie wszystko! A to tego, Dacia zdecydowanie nie urzeka jakością materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde i mają chropowatą fakturę, a do tego podczas jazdy po nierównościach wydobywa się z nich pełna paleta trzasków i popiskiwań. Kolejne wady? Podczas wjeżdżania na krawężnik karoseria mocno się napręża. Zegary są tak spartańskie, że wyglądają jakby leżały w magazynie od połowy lat dziewięćdziesiątych, czteroramienna kierownica prezentuje się staromodnie, a obraz z kamery cofania nawet w dzień wydaje się zaśnieżony.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Jak na razie wnętrze Dacii Dustera Prestige nie wygląda zbyt prestige. Ma jednak też swoje zalety. Jakie konkretnie? Bardzo fajnie prezentują się przyciski, którymi np. wyłącza się system Start/Stop. To bardziej włączniki niż przyciski. Poza tym crossover stał się np. dawcą gałki zmiany biegów dla nowego Captura, a bagażnik jest… naprawdę przepastny (ma pojemność 445 litrów). Poza tym kufer okazuje się też foremny. Bez większych trudności można tu załadować walizkę czy dziecięcy wózek. W przestrzeni załadunkowej śmieszne jest jednak to, że kończy się blachą. Tą okrywa jedynie cienki dywanik.

Zobacz również: Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Prestige TCe 150 4x2 FAP - nowoczesna technologia i 150 koni mocy

Pod maską testowej Dacii Duster pracował topowy benzyniak. To oznacza pojemność 1,3 litra, 4 cylindry, doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Moc? Ta sięga 150 koni mechanicznych i jest wystarczająca. Crossover dobrze przyspiesza spod świateł, ale też nie ma problemów z zebraniem się do wyprzedzania w trasie. Co więcej, naprawdę fajnie powarkuje podczas przyspieszania, a do tego ma rozsądnie wyglądający apetyt na paliwo. Podczas testu średnie spalanie utrzymywało się na poziomie 7,6 litra benzyny. To dawało autu jakieś 650 - 660 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Inżynierowie mocno nie dopracowywali właściwości jezdnych Dustera. Dacia ma duży prześwit i zdecydowanie miękkie nastawy. Przez to nawet na dziurawej nawierzchni gwarantuje wysoki komfort jazdy. Na wygodę nastawiony jest też sposób pracy układu kierowniczego. Kołem można kręcić praktycznie jednym palcem - co ułatwia parkowanie. Z drugiej strony Dacia Duster nie pozwala na zbyt precyzyjne wykonywanie manewrów. Szczególnie że sposób poruszania się kierownicy wcale nie zacieśnia się wraz ze wzrostem prędkości, a nadwozie zaczyna mocniej wychylać się podczas manewrów.

Zobacz również: Test: Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC - wiek nie zawsze oznacza doświadczenie!

Prestige TCe 150 4x2 FAP - podsumowanie:

Dacia Duster bez wątpienia jest tania. I tak, nie ma wiele do zaoferowania w kwestii jakości wykończenia wnętrza. Jednak to jeszcze nie przekreśla tego auta. Szczególnie że ma ono też kilka asów w rękawie. Po pierwsze to naprawdę fajne auto! Wygląda jak SUV i pręży mięśnie, a do tego - i po drugie - dobrze czułem się za jego kierownicą. Po trzecie to jeden z niewielu samochodów na rynku, w którym kupujący płaci dokładnie tyle, ile ten pojazd jest warty. Bo cena na poziomie blisko 74 tysięcy złotych to standard, ale w przypadku Up-a GTI, a nie rodzinnego i dobrze wyposażonego crossovera. W tej perspektywie nie ma się co dziwić, że Duster to najchętniej kupowane auto wśród klientów prywatnych w Polsce.

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1700 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litrów
  • Długość: 4341 mm
  • Szerokość: 1804 mm
  • Wysokość: 1626 mm
  • Rozstaw osi: 2673 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1478 litrów
  • Cena: od 41 900 złotych

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - cena i wyposażenie:

  • Cena: 73 900 złotych
  • fotele przednie, podgrzewane
  • system nawigacji satelitarnej
  • czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania
  • klimatyzacja automatyczna 2-strefowa
  • kierownica multifunkcyjna, skórzana
  • szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
  • bezdotykowy dostęp do kabiny pasażerskiej i odpalanie auta
  • system monitorujący martwe pole
  • 17-calowe felgi aluminiowe
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA