Kategorie

Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Tomasz Korniejew
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Najdłuższa I najpakowniejsza wersja Fiata 500L została nazwana Living. Nabywcy tego modelu zyskują m.in. więcej przestrzeni bagażowej. Czy to oznacza, że jest to najlepsza wersja „Pięćsetki”?

Przepis na Fiata 500L Living jest prosty. Wystarczyło wydłużyć nadwozie 500L o 20,5 cm i gotowe. W efekcie powstała konstrukcja, która co prawda dysponuje w stosunku do 500L większą o 183 l pojemnością bagażnika, ale z proporcjonalnym nadwoziem ma niewiele wspólnego.

Niestety, spoglądając na sylwetkę 500L Living trudno jest docenić jej urodę. Wydłużony tył przy niezmienionym względem 500L rozstawie osi sprawił, że auto straciło proporcje. Model 500L Living kojarzy się z samochodem dostawczym, a nie lifestylowym minivanem jak życzyłby sobie tego producent.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet - wnętrze

Przestronny przedział pasażerski może pomieścić nawet siedem osób. Dwa dodatkowe fotele składane w bagażniku wymagają dopłaty 3500 zł (opcja wiąże się z koniecznością zastosowania modyfikacji w zawieszeniu).
Do redakcyjnej recenzji dostaliśmy egzemplarz pięciomiejscowy, którego przestrzeń bagażowa wynosiła w najskromniejszej konfiguracji 560 l. Jeżeli zdecydujemy się przesunąć maksymlanie do przodu tylne fotele wtedy powiększymy przedział bagażowy do 638 l.

Reklama

O ile kabina Fiata 500L Living jest bardzo przestronna i nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni o tyle przednie fotele są jakby nie z tego samochodu. Krótkie siedziska i wąskie oparcia przywodzą na myśl samochody segmentu B, a nie tak przestronne pojazdy, jak Living.

Za to w tylnym rzędzie siedzi się bardzo wygodnie, a komfort jazdy dodatkowo podnosi możliwość regulowania kąta pochylenia oparć tylnych foteli.
Tablica przyrządów Fiata 500L Living została zaprojektowana ładnie i wykonana z materiałów dobrej jakości, spasowanych z dokładnością. Cieszy przyjemna w dotyku kierownica. 

Zobacz też: Test Citroen C4 Grand Picasso 2.0 BlueHDi 150 KM


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm od 1750 obr./min. stanowi sprawne źródło napędu dla ważącego 1395 kg Fiata. Przy czym nie mamy tu na myśli oszałamiającej dynamiki. W opisywanej wersji 500L Living ma naturę osiołka, który może nie nabiera prędkości z oszałamiającą dynamiką, ale pracuje sprawnie i pewnie prze do przodu bez względu na to, czy jedzie nim sam kierowca, czy jest załadowany po dach.

Reklama

Cicha praca, przyzwoita elastyczność oraz niskie zużycie paliwa to niewątpliwe atuty napędu 500L Living. W ruchu miejskim samochód zużywał około 7 l oleju napędowego przy umiarkowanej dynamice jazdy.
Podczas jazdy po autostradzie Living jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru, ale do przepisowej prędkości we wnętrzu nie jest przesadnie głośno od szumu opływającego stosunkowo mało opływowe nadwozie powietrza.

Zawieszenie nie lubi krótkich poprzecznych nierówności, zwłaszcza gdy jedziemy autem nieobciążonym. Z drugiej strony szybka jazda po ciasnych zakrętach również nie powinna leżeć w naturze kierowcy 500L Living. Mimo, że auto zachowuje się na drodze przewidywalnie i nie tak łatwo wypchnąć je z założonego toru jazdy, nadwozie na łukach dość mocno się przechyla.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando 2.0 D 163 KM LTZ: zbyt dobry?


Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet – podsumowanie

Niewątpliwymi atutami Fiata 500L Living są przestronne wnętrze, obszerny i praktyczny przedział bagażowy oraz cichy i oszczędny silnik wysokoprężny. Z napędem dobrze współgra precyzyjnie działająca i odpowiednio zestopniowana manualna przekładnia. Największym minusem Livinga są niewygodne fotele.

Zobacz też: Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Fiat 500L Living 1.6 Multijet – dane techniczne

Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 16V 105 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 105 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 560/638/1704 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,2/178,4/166,7 cm
Rozstaw osi 261,2 cm
V-max 181 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s
Zużycie paliwa* 5,4/3,9/4,5 l/100 km
Cena od  81 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living okazał się samochodem praktycznym i przyjemnym w prowadzeniu, szkoda że ma niewygodne fotele.
FIAT
Fiat 500L Living w wersji ze 105-konnym silnikiem Diesla jest oszczędny. Zużycie paliwa na poziomie 6 l/100 km podczas jazdy w trasie jest trudne do osiągnięcia.
FIAT
Wysokoprężny silnik Fiata 500L Living, Multijet II o mocy 105 KM świetnie sprawdza się zarówno w mieście, jak i podczas jazdy w trasie.
FIAT
Konstruktorzy, tworząc dłuższą wersję 500L - Living, zdecydowali się nie przedłużać rozstawu osi, a jedynie konstrukcję karoserii.
FIAT
Bagażnik Fiata 500L Living ma objętość 560 l (wersja pięcioosobowa z przesuniętymi maksymalnie do tyłu tylnymi fotelami).
FIAT
Bagażnik Fiata 500L Living ma objętość 560 l (wersja pięcioosobowa z przesuniętymi maksymalnie do tyłu tylnymi fotelami).
FIAT
Fiat 500L Living może być wyposażony w dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika. Taka opcja jest droga, bo wymaga zastosowania wzmocnionego zawieszenia.
FIAT
Fiat 500L Living - deska rozdzielcza
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Fiat 500L Living
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.