| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut.

Najnowsza generacja Kii Soul zaskakuje jeszcze bardziej wyrazistym wyglądem, wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi oraz ciekawym designem kokpitu. Jednak to nie jedyne atuty nowej Kii Soul.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję wyrobić sobie opinię o tym jak jeździ najnowsza Kia Soul z silnikiem wysokoprężnym oraz wspomnianą przekładnią automatyczną.
Po przejechaniu kilkunastu pierwszych kilometrów naszą uwagę zwrócił wyższy niż w przypadku Soula poprzedniej generacji komfort tłumienia nierówności. Najnowszy Soul został zbudowany w oparciu o nową płytę podłogową wykorzystywaną w modelu Cee’d. Zmodyfikowano również zawieszenie. Kolumny MacPhersona są obecnie montowane do ramy pomocniczej z czterema tulejami (nie było ich w poprzedniej generacji) co przełożyło się na zredukowanie drgań mechanicznych oraz lepsze tłumienie nierówności. Ponadto zwiększono skok tylnego zawieszenia. W efekcie nawet większe niedoskonałości nawierzchni tłumione są cicho i przeciwieństwie do poprzednika Soul nie zaskakuje kierowcy porządnym łupnięciem po wjechaniu w większą dziurę w jezdni.

Nieźle Soul radzi sobie podczas jazdy po ciasnych łukach, a przy próbach nagłych skrętów czuć zwiększoną sztywność nadwozia.
W wersji z automatyczną przekładnią Soul nie jest mistrzem sprintu. Według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,2 s co jest wynikiem o sekundę gorszym od wersji z sześciobiegową przekładnią manualną.
Silnik Diesla wykazuje ospałość w niższych zakresach obrotów i nagłe zrywy dynamiki, gdy wskazówka obrotomierza przekracza wartość około 1700 obr./min. Co istotne we wnętrzu jest cicho nawet podczas jazdy z użyciem wysokich prędkości obrotowych.
Soul zużywa umiarkowane ilości paliwa. Podczas jazd na dystansie ok. 150 km w trybie mieszanym „spalał” średnio 6,8 l/100 km przy czym jazda po autostradzie z wyższą prędkością stanowiła około 40 % dystansu.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline

Nowa Kia Soul  - podsumowanie

Najnowszy Soul to konstrukcja dojrzalsza niż poprzednik. W obcowaniu z samochodem czuć konsekwencję producenta. Tym razem zapału starczyło nie tylko na ciekawy projekt nadwozia lecz również na interesująco narysowane wnętrze. Co więcej, potencjalni nabywcy najnowszego Soula mają możliwość indywidualizacji swojego przyszłego samochodu nie tylko poprzez dwukolorowe barwy nadwozia. Także lista wyposażenia dodatkowego obejmująca m.in. osiemnastocalowe obręcze kół, czy wentylowane fotele i skórzaną tapicerkę robią w Soulu wrażenie. Niedosyt pozostawia jedynie skromna gama silnikowa i brak w ofercie dużo mocniejszej jednostki napędowej. Z drugiej strony KIA słynie z rozsądnej polityki cenowej swoich produktów zatem jest możliwość, że producent kolejny raz nas zaskoczy i ustali cenę nowego Soula na poziomie 59 tys. zł. Wtedy oferta Soula wyglądałaby nadzwyczaj interesująco.

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Nowa Kia Soul 1.6 CRDi 128 KM aut. dane techniczne

Kia Soul 1.6 CRDi aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 128 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 354/1367 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 414/180/159,3 cm
Rozstaw osi 257 cm
V-max 177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s
Zużycie paliwa* 6,0 l/100 km
Cena od**  59 900 zł
*cykl mieszany
**cena prognozowana podstawowego modelu Soul

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Tablica przyrządów Kii Soul 2014 jest zaprojektowana ciekawie i została wykonana z materiałów odpowiedniej jakości.
Tablica przyrządów Kii Soul 2014 jest zaprojektowana ciekawie i została wykonana z materiałów odpowiedniej jakości.

Pod podłogą bagażnika Kii Soul 2014 znajduje się dodatkowy pokaźny schowek.
Pod podłogą bagażnika Kii Soul 2014 znajduje się dodatkowy pokaźny schowek.

Kia Soul 2014 została zbudowana na płycie podłogowej modelu Cee'd.
Kia Soul 2014 została zbudowana na płycie podłogowej modelu Cee'd.

W porównaniu do poprzednika nadwozie Kii Soul 2014 jest dłuższe, szersze i niższe.
W porównaniu do poprzednika nadwozie Kii Soul 2014 jest dłuższe, szersze i niższe.

Najciekawszym akcentem stylizacyjnym tylnej części nadwozia Kii Soul 2014 są lampy LED.
Najciekawszym akcentem stylizacyjnym tylnej części nadwozia Kii Soul 2014 są lampy LED.

Na tylnej kanapie Kii Soul 2014 siedzi się wyżej niż na przednich fotelach.
Na tylnej kanapie Kii Soul 2014 siedzi się wyżej niż na przednich fotelach.

W przedniej części nadwozia Kii Soul 2014 uwagę zwracają m.in. wyraziste reflektory.
W przedniej części nadwozia Kii Soul 2014 uwagę zwracają m.in. wyraziste reflektory.

Kia soul 2014 - tył
Kia soul 2014 - tył

Nabywcy Kii Soul, modelu 2014 mogą ozdobić swoje samochody dodatkowym pakietem stylizacyjnym SUV.
Nabywcy Kii Soul, modelu 2014 mogą ozdobić swoje samochody dodatkowym pakietem stylizacyjnym SUV.

Otwór przedziału bagażowego Kii Soul 2014 jest większy niż w poprzedniku.
Otwór przedziału bagażowego Kii Soul 2014 jest większy niż w poprzedniku.

Na konsoli centralnej Kii soul 2014 wygospodarowano miejsce m.in. na duży kolorowy wyświetlacz.
Na konsoli centralnej Kii soul 2014 wygospodarowano miejsce m.in. na duży kolorowy wyświetlacz.

VAT 2020. Komentarz199.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TC Concept

Firma doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »