Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM

Tomasz Korniejew
Volkswagen Golf GTI Performance łączy w sobie cechy samochodu sportowego i użytkowego pojazdu kompaktowego, który sprawdza się w codziennej eksploatacji.
Volkswagen Golf GTI Performance łączy w sobie cechy samochodu sportowego i użytkowego pojazdu kompaktowego, który sprawdza się w codziennej eksploatacji.
Volkswagen
Samochód pokroju Golfa VII, pod którego maską drzemie 230 KM wzbudza respekt i pobudza wyobraźnię. Tymczasem niemiecki hothatch skrywa swoją drapieżną naturę pokazując pazury tylko na wyraźne żądanie prowadzącego. Nie przestraszy mało doświadczonych kierowców i bez zająknięcia spełni oczekiwania najbardziej wymagających mistrzów kierownicy. W teście Volkswagen Golf GTI z pakietem Performance.

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - znaki szczególne

Spoglądając na sylwetkę Golfa VII GTI mało kto zauważy, że ma do czynienia z kultową, usportowioną odmianą niemieckiego kompaktu. Siedemnastocalowe obręcze kół o specjalnie zaprojektowanym dla GTI wzorze, obniżone o 15 mm względem słabszych wersji zawieszenie, dyskretna czerwona linia w przednim pasie, zmodyfikowane zderzaki oraz dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem. Większość osób patrzących na GTI stwierdza, że tak powinna wyglądać podstawowa odmiana Golfa VII – nienachlanie, z dyskretnym sportowym sznytem, a jednocześnie godnie.
Mocniejszą wersję Performance (koszt pakietu to 4000 zł, obejmuje m.in. większe i wentylowane tarcze hamulcowe, mechaniczną szperę sterowaną elektronicznie VAQ oraz zwiększoną moc maksymalną o 10 KM) można poznać po widocznych czerwonych zaciskach hamulcowych z logiem GTI.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - wnętrze

Zachowawczy design Volkswagena z ciekawymi akcentami ma swoją kontynuację w przedziale pasażerskim. Z jednej strony linia kokpitu jest identyczna do tej ze słabszych odmian Golfa VII, z drugiej kultowa wersja GTI została ozdobiona dyskretnymi smaczkami.
Spłaszczona u dołu kierownica, fotele obszyte tapicerką w kratę (to już kultowy wyróżnik wersji GTI), czarne podsufitka i słupki przednie, metalowe pedały, czy ozdobiona czerwonym szwem dźwignia przekładni DSG i prędkościomierz wyskalowany do 280 km/h dyskretnie dają znać, że znajdujemy się we wnętrzu usportowionej odmiany niemieckiego kompaktu.
Co ciekawe wersja GTI nie została wyposażona w kubełkowe fotele, dzięki czemu wnętrze jest tak samo funkcjonalne jak w słabszych odmianach Golfa. Przestronny przedział pasażerski pomieści w komfortowych warunkach cztery dorosłe osoby, a bagażnik ma regularny kształt i 380 l pojemności.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - napęd/układ jezdny

Sercem napędu Volkswagena Golfa GTI jest dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy z serii TSI rozwijający w podstawowej odmianie moc maksymalną 220 KM. Droższa o 4 tys. zł wersja Performance dysponuje maksymalną mocą zwiększoną do 230 KM. Według danych producenta przekłada się to m.in. na minimalne zwiększenie osiągów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje GTI Performance 6,4 s względem 6,5 s w przypadku odmiany 220-konnej. Performance, który jest w stanie się rozpędzić do 250 km/h (ograniczenie elektroniczne) jest szybszy o 4 km/h od podstawowej wersji GTI. Ale czy wyniki poświadczające dużą dynamikę Golfa GTI są gwarantem dobrej zabawy za kierownicą niemieckiego hothatcha?

Po uruchomieniu silnika, gdy jednostka napędowa pracuje na wolnych obrotach brzmienie czterocylindrowego silnika jest ledwie słyszalne. Ale nienachalna przegazówka skutkuje wydobyciem z tłumików zaskakująco przyjemnego brzmienia.
Prowadzenie Golfa GTI daje spodziewaną satysfakcję. W przypadku zdecydowanego wciśnięcia pedału gazu auto ochoczo wyrywa do przodu, a wskazówka prędkościomierza błyskawicznie mija kolejne wartości na podziałce. Sześciobiegowe DSG sprawnie i bezszelestnie zmienia poszczególne przełożenia, a GTI nie traci rezonu nawet podczas prób nagłego przyspieszenia od prędkości przekraczających 150 km/h. Układ kierowniczy jest wspomagany progresywnie i co najważniejsze jest słabiej wspomagany niż w słabszych odmianach Golfa VII. Tym samym kierowca czuje podczas skrętów odpowiedni opór, a bezpośredniość układu pozwala mu z precyzją prowadzić auto po założonym torze.
Odmiana Performance została wyposażona w mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego (220-konna wersja GTI ma szperę elektroniczną), co skutecznie ułatwia utrzymanie Golfa w ryzach podczas zabawy na ciasnych zakrętach. Auto porusza się po nich jak po szynach przywodząc na myśl pojazdy wyposażone w napęd na obie osie i korzystniejszy rozkład masy. Golf pokazuje pazury za każdym razem, gdy kierowca tego oczekuje jednocześnie pozostawia duży margines na błędy prowadzącego.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

GTI okazuje się również samochodem zaskakująco komfortowym, który doskonale sprawdza się podczas użytkowania na co dzień. Tłumienie nierówności przebiega w cywilizowany sposób i łatwo się do samochodu wsiada i równie łatwo z niego wysiada, co nie jest oczywiste w przypadku pojazdów tej klasy. W codziennym użytkowaniu nie męczy również nadmierny hałas. Usportowiony Golf przyjemnie porykuje wtedy, kiedy kierowca ma ochotę pomruk silnika usłyszeć i pozostaje cicho, gdy pasażerowie sobie tego życzą.
Na dodatek poruszając się 230-konnym Golfem w ruchu miejskim bez trudu można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 9-9,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie nie jest wyzwaniem obniżyć zużycie paliwa do około 7,3 l/100 km. Naturalnie kierowcy, którzy będą w pełni korzystać z dynamiki układu napędowego muszą się liczyć ze znacznie wyższym spalaniem.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - podsumowanie

Najtańsza odmiana 220-konnego Golfa GTI (3d) kosztuje ok. 109 tys. zł. Wersja Performance jest o 4 tys. zł droższa.  Szybsza, 300-konna wersja R 4Motion z napędem na obie osie kosztuje co najmniej 149 tys. zł i jest propozycją dla wąskiego grona klientów. Wersja GTI jest dużo tańsza i jednocześnie grzeczniejsza. To interesująca propozycja dla kierowców gotowych do kompromisu, z jednej strony ceniących świetne właściwości jezdne i wysoką dynamikę, z drugiej chcących posiadać samochód, który zachowa wszelkie walory użytkowe klasycznego auta kompaktowego i nie chcących rezygnować z komfortu jazdy. W tej kategorii kultowe już GTI praktycznie nie ma sobie równych.

Zobacz też: Test Peugeot RCZ - potomek legendy!

Volkswagen Golf GTI Performance 2.0/230 KM - dane techniczne

Volkswagen Golf GTI Performance DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1984 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 230 KM/4700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1500-4400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 426,8/179/144,2 cm
Rozstaw osi 263,1 cm
V-max 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Zużycie paliwa* 8,1/5,3/6,4 l/100 km
Cena od  120 890 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen
Pierwsza i najnowsza generacja Volkswagena Golfa GTI
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI w wersji Performance to zabawka, która da wiele radości także wprawnym kierowcom.
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen
Zaskakująca zwinność podczas jazdy w zakrętach Volkswagena Golfa GTI to zasługa m.in. mechanicznej szpery dostępnej w wersji Performance.
Volkswagen
Deska rozdzielcza Volkswagena Golfa GTI Performance jest rozplanowana identycznie, jak te ze słabszych odmian Golfa.
Volkswagen
Przekładnia DSG sprawnie współgra z napędem Volkswagena Golfa GTI Performance.
Volkswagen
Spłaszczona u dołu kierownica to jeden ze smaczków ozdabiających wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance.
Volkswagen
Wnętrze Volkswagena Golfa GTI Performance nie zostało wyposażone w kubełkowe fotele, co umożliwiło zachowanie walorów użytkowych przedziału pasażerskiego. Niemniej fotele zapewniają odpowiednie podparcie podczas dynamicznej jazdy po ciasnych zakrętach.
Volkswagen
Kultowa tapicerka w kratę to wyróżnik wersji GTI Volkswagena Golfa.
Volkswagen
Wersję Performance Volkswagena Golfa GTI można rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach hamulcowych z napisem GTI.
Volkswagen
Układ kierowniczy Volkswagena Golfa GTI Performance jest wspomagany progresywnie, co pozytywnie wpływa na jakość prowadzenia.
Volkswagen
Podczas jazdy w trasie 230-konny Volkswagen Golf GTI Performance zużywa umiarkowane ilości paliwa.
Volkswagen
Podróżowanie Volkswagenem Golferm GTI Performance nie jest męczące dzięki m.in. dobremu wyciszeniu układu wydechowego.
Volkswagen
Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.
Volkswagen
Dyskretne detale sugerują, że spoglądamy na usportowioną odmianę Volkswagena Golfa.
Volkswagen
Zawieszenie Volkswagena Golfa GTI Performance zostało zestrojone zaskakująco komfortowo, jednak nie ujmuje to radości z jazdy.
Volkswagen
Volkswagen Golf GTI Performance
Volkswagen
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nissan Juke Hybrid N-Design

    Nissan Juke Hybrid N-Design to nowa hybryda w gamie marki. Układ łączy 1.6-litrowego benzyniaka i silnik elektryczny. Moc systemowa to 143 KM.

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku?

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku? Lista przypadków być może nie jest długa, ale warto o niej pamiętać.

    Sprzedaż Lexusa NX? No to mamy nowego lidera w Polsce

    Sprzedaż Lexusa NX? Tylko w styczniu roku 2023 w Polsce salony opuściły 544 egzemplarze. To lider rejestracji samochodów klasy premium.

    Nissan Ariya od biegu do bieguna. Tak, ma 39-calowe koła!

    Nissan Ariya od biegu do bieguna to nie szalony render. To samochód, który powstał i którym Japończycy mają zamiar pokonać 27 tys. km.

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. Co to jest eSCOR?

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka, czyli eSCOR rozwiązanie stworzone przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG).

    Stop agresji drogowej. Ponad 28 tys. zgłoszeń w roku 2022

    Stop agresji drogowej to policyjne skrzynki mailowe, na które kierowcy mogą zgłaszać wykroczenia. W roku 2022 zgłoszeń takich było ponad 28 tys.

    Kosztowna zima nie tylko dla kierowców. Wysokie mandaty

    Zima – kojarzy się z białym szaleństwem na stoku i bywa, że jej piękno zapiera nam dech w piersiach. Ale stanowi również wyzwanie dla kierowców. Nie chodzi jednak tylko o utrudnione warunki jazdy, za które odpowiadają np. zalegający śnieg lub oblodzone drogi. Zimą kierujący pojazdami narażeni są na „dodatkowe” kary i mandaty. 

    Nissan Max-Out. Elektryczny kabriolet przyszłości. WIDEO prezentacja

    Nissan Max-Out pokazuje przyszłość japońskiej marki. Zobacz jak się prezentuje nowe auto! Czy Nissan Max-Out podbije rynek?

    Produkcja opon w Polsce. Te liczby robią wrażenie!

    Produkcja opon w Polsce? Choć rodzimych marek już nie ma, w naszym kraju zadomowili się światowi producenci. Dane ich fabryk brzmią imponująco.

    Mistrzostwa mechaników 2023. Ruszyły zapisy zespołów

    Mistrzostwa mechaników 2023 czas zacząć. Ruszyły zapisy zespołów. Te będą konkurować aż do kwietnia. Finał w czasie Poznań Motor Show.

    Range Rover Velar 2023. Lifting na kilku ważnych polach

    Range Rover Velar 2023. Lifting luksusowego SUV-a skupił się na kilku ważnych polach. Co poprawili Brytyjczycy? Mocno skupili się na technologii.

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Na A4 będą. Co z resztą tras?

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Operator odcinka A4 Katowice-Kraków zapowiedział wzrost cen. Co z resztą tras typu A w Polsce?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czy uratuje przed karą?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czyli co stanie się w sytuacji, w której kierowca zapomni opłacić podatku od czynności cywilnoprawnych po zakupie auta?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG. Budżetowy booser sukcesu?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG to nowość w gamie kompaktowego modelu. Nowość, która ma dopełnić budżetową część oferty marki.

    Autonomiczny Mercedes? Certyfikacja III poziomu SAE w USA

    Autonomiczny Mercedes? Dokładnie. To pierwsza firma motoryzacyjna na świecie z certyfikacją systemu na trzecim poziomie SAE na rynku USA.

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku. Marka zawdzięcza ten tytuł sprzedaży na poziomie prawie 10,5 miliona egzemplarzy aut.

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130 jest napędzany 4-cylindrowym, 1.5-litrowym dieslem. A oszczędny silnik to początek jego zalet. Tylko na nie popatrzcie!

    Toyota Proace Electric. Cena czyni cuda? Wyniki sprzedaży

    Toyota PROACE City Electric. Cena nigdy nie jest największą zaletą elektryka. Mimo wszystko ten cieszy się sporą popularnością w Polsce.

    Mercedes 280 GE Dakar, czyli jak G klasa wygrała legendarny rajd

    Mercedes 280 GE Dakar był napędzany benzyniakiem M110 i pokonał 12 tys. km w ciągu 20 dni. Skutek? G klasa wygrała rajd Paryż-Dakar 1983.

    Volkswagen sadzi lasy. Po raz drugi! Tym razem 3,5 ha drzew

    Volkswagen sadzi lasy. To kontynuacja programu. Po każdym teście dziennikarskim samochodu z silnikiem spalinowym sadzone jest 70 drzew.

    BMW X1. Jakie opony są fabryczne? OEM dostarcza Continental

    BMW X1. Jakie opony są montowane w tym aucie w fabryce? Atesty wyposażenia OEM Continental zdobył właśnie dla modelu EcoContact 6 Q.

    Toyota C-HR 2023. Turcja to kraj, w którym będzie produkowana

    Toyota C-HR 2023. Turcja została wybrana na kraj, w którym składana będzie druga generacja japońskiego crossovera. Co jeszcze wiadomo o aucie?

    Przejścia dla zwierząt. W Polsce jest ich w sumie 5008!

    Przejścia dla zwierząt to integralny element budowy dróg szybkiego ruchu. Jak się je wytycza? Jak się je stawia? I ile to kosztuje? Sprawdźmy.

    Mercedes SL Motorsport Collectors. Kabrio z designem z F-jedynki

    Mercedes SL Motorsport Collectors to limitowany model, który wyróżnia się za sprawą stylizacji inspirowanej bolidem F1 W13 E Performance.

    Karambol a odszkodowanie. Analiza prawna

    Karambol a odszkodowanie. Kolizja wielu aut utrudnia wskazanie sprawcy. Co z odszkodowaniem w takim przypadku? Sprawdźmy to.