Kategorie

Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/177 KM DSG R-Line

Tomasz Korniejew
Zadziorne "spojrzenie" Volkswagena Tiguana sugeruje, że samochód ma ambicje sportowca.
Redakcja
Volkswagen Tiguan to weteran segment SUV. Czy lubiany w Polsce model Volkswagena jest wciąż silnym konkurentem dla rywali nowszej generacji?

Volkswagen Tiguan obecnej generacji jest dostępny na rynku od 2007 roku. Od tamtego czasu model przeszedł jedynie liftingi ale nie nastąpiła zmiana generacji. Zatem jak na dzisiejsze standardy Tiguan to weteran wśród młodszych konkurentów z segmentu.

Czy to oznacza, że niemiecki SUV przegrywa pod każdym względem z młodszymi konkurentami z klasy? Absolutnie nie. Co więcej, jeszcze wielu z nich może „natrzeć uszy”.

Wystarczy spojrzeć na proporcjonalną sylwetkę Tiguana. Lifting w połączeniu ze zgrabną linią nadwozia skutecznie odmłodził wygląd Volkswagena. A ozdobienie go elementami z pakietu stylizacyjnego R-Line sprawiło, że auto wygląda szczególnie atrakcyjnie. Zmienione zderzaki, wlot powietrza, ogromne pięcioramienne felgi ze stopów lekkich, przyciemnione szyby z tyłu  i dyskretny spoiler umieszczony nad szybą, przedłużający linię dachu. Całości dopełniają zadziornie błyszczące światła LED do jazdy dziennej.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG - wnętrze

Reklama

Przedział pasażerski Tiguana nie rozpieszcza nadmiarem przestrzeni. Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu zapewniają wysoki komfort i odpowiednio podtrzymują ciała podczas dynamicznych skrętów. Siedziska są obszerne, a profile oparć wystarczająco głębokie.

Cieszy czarna podsufitka i czarne słupki przednie, które w połączeniu ze stosunkowo niewielką przednią szybą tworzą klimat wnętrza sportowego bolidu. Tylko wysoko umieszczone siedziska psują nieco ten odbiór. Pikanterii wnętrzu dodają – spłaszczona u dołu kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały. Także dźwignia przekładni DSG jest ozdobiona paskiem aluminium.

Jakość wykończenia wnętrza to wciąż mocna strona Volkswagena i nawet wielu młodszych konkurentów odstaje pod tym względem od Tiguana.

W tylnej części nadwozia miejsca jest mało. Wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca w okolicach kolan. Tiguan nie rozpieszcza również przestrzenią bagażową. W standardowym położeniu tylnej kanapy bagażnik ma objętość 470 l. Od SUV-a można oczekiwać więcej.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy, dwulitrowy silnik z serii TDI, rozwija moc maksymalną 177 KM przy 4200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 380 Nm dostępny od 1750 obr./min. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa przekładania DSG.

Trzeba przyznać, że wspomniany zestaw stanowi doskonałe źródło napędu dla Tiguana z pakietem R-Line. Samochód z werwą wyrywa do przodu (po tradycyjnym dla DSG chwilowym zawahaniu po wciśnięciu gazu) i w miarę przesuwania się wskazówki obrotomierza w górne części skali, nie traci wigoru. Jednostka napędowa jest dobrze wyciszona, a m.in. duże lusterka boczne i dość pionowo nachylona przednia szyba powodują wyraźnie słyszalny szum opływającego nadwozie powietrza dopiero przy prędkościach przekraczających 150 km/h.

Reklama

Zawieszenie Tiguana jest sztywne, co w połączeniu z osiemnastocalowymi oponami o niskim profilu skutkuje mocno ograniczonym komfortem tłumienia nierówności, ale podczas jazdy po równym asfalcie kierowca Tiguana może popuścić wodzę fantazji. Do poczynania sobie na zakrętach oprócz zwartego, nie wrażliwego na przechyły nadwozia, prowokuje kierowcę odpowiednio ustawiony układ kierowniczy działający z wyczuwalnym oporem.

Przy całej dynamice i sportowym sznycie pojazdu cieszy zużycie paliwa. W ruchu miejskim Tiguan zużywa około 7 l na 100 km (jeżdżąc spokojniej można uzyskać niższy wynik), a podczas szybkiej jazdy w trasie bez trudu można zejść w okolice 6 l/100 km.

Zobacz też: Test Hyundai SantaFe 2.2 CRDi/197 KM – dla indywidualistów

 Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – podsumowanie

Mimo upływu lat, Tiguan to wciąż jeden z najlepszych SUV-ów na rynku. Przegrywa z konkurentami przestronnością przedziału pasażerskiego ale jego mocna stroną są ponadprzeciętnie dobre właściwości jezdne, a w wersji Sport&Style z pakietem R-Line dodatkowo kokietuje bardzo atrakcyjnym wyglądem.

Niestety nie jest tani. Podstawowa odmiana z opisywanym silnikiem (standardowo wyposażona w napęd na obie osie) z manualną przekładnią kosztuje 150 tys. zł bez pakietu R-Line. Cena odmiany z siedmiobiegowym DSG rozpoczyna się od 160 tys. zł.

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG – dane techniczne

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 177 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1986 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 470 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 442,6/180,9/170,3 cm
Rozstaw osi 260,4 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Zużycie paliwa* 6,8/5,6/6,0 l/100 km
Cena od  150 000. zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Tiguan z pakietem R-Line wciąż prezentuje się atrakcyjnie na tle nowszych konkurentów z klasy.
Redakcja
Atrakcyjności nadwoziu Volkswagena Tiguana dodają m.in. reflektory ze światłami LED.
Redakcja
Bagażnik Volkswagena Tiguana pomieści 470 l bagaży. Pakowanie ułatwia regularny kształt przestrzeni bagażowej.
Redakcja
Zespolone lampy Volkswagena Tiguana nadają nadwoziu nowoczesny wygląd.
Redakcja
Potężne obręcze kół Tiguana R-Line wyglądają doskonale ale opony o niskim profilu obniżają komfort jazdy.
Redakcja
Jakość wykończenia wnętrza Volkswagena Tiguana do dziś spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
Redakcja
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.