REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Na rasowego hot hatch'a stać wciąż niewielu polskich kierowców. Ale osoby dysponujące skromniejszym budżetem mogą spojrzeć w stronę konstrukcji jednoznacznie nawiązującej stylem do najgorętszej ligi samochodów kompaktowych. Najnowsza Kia Pro_cee'd wygląda imponująco, sprawdziliśmy czy dobre wrażenie nie znika po lepszym poznaniu.

Polscy konsumenci jeszcze nie osiągnęli poziomu zamożności mieszkańców Europy Zachodniej, dlatego wciąż znikomym zainteresowaniem cieszą się u nas wszelkiego rodzaju hot hatch’e. Jednak co jakiś czas producenci samochodów rozszerzają swoją ofertę rynkową o modele, które jednoznacznie kojarzą się z usportowionymi hatchbackami klasy kompaktowej choć faktycznie nimi nie są. Sztandarowymi przykładami takich pojazdów są trzydrzwiowa odmiana napędzana przez słabsze wersje silnikowe Renault Megane, czy całkiem jeszcze świeży Opel Astra GTC. Jakiś czas temu do wspomnianego segmentu dołączyła KIA z najnowszą generacją modelu Pro_cee’d.

REKLAMA

REKLAMA

Trzydrzwiowy kompakt koreańskiego producenta został zaprojektowany w sportowym stylu. Wznoszącą się ku tyłowi linię okien zamyka wysoko umiejscowiony słupek C. W tylnej części nadwozia uroku nadwoziu dodają ciekawie zaprojektowane lampy oraz mała szyba tylna z umieszczonym nad nią spojlerem.

Wyrazistości dodają sylwetce boczne przetłoczenia ciągnące się od drzwi po tylne błotniki. Bezsprzecznie trzydrzwiowa Kia prezentuje się dziarsko i zachęca do zajęcia miejsca za kierownicą.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d Premium

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi – wnętrze

Pro_ceed ma podobne wymiary nadwozia do pięciodrzwiowej odmiany modelu. Jednak trzydrzwiowa wersja jest o 4 cm niższa i ma zdecydowanie dłuższe drzwi. Dlatego wsiadanie i wysiadanie z Pro_cee’d wymaga odrobinę więcej sprawności niż w przypadku cee’d. Duże drzwi i duży otwór drzwiowy co prawda ułatwiają zajęcie miejsca z tyłu, ale znacznie komplikują wejście lub wyjście z samochodu na parkingu w sytuacji, gdy obok zaparkuje inny samochód.

Wnętrze trzydrzwiowej Kii pomieści w komfortowych warunkach cztery dorosłe osoby. W piątkę może być zbyt ciasno. Ale dwie osoby podróżujące na tylnej kanapie nie będą miały powodów do narzekań nawet podczas bardzo długiej trasy.

W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem, a zajęcie optymalnej pozycji ułatwia szeroki zakres regulacji fotela. Szkoda, że tablica przyrządów jest kopią tej z odmiany pięciodrzwiowej. W Pro_ceed przydałoby się choć odrobinę sportowych smaczków.

Bagażnik ma objętość 380 l i regularny kształt. Niestety w pakowaniu przeszkadza wysoki próg załadunku.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

 Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi – napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny to udana konstrukcja. Jednostka charakteryzuje się cichą i kulturalną pracą, niezłą elastycznością oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo.

Mimo że silnik tradycyjnie dla tego typu konstrukcji jest ospały przez krótki moment przy ruszaniu – do około 1500 obr./min. - po wkręceniu na wyższe obroty z werwą i w miarę jednostajnie rozpędza ważącego 1300 kg Pro_cee’d’a.

REKLAMA

Konstruktorzy zdecydowali się na utwardzenie zawieszenia trzydrzwiowej odmiany modelu i w rezultacie Pro_cee’dem można z większą śmiałością pokonywać ciasne zakręty. Z drugiej strony zawieszenie z zaskakującą miękkością tłumi wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni.

Poczucie niedosytu pozostawia jednak układ kierowniczy. Mimo że można ustawić tryb pracy Sport, który zwiększa opór na kierownicy, jego charakterystyka jest zbyt pośrednia, co na dłuższą metę zniechęca do dynamicznej jazdy.

Pro_cee’d z silnikiem wysokoprężnym jest samochodem oszczędnym. W ruchu miejskim zużycie paliwa nie przekracza 6,5 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie „spalanie” spadało do około 4 l/100 km.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz A200 CDI

Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi – podsumowanie

Atrakcyjna linia nadwozia Pro_ceed przyciąga wzrok większości kierowców bez względu na wiek. Ale biorąc pod uwagę ograniczenia w wygodzie wsiadania i wysiadania z samochodu na ciasnych parkingach, auto przypadnie do gustu raczej osobom młodszym duchem.

Kia radzi sobie z nierównościami polskich dróg, jest oszczędna i „cieszy oczy” właściciela za każdym razem, gdy ten na nią spojrzy. Mimo stonowanego układu jezdnego młodzi ludzie w Pro_cee’d czują się dobrze. Podstawowa odmiana Pro_cee’d kosztuje 57 tys. zł. Koszt najtańszej odmiany z opisywanym silnikiem wysokoprężnym to 68 tys. zł (bez uwzględnienia promocji).

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

 Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi - dane techniczne

Kia Pro_cee’d 1.6 CRDi/128 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 128 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431/178/143 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Zużycie paliwa* 5,2/3,8/4,3 l/100 km
Cena od  64 990 zł (promocja)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Z tej perspektywy Kia Pro_cee'd jednoznacznie przywodzi na myśl najgorętsze hot hatch'e.
Redakcja
Ciekawie zaprojektowane lampy tylne to nadają stylu Kii Pro_cee'd
Redakcja
Tylna część nadwozia Kii Pro_cee'd prezentuje się szczególnie atrakcyjnie.
Redakcja
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Kia ProCee'd - kokpit
KIA
Kia ProCee'd - fotele
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA