Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda - Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM

Tomasz Korniejew
Honda Civic Tourer - tył
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Oferta Hondy została właśnie poszerzona o kompaktowe kombi. Nowatorsko wyglądający Civic Tourer ma bagażnik o pojemności 624 l!

Kompaktowy model Hondy – Civic w wersji hatchback przez ostatnie lata stał się synonimem samochodu o nowatorskim designie zarówno nadwozia, jak i tablicy przyrządów. Wygląd nadwozia i kokpitu pięciodrzwiowego Civica to zdecydowana odpowiedź na potrzeby kierowców, którzy oczekują zaakcentowania postępu technologicznego również w wyglądzie samochodów. I wbrew pozorom nie jest to propozycja skierowana jedynie do fanów gier komputerowych, bo Civic jest niezwykle popularny również w grupie seniorów.

Mimo, że pięciodrzwiowy hatchback był chwalony za obszerną przestrzeń bagażową i praktyczne nadwozie producent zdecydował się wyjść naprzeciw rynkowym trendom i uzupełnił port folio o z natury praktyczne kompaktowe kombi. Jednak i w tym przypadku Honda postanowiła na futurystyczny kształt udowadniając, że samochody w których z natury liczy się przede wszystkim praktyczność nadwozia, nie muszą być nijakie.

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Honda Civic Tourer  - wygląd

Nietuzinkowa linia nadwozia Hondy Civic Tourer „rzuca się w oczy” wysyłając jasny komunikat, że jest to oferta dla osób szczególnie ceniących emocje podczas prowadzenia auta.

Projektantom udało się ładnie spiąć tylną część nadwozia z charakterystycznymi drzwiami z ukrytymi klamkami i łagodnie schodzącą linią przedniej części nadwozia. Najciekawszym elementem stylizacyjnym tylnej części Tourera są zachodzące na boki lampy połączone ze sobą czerwoną listwą.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Honda Civic Tourer  - wnętrze

Przedział pasażerski Civica Tourer jest odrobinę przestronniejszy od kabiny wersji hatchback. Różnica dotyczy przestrzeni nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Dzięki wyżej poprowadzonej linii dachu pasażerowie Tourera mają jej więcej.

Na wzór wersji 5-drzwiowej, zbiornik paliwa w modelu Civic Tourer umieszczono centralnie pod przednimi fotelami, dzięki czemu możliwe było zastosowanie „Magic Seats”. To system umożliwiający składanie tylnej kanapy na wiele sposobów optymalizując przestrzeń bagażową.

Projektantom najnowszej wersji Hondy Civic udało się wygospodarować dużą przestrzeń na bagaże. Tourer jest jedynie o 235 mm dłuższy od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo tego, przy podniesionych oparciach przedział bagażowy pomieści 624 litrów ładunku (pomiar do wysokości rolety bagażnika), a po złożeniu siedzeń, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1668 litrów (pomiar do linii dachu).

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Honda Civic Tourer  - napęd/układ jezdny

W gamie jednostek napędowych Civica Tourer znalazły się dwa silniki. Tańszą opcją jest dobrze znana benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,8 l, rozwijająca moc maksymalną 142 KM. Z kolei droższą jest stosunkowo nowa jednostka wysokoprężna o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc maksymalną 120 KM.

Nowością zastosowaną w układzie zawieszenia jest system  adaptacyjnych tylnych  amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia tylnych amortyzatorów do warunków jazdy. System może pracować w trzech trybach – komfortowym, standardowym i dynamicznym.

Amortyzatory wyposażone są w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia. Aby uzyskać optymalną charakterystykę tłumienia i komfort jazdy, jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika rejestrującego odchylenia w trzech płaszczyznach.  Jednostka sterująca ECU wykorzystuje informacje dostarczone poprzez magistralę CAN-BUS, a następnie, po analizie danych, odpowiednio koryguje charakterystykę tłumienia.

Jeśli wybrany zostanie tryb Comfort, wyjściowe ustawienie charakterystyki tłumienia sprawiają, że układ zawieszenia pracuje bardziej miękko. Po wybraniu opcji Dynamic, amortyzatory utwardzają się. Niezależnie od wybranego trybu, system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia zawsze dostosowuje siłę tłumienia do stylu jazdy kierowcy oraz warunków jazdy.

Honda Civic w wersji hatchback jest ceniona m.in. za doskonałe właściwości jezdne i odpowiednio wyważony układ kierowniczy. Czy projektując bardziej praktyczną odmianę konstruktorzy nie poszli na kompromis i nie zwiększyli użyteczności kosztem przyjemności prowadzenia?

Na krótkiej przejażdżce mieliśmy okazję sprawdzić, czy dumnie zapowiadana przez konstruktorów modyfikacja układu kierowniczego pod kątem wersji Tourer, czy zwiększenie sztywności nadwozia odmiany kombi rzeczywiście przyniosły rezultat i najnowsza wersja Civica wciąż zasługuje na miano jednego z najprzyjemniejszych w prowadzeniu modeli w klasie.

Okazuje się, że kierowca Tourera rzeczywiście nie czuje wydłużonego i wyższego w tylnej części nadwozia. Podczas szybkich skrętów, jazdy slalomem, czy na ciasnych łukach samochód zachowuje odpowiednią sztywność. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a wspomaganie ma odpowiednio dobraną siłę. Kierowcy ze sportową żyłką wciąż będą z prowadzenia Civica zadowoleni.

To co zostało bez zmian to również spora średnica zawracania oraz dość twarde tłumienie nierówności przedniego zawieszenia.

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

Honda Civic Tourer  - podsumowanie

Honda Civic Tourer to obecnie jeden z najciekawszych modeli na rynku. Nietuzinkowa linia nadwozia nie czyni z wersji kombi propozycji jedynie dla seniorów, a jednocześnie nie przeszkodziła w zachowaniu ponadprzeciętnej użyteczności Tourera. Konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by Civic Tourer nie stracił nowatorskiego stylu i nie rozczarowywał jakością prowadzenia. Wyposażyli też samochód w szereg systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy na miarę współczesnych zdobyczy techniki.

I tradycyjnie dla Hondy, Civic Tourer nie należy do najtańszych modeli na rynku. Podstawowa wersja wyposażona w benzynowy silnik 1.8/142 KM, jest dostępna od 81 tys. zł. W bogatym wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in. tempomat, automatyczną klimatyzację, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, cztery elektrycznie podnoszone szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, radioodtwarzacz CD z MP3, czy system „Magic Seats”.  

Zobacz też: Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC – w stronę podwyższonego kombi

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC 142 KM - dane techniczne

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 142 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika* 624/1668 m3
Wymiary (dł./szer./wys.) 453,5/177/148 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,5/6,4 l/100 km
Cena od  81 400 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Źródło: Materiały prasowe Honda

Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - przód
Honda
Honda Civic Tourer - tył
Honda
Honda Civic Tourer - deska rozdzielcza
Honda
Honda Civic Tourer - system Magic seats
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bagażnik
Honda
Honda Civic Tourer - bok
Honda
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
    Nowy Peugeot 308. Test kolejnej odsłony nowego kompaktu z Francji. Po hybrydzie dostaliśmy model napędzany 130-konnym benzyniakiem.
    Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, ale nie gotówkowy
    Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, bo często inaczej nie da się kupić własnego auta. Trzeba jednak też wiedzieć jaki wziąć kredyt na samochód.
    Jak sprawdzić zużycie opon? Stan opon sprawdzi się sam. Zdalnie!
    Jak sprawdzić zużycie opon? Powstał właśnie system, który zdalnie wykrywa stan zużycia opony zamontowanej w samochodzie osobowym.
    VW ID.Buzz. Cena startuje od 248 091 zł. Czy to drogo?
    VW ID.Buzz. Cena w Polsce startuje od 248 091 zł. Za dokładnie tą sumę pierwsi klienci znad Wisły mogą złożyć zamówienie na 5-miejscowego e-busa.
    Czy w kamperze można spać podczas jazdy? Sprawdźmy.
    Czy w kamperze można spać podczas jazdy? To pytanie, które często pojawia się z ust osób, zaczynających dopiero przygodę z kamperingiem. A więc?
    Jaką szerokość mają drogi w Polsce? Odpowiedzi jest wiele...
    Jaką szerokość mają drogi w Polsce? Ciężko udzielić jednej odpowiedzi. Bo wszystko zależy od tego, o drodze jakiej kategorii mówimy.
    Stacje ładowania w Łodzi. 100 nowych punktów dla elektryków
    Stacje ładowania w Łodzi, czyli właśnie rozpoczyna się nowa inwestycja. W jej ramach powstanie 100 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
    Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
    Peugeot 9X8 będzie walczyć w wyścigach długodystansowych FIA. Tak, to hybryda. Jej silniki mają jednak w sumie 980 koni mocy. A to dopiero początek.
    Jakie opony do motocykla? Podpowiadamy o czym pamiętać
    Jakie opony do motocykla? To pytanie, przed którym może stanąć wielu motocyklistów na początku sezonu. Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać.
    Problem z samochodem zastępczym. UOKiK reaguje
    Problem z samochodem zastępczym? Miało go wielu Polaków. Teraz kwestię postanowił uregulować UOKiK. Jakie są wnioski i działania?
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. Pomysł Forda i Volvo
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r.? Ford i Volvo chcą wprowadzenia takiej regulacji na terenie UE. Ma dotyczyć aut osobowych i dostawczych.
    Kara za brak licencji wspólnotowej to nawet... 12 tys. zł!
    Kara za brak licencji wspólnotowej? Tak po 21 maja 2022 roku jest realna. Dokument jest wymagany podczas międzynarodowego transportu rzeczy.
    Mandat za jazdę po lesie, czyli jak dostać 500 zł grzywny
    Mandat za jazdę po lesie? Tak, jest możliwy. A do tego jego kwota okazuje się niemała! Kierowca dostanie co najmniej 500 zł.
    Wywóz auta na Ukrainę. Rośnie eksport pojazdów z Polski
    Wywóz auta na Ukrainę, czyli Ukraińcy będący w Polsce chętnie eksportują kupione u nas pojazdy. Ile pojazdów z Ukrainy przyjeżdża nad Wisłę?
    Badanie czystości powietrza? Wykonuje je... van kuriera!
    Badanie czystości powietrza może być realizowane nie tylko przez instytucje. I udowadnia to DPD. Firma wyposażyła swoje auta w specjalne czujniki.
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo?
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo? To pytanie, które w dobie rosnących cen benzyny, oleju napędowego i LPG szczególnie często zadają kierowcy.
    Rowery elektryczne. Ile kosztują, jak działają, jakie dają korzyści?
    Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością na rynku jednośladów. Co powinieneś o nich wiedzieć przed zakupem? Oto nasz poradnik.
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Jaką karę dostanie kierowca?
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Nowe przepisy weszły w życie w roku 2021. W roku 2022 w pełni usankcjonowana została kara. I wynosi...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r. No nie do końca...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r.? To pytanie często zadawane przez internautów. I choć A2 w tym rejonie powstanie, raczej nie do 2023 roku.
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu. Możliwe?
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu, czyli rząd mówi o nowych opcjach mObywatela. Aplikacja w wersji 2.0 może zaskoczyć.
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja w akcji
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja teraz zajmie się ocenieniem skali uszkodzeń i przygotowaniem wartości odszkodowania. I to w Polsce!
    Gdzie jest najwięcej wypadków? Lista powiatów.
    Gdzie jest najwięcej wypadków? To pytanie postanowił zadać sobie GUS. Odpowiadając na nie, przygotował listę najniebezpieczniejszych powiatów.
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022. Czyli o co chodzi w tym dokumencie i jak go zdobyć?
    Bentley Bentayga EWB. Brytyjski SUV z długimi drzwiami
    Bentley Bentayga EWB, czyli auto, które można skonfigurować na 24 miliardy sposobów. Co wiadomo o dłuższej wersji hitowego modelu Bentley`a?
    Eko jazda dieslem. Jak oszczędzać paliwo?
    Eko jazda dieslem: czy różni się od eko jazdy benzyniakiem? O jakich zasadach powinien pamiętać kierowca? O tym opowiemy w naszym materiale.