Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM Highline Limousine

Volkswagen Passat od lat traktowany jest jako najpoważniejszy gracz w segmencie aut klasy średniej. Cieszy się ogromnym powodzeniem zwłaszcza wśród klientów flotowych, dlatego postanowiliśmy sprawdzić w czym tkwi jego sekret.

Volkswagen Passat - sprawdzony przepis

Volkswagen niczym niewzruszony na trendy, które kreują rynek motoryzacyjny, od lat skupia każdy kolejny projekt Passata na optymalizacji bryły pojazdu pod kątem przestronności przedziału pasażerskiego i bagażnika. Linia nadwozia i jego detale przechodzą tylko nieznaczne przeobrażenia, zdając się być tylko dopełnieniem zaawansowanej mechaniki jakie skrywa auto. Ta twarda i uparta polityka przynosi jednak wymierne rezultaty w wynikach sprzedaży każdej generacji Passata. To jedno z najpopularniejszych aut na polskich drogach, jest szczególnie cenione przez klientów biznesowych, którzy zasilają nim rynek pojazdów flotowych.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: nadwozie

Z zewnątrz sylwetka Passata VII stanowi kontynuację konserwatywnej myśli stylizacyjnej znanej z poprzedniego modelu. Mimo że jej linia nawet w prezentowanej wersji R-line pozbawiona jest emocji i choćby krzty szaleństwa, to jednak trudno odmówić jej autentycznej elegancji. Proporcje nadwozia są klarowne i spójne ze sobą, a gustowne dodatki w postaci aluminiowych listew wokół okien czy diod LED wkomponowanych w przednie i tylne reflektory nadają autu szyku.

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: kokpit

Patrząc na zmiany we wnętrzu Passata VII generacji w stosunku do jego poprzednika, trudno nie odnieść wrażenia, że auto przeszło jedynie lifting a nie zmianę generacyjną. Kokpit ma praktycznie identyczny kształt jak w poprzedniku. Pojawiło się więcej posrebrzanych elementów, nowa jest też grafika cyferblatów czy komputera pokładowego. Nadal jednak rozczarowują twarde plastiki deski rozdzielczej znajdujące się poniżej drewnianej listwy czy słabo reagujący na dotyk ekran systemu multimedialnego. Na szczęście ergonomia nadal jest na najwyższym poziomie, a trudności z odnalezieniem konkretnej funkcji czy przycisku praktycznie nie występują. Logiczny i błyskawiczny w obsłudze jest zwłaszcza układ klimatyzacji, który konkurencja bardzo często niepotrzebnie komplikuje.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: przedział pasażerski

Fotele Passata VII są bardo wygodne, nieźle trzymają ciało w zakrętach i mają rewelacyjne zagłówki (z regulacją położenia). Szkoda, że siedzisko kierowcy pozbawione jest regulacji długości. Z tyłu miejsca wystarczy dla dwóch dorosłych osób o wzroście do 180-190 cm, ale konkurencja w postaci np. Forda Mondeo czy KII Optimy oferuję jednak więcej przestrzeni na nogi (rozstaw osi Passata to 2712 mm, Optimy 2795 mm a Mondeo aż 2850 mm). Za to pasażerowie tylnej kanapy Passata docenią indywidualny nawiew klimatyzacji, wysoko poprowadzoną linię dachu, gniazdo elektryczne 230 V i automatycznie rozkładaną roletę tylnej szyby. Opcjonalne oświetlenie wnętrza w połączeniu z dobrej jakości skórą, która pokrywa także boczki drzwi, nadaje autu potrzebnego splendoru. Wyciszenie kabiny jest dobre, ale powyżej 120 km/h powietrze opływające lusterka boczne zaczyna dawać o sobie znać. Bagażnik to miód na serce statystycznego Polaka – ma ogromną pojemność 565 litrów, a regularne jego kształty pozwalają w pełni wykorzystać jego potencjał. Wysoka jest także ładowność pojazdu - aż 636 kg.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: wyposażenie

Kabina VW Passata w najbogatszej wersji Higline została doposażona w szereg opcji dodatkowych. System multimedialny to układ znany ze starszych modeli Volkswagena takich jak Scirocco czy Transporter dlatego w porównaniu do tego występującego w nowym Golfie VII ustępuje mu pod względem m.in. jakości ekranu (gorsza reakcja na dotyk i niższa rozdzielczość wyświetlanej grafiki). Cieszy za to dysk twardy o pojemności 30 GB, wejście AUX/USB, czytnik kart SD/SDHC i dobrej jakości dźwięk 8-głośnikowego sytemu audio (zwłaszcza z odtwarzacza CD). Przydatne na co dzień okazują się także przyciemniane tylne szyby, kamera cofania, sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach czy rozbudowany, kolorowy komputer pokładowy wyświetlający m.in. temperaturę oleju silnikowego. Szkoda, że topowy model Volkswagena nie został wyposażony w automatyczne parkowanie.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: silnik 2.0 TDI BMT

Duża limuzyna pokroju VW Passata powinna być napędzana mocnym silnikiem zapewniającym dobre osiągi. Te gwarantuje 2-litrowy, wysokoprężny silnik z serii TDI o mocy 177 KM, który chętnie reaguje na każde wciśnięcie gazu. Potężny moment obrotowy (380 Nm) pozwala na bezproblemowe wyprzedzanie, a dynamika auta spada dopiero po przekroczeniu 180 km/h. Nierówną walkę z potężnym silnikiem toczą jednak kontrola trakcji wespół z przednim napędem, czego rezultatem jest buksowanie przednich kół w trakcie dynamicznego ruszania autem. Do tak mocnego silnika warto zamówić napęd wszystkich kół 4motion. Na przyczepnej nawierzchni nie ma jednak problemu aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 6,8 litrów paliwa na 100 km, w mieście w zależności od stylu jazdy kierowcy i natężenia ruchu wynik ten wzrasta do 7,5-9,5 l. Najniższe zanotowane spalanie na trasie wyniosło 5,5 l paliwa na 100 km.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: skrzynia biegów DSG-6

Ze skrzynią dobrze współpracuje dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG o 6. przełożeniach. Biegi zmienia bardzo szybko (zwłaszcza w trybie S), choć czasem potrafi się nieco „zamyślić” przedłużając niepotrzebnie zmianę przełożenia (głównie w trakcie operowania manetkami przy kierownicy). Jak na silnik Diesla skrzynia biegów na 6-tym przełożeniu utrzymuje dość wysokie obroty - przy 140 km/h to już 2600 obr./min.

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: zawieszenie

Zawieszenie w prezentowanym egzemplarzu VW Passata było regulowane elektronicznie i dodatkowo obniżone wobec tradycyjnego o 10 mm. Wyraźnie wyczuwalna jest różnica pomiędzy poszczególnymi jego trybami. W ruchu miejskim najlepiej sprawdza się ustawienie Comfort, które pozwala na łagodne wybieranie nawet głębszych studzienek.  Dzięki temu jazda autentycznie zasługuje na miano komfortowej. Tryb Normal sprawdza się przy szybszej jeździe autostradą, natomiast Sport pozwala wyraźnie ograniczyć wychylanie nadwozia w szybko pokonywanych zakrętach. Szkoda tylko, ze w tym ostatnim trybie wspomaganie kierownicy pracuje nienaturalnie ciężko, niezależnie od prędkości pojazdu. W najnowszym Golfie GTI Volkswagen udowodnił, że potrafi perfekcyjnie skalibrować układ kierowniczy na potrzeby bardzo dynamicznej jazdy. W Passacie tego zabrakło. W codziennym użytkowaniu najlepsze informacje o drodze układ przekazuje kierowcy w trybie Normal i to ustawienie wydaje się być optymalne. Średnica zawracania wynosi 11,4 m.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: układ hamulcowy

Układ hamulcowy, oparty z przodu na 312-milimetrowych wentylowanych, a z tyłu na litych, 282-milimetrowych tarczach, dobrze radzi sobie z wytracaniem prędkości tego prawie 1,5 tonowego sedana. Dopiero kilkukrotne hamowanie z bardzo dużych, autostradowych prędkości powoduje wyczuwalny spadek efektywności układu. W codziennej eksploatacji Passat budzi jednak poczucie wysokiego bezpieczeństwa. Szkoda, że producent zdecydował się na zainstalowanie elektrycznie sterowanego hamulca postojowego - rozwiązanie mało praktyczne i rodzące obawy o koszty serwisowania.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: cena i wyposażenie

Mówiąc o opłacalności zakupu Passata trzeba zaznaczyć jedno - prezentowana wersja jest po prostu za droga. 175 tys. zł za auto średniej klasy to spora przesada. Owszem, samochód jest duży i bardzo dobrze wyposażony (m.in. ABS,ESP,elektroniczna szpera, 6 poduszek powietrznych, nawigacja, podgrzewane przednie fotele, dobry system audio, skórzana tapicerka), ale jego cena mocno ociera się o segment aut klasy premium. Za taką kwotę można nabyć już Audi A4, Volvo S60 czy BMW serii z mocnymi silnikami. Sensownym rozwiązaniem jest zatem uszczuplenie nieco wyposażenia auta tak, aby jego cena nie przekroczyła 150 tys. zł. Ewentualnie wybranie nieco słabszego, 140-konnego silnika 2.0 TDI. Wachlarz konfiguracji jest naprawdę szeroki.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: werdykt

Siódma generacja Volkswagena Passata to konstrukcja dojrzała i dopracowana, choć nadgryziona nieco zębem czasu. Z jednej strony samochód wyposażony jest w mocny silnik Diesla i dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, z drugiej jego wnętrze skrywa rozwiązania stosowane już nieco za długo przez koncern. Nadal jednak klienci Volkswagena mogą liczyć na przestronne wnętrze (szkoda, że przeciętnie wyciszone), duży bagażnik, świetną ergonomię kokpitu i bardzo dobre osiągi. Adaptacyjne zawieszenie przekonuje komfortem tłumienia nierówności, a stonowana sylwetka nadwozia gwarantuje, że Passat szybko się nie zestarzeje. Auto powinno trafić w bardziej konserwatywne gusta osób, którym zależy na eleganckim aucie potrafiącym się sprawnie przemieszczać na dużych dystansach.

Test Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM: dane techniczne

Samochód Volkswagen Passat 2.0 TDI 177 KM DSG-6 sedan
Rodzaj silnika wysokoprężny z turbosprężarką VTG
Kod silnika BMT
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa common rail 1800 bar (wtryskiwacze elektromagnetyczne)
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1968 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 130/177 kW/KM przy 4200 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,28
Napęd  przedni
Skrzynia biegów zautomatyzowana dwusprzęgłowa DSG 6. biegowa (manetki przy kierownicy)
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 8,4 s
Prędkość maksymalna 223 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie)  6,2/4,6/5,2l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: wielowahaczowe (4 wahacze)
Tarcze hamulcowe przód tarcze wentylowane, 312 mm
Tarcze hamulcowe tył tarcze lite, 282 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4 769/1 820/1 470 mm
Rozstaw osi 2712 mm
Masa własna 1559 kg
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 585/- l
Ładowność 636 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,72 (przekładnia APA)
Średnica zawracania 11,4 m (opony 215 mm)
Pojemność baku 70 l
Cena egzemplarza testowego 175 250 zł

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014 deska rozdzielcza
Volkswagen Passat VII 2014 fotel
Volkswagen Passat VII 2014 skrzynia biegów DSG
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014 reflektor wlot powietrza
Volkswagen Passat VII 2014 tylna lampa
Volkswagen Passat VII 2014
Volkswagen Passat VII 2014 bagażnik
Volkswagen Passat VII 2014
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wymiana opon na letnie 2023. Kiedy, jak i za ile? Sprawdźmy

    Wymiana opon na letnie 2023, czyli dziś przygotujemy dla kierowców tabletkę wiedzy na ten temat. Kiedy zmienić opony, o czym pamiętać i ile to kosztuje w 2023 roku?

    Czy można dostać mandat z kamery? I to na kilka sposobów

    Czy można dostać mandat z kamery? Oczywiście że tak. Co więcej, sposobów zdobywania nagrań służby mają co najmniej kilka. Poznajmy je.

    Mitsubishi L200 2024. Tak będzie wyglądać nowe wcielenie pick-up`a

    Mitsubishi L200 2024, czyli kolejna generacja modelu ujrzy światło dzienne jeszcze w tym roku lub na początku kolejnego. Co wiadomo o modelu?

    Volkswagen ID.2all. Tak będzie wyglądać elektryczne Polo?

    Volkswagen ID.2all zapowiada koncepcję dostępnej, elektrycznej mobilności dla Europejczyków. Jest rozmiarów modelu Polo. Trafi zatem do segmentu B.

    Przewoźniku - dopilnuj nowego obowiązku, jeśli nie chcesz stracić zezwolenia

    Pakiet mobilności ponownie o sobie przypomina. Zgodnie ze zmianami w ustawie o transporcie drogowym, przewoźnicy są zobowiązani do spełnienia kolejnego obowiązku. Chodzi o przepis, wprowadzający konieczność zgłoszenia ilości zatrudnionych kierowców. W tym roku oświadczenie należy zgłosić już do 31 marca, a brak wypełnienia formalności może wiązać się poważnymi konsekwencjami dla przewoźników.

    SCT Warszawa. Warszawscy rodzice chcą ostrzejszych restrykcji

    SCT w Warszawie powstanie. Siedem postulatów wobec władz Warszawy wystosowała wspólna inicjatywa rodziców i ruchów społecznych. O co wnoszą?

    Mercedes GLB 2023. Lifting mocno delikatny. Zmian zbyt wiele nie ma

    Mercedes GLB 2023, czyli SUV niemieckiej marki przeszedł właśnie lifting. Co zmieniło się w modelu? Zmian prawie nie widać. To dobrze czy źle?

    Samochód do strefy czystego transportu. O czym pamiętać kupując auto używane?

    Samochód do strefy czystego transportu to pojęcie, którym Polacy interesują się coraz mocniej. O czym powinien pamiętać podczas zakupu mieszkaniec SCT?

    Kolizji mniej, ale likwidacja szkód coraz droższa...

    Kolizji mniej, ale likwidacja szkód coraz droższa? To zdanie idealnie opisuje zeszłoroczną sytuację na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych.

    Mitsubishi Eclipse Cross Ralliart. PHEV z rajdowym sznytem. Tylko sznytem

    Mitsubishi Eclipse Cross Ralliart to nowa wersja japońskiego coupe SUV-a napędzanego hybrydą plug-in. Zmiany? Te dotyczą tylko stylizacji. Szkoda...

    Mercedes GLA 2023. Mały SUV z Niemiec przeszedł drobny zabieg

    Mercedes GLA 2023, czyli mniejszy z niemieckich SUV-ów przeszedł lifting. W jego ramach nieznacznie zmienił się design, ale i paleta silników.

    Toyota Hilux powstała w 1968 roku. Kończy właśnie 55 lat!

    Toyota Hilux zadebiutowała na rynku w roku 1968. A więc jak nietrudno policzyć, powoli zbliża się do wieku emerytalnego. Tyle że pick-up ani myśli się zatrzymywać!

    Abarth 695 Tributo 131 Rally. Pięćsetka z duszą Ferrari

    Abarth 695 Tributo 131 Rally waży nieco ponad 1,1 tony, a ma 180 koni. Jest sportowy, agresywny i oferuje rasowy dźwięk wydechu. To nie samochód, to spełnienie marzeń kierowcy.

    Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally. Ta miłość jest toksyczna. I dobrze mi z tym!

    Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally jest cudowny, ale nie idealny. Wad mu nie brakuje. Tak samo jak charakteru zresztą. Tym mógłby obdzielić auta w połowie dzielnicy.

    Land Rover Classic Defender 90 z Lego. Tańszy, ale nie tani sposób na marzenia

    Land Rover Classic Defender 90 z Lego trafi do sprzedaży 1 kwietnia 2023 roku. Auto po złożeniu wygląda po prostu cudownie! Niestety model będzie kosztować 1149,99 zł.

    Polskie drogi są dziurawe. Nawet 40 proc. wymaga remontu!

    Polskie drogi są dziurawe. Jak duża jest skala zjawiska? Potężna! Nawet 9000 km jezdni w naszym kraju pilnie wymaga remontu.

    BMW serii 5 G60. Wersja M5 będzie... elektryczna! Piekło zamarzło?

    BMW serii 5 G60 szykuje się do rynkowego debiutu. Marka przekazuje zatem pierwsze informacje o modelu. A te brzmią dość rewolucyjnie.

    Elektryczne ciężarówki w Polsce? DHL kupiło właśnie pięć Volvo FM Electric

    Elektryczne ciężarówki w Polsce? Powoli stają się elementem drogowego krajobrazu. A zakupy DHL nie ograniczają się do pięciu Volvo FM Electric.

    Kręci nas recykling. Oponeo i druga odsłona jego akcji

    Kręci nas recykling? Oponeo ma zamiar dokładnie dziś odpalić drugą edycję swojej akcji. W jej ramach będzie sprzątać odpady i sadzić drzewa.

    Pechowy kolor samochodu, czyli kolory o największej szkodowości

    Pechowy kolor samochodu? Dziś mamy listę kolorów aut z największym ryzykiem szkody. Zestawienie jest naprawdę ciekawe.

    Continental PremiumContact 7. Nowość letnia z Niemiec

    Continental PremiumContact 7 dopracowuje kwestią trakcji na mokrej nawierzchni. Ale nie tylko! Nowy model ogumienia można zamawiać już dziś.

    Goodyear Urbanmax Commuter, czyli opona dla autobusów

    Goodyear Urbanmax Commuter to opona przeznaczona do autobusów z napędem konwencjonalnym, hybrydowym, jak i elektrycznym.

    Zakup samochodu przez internet? Trochę tak. Od sieci zaczynają się poszukiwania

    Zakup samochodu przez internet? 80 proc. nabywców nowych aut i prawie 100 proc nabywców używanych poszukiwania zaczyna w internecie.

    Zdał egzamin na prawo jazdy za brata. Obydwaj mają problem

    Zdał egzamin na prawo jazdy za brata. Teraz konsekwencje poniosą obydwaj. Grozić im może kara nawet do 3 lat pozbawienia wolności.

    Postęp na rynku opon. Przed jakimi wyzwaniami stoją producenci?

    Postęp na rynku opon. Bo na przestrzeni ostatnich dwóch trzech dekad zmieniły się nie tylko oczekiwania kierowców, ale i samochody.