Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: własny styl poparty technologią!

Volvo S60 przeszło niedawno gruntowaną modernizację, zyskując szereg nowoczesnych rozwiązań. W teście sprawdzamy najmocniejszą wersję T6 Polestar, dysponującą mocą aż 329 KM.

Kres niemieckiej hegemoni?

Koncern Volvo od lat walczy o traktowanie go na równi z największymi tuzami segmentu Premium czyli BMW, Audi i Mercedesem. Dotąd samochody szwedzkiego producenta przekonywały do siebie klientów głownie za sprawą bardzo wysokiego (jeśli nie najwyższego) poziomu bezpieczeństwa. Zarówno w testach zderzeniowych EuroNCAP jak i IIHS nowe S60 osiągnęło najwyższe wyniki, deklasując z kretesem konkurencję.

Rezultaty zwłaszcza tych drugich badań obnażyły słabość niemieckich konstrukcji. Na domiar złego (dla konkurentów) nowe Volvo przeszło niedawno wyraźną metamorfozę, a koszyk jego zalet rozszerzył się o nowatorskie i bardzo zaawansowane rozwiązania technologicznie. Prezentowany egzemplarz Volvo S60 T6 można rozpatrywać jako model wzorcowych pod względem zaimplementowanych zmian.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: nadwozie

Zmodernizowane nadwozie nowego Volvo S60 zyskało na elegancji, upodabniając się w przedniej części do większego modelu S80. Nowość stanowią przede wszystkim przednie reflektory z funkcją Active High Beam, delikatne światła dzienne LED wkomponowane w zderzak i znacznie potężniejsza atrapa chłodnicy. Nieco mniejsze zmiany objęły tył S60, a największe różnice dotyczą zderzaka z przeprojektowaną atrapą dyfuzora i szerokimi końcówkami tłumika. Wersja T6, jako najmocniejsza odmiana w gamie, nie pozostawia jednak złudzeń, co do swoich sportowych aspiracji. Agresywnie stylizowany tylny pas, potężny wydech, posrebrzane progi i szczelnie wypełniające wnęki 18-calowe koła z oponami Pirelli SottoZero pozwalają autu wyraźnie zaznaczyć swą obecność na drodze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: wnętrze

Wnętrze Volvo S60 pod kątem stylizacji przeszło niewielkie zmiany. Dwubarwny kokpit, wykończony dodatkowo w centralnej swej części drewnem i aluminium, w połączeniu z kremową skórą nadają autu oczekiwanego splendoru i powagi. Zasiadając w rewelacyjnie wyprofilowanym fotelu z elektrycznym sterowaniem i podgrzewaniem kierowca czuje, że to auto znacznie przewyższa to co oferują reprezentanci klasy średniej. To po prostu jakość Premium.

Choć gdzieniegdzie niektóre materiały wykończeniowe ustępują nieco jakością tym z Audi (np. lakierowane drewno nosiło liczne ślady rys), to jednak wrażenie jakie nadają one kabinie jest ogromne! Masywny tunel środkowy z niezwykle wygodnym podłokietnikiem, rewelacyjne wyprofilowane zagłówki, świetnej jakości skóra czy podgrzewana tylna kanapa podnoszą wyraźnie komfort podróży. Tym bardziej, że w obu rzędach siedzeń nareszcie nie brakuje miejsca nawet dla osób o wzroście ok. 185 cm. Bagażnik o pojemności 380 l jak na tę klasę auta nie jest duży, ale dzięki regularnym kształtom pomieści bagaż 4-osobowej rodziny.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: zegary

Świetnie spisują się w pełni cyfrowe zegary, prezentujące wskazania na 8-calowym ekranie typu TFT. Ich kolorystykę oraz zakres wyświetlanych informacji można wybierać z pośród trzech wersji. Zegary te stanowią jednak dopiero preludium do tego co jest kluczem do sukcesu nowego modelu. Jest nim innowacyjność.

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: multimedia

Po raz pierwszy w historii motoryzacji na pokładzie samochodu osobowego zagościł system oparty na architekturze Androida. Sensus bo tak brzmi jego nazwa, zapewnia kierowcy dostęp do szeregu nowoczesnych funkcji ułatwiających bądź uatrakcyjniających podróż autem takich jak przeglądarka internetowa (tzw. pełna), mapy Google (z aktualnym natężeniem ruchu), przeglądarka plików graficznych (świetnie radzi sobie z różnymi rozdzielczościami zdjęć), serwis pogodowy, pokładowe WiFi czy internetowe radio (80 000 stacji z całego świata). Poza tym zestaw aplikacji można rozszerzyć o te zgromadzone w specjalnym internetowym sklepie. Póki co tak bogatych możliwości konkurencja jeszcze nie oferuje.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: ergonomia

Niestety w tym nowocześnie zaprojektowanym i pozornie uporządkowanym wnętrzu panuje pewien dysonans. O ile obsługa klimatyzacji czy systemu Sensus jest bardzo łatwa i wygodna, o tyle szybkie nawigowanie pomiędzy nawigacją GPS, radiem a Sensusem jest już trudne i wymagana przyzwyczajenia. Brakuje przycisków funkcyjnych ograniczających liczbę kroków niezbędnych do uruchomienia danego urządzenia.

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: światła Active High Beam

Ten drobny mankament błyskawicznie jednak blednie w blasku najnowszych reflektorów wykonanych w technologii Active High Beam. Moim zdaniem to jedno z przełomowych rozwiązań jakie pojawiło się w ostatnich latach w samochodach osobowych. Dzięki specjalnym przysłonom zainstalowanym w reflektorach mogą one nieprzerwanie działać w trybie drogowym (nie trzeba ich wyłączać, bowiem nie oślepiają innych kierowców).

Zaawansowany układ czujników monitoruje sytuację na drodze, ograniczając wiązkę światła w tych obszarach, w których znajduję się inny pojazd, utrzymując pozostałe fragmenty drogi i poboczy w pełni doświetlone. Nawet jeśli auto jadące przed nami zmienia kierunek, w którym się porusza, układ Activ HighBeam stale dba o to, by jego kierowca nie został oślepiony promieniami światła. Rewelacja!

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: silnik B6304T4

Najnowsze trendy na całe szczęście nie zagościły w pełni pod maską nowego Volvo S60. Dlaczego jest to pozytywna informacja? Bowiem 3-litrowy, turbodoładowany, rzędowy motor to kapitalna jednostka napędowa, skutecznie broniąca się przed wyparciem przez małolitrażowe silniki z ery downsizingu.

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

Polestar znaczy mocny!

Motor wzmocniony przez firmę Polestar, dzięki turbosprężarce o stałej geometrii kierownic wytwarzającej ciśnienie doładowania równe 1,8 Bara, osiąga niebagatelne 329 KM mocy i 480 Nm w zakresie 3000-3600 obr./min. W rezultacie każde mocniejsze wciśnięcie gazu z ogromną siłą wciska pasażerów auta w fotele,a samochód pierwszą setkę osiąga w zaledwie 5,7 sekundy. Pojęcie wycieńczenia zdaje się być temu silnikowi obce, a rozpędzenie pojazdu od 100-200 km/h (niecałe 14 sekund) zdaje się być dla niego równe łatwe jak 0-100 km/h. Aby uświadomić sobie siłę tego silnika, warto zwrócić uwagę na fakt, że przy zaledwie 1000 obr./min generuje on już 300 Nm momentu obrotowego! Argumentem jaki dodatkowo przemawia za jego wyborem jest jego majestatyczny dźwięk pracy, gdy wchodzi w wyższe obroty. Nadaje on autu klasy i splendoru, dystansując tym samym Volvo od aut konkurencji, która coraz śmielej sięga po mało reprezentacyjne , 4-cylindrowe motory pozbawione charakteru. Nie jest przy tym hałaśliwy i nawet przy prędkościach oscylujących w granicy 200 km/h w kabinie panuje cisza (przy 140 km/h silnik na 6. biegu ma zaledwie 2600 obr./min).

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: zużycie paliwa

Wysokie osiągi zachęcają do dynamicznej jazdy, co oczywiście przekłada się na wyższe zużycie paliwa. W mieście spalanie oscyluje w zakresie 13-16 litrów, ale przy delikatnym operowaniu pedałem gazu spada do ok. 11-stu. Na trasie minimalne spalanie wyniosło 9,0 l na 100 km. Całkiem nieźle, biorąc pod uwagę, że znacznie mniejszy i lżejszy, 265-konny Volkswagen Scirocco zadowalał się w mieście 13 litrami paliwa.

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: automatyczna skrzynia biegów Geartronic

Z 3-litrowym silnikiem Volvo S60 chętnie współpracuje nie najmłodsza już automatyczna skrzynia biegów Geartronic o 6 sześciu przełożeniach. W normalnym trybie jazdy zmienia biegi wręcz niezauważalnie, natomiast w sportowym, dzięki nowego oprogramowaniu, zadziwia szybkością i stanowczością w działaniu. Choć nie jest tak szybka jak 8-biegowy automat produkcji ZF to stanowi udany tandem razem z ogromnym silnikiem. Na życzenie klienta można wyposażyć ją także w łopatki na kierownicy (obracają się razem z nią).

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: prowadzenie

Prezentowany egzemplarz wyposażono w sportowe zawieszenie, które niweluje przechyły nadwozia w zakręcie, zwiększając tym samym stabilność auta. Pracuje bardzo cicho, ale na poprzecznych nierównościach potrafi nieco mocniej zatrząść pasażerami. Układ kierowniczy jest bezpośredni i całkiem nieźle skalibrowany, a na dodatek kierowca może wybrać siłę jego wspomagania (3 tryby). Przy szybkiej zmianie kierunku czuć jednak sporą masę skupioną na przedniej osi, a auto ma tendencję do bezpiecznej podsterowności. Sytuację poprawia dobrze skalibrowany napęd 4x4 (Haldex 5), który w połączeniu z systemem DSTC nie pozwala na uślizg auta i zapewnia fenomenalną trakcję na wyjściu z zakrętu, nawet na mokrej nawierzchni.

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: układ hamulcowy

Układ hamulcowy wyposażony z przodu w 336-milimetrowe a z tyłu w 302-miletrowe tarcze, choć nie jest najlepszy w klasie, to daje poczucie pewności nawet przy bardzo szybkiej jeździe autostradą. Co więcej, w trakcie miejskiej jazdy z prędkością do 50 km/h kierowca może liczyć na automatyczny system hamowania zwany przez Volvo City Safety!

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: cena i wyposażenie

Auta klasy Premium są drogie, bo oprócz najnowszej technologii mają również wyróżnić ich właściciela. Volvo S60 pod względem zaawansowania technicznego i wykończenia z pewnością należy do klasy wyższej, ale jego cena biorąc pod uwagę rodzaj zastosowanego silnika, wyposażenie i poziom oferowanego bezpieczeństwa nie jest przesadnie wysoka. Prezentowany egzemplarz kosztował 252 249 zł. W cenie tej klient oprócz automatycznej klimatyzacji czy kompletu poduszek powietrznych może liczyć na zaawansowane systemy bezpieczeństwa (m.in. automatyczne hamowanie City Safety, asystent zmiany pasa ruchu, układ BLIS wykrywający pojazd w martwym polu), napęd 4x4, rewelacyjne reflektory Active High Beam, gadżety poprawiające komfort podróży (podgrzewanie foteli, kierownicy i przedniej szyby), multimedialny system Sensus czy szlachetne wykończenie wnętrza (skóra, drewno, aluminium). Konkurencja potrafi być znacznie droższa i gorzej wyposażona.

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: opinia

Volvo projektując nowe S60 nareszcie przestało gonić niemiecką konkurencję i poszło własną ścieżką. Owoc szwedzkiej myśli technicznej wyróżnia się bardzo zaawansowanymi układami wspomagającymi kierowcę, niezwykle bezpieczną konstrukcją nadwozia, potężnym silnikiem oferującym wręcz sportowe osiągi i brzmienie oraz napędem 4x4 gwarantującym świetne przyspieszenie i pewne prowadzenie nawet na mokrej nawierzchni. Zaawansowany system multimedialny oraz kapitalne reflektory Active High Beam stanowią uzupełnienie orężu jakim powalczy o klienta szwedzki koncern. Nowe Volvo S60 udowadnia, że koncern obrał prawidłowy kurs rozwoju, a dzięki temu modelowi powinien odnieść sukces sprzedażowy. Czy tak będzie? Zobaczymy, a w międzyczasie niezdecydowanych zachęcam do wyboru 6-cylindrowego silnika, bowiem niedługo zniknie on na zawsze z oferty Volvo...

Test Volvo S60 T6 AWD Polestar: dane techniczne

Samochód Volvo S60 T6 AWD Summum Polestar
Rodzaj silnika benzynowy z turbodoładowaniem
Położenie silnika z przodu, poprzecznie, przed osią 
Wtrysk paliwa bezpośredni
Liczba cylindrów 6
Pojemność skokowa 2953 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 242/329 kW/KM w zakresie 5400-6500 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 480 Nm w zakresie 3000-3600 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): 0,28
Napęd  4x4
Skrzynia biegów automatyczna 6. biegowa (manetki przy kierownicy)
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 5,7 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie)  14,5/7,3/9,9 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: wielowahaczowe
Tarcze hamulcowe przód tarcze wentylowane, 336 mm
Tarcze hamulcowe tył tarcze wentylowane, 302 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 4635/1865/ 1484 mm
Masa własna 1711 kg
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 380/- l
Ładowność 509 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,71
Średnica zawracania 11,9 (opony 235 mm)
Pojemność baku 70 l
Cena egzemplarza testowego 252 249 zł

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 światła dzienne
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 prędkościomierz Eco
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 prędkościomierz Performance
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 fotele
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 kanapa
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 Sensus
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 reflektory Active High Beam
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 lampa tylna
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014 tłumik
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Volvo S60 T6 AWD Polestar 2014
Kamil Fraszkiewicz
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).