REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Podwyższony 508 kombi z napędem elektryczno-wysokoprężnym to zaskakujące połączenie. Jak hybrydowy Peugeot 508 RXH sprawdza się w codziennym użytkowaniu?

 Peugeota 508 RXH nie sposób pomylić z tradycyjną odmianą modelu 508 w wersji kombi. Hybrydowy model nie dość, że zyskał 5 cm wyższy prześwit (obecnie wynosi 18,5 cm) to jeszcze został ozdobiony m.in. plastikowymi nakładkami na błotniki dodającymi sylwetce „muskulatury”. Tym samym 508 RXH sprawia wrażenie samochodu o dużej mocy, któremu niestraszne wysokie krawężniki i grząska nawierzchnia.

REKLAMA

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – wnętrze

Przedział pasażerski Peugeota RXH został wykończony materiałami wysokiej jakości. Wszelkie tworzywa są przyjemne w dotyku, a dokładność montażu poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń.

Tablica przyrządów wygląda podobnie do tablic przyrządów z tradycyjnych wersji 508. Największą różnicę widać w „zegarach”. Tam, gdzie spalinowe wersje 508 mają obrotomierz w RXH umieszczono wskaźnik poboru mocy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!

Oprócz tego, w hybrydzie Peugeota umieszczono na środkowym tunelu pokrętło sterowania trybami napędu. Kierowca może wybierać spośród czterech programów pracy:

ZEV – tryb, w którym samochód jest w pełni napędzany przez silnik elektryczny,

4WD – tryb, w którym napęd na obie osie jest załączony na stałe (pracują oba silniki)

Sport – dla kierowców ze sportową żyłką . W tym trybie poszczególne przełożenia zmieniane są szybciej, napęd korzysta z pełnej mocy 200 KM

Auto – zalecany do jazdy po mieście, system optymalizuje dobór napędu do stylu jazdy i warunków na drodze.

Fotele kierowcy i pasażera zapewniają odpowiedni komfort nawet na bardzo długich dystansach. To samo mogą powiedzieć pasażerowie siedzący z tyłu na temat kanapy.

W stosunku do wersji z konwencjonalnym napędem, 508 RXH ma mniejszy bagażnik. Konieczność zainstalowania akumulatorów zasilających silnik elektryczny pomniejszyła przestrzeń na bagaże do 400 l.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Test Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Peugeot RXH jest nietypową hybrydą z dwóch względów. Po pierwsze producent zdecydował się w jednym organizmie połączyć pracę silnika elektrycznego oraz… Diesla. Po drugie każdy z napędów odpowiada za napędzanie innej osi – silnik spalinowy przedniej, elektryczny tylnej.

Dlatego w przypadku, gdy poruszamy się tylko dzięki napędowi elektrycznemu 508 RXH jest samochodem tylnonapędowym, gdy w użyciu jest tylko silnik wysokoprężny jest samochodem przednionapędowym, z kolei gdy pracują oba, RXH jest pojazdem z napędem na obie osie.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

A jak takie nietypowe rozwiązanie spisuje się w praktyce?

Peugeot 508 RXH dysponuje mocą maksymalną 200 KM. Dwulitrowy HDI rozwija moc maksymalną 163 KM, z kolei silnik elektryczny dysponuje mocą maksymalną 37 KM.

Według danych producenta ważąca 1770 kg hybryda rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 213 km/h.

Duża masa pojazdu w połączeniu z wysokim prześwitem mają wpływ na zachowanie pojazdu na drodze. O ile 508 RXH rozpieszcza wysokim komfortem tłumienia nierówności o tyle gwałtowne skręty nie należą do ulubionych manewrów Peugeota. Nadwozie w takiej sytuacji mocno się przechyla, a samochód wykazuje dużą tendencję do podsterowności.

Mimo, że hybrydowy Peugeot został wyposażony w napęd na obie osie nie należy tego traktować zbyt serio. Co prawda samochód świetnie radzi sobie z przejazdem po grząskim terenie lub w kopnym śniegu, ale w cięższy teren się nie nadaje.

REKLAMA

Łyżką dziegciu jest także dla kierowcy praca zautomatyzowanej przekładni. System co prawda zmienia biegi płynnie i bezszelestnie, za to irytująco długo. Oczekiwanie na redukcję przełożenia po wciśnięciu pedału „gazu” do końca rozciąga się do wieczności. Dlatego przed manewrem wyprzedzania warto skorzystać z manualnego trybu zmiany przełożeń.

Za to jeżeli kierowca zdecyduje się na bardziej stonowaną dynamikę jazdy, 508 RXH ujawnia paletę swoich zalet. Nie dość, że samochód rozpieszcza komfortem i błogą ciszą towarzyszącą bezszelestnemu napędowi elektrycznemu, to jeszcze zużycie paliwa oscyluje w ruchu miejskim w okolicach 6 l/100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkościami autostradowymi zużycie paliwa wzrasta o litr na 100 km.

Zobacz też: Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD CVT

Test Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – podsumowanie

Peugeot 508 RXH jest dostępny w jednej, bardzo bogato wyposażonej wersji i kosztuje 161 500 zł. Z kosztów dodatkowych trzeba doliczyć lakier metalizowany za 2700 zł. Poza tym 508 RXH jest wyposażony standardowo nawet w automatyczną dwustrefową klimatyzację, a dopłaty wymaga co najwyżej czterostrefowa (1650 zł). System nawigacji satelitarnej nie wymaga dopłaty, podobnie do osiemnastocalowych obręczy kół ze stopów lekkich, czy półskórzana tapicerka.

Biorąc pod uwagę wysoką jakość wykończenia, komfort jazdy i niskie zużycie paliwa, 508 RXH może skusić nabywców zerkających w stronę podwyższonych kombi z wyżej klasy. A wtedy porównując ceny, RXH wypada korzystnie.

Zobacz też: Test Honda Accord 2,4 Type-S Executive: sedan z charakterem

Peugeot 508 RXH 2.0 Hybrid4 200 KM – dane techniczne

Peugeot 508 RXH HYbrid4 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 163 KM/3750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/2000-3000 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 37 KM/2000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/800-1290 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 400 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 482,3/186,4/152,5 cm
Rozstaw osi 281,5 cm
V-max 213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 s
Zużycie paliwa* 4,0/4,2/4,1 l/100 km
Cena 161 500 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 508 RXH - napęd na obie osie i zwiększony prześwit przydają się na gruntowych drogach.
Peugeot
Peugeot 508 RXH
Peugeot
Peugeot 508 RXH - deska rozdzielcza jest podobna do tej z innych wersji 508.
Peugeot
Bagażnik Peugeota RXH został ograniczony do 400 l.
Redakcja
Fotele Peugeota RXH zapewniają doskonały komfort.
Redakcja
Na tylnej kanapie Peugeota RXH na brak przestrzeni nie będą narzekać nawet wysocy pasażerowie.
Redakcja
Peugeot 508 RXH - tył
Redakcja
Peugeot 508 RXH - przód
Redakcja
Prześwit Peugeota 508 RXH jest wyższy o 5 cm względem tradycyjnej odmiany 508.
Redakcja
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA