REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Tomasz Korniejew
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja

REKLAMA

REKLAMA

Modelem 2008, Peugeot wkroczył do segmentu najmniejszych crossoverów. W teście sprawdzamy, czy brak napędu na obie osie nie przeszkodzi 2008 w podbiciu rynku?

Peugeot 2008 jest rozwinięciem koncepcji modelu 208. Projektanci „nadmuchali” nadwozie hatchback, a następnie podnieśli prześwit o 2 cm i dołożyli relingi dachowe. W efekcie powstał model 2008, crossover z dużym bagażnikiem, ale bez napędu na obie osie.

REKLAMA

Trudno przyczepić się do wyglądu nadwozia nowego Peugeota. Całość tworzy zwartą i atrakcyjną bryłę, zwłaszcza w połączeniu z wyrazistymi obręczami kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – wnętrze

W Peugeocie 2008 znajdziemy więcej przestrzeni niż w modelu 208. Uwaga ta dotyczy zwłaszcza miejsca na tylnej kanapie. Dzięki wyżej poprowadzonej linii dachu nawet wysocy pasażerowie mogą tam podróżować komfortowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach siedzi się wygodnie. Kokpit – znany z modelu 208 jest wyposażony w małą kierownicę znad której prowadzący spogląda na wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza oraz odczytuje informacje z kolorowego wyświetlacza umieszczonego pomiędzy „zegarami”.

Przedział pasażerski 2008 został wykończony z dokładnością i z materiałów wysokiej jakości.

Duży wyświetlacz umieszczony na górze środkowej konsoli wygląda bajerancko, ale do obsługi wszelkich jego funkcji trzeba się przyzwyczaić.

Niezrozumiały jest za to (zwłaszcza biorąc pod uwagę rodzaj pojazdu) fakt, że producent po macoszemu potraktował uchwyty na napoje. Te w 2008 są na tyle niewygodnie umieszczone, że nie da się w nich umocować butelki o pojemności 0,5 l.

REKLAMA

Za to 2008 imponuje przestrzenią bagażową. Co prawda półka osłaniająca bagażnik z niezrozumiałych względów nie jest podwieszona do pokrywy bagażnika przez co osoba wkładająca pakunki musi ją jedną ręką podtrzymywać (?) lub wyjąć i położyć obok samochodu.

Niemniej poza tą niedogodnością próg załadunku przedziału bagażowego jest umieszczony nisko, a sam bagażnik ma objętość 350 l. Łatwo tę przestrzeń na bagaże powiększyć zostawiając półkę w domu lub składając oparcie tylnej kanapy. W rezultacie Peugeot 2008 jest bardzo pakownym samochodem.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – napęd/układ jezdny

Do redakcji trafiła odmiana Peugeota 2008 wyposażona w wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, rozwijająca maksymalną moc 115 KM przy 3600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr./min.

REKLAMA

Jest to jednostka stosowana np. w dużo większym Citroenie C4, czy Peugeocie 308 zatem nie dziwią przyzwoite osiągi 2008. Co prawda na papierze nie wyglądają zachwycająco - według producenta ważący 1260 kg Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h 10,4 s i może pojechać z maksymalną prędkością 188 km/h – ale subiektywne odczucia prowadzącego odnośnie dynamiki są dużo lepsze. 115-konna wersja 2008 nie traci wigoru nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Dla osób, które zamierzają wykorzystywać 2008 także jako pojazd wakacyjny istotnymi informacjami będzie zapewne to, że Peugeot z opisywanym silnikiem występuje po pierwsze tylko w jednej (najbogatszej) odmianie wyposażeniowej oraz jako jedyny z gamy jest wyposażony w sześciobiegową manualną przekładnię (pozostałe wersje silnikowe mają przekładnię pięciobiegową).

Zobacz też: Test Nissan Juke N-TEC 1.6 L DIG-T 190 KM 2WD

Szósty bieg w połączeniu z zaskakująco dużą elastycznością jednostki napędowej znacznie podnoszą komfort jazdy podczas poruszania się z prędkościami autostradowymi.

Pędząc około 140 km/h w Peugeocie wciąż da się swobodnie prowadzić rozmowę, co nie jest oczywiste w przypadku aut pięciobiegowych.

W co dziennym ruchu miejskim 115-konny silnik Peugeota spisuje się równie dobrze. Samochód nie tylko zużywa niewiele paliwa (średnio ok. 6,2 l/100 km) ale też jest wystarczająco dynamiczny i cichy.

Zawieszenie 2008 zostało zestrojone komfortowo. W połączeniu z wyższym prześwitem cierpi na tym zachowanie pojazdu podczas szybkiej jazdy po zakrętach (w porównaniu do modelu 208), ale wciąż 2008 prezentuje pod tym względem wysoki poziom. To samo dotyczy precyzji prowadzenia.

Fakt, że Peugeot 2008 nie został wyposażony w napęd na obie osie nie oznacza, że wysoki prześwit jest w tym przypadku zbędnym udziwnieniem. Przede wszystkim umożliwia on podjazd pod wysokie krawężniki i oszczędza podwozie samochodu gdy natrafimy na nierówną drogę z wystającymi studzienkami.

Oprócz tego, osoby mieszkające pod miastem, gdzie często w okolicach wsi królują drogi gruntowe mogą zwiększyć możliwości Peugeota 2008 poprzez dokupienie urządzenia nazwanego Grip Control. To nic innego, jak układ sterujący pracą ESP. Kierowca wybiera pokrętłem tryb jazdy (np. piach, śnieg, błoto), a komputer dostosowuje tryb pracy układu do panujących warunków. Co prawda nie jest to rozwiązanie, które umożliwia przejazd przez trudny teren, ale znacznie ułatwia wyjechanie np. ze śniegowej zaspy.   

Zobacz też: Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Test Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – podsumowanie

Peugeot 2008 pozostawił po sobie bardzo dobre wrażenie. Bez względu na to, czy użytkowaliśmy go w mieście, czy w dalekiej trasie nie można mu było nic zarzucić względem komfortu jazdy, czy jakości prowadzenia. Cieszy jakość wykończenia, niskie zużycie paliwa i spore możliwości przewozowe.

Irytują drobiazgi – jak uchwyty na napoje, czy nieporęczna półka bagażnika.

Opisywana odmiana Peugeota 2008 kosztuje 82 600 zł i jest wyposażony m.in. w czujniki cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, sportowe fotele przednie, multimedialny ekran dotykowy, komputer pokładowy, poduszki kurtynowe, system Hill Assist, czy dwustrefową automatyczną klimatyzację. Podstawową wersję 2008 z silnikiem 1.2/82 KM można kupić za 54 500 zł.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Peugeot 2008 1.6 e-HDi/115 KM – dane techniczne

Peugeot 2008 1.6 e-HDI
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 115 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 415,9/173,9/155,6 cm
Rozstaw osi 253,8 cm
V-max 188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Zużycie paliwa* 4,7/3,6/4,0 l/100 km
Cena od  82 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Redakcja
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test - wnętrze
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test - bagażnik
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Peugeot 2008 1.6 e-HDI test
Peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA