REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 to na polskich drogach widok egzotyczny. Jednak może się to zmieni, bo trzecia generacja modelu wydaje się doskonałą propozycją dla osób mieszkających w górach i służb leśnych.

Zwiększony do 16 cm prześwit, wysokie nadkola i masywne osłony błotników, progów oraz obszerne zderzaki i praktyczne relingi dachowe to detale, które dekonspirują Pandę z napędem na cztery koła. Nie sposób pomylić tego modelu z tradycyjną odmianą włoskiego malucha.

REKLAMA

Trzeba przyznać, że projektantom udało się stworzyć pojazd wpadający w oko, o proporcjonalnej i dodającej kierowcy pewności siebie sylwetce.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Skoda Rapid Spaceback

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – wnętrze

Przedział pasażerski Pandy 4x4 nie różni się od tego z tradycyjnej odmiany modelu. Do Fiata z napędem na obie osie wygodniej się jednak wsiada, ze względu na to, że auto jest wyżej zawieszone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów jest uporządkowana, przejrzysta i wykonana z materiałów dobrej jakości. Ilość przestrzeni zarówno z przodu, jak i z tyłu jest umiarkowana, choć regularny kształt sprawia, że wysocy pasażerowie tylnej kanapy nie będą zaczepiać głową o podsufitkę.

Bagażnik Pandy 4x4 ma tę samą objętość co w modelu przednionapędowym – 225 l.

Zobacz też: Test Suzuki Jimny 1.3 Elegance

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Mimo, że Fiat Panda 4x4 należy do niewielkich samochodów, właściwości jednostki napędowej oraz całego układu jezdnego dodają kierowcy pewności bez względu na to po jakiej nawierzchni się porusza. Lekką konstrukcję napędza 75-konny silnik Multijet, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm od 1500 obr./min. Duża elastyczność jednostki napędowej oraz krótkie zwisy, mała średnica zawracania i regularny kształt nadwozia sprawiają, że Panda 4x4 niezwykle dzielnie poczyna sobie na gruntowych, rozmokniętych drogach i może zawstydzić niejednego SUV-a. Autem łatwo się manewruje na wąskich leśnych ścieżkach i ciasnych parkingach. Napęd 4x4 jest sterowany elektronicznie (w razie uślizgu kół dołączany jest napęd na tylną oś), ale kierowca ma możliwość zblokowania dyferencjału, co ułatwia wyjechanie z kłopotliwej sytuacji.

Zwiększony prześwit i zwrotność to atuty, które sprzyjają także co dziennej miejskiej eksploatacji małego Fiata. Kierowca bez trudu zaparkuje pojazd na ciasnym miejscu parkingowym i skorzysta również z tych do których dostępu broni wysoki krawężnik.

Ale istnieje też druga strona medalu. Podczas jazdy po asfalcie Panda 4x4 tłumi nierówności komfortowo lecz stosunkowo duży skok zawieszenia daje o sobie znać na zakrętach przez co nadwozie się dość mocno przechyla podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach.  Także autostrady i drogi ekspresowe nie są naturalnym środowiskiem Pandy 4x4. Nadwozie jest wrażliwe na boczne podmuchy wiatru. Poza tym po przekroczeniu prędkości 120 km/h w aucie robi się uciążliwie głośno.

Cieszy za to średnie niskie zużycie paliwa. Około 6,7 l na 100 km w ruchu miejskim to zadowalający wynik.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM

Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – podsumowanie

REKLAMA

Fiat Panda 4x4 jest dostępny tylko w jednej wersji wyposażeniowej i silnikowej. Według oficjalnego cennika odmiana Climbing kosztuje 66 200 zł (60 100 zł w promocji) i jest to najbogatsza wersja Fiata Pandy wyposażona m.in. w elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrze, klimatyzację i napęd na obie osie. Co ciekawe jest to jedyna wersja Pandy, do której za 1000 zł można dokupić ogrzewanie przedniej szyby i podgrzewanie przednich foteli.

Dla kogo jest ten pojazd? O ile mieszczuchy z nizin mogą mieć kłopot z wydaniem 60 tys. zł na Pandę 4x4, o tyle osoby mieszkające w górach, gdy tylko lokalne drogi pokryje gruba warstwa śniegu szybko docenią zalety dzielnego Fiata. Podobne odczucia mogą mieć pracownicy służb leśnych.

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon III 0.9 TwinAir 85 KM: awangardowy maluch

Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet – dane techniczne

Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet 75 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 75 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm/1500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 225 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 368,6/164,3/160,5 cm
Rozstaw osi 230 cm
V-max 159 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,5 s
Zużycie paliwa* 5,0/4,6/4,7 l/100 km
Cena od  66 200 (60 100 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4
Fiat
Takie wzniesienia nie robią wrażenia na Fiacie Panda 4x4
Fiat
Fiat Panda 4x4 - przód
Fiat
Górskie miasteczka to naturalne środowisko Fiata Pandy 4x4
Fiat
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Fiat Panda 4x4 - przód
Fiat
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Fiat Panda 4x4 doskonale sprawdza się również na gruntowych, leśnych drogach
Redakcja
Fiat Panda 4x4 - deska rozdzielcza
Fiat
Fiat Panda 4x4 - wnętrze
Fiat
Fiat Panda 4x4 ma bagażnik o pojemności 225 l.
Fiat
Fiat Panda 4x4 - wyższy prześwit i spory skok zawieszenia sprawiają, że Panda 4x4 nie lubi szybko jeździć po asfalcie
Fiat
Fiat Panda 4x4
Fiat
Dynamiczna jazda po zakrętach nie jest najmocniejszą stroną Fiata Pandy 4x4
Fiat
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA