Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Dacia Logan MCV 1.2 16V 75 KM LPG

Dacia Logana MCV to najtańsze auto z nadwoziem typu kombi na rynku. Co więcej koszty eksploatacji można obniżyć decydując się na wersję z fabryczną instalacją gazu LPG.

Polacy to naród, który uwielbia samochody z ogromnymi bagażnikami. Wielkość kufra przesłania często inne cechy pojazdu, które paradoksalnie wpłynąć mogą na pełne wykorzystanie jego potencjału, ale niektórzy klienci z nad Wisły zdają się patrzeć na świat motoryzacji w nieco inny sposób. Amatorzy tego swego rodzaju fetyszu mogą być jednak spokojni, producenci aut o nich pamiętają i coraz szczodrej obdarowują swoje auta pakownymi bagażnikami.

Test Dacia Logan MCV : nadwozie

Dacia Logan MCV II-generacji pojawiła się na rynku na początku 2013 roku. Co ciekawe model ten, mimo dłuższego o 19 mm nadwozia, oferuje krótszy rozstaw osi i mniejszy bagażnik niż jego poprzednik. Nadal jednak jego wymiary robią wrażenie, a sylwetka pojazdu, dzięki obniżeniu wysokości auta o 121 mm, stała się bardziej harmonijna i proporcjonalna. Logan zyskał także na uroku za sprawą poważniej zaprojektowanego przedniego pasa, w którym uwagę przykuwają przezroczyste klosze reflektorów i dynamicznie stylizowany zderzak. Tylna cześć samochodu, z prawie pionową klapą bagażnika, to ukłon projektantów w stronę wysokiej funkcjonalności i maksymalnego wykorzystania przestrzeni bagażowej. Dopełnieniem całości są aluminiowe felgi w całkiem sensownym rozmiarze 15-cali.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Test Dacia Logan MCV : kokpit

Wnętrze nowej Dacii Logan przeszło wyraźną metamorfozę. Choć kokpit wykonany jest z twardego plastiku to wygląda on lepiej niż w poprzednim modelu. Kierowca doceni prostą obsługę manualnej klimatyzacji, czytelne zegary i rewelacyjny system multimedialny. Ten ostatni zachwyca nie tylko ceną (950 zł), ale przede wszystkim ogromną funkcjonalnością. Ekran świetnie reaguje na dotyk, a wchodząca w skład systemu nawigacja GPS zachwyca bardzo czytelnymi opisami map oraz intuicyjną i nieskomplikowaną obsługą. To jedno z najlepszych rozwiązań tego typu na rynku. Szkoda, że w testowanej wersji zabrakło bardziej rozbudowanego komputera pokładowego, a system audio nie wydobywa z siebie zbyt ujmującego pod względem jakości dźwięku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda: Skoda Rapid Spaceback

Test Dacia Logan MCV : kabina

Osoby, które obawiają się, że zmodernizowany Logan nie spełni się tak dobrze w roli samochodu rodzinnego jak jego poprzednik pragniemy uspokoić. Mimo zmniejszenia rozstawu osi z 2905 mm do 2634 mm kabina nowego Logana MCV nadal jest bardzo przestronna. Na tylnej kanapie bez problemu zmieszczą się dwie osoby o wzroście 185 cm, a bagażnik o pojemności 573 l i niskim progu załadunkowym, spokojnie pomieści nawet urlopowe bagaże 5-osobowej rodziny. Mankamentem są jednak niewygodne fotele i kanapa, które na dłuższych trasach wyraźnie męczą kręgosłup.

Test Dacia Logan MCV : zawieszenie

Pasażerowie podróżujący nową Dacią Logan MCV zapewne docenią wysoki komfort resorowania nierówności. Mimo prostego w budowie zawieszenia - kolumny MacPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu- auto gładko wybiera nierówności na drodze. Nawet duże ubytki w nawierzchni nie są w stanie zakłóci spokoju panującego w kabinie. Pod tym względem nawet testowane w tym samym czasie Audi A3 Limousine wypadło gorzej na tle Dacii. Ceną za wyższy komfort są jednak wyraźne przechyły auta w zakrętach, które skutecznie studzą temperament kierowcy na drodze. Nie mają one jednak większego wpływu na stabilność auta. O jeździe sportowej lepiej jednak zapomnieć, bowiem ESP bardzo szybko i gwałtownie stabilizuje pojazd.

Zobacz też: Test Fiat 500L 1.3 MultiJet II 85 KM: nietuzinkowy sposób na rodzinę

Test Dacia Logan MCV : silnik 1.2 16V 75 KM LPG

Gabaryty auta, ogromny bagażnik i przestronna kabina sugerują, że auto zdolne jest poradzić sobie nawet z dużym obciążeniem. Okazuje się jednak, że największy mankament Dacii Logan MCV kryje się pod jej maską. Silnik o pojemności 1,2 l, wyposażony w 16-zaworową głowicę dysponuje mocą 75 KM. Co więcej w celu zredukowania kosztów paliwa został fabrycznie wyposażony w instalację gazu LPG marki Landi Renzo, która nieznacznie zmniejsza jego moc (do 72 KM). Niezależnie jednak od rodzaju zasilania osiągi Logana są słabe. Sprint 0-100 km/h zajmuje mu albo 14,5 s (benzyna), albo 15,1 s (LPG). Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 162 km/h lub 154 km/h. Jadąc z czwórką pasażerów nie ma co myśleć o bezproblemowym wyprzedzaniu. To wszystko sprawia, że środowiskiem naturalnym tego auta jest miasto. Poza nim jazda Loganem MCV  z silnikiem 1.2 16V LPG będzie po prostu bardzo męcząca.

Próbne jazdy na autostradzie odkryły także inny problem. W kabinie Dacii Logan MCV przy wyższych prędkościach jest po prostu głośno. Przy 120 km/h hałas zaczyna męczyć. Warto jednak zauważyć, że problemy z nadmierną głośnością i kiepską dynamiką nie dotyczą Logana wyposażonego w jednostkę 0.9 TCe.

Test Dacia Logan MCV 1.2 16V LPG : zużycie paliwa

Choć silnik 1.2 16V LPG ma słabe osiągi to w wersji zasilanej LPG Logan przekonuje do siebie ogromnym zasięgiem (ok. 1100 km) jaki można uzyskać, gdy auto ma zatankowane pod korek oba baki (odpowiednio 50-  i 32-litrowy). Średnie spalanie wyniosło w przypadku jazdy na benzynie 7,4 l a na gazie ok. 9,1 l. Wyniki te można nieco obniżyć, przy mało dynamicznej jeździe, do której auto po prostu zachęca.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT ALLGRIP

Test Dacia Logan MCV : manualna skrzynia biegów

Z silnikiem 1.2 16V 75 KM współpracuje 5-stopniowa skrzynia biegów. Wyraźnie brakuje jej precyzji w wybieraniu poszczególnym przełożeń, przez co nie zawsze wskazany bieg trafia na swoje miejsce. Denerwuje także zbyt swawolne poruszanie się lewarku wzdłuż prowadnic.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Test Dacia Logan MCV : hamulce

Układ hamulcowy jest całkiem skuteczny. Duży skok pedału pozwala precyzyjnie dawkować siłę z jaką auto spowalnia swoje tempo. Choć na tylnej osi pracują hamulce bębnowe, to kierowca przez cały czas ma poczucie bezpieczeństwa.

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Test Dacia Logan MCV : cena i wyposażenie

Dacia Logan MCV to auto dla osób, które poszukują pojazdu nowego oferującego przestronną kabinę i duże możliwości transportowe. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że nowy Logan na tle swojego poprzednika oferuje znacznie więcej. Nareszcie można posiadać Dacię z fabryczną nawigacją, systemem stabilizacji toru jazdy, kompletem poduszek powietrznych i tempomatem. Prezentowany egzemplarz (wersja Laureate) wyposażony dodatkowo w nawigację GPS, manualną klimatyzacje, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne czujniki parkowania został wyceniony na 49 070 zł. Cena ta obejmuje już fabryczną instalację gazu LPG.

Zobacz też: Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Test Dacia Logan MCV : opinia

Dacia kilka lat temu stworzyła pojemne kombi za rozsądne pieniądze. Dziś oferuje drugą, udoskonaloną wersję tego modelu czyli Logana MCV II. Auto posiada przestronną kabinę, niezłe wyposażenie i bardzo pakowny bagażnik. Co więcej koszty eksploatacji można znacząco obniżyć dzięki instalacji LPG dostępnej jako opcja za niewygórowaną kwotę. Poza tym decydując się na nią klient nie traci 3-letniej gwarancji producenta. Najpoważniejszym mankamentem są słabe osiągi silnika 1.2 16V, które doskwierają przede wszystkim  w trakcie jazdy poza miastem oraz spory hałas w kabinie. Jeśli auto ma jednak pełnić rolę stricte użytkową to trudno znaleźć rozsądniejszą propozycję w tej klasie na rynku. Rodzinom podróżującym często za miasto polecamy jednak wersję 0.9 TCe lub diesla 1.5 dCi.

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG reflektory
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG prędkościomierz
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Dacia Logan MCV LPG bagażnik
Kamil Fraszkiewicz
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...