REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Czy turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc maksymalną 150 KM stanowi sprawne źródło napędu dla Forda Focusa kombi?

Linia nadwozia Forda Focusa mimo faktu, że od prezentacji modelu minęły już trzy lata wciąż jest świeża. Focus prezentuje się atrakcyjnie zwłaszcza w bogatszych odmianach z reflektorami ksenonowymi i atrakcyjnym pakietem stylizacyjnym Ford Individual Sport (koszt 4600 zł), który obejmuje m.in. lakierowane spojlery przednie, tylne i progowe, siedemnastocalowe felgi ze stopów lekkich oraz- co dodaje smaczku – pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII 2.0 TDI DSG: Powrót króla

Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Forda Focusa z jednej strony zbiera pochwały za wygodę I obszerność foteli, ogólną przestronność i wysoką jakość materiałów wykończeniowych oraz spasowania poszczególnych elementów, z drugiej strony słabsze noty za intuicyjność obsługi nietuzinkowej tablicy przyrządów, a zwłaszcza komputera pokładowego.

Rzeczywiście obsługa radia z poziomu konsoli centralnej, czy komputera pokładowego z poziomu kierownicy wymaga wprawy. Poza tym, otoczenie kierowcy Focusa jest czytelne i sprzyja dłuższym podróżom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z opcji zainstalowaną w Focusie, który dostaliśmy do recenzji była możliwość ustawienia koloru podświetlenia przedziału pasażerskiego. Gadżet, ale mający duży wpływ na przyjemność podróży.

Przedział bagażowy Forda Focusa ma objętość 490 l i można go powiększyć do 1516 l.

Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Benzynowe jednostki napędowe o pojemności 1,6 l były popularne w klasie kompaktów pod koniec lat 90. ubiegłego wieku i na początku pierwszej dekady XXI wieku. Jednak wtedy samochody kompaktowe były niewiele większe od pojazdów dziś klasyfikowanych do segmentu B. A i same silniki nie miały turbin i dysponowały mocą maksymalną w przedziale 100-110 KM.

Obecnie benzynowe jednostki coraz częściej są wyposażone w turbiny, a ich moc maksymalna znacznie przekracza 110 KM. W przypadku opisywanego Focusa, turbodoładowany silnik z rodziny EcoBoos rozwija moc maksymalną 150 KM przy 5700 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny w przedziale od 1900 do 3500 obr./min.

Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia.

Zobacz też: Test Opel Astra sedan 1.7 CDTi 130 KM

Mieliśmy okazję poznać już silnik napędzający recenzowanego Forda przy okazji jazd Focusem hatchback. Wtedy zrobił na nas duże wrażenie, ale czy tak samo dobrze sprawdza się w modelu z nadwoziem kombi? Zwłaszcza, gdy zabierzemy na pokład komplet pasażerów z bagażem lub większy ładunek?

Odpowiedź brzmi tak. Turbodoładowany silnik o niewielkiej pojemności nie tylko pewnie rozpędza ważącego 1282 kg Forda (według danych technicznych auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s), ale dynamika rozpędzania jest zadowalająca już od dolnych zakresów obrotomierza.

Co więcej dźwięk silnika, który staje się bardziej słyszalny, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość około 4000 obr./min. jest przyjemny. Z kolei osobom, które cenią sobie nade wszystko ciszę podczas podróży przypadnie do gustu bardzo duża elastyczność silnika. W efekcie, w większości przypadków, nawet gdy poruszamy się w pełni załadowanym autem nie trzeba redukować biegu by móc sprawnie wyprzedzić jadący przed nami pojazd.

Tym lepiej, bo dźwignia manualnej przekładni trafia płynnie w poszczególne przełożenia o ile nie spieszymy się ze zmianą biegu. Gdy chcemy to zrobić dynamicznie, zdarzają się problemu z wbiciem biegu.

Wystarczająca dynamika podczas jazdy z niższymi obrotami ma przełożenie na komfort jazdy. We wnętrzu Focusa, nawet gdy poruszamy się z wysokimi prędkościami jest cicho. Co więcej utrzymując styl jazdy na niskich obrotach Focus zużywa w ruchu miejskim około 8,5 benzyny l/100 km. Podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 130 km/h zużycie paliwa spadnie do 6,8-7,2 l benzyny na 100 km.

Ford Focus jest uznawany za klasowego prymusa pod względem jakości układu kierowniczego i zestrojenia zawieszenia doskonale wpisujące się w kompromis pomiędzy komfortem jazdy po nierównościach a zachowaniem odpowiedniej sztywności podczas dynamicznej jazdy po łukach.

W tę opinię wpisuje się również odmiana kombi, choć trzeba przyznać, że w przypadku, gdy podróżujemy załadowanym autem, jego zachowanie na zakrętach jest minimalnie gorsze od wersji hatchback.

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi podsumowanie

Ford Focus 1.6 EcoBoost kombi oferuje swojemu nabywcy przyzwoite wyposażenie standardowe, elastyczną, szybką I umiarkowaną w zużyciu paliwa jednostkę napędową oraz wysoki komfort jazdy. Do jego wad należy zaliczyć skomplikowaną obsługę komputera pokładowego oraz mnogość przycisków na konsoli centralnej.

Najtańszy Focus kombi z opisywanym silnikiem kosztuje 77 900 zł. Co prawda nie jest tak dobrze wyposażony jak wersja Sport Trend (droższa o 3 tys. zł), którą mieliśmy okazję pojeździć ale bez konieczności dopłaty nabywca dostanie m.in. poduszki powietrzne boczne i kurtynowe, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane oraz podgrzewane lusterka boczne, czujniki parkowania z tyłu, obręcze kół ze stopów lekkich, radioodtwarzacz CD/MP3, czy klimatyzację manualną.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi – dane techniczne

Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost 150 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1596 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/5700 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1900-3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 490/1516 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 455,8/182,3/150,5 cm
Rozstaw osi 264,8 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 s
Zużycie paliwa* 7,7/5,0/6,0 l/100 km
Cena od  77 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
Redakcja
Ford Focus 1.6 EcoBoost
Moto.wieszjak.pl
Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
Redakcja
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA