REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Golf w wersji Cabriolet w niektórych krajach zyskał miano kultowego. Czy wersja produkowana na bazie szóstej generacji modelu jest w stanie przyciągnąć klienta, gdy po ulicach przemykają już Golfy VII?

W wyglądzie Golfa Cabrioletu próżno szukać awangardy. Ten model od początku pojawienia się pierwszej generacji był projektowany zachowawczo. Ale wydaje się, że w tym przypadku producent chce przyciągnąć innych, niż lubiących zwracać na siebie uwagę krzykliwymi pojazdami kierowców.

REKLAMA

Zainteresowani modelem mogą być kierowcy, dla których kabriolet ma nie tylko dawać możliwość przyjemnego spędzania czasu podczas przejażdżek lecz również, a może przede wszystkim, dodać właścicielowi elegancji i prestiżu. W takim przypadku zastosowanie bardziej stonowanych linii nadwozia i elegancko wyglądającego  materiałowego dachu ma sens. Bo spoglądając na lśniące nadwozie Golfa Cabrio, pasuje nam bardziej do eleganckiej ulicy jednej z europejskich metropolii niż do przyplażowego parkingu.

Zobacz też: Test Opel Cascada 1.6 Turbo aut.

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – wnętrze

REKLAMA

Design tablicy przyrządów Golfa Cabrio jest identyczny z tym z szóstej generacji modelu. Co prawda nie znajdziemy tutaj ogromnego i funkcjonalnego wyświetlacza w jaki mogą być wyposażone jeżdżące po ulicach Golfy siódmej generacji, ale poprzez zachowawczy styl kokpitu, ten wciąż nie „trąci myszką”. Całość jest rozplanowana wzorcowo, przejrzysta i wykonana z materiałów wysokiej jakości, zmontowanych z dokładnością. Także materiałowa tapicerka foteli jest z tzw. wyższej półki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przednich fotelach siedzi się bardzo wygodnie. Są wystarczająco obszerne i dają dobre podparcie. Z tyłu jest nieco gorzej. Tylna kanapa ma bardziej pionowo (niż w tradycyjnych odmianach Golfa VI) ustawione oparcie i przepisowo mogą tam zasiąść tylko dwie osoby. Podróż z tyłu nie jest tak komfortowa jak z przodu, ale osoby o średnim wzroście nie powinny narzekać na ciasnotę.

Bagażnik niemieckiego kabrioletu ma objętość 250 l. Wystarczy do spakowania się na dłuższy wyjazd we dwójkę, choć wykorzystanie przestrzeni  ogranicza niewielki otwór załadunku.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG – napęd/układ jezdny

Volkswagena Golfa Cabrioleta, który trafił do naszej redakcji napędzał benzynowy, turbodoładowany silnik z serii TSI o pojemności 1,4 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM przy 5000 obr./min.

Z napędem współpracowała siedmiobiegowa zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Trzeba przyznać, że taki zestaw sprawnie napędza ważącego 1428 kg Volkswagena. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,4 s.

REKLAMA

Konstruktorom udało się zachować dużą sztywność nadwozia. Tym samym, podczas jazdy Golf sprawia wrażenie auta bardzo zwartego i prezentuje tu wyższą jakość od konkurencji. Odgłosy pracy nadwozia podczas jazdy po nierównościach to bolączka wielu kabrioletów, a Golf w tej kategorii wypada zaskakująco dobrze.

Inny rozkład mas w przypadku tego rodzaju nadwozia w porównaniu do hatchbacka zaskakująco nieznacznie wpłynęło na zachowanie Volkswagena na drodze. Cabriolet jest tylko trochę bardziej podsterowny od tradycyjnego Golfa VI i wciąż dobrze wypada podczas jazdy po krętych drogach.

Tradycyjnie dla Volkswagena układ kierowniczy mógłby działać z większym oporem i przydałby się większy skok zawieszenia. Poza tym drobnostkami Golf uprzyjemnia kierowcy każdą podróż, a codzienną miejską eksploatację ułatwia stosunkowo niewielka średnica zawracania (10,9 m) i dobra, jak na kabriolet widoczność do tyłu.

Dynamika Golfa jest więcej niż zadowalająca. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min. i szybko zmieniająca przełożenia zautomatyzowana skrzynia biegów (choć zdarza jej się wykazywać lekko opóźnioną reakcję na tzw. Kick down) sprawiają, że Golf dziarsko wyrywa do przodu bez względu na prędkość, z którą się poruszamy i bez względu na to, czy podróżujemy z kompletem pasażerów czy bez.

Dodatkowym atutem jest lepsze niż u konkurentów wyciszenie poszycia dachu, dzięki temu podróż z wyższymi prędkościami jest komfortowa, choć oczywiście we wnętrzu nie jest tak cicho, jak w Golfie z blaszanym dachem.

Zużycie paliwa 160-konnego silnika TSI jest umiarkowane. Jeżdżąc niezbyt dynamicznie w ruchu miejskim Volkswagen zużywał około 9,5 l benzyny na 100 km. W pełni wykorzystując potencjał drzemiący w jednostce napędowej można bez trudu osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 14 l/100 km.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG – podsumowanie

Volkswagen Golf Cabriolet mimo że jest oparty konstrukcyjnie o model starszy niż obecnie sprzedawana na rynku generacja Volkswagena Golfa, wciąż ma wiele do zaoferowania potencjalnym nabywcom. Elegancka sylwetka i wysoka jakość wykonania to walory, które nie wychodzą z mody. Dynamika jazdy i jakość prowadzenia Golfa przewyższają niejednego konkurenta. Co więcej, Cabriolet dostępny jest za przystępną cenę. Najtańszy, 105-konny Golf Cabriolet kosztuje 88 290 zł. Opisywana odmiana z najmocniejszym dostępnym w Polsce silnikiem i skrzynią DSG jest dostępna za 103 790 zł.   

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSi 160 KM DSG - dane techniczne

Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1390 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 160 KM/5000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm/1500-4500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 7-bieg.
Pojemność bagażnika 250 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 433,7/178,2/147,1 cm
Rozstaw osi 257,8 cm
V-max 216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Zużycie paliwa* 7,8/5,4/6,3 l/100 km
Cena od  103 790 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Golf Cabriolet - widok z tyłu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z przodu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - tył
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z tyłu
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - widok z boku
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - deska rozdzielcza
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - fotele przednie
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - tylna kanapa
Redakcja
Volkswagen Golf Cabriolet - bagażnik
Redakcja
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA