Kategorie

Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Tomasz Korniejew
Peugeot 508 GT - przód
Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Francuzi zainstalowali pod maską statecznego Peugeota 508 wysokoprężny silnik rozwijający moc maksymalną 204 KM. Dodatkowo oznaczyli wersję emblematem GT. Co z tego wyszło?

Najmocniejsza wersja Peugeota 508 – oznaczona emblematem GT nie została pozbawiona elegancji. Jedynie dyskretne dodatki typu chromowana obwódka atrapy chłodnicy z niewielkim emblematem GT, czy dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem zdradzają, że nie jest to jedna z szeregowych odmian modelu. Dodatkowym akcentem podkreślającym wyjątkowość tej odmiany Peugeota są stosowane bez konieczności dopłaty osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Dzięki tym drobnym zabiegom stylizacyjnym 508 w wersji GT wyszlachetniał, projektantom udało się dodać nadwoziu tzw. pazura jednocześnie nie ujmując elegancji.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Test Peugeot 508 GT – wnętrze

Przedział pasażerski Peugeota 508 GT nie różni się zasadniczo od pozostałych odmian modelu. Różnice obejmują głównie wyposażenie. I tak, w 508 GT znajdziemy standardowo zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnię z możliwością ręcznej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. Najmocniejsza odmiana 508 jest wyposażona również w częściowo skórzaną tapicerkę GT.

Tablica przyrządów jest wykonana z wysokiej jakości i przyjemnych w dotyku tworzyw, wszelkie jej elementy są spasowane z dokładnością. Fotel kierowcy ma szeroki zakres regulacji i podobnie do fotela pasażera odpowiednio obszerne siedzisko i wyprofilowane oparcie sprzyjające długim podróżom. Na tylnej kanapie jedynie wysocy pasażerowie mogą narzekać na nisko opadającą linię dachu, poza tym przestrzeni jest tam wystarczająco dużo.

Bagażnik ma objętość 473 l.

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Peugeot 508 GT – napęd/układ jezdny

W błędzie jest ten, kto myśli, że konstruktorzy podczas prac na wersją GT ograniczyli się do zainstalowania dwustukonnego silnika pod maską i dołożyli Pięćsetósemce większe koła. Zmieniono również zawieszenie. Oprócz twardszego nastawu zamieniono z przodu kolumny McPhersona na podwójne wahacze.

W efekcie Peugeot 508 GT charakteryzuje się lepszymi właściwościami jezdnymi niż jego słabsi „bracia”.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 204 KM przy 3500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy aż 450 Nm dostępny w przedziale od 2000 do 2750 obr./min., według danych producenta rozpędza ważącego 1540 kg 508 GT od 0 do 100 km/h w 8,2 s.

W praktyce jednak, jazda wersją GT nie dostarcza emocji godnych aut GTI. Samochód na drodze zachowuje się jak szybka, komfortowa limuzyna.

Automatyczna sześciobiegowa przekładnia płynnie zmienia poszczególne przełożenia, choć wykazuje irytujące opóźnienie na tzw. Kick down. Nie zmienia to jednak faktu, że kierowca Peugeota nie ma problemu z wyprzedzeniem jadącego przed nim pojazdu bez względu na prędkość z jaką się porusza. Niezwykle elastyczna i cicho pracująca jednostka napędowa sprawnie i pewnie rozpędza francuską limuzynę. Niski współczynnik oporu powietrza i doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego sprawiają, że podczas jazdy nawet z wysokimi prędkościami autostradowymi w 508 GT jest cicho.

Układ kierowniczy mógłby stawiać większy opór podczas kręcenia kierownicą, ale daje kierowcy poczucie panowania nad torem jazdy auta.

Zawieszenie świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności nawierzchni jednocześnie zachowuje odpowiednią sztywność podczas szybkiej jazdy po zakrętach. To wszystko dodaje pewności kierowcy Peugeota.

W ruchu miejskim uciążliwa staje się duża średnica zawracania. 12,3 m to wynik, który sprawia że na ciasnych parkingach prowadzący musi się sporo nakręcić kierownicą.

Za to nieźle Peugeot 508 GT wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim oscylowało wokół 8,7-9 l/100 km. Biorąc pod uwagę osiągi oraz masę pojazdu i to, że napęd współpracuje z przekładnią automatyczną wynik ten należy uznać za zadowalający. Tym bardziej, że podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 140 km/h, zużycie paliwa spada do ok. 6,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Peugeot 508 GT – podsumowanie

Obecnie Peugeot 508 GT jest dostępny za 135 100 zł (143 700 zł bez promocji), co wydaje się być ofertą atrakcyjną. Lista wyposażenia standardowego wersji GT jest na tyle długa, że obejmuje nawet reflektory biksenonowe, elektrycznie regulowane fotele, półskórzaną tapicerkę, tempomat, automatyczną przekładnię, dwustrefową automatyczną klimatyzacją, wyświetlacz Head Up Display, rozbudowany system audio, a nawet system nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem i czujniki parkowania.

Mimo emblematu GT na wlocie powietrza w przednim pasie, Peugeot 508 GT nie oferuje kierowcy emocji za kierownicą. Ale też nie taka w zamyśle miała być jego rola. Widać to w pozbawionym sportowych akcentów wnętrzu. Jest to po prostu szybka i oszczędna, a przede wszystkim komfortowa i nienachlana w stylu limuzyna.    

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut. - dane techniczne

 Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2179 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 204 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/2000-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 473/1339 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 479,2/185,3/145,6 cm
Rozstaw osi 281,7 cm
V-max 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Zużycie paliwa* 8,0/4,4/5,7 l/100 km
Cena od  135 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Peugeot 508 GT - tył
Peugeot
Peugeot 508 GT - tył
Peugeot
Peugeot 508 GT - kokpit
Peugeot
Peugeot 508 GT - bok
Peugeot
Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Peugeot 508 GT - emblemat
Peugeot
Peugeot 508 GT - wnętrze
Peugeot
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    26 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.