| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Test Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM - nowa jakość!

Nowy Peugeot 308 zaskakuje elegancją i wykończeniem zbliżonym do tego co oferują niemieckie auta. Co więcej pod maską skrywa silnik, dzięki któremu może pokonać większość klasowych rywali. O ile tylko jego cena nie odstraszy klientów.

Test Peugeot 308 1.6 e-HDI: cena i wyposażenie

Peugeot 308 1.6 e-HDI w testowanej najbogatszej wersji Allure kosztuje min. 87 900 zł. Prezentowany egzemplarz, ze względu na dodatkowe wyposażenie, został wyceniony na 112 800 zł. Mimo naprawdę bogatego wachlarzu rozwiązań jakie posiadał, obejmujących min. dwustrefową klimatyzację, aktywny tempomat, przednie reflektory Full LED, świetny system audio marki Denon, nawigację z kamerą cofania czy skórzane fotele z podgrzewaniem i masażem (przednie), to cena auta jest wysoka. Ociera się ona już bowiem o segment aut Premium takich jak BMW 116d czy Volvo V40 D2. Co więcej, kwota ta wystarczy nawet na zakup np. świetnie wyposażonej KII Optimy z dieslem pod maską. Co ciekawe najwięksi jego rywale Peugeota 308 - Golf VII czy Honda Civic z podobnym wyposażeniem i silnikiem Diesla 1,6 l kosztują podobnie.

Test Peugeot 308 1.6 e-HDI: opinia

Wydając werdykt na temat Peugeota 308 trzeba jasno podkreślić, że jeszcze nigdy kompaktowy Peugeot nie zbliżył się tak mocno do VW Golfa. Najnowsza propozycja francuskiego koncernu pod pewnymi aspektami nawet przewyższa niemieckiego konkurenta. Silnik 1.6 e-HDI pracuje wręcz aksamitnie, niebywale płynnie rozwijając moc już od najniższych obrotów. Co więcej jego pracy nie towarzyszą żadne wibracje ani hałas, a jego apetyt na paliwo jest wyjątkowo mały. Zawieszenie bardzo dobrze spisuje się na polskich drogach, udanie współpracując z układem kierowniczym.Przestronność przedziału pasażerskiego i bagażnika należą do największych w klasie. Nowatorsko zaprojektowany kokpit, choć ma pewne braki w ergonomii, to prezentuje wysoką jakość i ciekawe rozwiązania. Peugeot 308 to auto dla osób szukających alternatywy dla niemieckiej czy japońskiej myśli technicznej, którzy oczekują od niego nietuzinkowości, przestronności i sporej dawki przyjemności z jazdy.

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Test Peugeot 308 1.6 e-HDI: dane techniczne

Peugeot 308 1.6 e-HDI 8V 115 KM Allure
Typ silnika turbodiesel
Pojemność 1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/8V
Maksymalna moc 115 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów 6+1
Wymiary (dł./szer./wys.) 4253/1804/1457 mm
Rozstaw osi 2620 mm
Masa własna 1160 kg
Maksymalna ładowność 620 kg
Średnica zawracania 10,8 m
V-max 188 km/h (koła 17')
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s (koła 17')
Zużycie paliwa* 4,4/3,5/3,8 l
Pojemność bagażnika (wyjęte fotel.) 398 l
Cena od 87 400 zł
Cena prezentowanej wersji 112 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz
Peugeot 308 1.6 e-HDI 115 KM Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Peugeot 308 Denon
Peugeot 308 Denon

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308 kokpit
Peugeot 308 kokpit

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308
Peugeot 308

Peugeot 308 zegary
Peugeot 308 zegary

Peugeot 308
Peugeot 308

Potrącenia komornicze i administracyjne z wynagrodzeń69.30 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małopolski Instytut Studiów Podatkowych

Doradztwo podatkowe, rachunkowość, audyt, obsługa i pomoc w trakcie postępowań z organami podatkowymi, ceny transferowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »