Kategorie

Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Tomasz Korniejew
Pakiet R-Line dla Volkswagena CC
Fot. Volkswagen
Volkswagen CC to przedstawiciel kontrowersyjnego segmentu czterodrzwiowych coupe. Jego wygląd wzbudza emocje, ale czy piękne nadwozie skrywa funkcjonalne wnętrze?

Volkswagen w segmencie czterodrzwiowych coupe nie ma łatwo. Gdy kilka lat temu zaprezentował Volkswagena Passata CC motoryzacyjny światek, co prawda zachwycił się konstrukcją, ale jednocześnie ganił producenta, że podciął modelowi skrzydła nazywając go Passatem.
Tym razem Volkswagen pozostawił w nazwie jedynie litery CC, co ma zdecydowanie oddalić czterodrzwiowe coupe od pospolitego korporacyjnego modelu Passat. Niemniej błąd popełniony kilka lat temu wciąż oddziałuje i model CC nadal potocznie określany jest jako Passat CC i nieustannie jest do Passata porównywany.

Odważna jak na Volkswagena linia nadwozia modelu CC przyciąga uwagę. Szeroka i niska bryła z drzwiami pozbawionymi ramek robią wrażenie. Nadwozie jest długie, niskie i szerokie, co oprócz dynamicznego wyglądu dodaje CC elegancji.
Egzemplarz recenzowany został wyposażony w pakiet R-line, nawiązujący do najmocniejszych odmian Volkswagena. Obejmuje on szereg dodatków, m.in. sportowo stylizowany zderzak, nakładki poszerzające progi, siedemnastocalowe obręcze kół, czy reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Koszt pakietu R-Line rozpoczyna się od ok. 5000 zł.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Test Volkswagen CC 2.0 TDI – wnętrze

Zajęcie miejsca we wnętrzu VW CC nie jest tak proste, jak w modelu Passat. Co prawda drzwi pozbawione ramek są lekkie i otwierają się szeroko, co ułatwia dostęp do przedziału pasażerskiego ale nisko poprowadzona linia dachu sprawia, że trzeba się dość mocno schylić. Większości kierowców po 50-tym roku życia nie przypadnie to do gustu.
Tablica przyrządów jest doskonale rozplanowana, czytelna i wykonana z materiałów wysokiej jakości. Dokładność montażu poszczególnych elementów podnosi komfort obcowania z samochodem, ale design deski rozdzielczej rozczarowuje zbyt zachowawczym stylem.

Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne i mają bardzo szeroki zakres regulacji.

Widoczność z miejsca kierowcy jest ograniczona przez małą powierzchnię szyb i niską pozycję za kierownicą, jednak parkowanie ułatwiają czujniki i kamera cofania.
Standardowo na tylnej kanapie usiądą dwie osoby. Można zamówić pięcioosobową wersję CC za dopłatą około 1000 zł.
Przy czym nisko opadająca linia dachu sprawia, że wysocy pasażerowie na tylnej kanapie mogą narzekać.
Nie zachwyca również bagażnik. Co prawda ma pojemność 532 l, ale kufer jest stosunkowo długi, co utrudnia wyciąganie z niego drobnych przedmiotów, które przeturlają się w okolice oparcia tylnej kanapy.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM

Test Volkswagen CC 2.0 TDI – napęd/układ jezdny

Dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 177 KM przy 4200 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. jest sprawnym źródłem napędu dla ważącego 1507 kg CC. Według danych producenta pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,4 s.
Odgłos pracy wysokoprężnego silnika z serii TDI jest donośny. Nawet po rozgrzaniu jednostka napędowa jest nazbyt słyszalna w kabinie.
Z silnikiem współpracuje sześciobiegową zautomatyzowana przekładnia DSG. Co prawda potrzebuje chwili „namysłu” w sytuacjach, w których zdecydowanie wciśniemy gaz do końca oczekując redukcji biegu, ale sama zmiana poszczególnych przełożeń odbywa się z niespotykaną prędkością i płynnością. W efekcie CC, jak już zacznie przeć do przodu robi to z werwą i nie dostaje zadyszki nawet w przypadku, gdy każemy mu przyspieszyć od wysokich prędkości.
Kierowca ma możliwość ustawienia trybu pracy zawieszenia i w zależności od potrzeb wybierać miększe tłumienie nierówności lub twardszy tryb sportowy. Jak w mało, którym pojeździe w przypadku CC to rozwiązanie sprawdza się wyśmienicie. Spore obręcze kół i opony o niskim profilu dość brutalnie przenoszą wszelkiego rodzaju niedoskonałości nawierzchni do wnętrza. Ale po ustawieniu amortyzatorów na tryb Comfort, problem z niedoskonałym tłumieniem nierówności znika, a CC pochłania wszelkiego rodzaju kocie łby tak, jakby się poruszał na poduszce powietrznej.

Nie gorzej Volkswagen wypada podczas szybkiej jazdy po łukach. Precyzyjny układ kierowniczy, nisko osadzony środek ciężkości i system XDS skutecznie niwelują zły wpływ ciężkiego przodu i sprawiają, że trudno CC „wykoleić” z założonego przez kierowcę toru jazdy. Pod względem właściwości jezdnych znacznie wyprzedza model Passat.
Co więcej 177-konny silnik Diesla jest bardzo oszczędny. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim zużywał średnio 6,8 l oleju napędowego na 100 km. Przy czym styl jazdy był dynamiczny.

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Test Volkswagen CC 2.0 TDI – podsumowanie

Volkswagen CC jest samochodem pełnym sprzeczności. Z jednej strony przyciąga niebanalną stylizacją nadwozia, by za chwilę rozczarować stonowanym wnętrzem. Aspiruje do klasy Premium (chociażby jakością wykonania) jednocześnie ma przypiętą łatkę kolejnej wersji modelu Passat.
Jego ograniczona praktyczność raczej nie przypadnie do gustu wiernym klientom producenta z Wolfsburga.
Dla kogo zatem jest VW CC? Dla kierowców, przedkładających ponad walory użytkowe, właściwości jezdne. Dla kierowców którzy szukają w autach niebanalnego stylu.
Wreszcie – jest samochodem, który może zainteresować aktywne kobiety. Mogą go wybrać panie, wrażliwsze od mężczyzn na punkcie estetyki, dla których praktyczniejszy Passat może być zbyt banalny. Panie, które poszukują dla siebie czegoś ciekawszego niż kombi męża, które (to kombi) i tak wykorzystują podczas rodzinnych wakacji. Panie, które dzięki czterodrzwiowemu nadwoziu CC z łatwością wsadzą dzieci w dwa foteliki na tylnej kanapie, które dzięki sporym gabarytom będą się czuły w CC bezpiecznie, a dzięki dużemu bagażnikowi bez problemu zmieszczą duże zakupy. W takiej sytuacji duża oszczędność jednostki napędowej wydaje się jeszcze mocniejszym atutem.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Volkswagen CC 2.0 TDI – dane techniczne

Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM
Typ silnika Turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 177 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 532 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 480,2/185,5/141,7 cm
Rozstaw osi 271 cm
V-max 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4
Zużycie paliwa* 6,2/4,6/5,2 l/100 km
Cena od  139 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Pakiet R-Line dla Volkswagena CC
Fot. Volkswagen
Pakiet R-Line dla Volkswagena CC
Fot. Volkswagen
Pakiet R-Line dla Volkswagena CC
Fot. Volkswagen
Pakiet R-Line dla Volkswagena CC
Fot. Volkswagen
Volkswagen CC - przód
Volkswagen
Volkswagen CC - tył
Volkswagen
Volkswagen CC - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen CC - bagażnik
Volkswagen
Volkswagen CC - bagażnik
Volkswagen
Volkswagen CC - tył
Volkswagen
Volkswagen CC - wnętrze
Volkswagen
Volkswagen CC - "zegary"
Volkswagen
Volkswagen CC - wętrze
Volkswagen
Volkswagen CC - fotel kierowcy
Volkswagen
Volkswagen CC - tylna kanapa
Volkswagen
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.